Seneste forumindlæg
Køb / Salg
 * Uofficiel Black/White liste V3
Login / opret bruger

Forum \ Off Topic \ Hyggekrogen
Denne tråd er over 6 måneder gammel

Er du sikker på, at du har noget relevant at tilføje?

Advarsel mod Proshop.dk

Af Gæst Poul Theodorsen | 24-06-2014 16:58 | 5054 visninger | 61 svar, hop til seneste
Jeg har gennem mange år handlet hos SHG/Proshop, men det er slut. Jeg må advare især virksomheder mod at handle med firmaet. Jeg købte 2 printere hos Proshop.dk for en måneds tid siden. Jeg brugte søgefunktionen for kun at få vist farvelaser-printere, inden jeg valgte en HP. Da printerne var klar til brug, viste det sig at det IKKE, som angivet på Proshops hjemmeside, var farveprintere. Jeg henvendte mig Proshop for at få byttet dem til farveprintere (mod at betale evt. merpris), men de nægtede at tage dem retur, da toneren var åbnet, hvorved man mister returretten. Jeg gik så til Århus Retshjælp, som mente at det var en mangel ved printerne, og så skal de tage den retur. Derfor klagede jeg til Forbrugerombudsmanden. I fredags kom der så svar fra Proshop: ”vi har klar begået et fejl, idet printeren har stået som en farveprinter i sorteringen. Det beklager jeg. Vi er derfor villige til at refundere købesummen på trods af, at toneren er åbnet.” Glæden varede dog kort, for mandag kom så denne mail ”du har handlet som erhvervskunde, og der gælder således et andet sæt regler end når man handler som privatkunde. Vi kan derfor alligevel ikke tilbyde en refundering” - (ja, det er rigtigt at jeg ikke fik fjernet mit CVR-nummer fra min konto). De to mails fra Proshop fortæller altså, at mens privatkunder kan få godtgørelse ved fejl på Proshops hjemmeside, så må virksomheder finde sig i at modtage det som Proshop sender, lige meget om det er en fejl fra Proshops side.
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#1
Selas
Monsterbruger
24-06-2014 17:01

Rapporter til Admin
Det er korrekt at firmaer ikke er beskyttet på samme måde som privatkunder jævnfør købeloven.
--
Jeg bor i Solrød. I am a signature virus, please copy me to your own sig to help me spread.
#2
Fidusen
Mega Supporter
24-06-2014 17:07

Rapporter til Admin
Hvad tilbyder Proshop så? Nedslag i prisen svarende til prisforskellen på en farve/gråtone-printer? I øvrigt: Produktnummeret (produktets præcise navn eller nummer) var vel angivet ved produktet. Heraf kan man undersøge de præcise specifikationer for produktet og læse anbefalinger osv. Så fejlen var egentlig, at produktet var angivet rigtigt på produktets side, men produktet var puttet i kategorien "farveprintere" ved en fejl? Altså du har en faktura på to printere med rigtigt navn og det hele, men havde en forventning om at det var farveprintere pga klassificeringen i menusystemet? Umiddelbart er den svær at klage over, da du som sådan har accepteret en købsordre med produktets korrekte navn på med pris og det hele. At produktet så ikke er en farveprinter fremgår ikke af fakturaen, og dermed er den lidt svær at diskutere med forhandleren. Jeg undersøger altid produkterne på nettet for at garantere mig mod fejl på forhandlerens hjemmeside (fordi det sker relativt tit, synes jeg). Men det er så bare mistænkelige mig, der gør det, måske.
--
Fælles front mod argumenter og dokumentation (og e-gamer generelt)!
#3
Charly
Giga Supporter
24-06-2014 17:08

Rapporter til Admin
Det er sgu usmageligt...
--
ITX: i7 4770k Gigabyte 780 Bitfenix Prodigy
#4
Martin_DJ
Guru
24-06-2014 17:18

Rapporter til Admin
Dårlig kundeservice, intet mindre. Hvilket er en rigtig dårlig fremgangsmåde, især overfor erhvervskunder. Med nu er Proshop jo også kendt for netop dette og så alle deres parallel importerede produkter.
--
Her må man ikke skrive specs på ens computer, for så er man en blærerøv, hvis eneste formål er at vise sit lem.
#5
Business
Elitebruger
24-06-2014 17:20

Rapporter til Admin
#2 Man forventer vel af et firma, at de kan finde ud af at kategorisere et produkt rigtigt? Det kan da aldrig blive kundes ansvar eller skyld. Udelukkende Proshops fejl.
--
#6
DaddyeN
Semi Supporter
24-06-2014 17:22

Rapporter til Admin
Burde man ikke kigge på printerens specifikationer inden man køber den alligevel? Bare fordi de står under den kategori, betyder det jo ikke at man IKKE skal bruge 2min på at læse om den? Og når man får en printer hjem og åbner den, kan man da med DET SAMME se at det ikke er en farve laser printer? Underligt der i det hele taget er taget hul på den toner eller at den i det hele taget er taget i brug.. For det meste er der også rimelig tydelig størrelses forskel på en mono laser og en farve laser..
--
i5-3570K | G.Skill Ripjaws 2x4GB + Kingston Predator 2x4GB | GTX670 TF | MSI B75A-G43 GAMING Killer NIC |
#7
Martin_DJ
Guru
24-06-2014 17:25

Rapporter til Admin
#6 Ja for nogle måske. Men ikke alle har forstand eller viden om printere. Lidt det samme som hvis du beder en bilforhandler om en benzin bil og får en diesel, er det så din skyld?
--
Her må man ikke skrive specs på ens computer, for så er man en blærerøv, hvis eneste formål er at vise sit lem.
#8
EQuiNoX
Junior Nørd
24-06-2014 17:27

Rapporter til Admin
0# Du brokker dig altså over at proshop følger loven ? Selvfølgelig kunne man godt ønske sig noget kulance nu når fejlen lå på deres side. de burde have taget dem retur, men vælger så at holde sig til loven.
--
Capitalism is the extraordinary belief that the nastiest of men for the nastiest of motives will somehow work for the benefit of all.
#9
stallemanden
HOL Moderator
24-06-2014 17:28

