Dejligt populistisk forslag fra LA, som sædvanlig ingen beregninger af de samfundsmæssige omkostninger, kun tørre tal.
Jeg skrev dette indlæg til dem som de pudsigt nok har valgt ikke at svare på.
I deres annonce brugte de en bil med en pris i dagens Danmark på ca. 450000 kr
Jeg kunne godt tænke mig at vide hvad der sker med brugt bils priserne når nu afskaffelsen sker. hvis du fx for 1,2 eller 3 år siden har købt ny bil optaget lån på 400000 kr for at købe den bil i brugte i en tidligere annonce, vupti så forsvinder registreringsafgiften og folk kan købe den samme bil bare fra ny til 225120 kr, men du stadig skylder 350000 kr på din brugte bil du købte for 2 år siden
De bruger jo selv ideen at vores bilpark er for gammel som en af grundene til at den skal fjernes, men jeg tvivler på der bliver udskiftet voldsomt mange biler som folk bliver teknisk insolvente i deres bil.
--
Capitalism is the extraordinary belief that the nastiest of men for the nastiest of motives will somehow work for the benefit of all.
Har skrevet under! :))
--
En side der citerer cepos på forsiden er vist per definition partisk og usaglig, med talmagi og udokumenterede påstande til følge..
Anyway - så er jeg nu enig i at afgifterne for familie-klasse biler (~300000kr) og derunder bør sænkes. Luksusbil-ejerne har råd til det, så lad bare afgiften være på de biler.
--
¤ Sprøjtegift i drikkevandet? https://deternogetlort.dk[...]
~ Plant et træ når du søger på nettet http://www.ecosia.org[...] Jeg synes afgifterne bør sænkes betydeligt. Det skal dog ikke ske fra den ene dag til anden. Måske over en 5-10 årig periode.
--
Man kan vel ikke synes at registreringsafgiften skal sænkes uden også at have tænkt over hvor de indtægter så skal komme fra - eller hvor vi skal skære ned, for at dække de indtægter vi mister.
--
"Nu med 20% mere Satan!"
#1 Det skete skam for en 20-30 år tilbage, sidste gang da papagøje pladerne blev introduceret, så røg priserne jo langt ned på de biler som erhverv brugte og delvist privat, så lige pludselig kostede de kun 30% af den normale pris, så læs op på den oplevelse den gang, så ved hvordan det vil gå denne gang. ingen forskel udover det er de private, erhverv har jo også mange gulplade biler derude som påvirkes denne gang ligesom sidste gang.
--
#5 Nogle af de penge folk sparer, vil blive brugt på andre ting. Nogle af disse ting kunne være resturant besøg, ud/tilbyninger af huset, modanisering af ens lejlighed etc.
Disse ting vil skabe mere vækst i samfundet, og dermed kommer der flere penge ind i statskassen.
Tag et kig på Sverige, der har de ikke 180% reg, afgift på biler.
--
"Jeg kunne godt tænke mig at vide hvad der sker med brugt bils priserne når nu afskaffelsen sker. hvis du fx for 1,2 eller 3 år siden har købt ny bil optaget lån på 400000 kr for at købe den bil i brugte i en tidligere annonce, vupti så forsvinder registreringsafgiften og folk kan købe den samme bil bare fra ny til 225120 kr, men du stadig skylder 350000 kr på din brugte bil du købte for 2 år siden"
Så kan jeg da svare for dig. Der er to løsninger. Den første er åbenlys og bør være at foretrække:
Folk får simpelthen registreringsafgiften tilbage. Det kan gøres på flere måder, fx ved at sætte begrænsninger på, hvor gammel en bil må være mv..
Den anden er, at afgifterne udfases over en længere årrække, fx 10 år (de fleste billån har en løbetid på 8 år i den størrelse). Ja, det vil begrænse nybilssalget kraftigt, men det kan man også regulere med andre værktøjer.
--
saiot:"der er ikke noget der heder overpris der er kun noget der heder dumme pasoner den pris som 2 kan blive enige er den ratige pris."
Der er ingen afgifter på Tesla og andre elbiler indtil 2015. GO GO GO!
--
Gigabyte GA-890GPA-UD3H
Phenom II x4 965 BE - 3.8GHz (Corsair H50)
A-Data 4GB DDR3 2000X PC3
Sapphire HD6970
Det er kun LA der tror det er muligt.
Staten tjener så mange penge ind gennem registreringsafgift at den ikke kan undværes. Der er mange bilejere der måske ville blive glade for at den blev fjernet så bilerne blev billigere men det er bare ikke helt så muligt.
Hvis den skulle fjernes skulle den drossels igennem flere år (måske 20) hvor man sætter afgiften ned stille og roligt.
Den kan ikke fjernes bare på 4 eller 5 år. Det er fysisk umuligt. Så ville staten miste omkring 14 milliarder kr.
