#1 - Det svarer ikke på spørgsmålet :/ , men grunden til benzin var inden ændring af kørsel pga. arbejde kørte normalt kun. 10-13.000 km om året.
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur. Bruger du fartpilot? Det sparer masser af benz
--
Det er helt normalt. Jeg vil tro at du kan køre ca 18 km/L ved konstant 80 km/t. Min Clio IV dCi, står til 27,8 jeg kører ca 18 og det er 90% med 130km/t. Hvis jeg sniger mig rundt med 80, så kan jeg køre omkring de 24km/L.
--
G3220, 4GB ram, R9_280.
#0 De tal der opgivet fra fabrikken kan aldrig bruges, da det altid er lavet i de bedst mulige senarier som muligt.
Der er mange faktorer som afgør det,som fx aircon dæktryk,kørestil osv.
#4 Du burde måske skifte navn til Cliodude isåfald :P
--
#0 Du kan spare en ehel del ved at sætte hastigheden ned ved motorvejskørsel. Fra 130 km/t ned til 110-115 km/t.
- Har fået fortalt at for hver 10 km/t over 90 km/t, så bruger man ca. 30% mere brændstof grundet den øgede luftmodstand!
--
Tallene fra fabrikken kan ikke bruges til meget andet end at sammenligne forskellige biler.
Du kan se hvad andre kører her:
http://www.spritmonitor.de[...]
--
http://chipsguiden.dk[...]
Konsoller købes! Undtaget Xbox/Xbox 360/NES/SNES/N64/Gamecube/Sega Master System II/Sega Mega Drive/Dreamcast/PS1/PS2 Prøv at kør turen med 90-95 km/t.
--
ftrow
Tusind tak alle sammen,
tænkte nok det bare var det, vil prøve at begå mig ned på et lavere hastighed næste kørsel :-) ..
bruger faktisk altid fartpilot
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur. De små benzin motorer er rigtig dårlige valg hvis man gerne vil køre over 100 km/t.
Som et eksembel, så kørte min gamle 535D med 350hk ca. 18 km/l ved 140 km/t på GPS. Det er der vis ingen af øko-bilerne der kan prale af.
Tilbage til spørgsmålet, så ligger svaret i den første linje :-)
--
Her må man ikke skrive specs på ens computer, for så er man en blærerøv, hvis eneste formål er at vise sit lem.
Slå den fartpilot fra, sjovt nok bruger bilen mere Benz end hvis du selv sad med en forsigtig fod. Og sæt farten ned til 100-110.
--
Jeg ville klart også komme af med den. Jeg tror ikke den fejler noget med det kørselsbehov bør du klart have en dieselbil af en art.
P.S. Du kan med fordel køre hjemme fra 15 min før og ligge i læ bag lastbiler hele vejen for at minimere vindmodstanden.
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur. Desværre er moderne bilers benzinforbrug nærmest fiktion. Jo længere producenten påstår man kan køre jo større forskel vil der ofte være. Din afvigelse er i den høje ende men skyldes højst sandsynligt at du kører relativt mange motorvejs km ved pæn hastighed.
Jeg har en Mondeo Diesel den er opgivet til 19,2 km/l men jeg kører stortset aldrig over 17 km/l og så skal jeg ikke køre småture for at opnå det. Jeg kører omkring de 110 km/t på motorvejen efter at jeg konstaterede at jeg kunne spare 1-1½ liter diesel om dagen ved at ikke køre de 130 man må køre og jeg bruger kun 2 minutter længere på turen.
Du vil sikkert opleve at hvis du bare skærer 10 km/t af din topfart så vil du vinde 1-2 km/l.
--
hilsen Thomas
Chefredaktør
på HardwareOnline.dk
Hvor mange omdrejninger tager motoren når du ligger på 120-130km/t?
--
Kend dine rettigheder ved reklamation. Spørg RMA-hjælpen. Det er gratis.
https://www.facebook.com[...] #11 jeg bruger altid fartpilot og jeg bruger en del mindre diesel med den på end jeg vil kunne gøre med foden.
#0 det gælder også om at se fremad. Undgå opbremsninger og speederen-i-bund overhalinger. Kør så glidende så muligt så kommer du længst på literen.
--
Som andre også har påpeget, så bliver de små biler presset meget mere ved 120-130, end hvad en mellemklasse bil gør. Dermed så kan de ikke leve op til deres benzinforbrug.
--
Alle har ret til et fedt køkken.
Som der vist er blevet konstateret, er de opgivede km/l en direkte løgn. Når de tester bilens hk, topfart og km/l, bliver moteren sat i et stativ og gearkasse. På en modststands trækaksel. Så talene har intet med den virkelige verden at gøre.
Men vær glad for det. For det er jo ikke fordi bilerne kører kortere på literen end førhen. Det betyder bare at staten tror, din økoracer er dejligt= lav grøn afgift :)
--
#18 Det er lige nøjagtigt grunden til, at jeg brækker mig over statens grådighed nogle gange.
Jeg er ejer af en 2.0 HDI 90HK, som faktisk kører mellem 18-19 km/l, men skal punge ud med 2850,- HALVÅRIGT i grøn ejerafgift, selvom den udleder MINDRE CO2 end mange benzinere.
Fabrikken oplyser her den "sande" værdi for km/l (19,2 km/l) og ikke et højere tal og det koster mig som forbruger i sidste ende..
--
* i7 950 @ 3.8Ghz - 12GB HyperX - MSI 770 OC - Force GT SSD
* Filco Majestouch 2 MX Brown PBT
#19
Den franske fabrik der har lavet din bil oplyser ikke tal der er mere rigtige end alle de andre producenter.
--
Her må man ikke skrive specs på ens computer, for så er man en blærerøv, hvis eneste formål er at vise sit lem.
#0, i de fleste bilers manualer plejer der at stå brændstof forbrug blandet kørsel, samt bykørsel og landevej eller motorvejs kørsel. Der kan du så få en indikering af om du kan få den til at køre som i manualen.
Fandt oplysningen, blandet = 20 km/l, bykørsel = 17 km/l og landevej = 23 km/l.
--
PC1, Core2Quad Q9550, GTX770-2GB, 8GB DDR2-1066, 120GB SSD+750GB HD
PC2, Core2Quad Q8400, 2xGTX560TI-448, 8GB DDR2-1066, 2x500GB SSHD
Som de andre siger, så sæt farten ned på motorvejen hvis du vil spare benzin. Da jeg kørte meget motorvej kørte jeg konstant 112km/t ligemeget om det var 110 eller 130 zone. Det sparede mig for rigtig mange penge, fordi min lille 1.5L med gearkasse ikke er lavet til motorvejskørsel, men der imod bykørsel.
--