Rapporter til Admin
Jeg har så haft en oplevelse hvor det var modsat. Jeg var på jagt efter en bon-printer med netkort, og stort set alt jeg kunne finde, var med netkort som tilkøb, til en ikke uanselig pris. Jeg fandt så en hos proshop, hvor det fremgik af deres hjemmeside, at printeren havde netkort. Da jeg modtager den, viser det sig så bare, at den ikke har netkort. Jeg kontakter dem, og pludselig har de et netkort i deres sortiment. Netkortets pris svarede så til 70% oveni prisen for printeren. Beskeden var, at jeg skulle købe et netkort. Jeg ringede til dem, og sagde at jeg godt nok havde haft kassen åben, men blot for at konstatere at der ikke var noget netkort. Da printeren ikke var en lagervare, var de ikke super glade for at tage den retur, til trods for, at jeg havde bestilt den under falske forudsætninger. (Printeren var også købt som erhverv, hvor de 14 dage ikke gælder). Hvorom alting er, så sagde jeg til dem at jeg var ret utilfreds, og at de egentlig bare kunne få deres skidt tilbage, for nu havde jeg fundet en, et andet sted MED netkort. Der var ikke så meget bøvl - de sendte netkortet til mig, uden beregning. Det skal så også siges, at det ikke er mit indtryk at det er sådan deres service er generelt. Og det er heller ikke det jeg har oplevet ved tidligere tilfælde. Vi handler derfor kun aller nådigst hos dem i dag - det foregår derimod på den anden side af gaden, i forhold til Proshop (Dustin)
--
+1 indlæg = *PUFF*
#10
Fidusen
Mega Supporter
24-06-2014 17:34

Rapporter til Admin
#5 Det kan ses på mange måder. Kunden har taget produktet i brug på en måde, hvor produktet ikke kan returneres i originalstand. Derfor kan jeg godt forstå, at Proshop vurdere, om de har pligt til at tage den retur, eller om de kan lade være. Samt om de vil være flinke at tage den retur på trods af, at de måske ikke skal ifølge loven. Proshop har så valgt ikke tage den retur, da de ikke mener, at de har pligt til det. De har nok vurderet, at OP ikke er en stor nok kunde til at man vil tage tabet for kunden. Det kan man jo så mene om hvad man vil. Det forholder jeg mig slet ikke til. Det er en sag mellem kunden og Proshop. Det interessante er derimod, om Proshop har pligt til at tage en vare retur fra en erhvervskunde. Kunden har haft alle muligheder for at undersøge produktets egenskaber, både på nettet, på kassen, i manualen osv. Husk at kunden er en erhvervskunde, der ikke har samme rettigheder som en privatkunde. Som udgangspunkt antager købeloven at privatkunder er naive og beskytter dem mod alle slags fejl. Dvs hvis forhandleren har skrevet noget sludder på deres side, så skal de stå til ansvar for det. Som erhvervskunde er det lidt mere speget. Hvis man har accepteret at købe et produkt med et bestemt typenummer, så har man som udgangspunkt selv accepteret alle de egenskaber, som produktet måtte have. Dvs finder man ud af, at man har gjort en fejl og har købt et forkert produkt, så er der som udgangspunkt ikke returret. Man kan kun få erstatning eller returret hvis man kan vise, at forhandleren (bevidst?) har vildledt én. Altså man skal dokumentere, at forhandleren har givet en urigtige informationer om produktet. Spørgsmålet er så, at hvis produktet er præsenteret helt korrekt på sin egen side, men siden er blevet puttet i en forkert kategori, er det så nok til at man kan sige, at forhandleren har vildledt kunden? Jeg ville skyde på, at man i den sag ville sige, at Proshop ikke har forsøgt at hemmeligholde noget som helst, og at det var en banal fejl, at produktet var havnet forkert. Kunden har alle muligheder for at undersøge produktet selv, inkl på producentens hjemmeside. Der hvor jeg arbejder nu, køber vi tit elektronik hjem. Og som udgangspunkt så står der ved vores leverandører ikke andet end produktets navn og produktnumre. Så må vi selv undersøge egenskaberne for produkterne på producentens hjemmeside. At de nogle gange skriver specs er ren service fra deres side. Jeg vil gætte på, at købeloven tager det udgangspunkt for erhvervskunder, at man betragter dem som informerede kunder, hvor man kun kan få returret hvis forhandleren enten er flink, eller hvis forhandleren beviseligt har vildledt kunden ud over hvad der er rimeligt for, hvad kunden selv skal undersøge. Det er muligt, der er flere her på hol.dk der har erfaringer med juraen i det :) Så lige til din: Man forventer vel af et firma, at de kan finde ud af at kategorisere et produkt rigtigt? så ville jeg i stedet sige, at man nærmere må kunne forvente af erhvervskunder, at de selv ved, hvad de køber ind.
--
Fælles front mod argumenter og dokumentation (og e-gamer generelt)!
#11
Fuush
Maxibruger
24-06-2014 17:37

Rapporter til Admin
#0 Jeg forstår ikke helt din situation, i bunden af Proshop' hjemmeside står der klart og tydeligt: Ovenstående informationer/specifikationer er vejledende og kan uden varsel være ændret af producenten. Der tages forbehold for trykfejl og vejledende billeder. Du burde selv undersøge om informationerne omkring produktet er korrekt igennem producentens hjemmeside, det sker regelmæssigt at der er fejl på hjemmesider -- Det virker som om du bare har stolet blindt på en skrevet tekst, lidt usselt i mine øjne. Derefter giver du dem en sviner for at følge reglerne ang. erhvervssalg, fordi DU havde glemt at slette dit CVR nummer på din konto? Igen en fejl fra din side, ikke deres? Jeg har nu handlet ved Proshop de sidste 15år uden nogen som helst klager, tværtimod, og har brugt ret så mange penge hos dem. EDIT: Nå ja, og dit sidste afsnit er jo løgn og latin, hvis du får leveret det der står på din ordrebekræftelse, hvilket du har gjort, ja så er det dælme op til forbrugeren selv at undersøge om produktet er det man ønsker!!
--
Mit setup; i7 3770 - 16Gb Kingston Blu HyperX - Asus GTX670 DC2 2gb - 500W Seasonic S12 - 120Gb SSD Intel 520
#12
Thomaslje
Ultra Nørd
24-06-2014 17:38

Rapporter til Admin
#9 men de starter alligevel ikke med at sige vi sender dig det netkort eller vi tager varen retur, underligt at folk bliver ved med at handle hos dem. #0 jeg har også været uheldig hos dem med noget kølepasta som de påstod var i cpu sokkel selvom det ikke var der da jeg sendte det ind, men igen det er proshop handler der aldrig mere.
--
Kan du lide lækker mad så tjek https://www.facebook.com[...] Setup i min profil
#13
Slettetbruger21
Elite Supporter
24-06-2014 17:38

Rapporter til Admin
#0 Enhver kan komme med sådanne indlæg. Jeg siger ikke, at det ikke rigtigt det du har været udsat for. Men du må kunne fremlægge noget dokumentation for din sag.
--
#14
Fidusen
Mega Supporter
24-06-2014 17:47

Rapporter til Admin
#13 Helt enig. #0 Du bliver nødt til at komme med et screen dump eller noget andet, der viser, hvordan fejlen var på siden. Ellers virker det ret gabestok-agtigt bare at udsende en advarsel mod en butik uden dokumentation.
--
Fælles front mod argumenter og dokumentation (og e-gamer generelt)!
#15
Poul Theodorsen
Gæst
24-06-2014 18:44

