Seneste forumindlæg
Køb / Salg
 * Uofficiel Black/White liste V3
Login / opret bruger

Forum \ Off Topic \ Hyggekrogen
Denne tråd er over 6 måneder gammel

Er du sikker på, at du har noget relevant at tilføje?

Penge tilbage ved defekt vare, Elgigaten ?

Af Junior Supporter GLA | 23-04-2015 18:29 | 1678 visninger | 11 svar, hop til seneste
Hej Allesammen :) Har sku brug for jeres hjælp! :) Har en fin HTC one MINI som simpelthen dør helt når den kommer ned på 8-10% strøm. Har haft den indleveret til rep ved Elgiganten, fik den tilbage de kunne ikke konstatere en fejl, de har lavet en reeset af telefonen, får den tilbage, konstatere at den lavet det samme. Tager ind i Elgiganten igen og aflevere mobilen med samme fejl, de sender den ind, har den i længere tid, hvor der igen bliver lavet en hard reeset af telefonen og den bliver stress tested, de kan igen ikke konstatere fejlen. Får telefonen tilbage, afprøver den derhjemme og samme fejl. Tager så i elgiganten igen idag, for vil efter min mening og tolkning af købeloven mene at jeg derved har ret til et tilsvarende produkt eller få købet annuleret da de har haft mere end 1 forsøg til at ordne den defekte vare. Har så en fin samtale med en fin gut i der service afdeling i elgiganten, han siger at de ikke vil erstatte min vare, men afhjælpe problemet dvs. sende den ind igen, for at se om den gør det samme og så køre det jo rund i en ring. Han ikke kunne tage stillen til om de måtte tilbagebetale pengene efter 3 gang. Jeg mener dog at de ikke har nogen god grund til at sende den ind, da de har haft 2 forsøg og ikke afhjulpet problemet, han hævder at de skal fremfinde fejlen før de skal tilbage betale pengene ? kan det være rigtig ? Han påstår også at det pga. software opdatering ikke gælder som en reklemation af mobilen, hvilket jeg må sige ikke passer ? Nogle der kan belyse mig omkring paragraffer i købeloven ? det ville være rart, hvis nogle havde haft samme problem, Som kunne hjælpe ? Tak på forhånd :)
--
#1
BentOver
Nørd Aspirant
23-04-2015 18:45

Rapporter til Admin
1-2 forsøg i udgangspunktet: http://www.forbrug.dk[...] Men bemærk som forbrugernævnet anfører at: "Der står ikke i købeloven, at en sælger har et bestemt antal forsøg på at reparere en defekt vare" Det er paragraf 78 + 79: https://www.retsinformation.dk[...] Er du sikker på det er en decideret fejl? Alle mine iphones går død omkring 15-20%, især hvis det er koldt. Har forsøgt at skifte batteri på min seneste, samme resultat. Ville være meget tilbageholden med at konkludere at der er noget galt med din telefon.
--
I am a signature virus, please copy me to your own sig to help me spread.
#2
gasolin
Guru
23-04-2015 18:51

Rapporter til Admin
Prøvet med et andet batteri?
--
#3
7430
Supporter
23-04-2015 19:03

Rapporter til Admin
sig til ham at hvis de har sendt den ind 3 gange har du ret til et nyt produkt, ellers så ringer du bare til forbrugerstyrrelsen imens du står derinde, så skal der nok ske ting http://www.forbrug.dk[...]
--
jep jep
#4
GLA
Junior Supporter
23-04-2015 19:06

Rapporter til Admin
#1 Tak, vil også mene, hvis dine Iphones gør dette, er det også en fejl på produktet. #2 en HTC one MINI kan der ikke skiftes batteri i, samt kan ikke se hvorfor jeg skal skifte det, når det er en del af genstanden.
--
#5
Kaasje
Guru
23-04-2015 19:18