Folk der tror det kan lade sig gøre på så kort tid, har enten ikke forstand på den danske økonomi eller er bare lidt for naive efter at få billigere biler :)
Det ender vel også med at i vil have sat afgiften på benzin og diesel ned som er på 140 % plus 25 % moms? :)
--
Intel(R) Core(TM) i7-2630QM CPU 2,00GHz quad-core
4 GB ram
Nvidia GeForce GT 540M 1 GB
2x500 GB HDD
Det skal lige siges at mange EU lande pga. EU er begyndt at overveje at sætte mere registreringsafgift på da bilerne i EU skal matche hinanden mere end de allerede gør.
Så hvis registreringsafgiften blev sat ned kunne den nok ikke sættes alt for meget ned da EU gerne vil have at andre lande så som Tyskland og England begynder at sætte den op.
--
Intel(R) Core(TM) i7-2630QM CPU 2,00GHz quad-core
4 GB ram
Nvidia GeForce GT 540M 1 GB
2x500 GB HDD
Kunne godt tænke mig at høre nogle alternativer til hvor pengene til staten så skal komme fra - for det er da helt sikkert, at hvis registreringsafgiften bliver mindre, så er der nogle andre udgifter der bliver større, og jeg synes egentlig ikke der er så mange andre parametre der kan blive dyrere.
--
#12 du kunne prøve at spørge Liberal Alliance :)
Det er jo dem der i sin tid startede hele debatten omkring at fjerne afgiften.
Problemet er bare at de ikke selv er kommet med nogle indvendinger eller udregninger om hvor pengene skal komme fra og/eller hvor der skal spares for at det kan lade sig gøre :)
--
Intel(R) Core(TM) i7-2630QM CPU 2,00GHz quad-core
4 GB ram
Nvidia GeForce GT 540M 1 GB
2x500 GB HDD
#13 hehe - har ikke så stor tiltro til at de magter at komme op med en realistisk løsning
--
#14 det kan muligvis godt være :)
Jeg tror i sidste ende det er et stunt fra deres side af. De ved at der er mange der gerne vil af med afgiften på biler, og de håber jo dermed på at "købe" en masse vælgere på den her måde. De er jo ikke et særligt stort parti, så de har brug for en masse vælgere.
De vil jo også have skatterne ned på 40 % uanset hvor meget man tjener. :)
--
Intel(R) Core(TM) i7-2630QM CPU 2,00GHz quad-core
4 GB ram
Nvidia GeForce GT 540M 1 GB
2x500 GB HDD
"Det er fysisk umuligt."
Ja, det er satme hårdt for hånden at sætte en underskrift på en lov, haha.
Det er i øvrigt ikke nyt. De Konservative gik til valg i 2001 på, at registreringsafgiften skulle reduceres eller helt bortskaffes. Jeg husker i hvert fald tydeligt, at man turnerede land og rige rundt med en Lupo 3L med reklamer på siden.
Man var desværre bare for små og Venstre for store til, at der blev gjort noget reelt ved det. OK, de helt billige biler blev billigere, meeeen...det er jo ikke dem, en familie på fire eller flere køber.
--
saiot:"der er ikke noget der heder overpris der er kun noget der heder dumme pasoner den pris som 2 kan blive enige er den ratige pris."
#16 jeg siger ikke det er hårdt at sætte en underskrift :)
Jeg sagde at det var fysisk umuligt at fjerne afgiften på 4-5 år som der var en anden der sagde og håbede på :)
Desuden hjælper det ikke at skrive under da det i sidste ende kun vil være LA som vil havde det indført. De store partier ville stemme nej til en fjernelse af afgiften.
--
Intel(R) Core(TM) i7-2630QM CPU 2,00GHz quad-core
4 GB ram
Nvidia GeForce GT 540M 1 GB
2x500 GB HDD
#13
Anders Samuelsen (partileder for Liberal Alliance) har udtalt følgende på sin Facebook profil:
"Det vilde er dog at vi opkræver så meget i reg.afgift nu at det KOSTER statskassen. Iflg skatteministeriet."
--
i5-4570 @ 3.2GHz, RadeonHD7970 3GB, WD1TB,SSDNow V300, Asrock H81M-ITX, Vengeance 2x4GB @ 1600MHz, Corsair CS450M 80+Gold, BitFenix Prodigy Green
Staten taber jo ikke kun på nedsat/fjernet registreringsafgift. de kommer også til at tabe på Grøn afgift, og brændstof afgifter. Da nyere biler er mere økonomiske, og dermed falder i udgifter på de områder ligeså.
Men kunne nedsætte den over en årrække på eks 10-15år. Men de tabte udgifter skal jo bare kradses ind/spares et andet sted.
Og så bliver det de gamle og unge der skal lide igen, og højere egenbetaling på andre punkter.
--
C2Q Q8400 [email protected] Ghz / Asus P5Q-Premium P45 / 8GB Corsair XMS2 PC6400 / XFX HD6950 2GB XXX / 128GB Samsung 840 Pro Jeg er selv en af dem der har arbejdet knaldhårdt for at få råd til min drømmebil, så jeg ville da blive noget harm hvis registreringsafgifterne forsvandt fra den ene dag til den anden. Dog er jeg enig i at den er for høj... Den burde sænkes og det burde gøres gradvist. Derved kan man også se effekterne og reagere på dem. Billigere biler er færre kroner i statskassen, men måske det bringer mere sikkerhed og færre uheld, samt andre uforsete ting der opvejer det. Kan dog også have den modsatte effekt...