Rapporter til Admin
Jamen dokumentationen er lige ved hånden. Proshop har nemlig ikke rettet fejlen, selvom jeg gjorde opmærksom på den den 3. juni. Gå ind på deres hjemmeside, vælg farve-, laser-og HP. Sorter efter pris og der ser du HP Laserjet Pro400 M4001a. Om jeg burde have læst specifikationerne er ganske rigtigt et spørgsmål, men der er altså en "køb"-knap lige ved siden af, så man er ikke nødvendigvis forbi specifikationerne, hvor der ganske vist står a det er en monokrom printer. Jeg er enig i at erhvervskunder ikke har returret, men de har stadig 1 års garanti. Kan man se på en printer om det er en farveprinter? måske - måske ikke. Men der intet om dette på kassen eller fakturaen. Påstanden om at farveprintere er større må jeg afvise, da jeg netop har købt en farvelaser, som er væsentlig mindre end den sort-hvide. Hvorfor skulle man kunne se om det er en farve eller ej? Jo, der er kun én toner patron, men man kan vist godt på printere med alle farver i en patron. Jeg erkender jo min fejl mht. CVR-nummeret, men hvordan det kan blive usselt, kan jeg ikke se. Erhvervskunder har også ret til at få den varetype de bestiller. Som sagt har jeg handlet hos SHG/Proshop i over 10 år og har histil været tilfreds, også i de 2 tilfælde hvor jeg klagede over produktet og der ingen problemer var med at rette fejlen. Netop derfor gik jeg også ud fra at de viser deres produkter korrekt og ellers vil tage konsekvensen af det. Hvad der står i bunden af hjemmesiden har vist ikke relevans her. Selvom der står at specifikationer kan ændres, betyder det næppe at en farveprinter pludselig kan blive til en sort-hvid printer. Forbeholdet mod trykfejl er vist heller ikke relevant, da da forkert kategorisering ikke er en trykfejl.
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#16
Slettetbruger21
Elite Supporter
24-06-2014 18:51

Rapporter til Admin
#15 Når man søger på Google efter modellen, så kommer der ikke nogen søgninger frem: https://www.google.dk[...] Er det HP Laserjet Pro400 M401a du mener?
--
#17
Fuush
Maxibruger
24-06-2014 19:00

Rapporter til Admin
Det er som #16 skriver denne printer: http://www.proshop.dk[...] Og det står sort på hvidt: Printertype: Arbejdsgruppeprinter - laser - monokrom Sorry to say, men det er dig der har været blind!
--
Mit setup; i7 3770 - 16Gb Kingston Blu HyperX - Asus GTX670 DC2 2gb - 500W Seasonic S12 - 120Gb SSD Intel 520
#18
Fuush
Maxibruger
24-06-2014 19:02

Rapporter til Admin
+ det faldte dig ikke ind at det eneste tilbehør du kunne købe er sort toner? Ser denne tråd som et fejlet forsøg på at sætte et ellers populært firma i dårligt lys, hvorimod det er trådopretteren der ikke har gidet gennemlæse specifikationerne på det produkt han ønsker at købe.
--
Mit setup; i7 3770 - 16Gb Kingston Blu HyperX - Asus GTX670 DC2 2gb - 500W Seasonic S12 - 120Gb SSD Intel 520
#19
Dety
Nørd
24-06-2014 19:07

Rapporter til Admin
https://www.trustpilot.dk[...] Taler for sig selv
--
Intel Core i5-2500K 4.2 Ghz, Noctua Nh-D14, MSI Z77A-G45 Gaming, Haf X, 2x OCZ Agility 3 60gb Raid0,GTX560Ti 900mhz , G.Skill Ripjaws 8Gb 1866
#20
Anomynous
Supporter Aspirant
24-06-2014 19:16

Rapporter til Admin
#19 du kan bruge trustpilot til nada.. næsten.. De fleste anmeldelser kommer fra folk der har bestilt en vare og modtaget den punktum. En virksomhed skinner først igennem når man har haft en RMA hos dem. Med det sagt, så har jeg haft adskillige RMA sager hos dem, dog kun få efter de blev slået sammen med SHG og alt er foregået smertefrit og de har været dejligt fleksible. Men... Synes nu stadig det er dårlig stil at køre overfor #0, de indrømmer at de har lavet en fejl og er villige til at rette den men kun hvis man er privatkunde. Alright, de er i deres juridiske ret til at gøre således, men hvad med morale? Bare fordi det på papir ser godt ud er ikke ens betydet med at det er i orden, og synes at #0 burde kunne benytte sig af returretten.
--
Back in my days the video games were more about the game than the video
#21
Fuush
Maxibruger
24-06-2014 19:19

Rapporter til Admin
#20 Det er korrekt at de er i deres juridiske ret til dette - men skal de bøje reglerne for én, jamen så skal de vel også for alle?
--
Mit setup; i7 3770 - 16Gb Kingston Blu HyperX - Asus GTX670 DC2 2gb - 500W Seasonic S12 - 120Gb SSD Intel 520
#22
Poul Theodorsen
Gæst
24-06-2014 19:20

Rapporter til Admin
#17 det er muligt. Spørgsmålet er vel hvad der vejer tungest, min blindhed eller deres (omend utilsigtede) vildledning? Måske burde jeg have læst specifikationerne, men når de erkender ansvaret den ene dag og ikke den anden, så undrer jeg mig. Ligesom jeg i øvrigt undrer mig over at de ikke har rettet fejlen endnu. I øvrigt forstår jeg ikke modviljen mod at finde en løsning. Jeg tilbød at betale merprisen for farveprintere. De ville i sidste ende ikke tabe penge på det. Så mit indlæg skyldes snarere en utilfredshed med deres rigide holdning end modvilje mod dem som sådan. Tak for alle jeres svar. Jeg tænker over sagen, selvom jeg kun er delvis enig i jeres vurderinger :-)
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#23
Coff
Supporter Aspirant
24-06-2014 19:21

Rapporter til Admin
#0 hvad forventer du at Proshop skal gøre med dine to printere hvis de tog dem retur? Hvor mange sider har du printet på dem? Jeg er sikker på at det ikke er noget de har gjort med vilje; det kan endda være deres forhandler som har oplyst det forkert. Men helt ærlig du har vel to øjne til at se med...
--
#24
Anomynous
Supporter Aspirant
24-06-2014 19:22