Rapporter til Admin
Hvis det er samme fejl, har du, medmindre sælger mener at problemet kan løses ved en indsending, ret til pengene tilbage eller et tilsvarende produkt efter 2 reperationsforsøg af samme fejl, eller 3 reperationsforsøg af forskellige fejl. Afvikles problemet ikke efter sælger har sendt produktet til reperation, på trods af de førhenværende forsøg, har du ret til pengene tilbage eller et tilsvarende produkt, selvom han stadig mener at problemet kan løses.
--
*(Foreveralone face)* Ultimate goal: More bacon! And cola. Thats it. Oh, and Cocio. OOOH, and potato chips.
#6
madssiig
Semi Supporter
23-04-2015 19:33

Rapporter til Admin
#1 Det er fordi, de har lige så mange forsøg, som du vil give dem. Der er ikke et bestemt antal, og så SKAL du have pengene tilbage, uanset om det er det du ønsker eller ej. #3#5 Det må i meget gerne finde frem i købeloven.... Som udgangspunkt har de ET forsøg, og der efter skal man finde en løsning, som tilfredsstiller begge parter. Software vil de tit gerne tørre den af på, ved ikke lige i det her tilfælde, er det en kendt software fejl ved dem?
--
#7
Navoan
Juniorbruger
23-04-2015 19:33

Rapporter til Admin
#0 Jeg havde samme problem med min HTC Desire for nogle år siden. Min første og eneste Android mobil.. Har siden haft Iphone 4s og nu en 5'er. Der har jeg ikke haft de problemer.. Kun om vinteren hvis jeg har brugt den i det kolde vejr kan den godt dø hvis batteriet er lavt.
--
#8
Azakiel
Skribent
23-04-2015 19:55

Rapporter til Admin
#6 Som udgangspunkt har sælger 1-2 afhjælpningsforsøg, det kommer meget an på situationen. Typisk siger man 2 afhjælpningsforsøg, og derefter må sælgeren så hoste op med penge eller nyt produkt, eller pengene tilbage. Sælgeren har dog stadig krav på at lade enheden undersøges. #0 Hjælp med at dokumentere fejlen over for sælger, eller guide dem til hvordan fejlen kan fremprovokeres. Jeg tvivler ærligt talt på at Elgiganten bøjer sig, medmindre du vil oprette en sag ved forbrugerstyrelsen ellers.
--
Veni, Vidi, Vici. dimidium facti qui coepit habet
#9
7430
Supporter
23-04-2015 20:05

Rapporter til Admin
#10
madssiig
Semi Supporter
23-04-2015 20:35

Rapporter til Admin
#8 Nej det hedder sig, at de har KRAV!!!! på et forsøg. #9 Det er ikke købeloven, men en hos forbrug´s egen fortolkning, og kan sige, at de langt fra, altid har ret.
--
#11
afm|
Junior Supporter
23-04-2015 21:06

Rapporter til Admin
Forbrugerstyrrelsen har lavet en lille video, der forklare lidt om reglerne. http://www.recordere.dk[...] Men hvis de ikke vil give en ny eller pengene efter 3. gang, så snak med lederen for deres service center, og hvis han ikke fatter et budskab, så skal du gå hjem og skrive en skriftelig klage til elgiganten, og give dem reaktionstid, herefter skal du kontakte forbrugerstyrrelsen for at oprette en sag.
--
I5 4690K - MPower Z97 - Asus GTX770 2GB - 8 GB G.Skill TX 2600 MHz - 850 Evo 500 GB - WD Red 4TB - XFX Pro 850W - Lian Li PC-10N

Opret svar til indlægget: Penge tilbage ved defekt vare, Elgigaten ?

Grundet øget spam aktivitet fra gæstebrugere, er det desværre ikke længere muligt, at oprette svar som gæst.

Hvis du ønsker at deltage i debatten, skal du oprette en brugerprofil.

Opret bruger | Login
NYHEDSBREV
Afstemning