Det skal nok blive rigtig besværligt! oh god
--
Det er fordi det indtil nu har været et problem at folk køber elektronik derefter vil have pengende tilbage.
Så snart elektronik er blevet åbnet, er der ikke mange der igen vil give fuld pris.
Da jeg samlede min gamle computer, fik jeg tilsendt et grafik kort der var blevet åbent. Jeg ringede til dem, og de sagde det var en retur var. Jeg sagde til dem jeg ikke betalte så mange penge, for så at få et kort der var blevet brugt. Jeg vidste jo ikke hvordan det var blevet behandlet af sin gamle ejer. De sendte også et nyt, men der kan du se problemet.
--
Brug for hosting af spil servere, hjemmesider og meget mere? Besøg os på http://serenityservers.net[...] altså udover den nye regl med at du kan sende en brugt vare retur, som eksemelvis #2 siger et grafikkort der har været brugt, og så det med at du har ansvaret med hensyn til beskadigelse og varen komme frem når du returner, så vil jeg da sige det er stortset det samme?
du har jo altid skullet kontakte butikken hvis du skulle sende en varer retur, hvor de så skulle godkende det.
--
Hej :)
Forskellen fra da - og nu - er hovedsagelig den, at før var der ofte "kamp" mellem bruger og sælger, når problematik omkring godkendelse af en RMA opstod.
Nu er det så præciseret, at forretningen står for godkendelse af de indenfor loven (forretningens) afgivne rammer, således f.eks. udgifterne (tid/arbejdsløn) ved tjeck/genpakning af returvarer opgøres af forretningen og påhviler forbrugeren.
Såvidt jeg kan se, er reglerne omkring transportudgifterne stadigvæk de samme - men dèt skal der nok også komme en del polemik omkring :)
Omkring transport af returvarer:
I sidste ende er det altid distributionsfirmaet der har forklaring/erstatningspligt - som altid. Det er dog muligt, at det nu er afsender, der har ansvaret for at opkræve denne erstatning fra aktuelle transportfirma...
Mvh. - Kim
--
Jeg syntes det er super med de nye regler!
Arbejder ikke selv i netbutik skal det siges.
--
Ironi forekommer aldrig!
#5
Hvordan du kan du sige det er super? Det er da ingen fordel for dig, som kunde, og er tværtimod gjort meget mere besværligt. -.-
--
i7-3770K @ 4.6Ghz | ASUS Maximus V Gene ROG - mATX | 16GB G.Skill @ 2133Mhz | OCZ Vertex 4 128GB - SSD | ASUS GTX680 DC2T-2GD5
#6: Men ufatteligt mere fair..
--
#6 Nu har salgsstederne jo endnu mere mulighed og grund til at trække beløb fra produktet når det har været pakket op og returneret. Hvilket forhåbentligt vil resultere i at færre bestiller produkter for at pakke dem om og returnere dem for at få det fulde beløb tilbage.
Forhåbentligt kan det komme os andre til gode som evt. gerne vil købe produkter som har været pakket op til en lavere pris.
--
FFHAU!
Synes det er fair nok at stille butikkerne bedre
--