Rapporter til Admin
#21 Se det er utroligt firkantet set synes jeg, "hvis vi gør det for dig, så skal vi også gøre det for alle" er en slidt sætning efterhånden. Nej, sker det på daglig basis at de laver sådanne fejl så vil jeg sige de har større problemer de skal sørge for at få udredt. De kunne gøre det at de så gennem fingrene med den her, som jeg vil gætte på næppe sker særlig tit for dem og så har de 1. fået en glad kunde og 2. at han højest sandsynligt handler der igen. Det andet er bare at sige, vi har lavet en fejl og vi står ikke ved den.
--
Back in my days the video games were more about the game than the video
#25
falkonator
Semibruger
24-06-2014 19:24

Rapporter til Admin
#20 Man kan da sagtens bruge trustpilot, det er jo trods alt der folk skriver hvis de er tilfredse eller vice versa. Jeg syntes ikke man kan sige at fejlen ligger hos proshop, ja de skriver til at starte med at de gerne vil tage varen retur, dette syntes jeg dog de skulle have holdt sig til. Så mener jeg ikke at man bare kan skrive bagefter, at det gider man ikke alligevel, så må de sku lige undersøge tingene først inden man sætter sig og skriver en mail. Dog handler de efter loven, og det syntes jeg ikke man kan klantre dem for.
--
It's nice to be important, but it's more important to be nice
#26
Anomynous
Supporter Aspirant
24-06-2014 19:27

Rapporter til Admin
#25 det var måske også lige groft nok oversat men fik også tilføjet et "næsten" til sidst. Pointen var bare at de fleste anmeldelser er ubrugelige da det er folk som har bestilt en ting og modtaget den. Det er der sgu ingen kunst i. Og nej rent juridisk set kan man ikke klantre dem for noget og i grunden synes jeg det er lidt sørgeligt. Bevares man kan nok ikke altid gå ind og tage specielle behov for den enkelte men lige i den her sag synes jeg godt de kunne have handlet anderledes. Oh well...
--
Back in my days the video games were more about the game than the video
#27
ReneSDK
HOL Moderator
24-06-2014 19:28

Rapporter til Admin
Der er ikke så meget at gøre. Som firma har du ingen rettigheder efter køb, som standard i hvert fald, andet end den almindelige reklamtionsret hvis produktet går i stykker. Selv her er firmaer i mange tilfælde dårligere stillet med f.eks. 1 års reklamationsret, hvis vi skal være helt firkantede. Det vil sige Proshop har reelt set handlet som de skal over for virksomheder.
--
FFHAU!
--
Sidst redigeret
#28
Poul
Gæst
24-06-2014 19:32

Rapporter til Admin
#23 De skulle gøre som de plejer med returvarer, sælge dem til nedsat pris. De sælger f.eks en printer i samme prislag til 400 under normalpris, dvs et tab på 320kr når moms er medregnet. Modregnet merprisen på en anden farveprinter ville det nok give et rundt nul. I øvrigt er der printet (1) side på den ene og ingen på den anden. Derefter er de pakket ned igen og står bare og venter på, hvor sagen ender. Proshop kan nok sælge dem for 1100 pr stk. Det får jeg nok ikke i den blå avis.
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#29
Coff
Supporter Aspirant
24-06-2014 19:51

Rapporter til Admin
#28 de skal jo have en mand til at tjekke at alt er med retur og at du kun har printet en side. Reelt kunne du jo godt have købt printerne for at printe et par 100 festsange. Alt i alt løber det hurtigt op i mere end 400 kr. Du har mulighed for at trække printerne fra i dit firma ;)
--
#30
Poul
Gæst
24-06-2014 20:14

Rapporter til Admin
#29 det har du ret i. På den anden side har jeg handlet for over 100.000 hos dem gennem de seneste 10-15år uden problemer, så de har ingen grund til antage at jeg giver mig af med den slags. Den LaserJet 1600 som jeg købte hos dem virker stadig fint, så jeg mangler ikke en printer. Nu har de så i stedet bruge mere end 400kr på at diskutere med mig :-)
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#31
Martin_DJ
Guru
24-06-2014 20:15

Rapporter til Admin
Elsker når folk linker til Trustpilot. Er side til vurdering af forretninger hvor selv samme forretninger så let som ingenting kan få slettet negative anmeldelser. Ikke nok med det, så kan ejerne også få flere hundrede af deres venner og bekendte til at lave falske anmeldelser. Det er absolut INGEN troværdighed i den side.
--
Her må man ikke skrive specs på ens computer, for så er man en blærerøv, hvis eneste formål er at vise sit lem.
#32
Poul
Gæst
24-06-2014 20:30

Rapporter til Admin
#31 Jeg vidste ikke at firmaerne kan få slettet dårlige anmeldelser. Klart at ansatte, venner og familie kan lave jubelanmeldelser, men det andet gør de da totalt ubrugeligt. Jeg må prøve at skrive en anmeldelse og se om den får lov til at blive.
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#33
EQuiNoX
Junior Nørd
24-06-2014 20:50

Rapporter til Admin
#31 Nu sidder jeg selv og svarer på trustpilot og man kan ikke bare få slettet indlæg, kun hvis de bryder reglerne for trustpilot, fx grimt sprog, eller at man slet ikke har handlet hos virksomheden. Tilgengæld kan man jo som virksomhed sidde og klø sig i hovedet over folk der giver 1 stjerne for at virksomheden har afsendt en pakke for hurtigt så han ikke kunne nå at rette at de havde bestilt forkert, eller at leveringstiden er for lang, hvor kunden har glemt at medregne helligdage og weekend. Dem kan jeg squ ikke bare lige få slettet hvor gerne jeg end ville det. Jeg kan kun få dem ændret hvis jeg kan overtale kunden til det. Men nu må du jo bevise det modsatte ?
--
Capitalism is the extraordinary belief that the nastiest of men for the nastiest of motives will somehow work for the benefit of all.
#34
Fidusen
Mega Supporter
24-06-2014 22:55

Rapporter til Admin
Poul - Jeg synes simpelthen ikke, at din fremfærd mod Proshop er særligt retfærdig. Ja, Proshop har lavet en fodfejl ved at kategorisere en printer forkert. Det svarer vel lidt til, at man er kommet til at stille et produkt på den forkerte hylde i et supermarked. Men er det ikke os kunder, der lige må kigge på varen, før vi køber den? Eller skal vi blindt tro på, at en initiel søgning i et menusystem bare er ufejlbarligt? Hvis der står en 60W pære på hylden med 20W pærer, skal man så bare gå ud fra at det er en 20W pære uden at kigge på æsken, den er i? Altså produktet er præsenteret på sin side som en gråtoneprinter. Der står ingen steder, at det er en farveprinter, men det antager du alene ud fra, at du har valgt kategorien farveprinter. Farveprinterne er faktisk alle benævnt Color, mens den her ene printer ikke har titlen Color. Det står flere steder i specifikationen for produktet på Proshops egen side, at det er en gråtoneprinter. Det står også på kassen, da du pakkede den ud af. Det står alle de steder, man ellers kan søge på nettet. Den farvepatron, du har pakket ud, eller som du har hevet en strimmel isoleringsstrimmel af, den er også tydeligt markeret med BLACK på kassen. I det mindste er den helt sort. Det undrede dig slet ikke, at farvepatronen ikke var markeret med farver? Eller at der ikke var flere farvepatroner, som der normalt er til farveprintere? Det undrede dig heller ikke, at der på kassen ingen indikation af, at det skulle være en farveprinter var? Det er da underligt, når man har betalt ekstra for en farveprinter, at der ikke er den mindste smule praleri på forsiden af kassen om, at den skulle kunne printe i farver? Det undrede dig heller ikke, at samtlige andre farvetoneprintere i 400-serien koster fra 50% mere og opefter? Det lyder da næsten for godt til at være sandt at få en 400-serie laser-farveprinter til omkring 1600 kr. Det, du har gjort, er åbenbart følgende: 1: Valgte farveprinter 2: Valgte "sorter efter pris" 3: Tryk Køb på den billigste, der dukkede op. Slut prut! Du har ikke på nogen måde undersøgt, hvad det var, du trykkede "Køb" på. Bagefter har du installeret printeren uden at se på hverken emballage, manual, farvetoner eller noget som helst andet, der kunne indikere, at du har fået en forkert printer ift. dine forventninger. Det er godt nok hårde odds for butikker i dag, hvis de putter produkter i en forkert søgningskategori, at så er det alene butikkens skyld, hvis en kunde køber noget forkert og installerer det, så det kun kan sælges som demovarer, hvilket butikken så åbenbart skal dække tabet for. Kan det passe, at kunden slet ikke engang skal undersøge produktet, når det kommer frem, om det svarer til forventningerne inden man tager det i brug? Det må være klart for enhver, at når man tager beskyttelsen af farvepatronen, at så kan man ikke returnere produktet, med mindre produktet er defekt på en eller anden måde. Det må da i et eller andet omfang bero på, at kunden kontrollere sin vare ved ankomst, før kunden tager den i brug i et omfang, der reducerer produktets værdi. Jeg er klart med på, at Proshop har en fejl i deres lagersystem. Men derfor kan man ikke fratage kunden ethvert ansvar for at kontrollere varen både ved køb, ved ankomst og ved installation. Hvis ikke, du havde taget printeren i brug, så ville Proshop helt sikkert have byttet printeren og betalt fragten. Jeg synes, du skulle tage din del af ansvaret ifm. at du ikke har kontrolleret hvad du har købt, fået leveret eller installeret, og undlade at prøve at hænge Proshop ud som en dårlig forretning. De følger jo rent faktisk bare reglerne!
--
Fælles front mod argumenter og dokumentation (og e-gamer generelt)!
#35
Gamer--Ralle
Monsterbruger
24-06-2014 23:33

Rapporter til Admin
#34 Kunne ikke være mere enig Man kunne jo så også passende overveje hvem der køber elektronik hjem uden at skænke det en eneste tanke, det virker som mig som du bare har fået at vide "vi skal ha farveprinter" Så du finder den første og den bedste/billigste og trykker køb. Det der undrer mig mere er at du ikke er betænkelig over at den er SÅ meget billigere end resten, jeg ville da om nogen først tænke "hvad er det så jeg IKKE får? Hvordan er den dårligere?" Men det er måske bare mig. Det undrer mig dernæst ekstremt hvordan du kan modtage en pakke med en printer hvorpå der ingen information er om farveprint funktionalitet uden at der ringer en alarmklokke. Der hvor kæden fuldstændig hopper af for mit vedkommende ligger i hvordan du kan tage den op af æsken, konstatere at der kun er 1 farvepatron med, ikke kigge på patronens specifikation på siden eller toppen af den, for så at bryde tonerspærringen i form af den plastik lap, og smække den i printeren. (Og som sidenote er der meget få eller ingen printere med farve der kører det hele i 1 patron, det er simpelt hen for uøkonomisk at skulle skifte det hele ud fordi du mangler blå) Jeg syntes egentlig, hvor moralsk uret det kan bedømmes, at Proshop er i god jord her. DU kan heller ikke bruge eksemplet med diesel og benzin til noget, fordi inde på selve produktets hjemmeside fremgår alt som sandfærdigt, på din faktura er du også kun berettiget til produktet ud fra produktnummeret, så der er ikke ret meget at køre en sag ud fra som virksomhed. At du har haft CVR nr på din profil gør, uanset om det et bevidst eller en fejl, at det er et erhvervskøb med de fordele og ulemper der nu er. Jeg Syntes helt klar at du skulle tage det som en lærerstreg for livet, afskrive printeren som et tab, og så tage ved lære af og måske bruge bare 2 minutter næste gang du giver dig i kast med indkøb af elektronik på at researche om det du har beslutte at købe. Eller få en der har forstand på sådan noget til det. Jeg vil for min part til dags dato ikke være betænkelig over at handle ved Proshop overhovedet :) - Og det skal måske lige som sidenote nævnes at jeg INGEN relation har til Proshop andet end som kunde et par enkelte gange, med super service til følge.
--
Religion!? Nej fandme nej......
#36
Muri
Juniorbruger
24-06-2014 23:38

Rapporter til Admin
Fuldstændig enig med #34
--
#37
Fidusen
Mega Supporter
25-06-2014 00:15

Rapporter til Admin
#7 Men ikke alle har forstand eller viden om printere. Lidt det samme som hvis du beder en bilforhandler om en benzin bil og får en diesel, er det så din skyld? Jeg tror, din analogi skal justeres en smule, så den passer til sagen. Analogien ville måske være, at du går ind til BMW og spørger "Hvor har I benzin-biler stående?" og får svaret "Der ovre i den del af udstillingen", og sælgeren peger med fingeren på den anden ende af bygningen. Der står ved et uheld en diesel-bil blandt benzinerne. Herefter køber du ved et tilfælde netop diesel-bilen. Du læser ikke skiltene overhovedet. Du studser ikke over, at bilen hedder noget med "D" i navnet. Du læser ikke købskontrakten, men betaler bare prisen. Du bemærker ikke, at den er 50.000 kr dyrere end, hvad du havde forventet en benzinbil ville koste. Du bemærker heller ikke, at den er opgivet til at køre rigtigt langt på literen. Du undersøger slet ikke specifikationerne på nettet eller undersøger, hvad andre har sagt om bilen på nettet. Du læser heller ikke manualen til bilen. Du vil faktisk slet ikke vide, hvor stort bagagerum, der i bilen, eller hvor mange heste, den yder, og derfor har du slet ikke set listen over specifikationer. Du får udleveret nøglerne og kører ned på tanken og fylder benzin på. Du bemærker ikke, at dækslet er markeret i sort eller at der står diesel på dækslet. Du fylder bare benzin på. Og når bilen bryder ned, så klager du først til BMW, og bagefter Forbrugerombudsmanden og Retshjælpen. BMW vil gerne hjælpe dig, fordi BMW er flinke, men fordi du har købt en firmabil (da du allerede er oprettet som erhvervskunde ved BMW, hvilket du glemte), så er garantien ikke så god. Hvad gør man så? Ja man sviner da BMW til alle steder, man kan finde. Sådan en lortebutik. Hvordan i himlens navn skulle man dog opdage, at man har købt en dieselbil, når man tydeligt har fået svaret "Vores benzinbiler står i dén del af bygningen". Det er da klart BMWs fejl! ;-)
--
Fælles front mod argumenter og dokumentation (og e-gamer generelt)!
#38
Fidusen
Mega Supporter
25-06-2014 00:25

Rapporter til Admin
#37 Tilføjelse: Jeg tror faktisk, at vi skal tage sælgeren ud af analogien også. Analogien burde være, at man dukker op ved BMW og ser et skilt pege mod "Benzin-biler", og så går man derned og køber en bil i en automat uden at der er nogen sælger indblandet i salget. Herfra er historien den samme som ovenfor.
--
Fælles front mod argumenter og dokumentation (og e-gamer generelt)!
#39
yoshi
Superbruger
25-06-2014 01:06

Rapporter til Admin
Handler heller ALDRIG mere hos proshop. Købte en tomtom navigator for år tilbage. Den var defekt og blev sendt til reperation ca. 4 gange, hvor der gik ca 3 uger hver gang inden den kom retur. Til sidst ville jeg annullere handlen, da jeg synes de havde haft nok forsøg til, at reparere navigatoren. Så jeg sendte dem en mail om fejlen stadig var der, og handlen skulle ophæves, men svaret fra dem var, at jeg måtte sende varen retur til reparation og hvis jeg ikke lagde en seddel med i forsendelsen om problemet ville det hele bare få lov at ligge hos dem. Særdeles dårlig kundeservice!
--
#40
kedde2005
Semi Supporter
25-06-2014 02:36

Rapporter til Admin
Handler kun selv hos bj-trading, computersalg og meget sjældent komplett eller dustin hvis andre ikke har det.
--
I7 4770k delid @4.5|Evga GTX670FTW SLi|16gb 1866mhz|Asus Maximus VI Gene|Corsair AX760i|840 EVO 256gb+500gb hdd|Parvum Systems 1.0|Alt er vandkølet
#41
Martin_DJ
Guru
25-06-2014 05:38

Rapporter til Admin
#37 Ja, du kan jo så mene lige h ad du vil. Men faktum er at Proshop har lagt printeren i en forkert kategori og derved er fejlen deres. Hvilket alle instanser som #0 har haft fat i også giver ham ret i. Eneste grund til at han ikke får refunderet er at han har købt som erhvervskunde.
--
Her må man ikke skrive specs på ens computer, for så er man en blærerøv, hvis eneste formål er at vise sit lem.
#42
the688
Guru
25-06-2014 07:44

Rapporter til Admin
Jeg har lagt 99% af mine indkøb, både privat og professionelt, siden de helt gamle SHG-dage, hos netop ProShop, og de har stadig min fulde tillid. Super ærgerligt at der er gået bureaukrati i sagen her, men.. jeg har det lidt sådan med de mange "klage-sager" på HOL, at man hører altid kun den ene side af historien, så jeg tager tingene med et gran salt. Jeg siger naturligvis ikke at OP hverken lyver, eller forvansker sandheden, eller holder relevant information om sin egen adfærd tilbage - men man hører godt nok tit de her klagesange om firmaerne, og oftest har kunden selv opført sig enten uansvarligt, ubehøvlet, eller på anden måde skadet sin egen sag i en eller anden udstrækning. Ligesom vi, som kunder, har "ret til" at stå på vores ret, og blive pissesure hvis et firma ikke lever op til deres forpligtelser, så har firmaer jo sådan set præcis den samme ret til at holde sig til reglerne - og det er naturligvis altid positivt når et firma går "ud over hvad der kan forventes" - men det betyder ikke, at fordi et firma holder sig til reglerne, så synes jeg at der skal startes en hetz mod dem. Det lader jo ikke til at OP her, har været 100% fejlfri i sin behandling af sagen (noget med et CVR-nummer) heller - ikke at det fritager ProShop for at kunne yde en ekstra service. Men stadig - køber og sælger er to parter i en handel. Der er regler for, hvordan sådan en handel kan og skal afvikles. De regler ser ud til at være holdt. Det er jo et eller andet sted ikke firmaets opgave at gå og være rundhåndede overfor alle deres kunder, og acceptere tab i på flere tusinde kroner på printere som er taget i brug, og tilhørende tonere. De kan jo dybest set ikke sælge dem igen - jeg kan måske godt lidt forstå at ProShop ikke synes det er helt fantastisk at skulle smide penge på gaden, når det ikke er noget de er forpligtet til. TL;DR - Proshop har fulgt reglerne. Ja, de kunne have været mere "large" og indkasseret et økonomisk tab. Og vores OP kunne måske også have anstrengt sig for at tage sin sunde fornuft i brug, da han modtog, checkede, åbnede og i-brug-tog printerne.. og husket at fjerne sit CVR-nummer fra hans kundeprofil.
--
"Nu med 20% mere Satan!"
#43
pekr
Supporter Aspirant
25-06-2014 07:54

Rapporter til Admin
#41 Med et så stort sortiment som Proshop har, så kan det jo ikke undgås der sniger sig en enkelt fejl ind. Dette tager de også højde for, eftersom de skriver "Ovenstående informationer/specifikationer er vejledende og kan uden varsel være ændret af producenten. Der tages forbehold for trykfejl og vejledende billeder." Så længere er den vel ikke. Er det for meget at forlange at folk også tænker selv. Det er fandme da skræmmende hvor vi er på vej hen.
--
#44
the688
Guru
25-06-2014 08:14

Rapporter til Admin
#43 - det kunne være sjovt hvis firmaer begynde at opføre sig på samme måde. ADVARSEL MOD KUNDE: "En kunde returnerede et produkt hvor emballagen var brudt. Tror I så ikke fjolset forlangte ALLE pengene tilbage, selvom det var indenfor returretten? Virkelig? Er det DEN indstilling kunder har nu til dags? Hvad skete der for dengang hvor kunder var lidt storsindede, og sagde 'jeg sender den her vare retur, men I behøver ikke sende mig en ny'. I skal ALDRIG sælge noget til Anders Randomsen igen!!"
--
"Nu med 20% mere Satan!"
#45
EQuiNoX
Junior Nørd
25-06-2014 08:55

Rapporter til Admin
#41 jeg mangler stadig bevis for din påstand i #31 , nu har jeg gang på gang set dig slynge den ud i diskutioner, så nu syntes jeg det er på tide at du bakker den op med nogle beviser ?
--
Capitalism is the extraordinary belief that the nastiest of men for the nastiest of motives will somehow work for the benefit of all.
#46
the688
Guru
25-06-2014 09:00

Rapporter til Admin
#45 - ikke at det er et "bevis" - men jeg har selv talt med virksomheder som aktivt sletter anmeldelser (altså, ikke "jeg fik dårlig service af Trine i kundeservice") - men sådan nogle "I ER ALLESAMMEN NAZISVIN OG JEG DRÆBER JER". Den slags "spam-anmeldelser" sletter de (måske forståeligt nok?) - og det indikerer jo i hvert fald at de har værktøjerne til at slette anmeldelser...
--
"Nu med 20% mere Satan!"
#47
Fidusen
Mega Supporter
25-06-2014 09:25

Rapporter til Admin
#41 Vi aner jo ikke, hvad OP har skrevet til hhv Forbrugerombudsmanden eller sagt til Retshjælpen. Hvordan kan du konkludere, at han har fået ret, når du ikke har set den klage, som OP har sendt? Det skulle undre mig såre, hvis OP har skrevet historien helt sandfærdigt til Forbrugerombudsmanden. F.eks. burde der have stået i klagen noget i retning af: "... beskrivelsen på produktets egen side var helt korrekt angivet med at printeren kun er en gråtoneprinter. Den eneste fejl, Proshop har gjort, er at kategorisere produktet forkert, når man bruger deres søgefunktion. Men når man læser beskrivelsen af selve produktet, så er den helt korrekt." Så ville det undre mig meget, hvis Forbrugerombudsmanden ville lade en så lille fodfejl betyde, at (erhvervs)kunden pludselig har yderligere rettigheder. Det skulle også undre mig meget, hvis OP har gjort Forbrugerombudsmanden opmærksom på, at han har handlet som erhvervskunde. Det er nemlig først EFTER OP har snakket med Forbrugerombudsmanden at det går op for både OP og Proshop, at OP har handlet som erhvervskunde.
--
Fælles front mod argumenter og dokumentation (og e-gamer generelt)!
#48
Fidusen
Mega Supporter
25-06-2014 09:31

Rapporter til Admin
#43 Helt enig! Der er flere her i tråden, som argumenterer for, at kunden slet ikke skal undersøge varen selv. Gad vide om de folk ville tage en flaske rødvin i en butik og hælde halvdelen ned i gabet, og først DA opdage at "Hov! Det er jo en hvidvin? Jamen den stod på hylden med rødvin? Det må Føtex da erstatte! Jeg har da ikke noget som helst ansvar for at se på produktet, om det er en rødvin eller hvidvin. Jeg gider da ikke læse på flasken eller bruge mine øjne til at se, at farven rent faktisk er hvid. Hvis den står på rødvinshylden, så må det være butikkens ansvar, at det ER en rødvin! Jeg køber den da bare blindt og åbner den. Føtex må give mig en ny flaske, ellers hænger jeg dem ud og klager til alle klageinstanser, og bruger en masse af statens kroner på det!" ADVARSEL: FØTEX SNYDER MED VINEN! ... osv osv... suk!
--
Fælles front mod argumenter og dokumentation (og e-gamer generelt)!
#49
Fidusen
Mega Supporter
25-06-2014 09:50

Rapporter til Admin
#41 I øvrigt er der noget, der stinker. Hvorfor går man til Forbrugerombudsmanden inden man overhovedet har snakket med butikken?
--
Fælles front mod argumenter og dokumentation (og e-gamer generelt)!
#50
EQuiNoX
Junior Nørd
25-06-2014 10:43

Rapporter til Admin
#46 Den slags anmeldelser er jo i direkte strid med trustpilots regler for brug, så dem sletter trustpilot selv. Virksomheden kan anmelde dem som en overtrædelse af retningslinierne, men de kan ikke selv slette nogen som helst opslag. hvis en virksomhed anmelder et sådan opslag, bliver indlægget dækket til med en besked om at det er ved at blive undersøgt af trustpilot, og er det så i strid med reglerne, så sletter trustpilot det, hvis det ikke er bliver det synligt igen. Hvis det fx kun er en enkelt sætning i et ellers fornuftigt indlæg, så sletter trustpilot den sætning, og indlæget bliver synligt igen. Kunden får besked om dette og kan så efterfølgende oprette et indlæg med ordentligt sprogbrug. Der hvor jeg syntes problemet med trustpilot ligger er at man som virksomhed er tvunget til at betale for at opretholde en god rating. Kunder er ca. 20 gange mere tilbøjelige til at poste et dårligt review end et godt hvis de ikke direkte bliver opfordret til at gøre det. Skal man aktivt opfordre sine kunder til dette koster det kassen.
--
Capitalism is the extraordinary belief that the nastiest of men for the nastiest of motives will somehow work for the benefit of all.
#51
Martin_DJ
Guru
25-06-2014 11:01

Rapporter til Admin
#45 Så fordi du ikke ved hvordan man får anmeldelser slettet. Så er det mig der skal bevise tingene overfor dig? Hvad med at du selv undersøger tingene med andre virksomheder?
--
Her må man ikke skrive specs på ens computer, for så er man en blærerøv, hvis eneste formål er at vise sit lem.
#52
Fidusen
Mega Supporter
25-06-2014 11:05

Rapporter til Admin
#51 Er det ikke almindelig kutyme, at når man kommer med anklager mod en virksomhed offentligt, at man i det mindste har lidt dokumentation for påstanden? Bemærk i øvrigt den detalje, at #45 ikke spørger til hvordan man gør, men spørger til dokumentation for påstanden om, at det overhovedet kan lade sig gøre.
--
Fælles front mod argumenter og dokumentation (og e-gamer generelt)!
#53
Charly
Giga Supporter
25-06-2014 12:28

Rapporter til Admin
#45 Mig bekendt fik ham her https://www.trustpilot.dk[...] slettet utallige negative anmeldelser. Det siger også lidt at han har så høj en score, når manden er dømt for gentagne gange at svindle sine kunder. Personligt har jeg selv taget kontakt til Trustpilot for at få dem til at slette en negavit og usand anmeldelse af min virksomhed. Sælgeren fortalte mig, at det gjorde de som udgangspunkt ikke, men hvis jeg købte et abonnement hos dem, så kunne vi kigge på det...
--
ITX: i7 4770k Gigabyte 780 Bitfenix Prodigy
#54
michaelp
Junior Supporter
25-06-2014 13:02

Rapporter til Admin
#52 Jeg har et par gange smidt nogle negative anmeldelser på trustpilot for sjov, og med viden om de nok aldrig fik lov at blive. I et enkeltsående tilfælde blev den negative omtale liggende. De andre , selvom de blev dokumenteret med faktura, slettet af trustpilot med en gentaget krav om dokumentation for køb(proof of purchase), ellers ville indlæg slettes igen. De glemte altså proof-of-purchase som blev sendt ind til dem flere gange. Så firmaet sletter ikke den dårlige omtaler, der tager Trustpilot selv hånd om firmaet, hvis de er betaler for deres service. Og mærkeligt nok, de positive indlæg, de får skam sjældent krav om levering af faktura som dokumentation, selv dem man smider på f.eks DR.dk omkring licens som jo dårligt kan dokumenteres. trustpilot formulerer sig sådan her i mails: Det der er sket her er at din anmeldelse er blevet rapporteret og derved er der blevet sendt en automatisk email ud til dig, men vi ved at det er muligt at have ikke en decideret en købsoplevelse hos dr.dk. Hvor mange tror i gider skrive til trustpilot for at få sin kommentar åbnet igen??? Jeg var da ved at droppe at klage over lukningen af indlægget.
--
#55
ToFFo
Guru
25-06-2014 14:25

Rapporter til Admin
#54 - Trustpilot er en forretning. Hvis det ikke er rentabelt for dem, at have negative anmeldelser, så bliver de slettet. Hvis en kunde hos trustpilot siger, at visse anmeldelser skal fjernes, så bliver de fjernet. Det handler om penge, ikke om anmeldelser. Penge først! Trustpilot er ikke rigtig en pålidelig kilde. Det er så let at snyde med. Man kan også købe sig til gode anmeldelser. Er man samtidig betalende kunde hos trustpilot, så skal de nok lade de falske anmeldelser være. De tjener jo penge på det.
--
Kend dine rettigheder ved reklamation. Spørg RMA-hjælpen. Det er gratis. https://www.facebook.com[...]
#56
Thomaslje
Ultra Nørd
25-06-2014 15:13

Rapporter til Admin
#55 Det er også det indtryk jeg har af dem.
--
Kan du lide lækker mad så tjek https://www.facebook.com[...] Setup i min profil
#57
Oliver_k
Elitebruger
25-06-2014 16:25

Rapporter til Admin
#55 Trustpilot er ligepræcis til for at skabe et image - falsk eller ej, om et firma. Firmaet får hvad han "betaler" for. Folk er alt for godtroende i dagens danmark..
--
#58
Poul
Gæst
14-11-2014 12:59

Rapporter til Admin
Jeg vil lige afslutte sagen for mit vedkommende. Jeg har tabt 3000,- fordi Proshop ikke mener at de skal tage ansvar for en, ifølge dem selv, klar fejl.. fordi loven giver dem mulighed for det. Som jeg læste en jurist udtale for nylig: "det er ikke altid at jura og moral går hånd i hånd". På den anden side har jeg nu købt 2 harddiske, 2 printere, en scanner og står lige for at købe en ny bærbar. Alle disse køb er sket hos et andet firma, men ville være købt hos Proshop hvis de havde haft viljen. Så de har mistet flere penge end mig i sidste ende. Diskussionen her har undret mig en del. Flere deltagere har været mere interesseret i at mistænkeliggøre mig end i at forholde sig til fakta. Naturligvis kan jeg dokumentere alt hvad jeg har skrevet. Og naturligvis har jeg overholdt spillereglerne. Jeg har skrevet alt - inklusive mine egne fejl - til både retshjælp og Forbrugerombudsmanden - EFTER at have skrevet frem og tilbage med Proshop mange gange. Så der er ikke noget at komme efter - udover spørgsmålet om moral. Men som sagt er sagen slut for mig. Jeg har stadig 2 sort/hvide printere til salg. 3 måneder i den Blå Avis til stærkt nedsat pris har ikke givet resultat. Så de ender sikkert på genbrugsstationen.
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#59
EQuiNoX
Junior Nørd
14-11-2014 13:22

Rapporter til Admin
#58 Du har en ret høj forventning til deres indtjening på varene hvis du mener at køb af de par ting kan dække et tab på 3000 kr. Alt i alt er man som kunde altid selv ansvarlig for at tjekke de varer man køber, det er også derfor butikker tager forbehold for informationen på deres side. Noget som du selv godkender ved at handle på deres side, samt aktivt godkender i handelsbetingelserne. Selvfølgelig bør proshop have orden i tingene, men man bør som kunde også selv tage ansvar og undersøge hvad det er man køber, ellers er man simpelthen ikke voksen nok til aselv at foretage indkøb, og slet ikke på nettet. Moralen i denne historie er at du bør læse og undersøge hvad det er du køber, og undersøge specifikationerne på de produkter du køber.
--
Capitalism is the extraordinary belief that the nastiest of men for the nastiest of motives will somehow work for the benefit of all.
#60
Sandie Rivers
Supporter
14-11-2014 13:22

Rapporter til Admin
Komplett.dk baby!
--
MSI Z87-G45|i5 4670K|Hyper TX3 Evo|8GB Vengeance|Asus GeForce GTX 780 Ti 3GB|Corsair TX750|WD RE4 Enterprise 1TB|NZXT Phantom Special Edition|
#61
Lonestar
Maxibruger
14-11-2014 13:30

Rapporter til Admin
#58 Ja, Proshop har lavet den fejl (hvilket de selv indrømmer), at de har placeret printerne i en forkert kategori. Men derfor er det ikke Proshops skyld, at du hverken kontrollerer bestillingen eller varerne ved modtagelse, men tager varerne i brug, så de ikke kan returneres. Specielt når du handler som erhvervskunde, så har du reducerede returrettigheder. Du bør altså selv kontrollere varen! Når du så ikke kan få ret i form at juridisk opbakning (som der så ikke er, kan vi læse os til), så begynder du at anklage Proshop for dårlig moral? Erkender du på ingen måde, at du selv var med til at skabe problemstillingen? Tager du slet ikke noget ansvar for, at du ikke kontrollerede hverken varen eller papirerne først, men bare tog produktet i brug? Jeg ved ikke, hvad der er værst moral her: At Proshop holder sig skarpt til reglerne uden at ville give sig, eller at du kører løs med anklager mod Proshop og advarsler og shit. "Så de ender sikkert på genbrugsstationen." Er det her, violinerne begynder at spille i baggrunden? :p
--

Opret svar til indlægget: Advarsel mod Proshop.dk

Grundet øget spam aktivitet fra gæstebrugere, er det desværre ikke længere muligt, at oprette svar som gæst.

Hvis du ønsker at deltage i debatten, skal du oprette en brugerprofil.

Opret bruger | Login
NYHEDSBREV
Afstemning