Registreringsafgiften er et meget tungt emne og jeg forstår ikke folk bare skriver under uden at have tænkt over konsekvenserne ved at fjerne registreringsafgiften.
Fedt at kunne køre rundt i sin nu billige bil, men hvis uheldet er ude så er der kø på hospitalet da de penge skulle hentes et sted som fx. er det offentlige der nu mangler hospitals personale. Bare lige for at komme med et slemt eksempel.
--
try { write crappy code that might fail }
catch { don't care }
#20 der er ingen chance for at den forsvinder fra den ene dag til den anden :)
Den ville måske blive sat ned med 5-10% hvert år før det kunne lade sig gøre. Alt andet ville være et alt for stort spring.
--
Intel(R) Core(TM) i7-2630QM CPU 2,00GHz quad-core
4 GB ram
Nvidia GeForce GT 540M 1 GB
2x500 GB HDD
#21 Så ville jeg også føle mig godt taget bagi! Havde min bil kostet det halve så kunne jeg have rejst jorden rundt for resten...
--
try { write crappy code that might fail }
catch { don't care }
#17 Okay, skal jeg virkelig understrege det?
FYSISK. Jeg gentager, FYSISK.
--
saiot:"der er ikke noget der heder overpris der er kun noget der heder dumme pasoner den pris som 2 kan blive enige er den ratige pris."
#23 er lidt i tvivl om hvad du prøver at pointere med dette indlæg? :)
#22 det kan jeg godt forstå :) Ville selv føle mig snydt :P
--
Intel(R) Core(TM) i7-2630QM CPU 2,00GHz quad-core
4 GB ram
Nvidia GeForce GT 540M 1 GB
2x500 GB HDD
Jeg hader virkelig afgifter.
Men er på den anden side også glad for mit samfund og yder gerne lidt for dem som har det svært.
Og gør det også via topskatter, grundejerskatter, og jeg skal dælme komme efter jer.
Men af princip har jeg bare svært ved at lange en afgift på over 100% af varens værdi ud.
Synes det er helt hul i hovedet og hænger i min verden slet ikke sammen.
Afgift er klamt fra start men 100% også stopper de bare der alt andet er mafia, rocker metoder.
= Høre bare slet ikke hjemme i den vestlige verden at et lands styrerne apparat kan sætte bod på over 100% af vares reelle værdi.
--
The thing about smart motherfuckers is.
They sound like crazy motherfuckers to dumb motherfuckers..
Sjovt som mange taler om at indkradse pengene andre steder/mister indtægt....
Ingen tænker på at der kan spares OVERALT uden at det kan mærkes. Og lad nu være med at kom og snak om forringelser af service for så ved du tydeligvis intet om hvad du taler om. Regeringens egen produktivitetskommision har salt sagt at det vil være muligt at spare 10% på de offentlige finanser uden det kan mærkes på service.
Når DET så er gjort kan vi begynde at snakke om hvilken type service det offentlige skal tilbyde på bekostning af skattekroner. Et enkelt eksempel som jeg studsede over den anden dag: I Gladsaxe kommune tilbyder man 2 gange om året at komme og lave flise af folk haveaffald. "Gratis".
Når sådanne ting bliver afskaffet er der mange milliarder at hente også er de få milliarder registreringsafgiften "koster" hurtigt hentet ind.
Desuden læs lidt op på tingene inden i skriger velfærdmassakre og klandrer LA for ikke at have løsningsforslag.
De har et løsningsforslag der dækker MANGE af de ting som de kommer med, nemlig enten at sænke væksten eller lave nulvækst. Om man kan lide det eller ej er en ting, men prøv at overvej om vi lå og døde i gaderne (som mange klandrer LA for at ville) under Nyrup i '93? Det er faktisk ikke bare samme niveau de vil ned på.
Læs desuden nedenstående artikel:
http://www.business.dk[...]
Vi har forlængst runder Laffer-kurven og jeg har al forståelse for at publikummet herinde som måske stadig går i folkeskolen ikke har sat sig ind i tingene, men ser flere som er 25+ og de kunne sku godt lige have gjort sig ulejligheden at sætte sig ind i tingene istedet for bare at tage de røde briller på og skrige som Mette Frederiksen da hun var i opposition.
--
Giv mig dit hardware, og jeg løber med det! #26 Helt enig! Stod det til mig, så kunne man spare mange penge, bla. på de kommunale budgetter. Her hvor jeg bor har der nu i 3 uger kørt elektrikkere, brolæggere mfl. og pillet de gamle lysmaster ned, der har ført elledninger ind til husene og lyst gaden op om natten. Disse er nu blevet kasseret og udskiftet med sprit nye lygtepæle.
Og jeg kunne blive ved med at komme med eksempler på kommunalt frås.
--
O h m y f u c k i n g g o d , w h a t t h e a c t u a l f u c k , b a r b e q u e , er der en der gider forklare ham brugen af "fysisk umulig"?
--
saiot:"der er ikke noget der heder overpris der er kun noget der heder dumme pasoner den pris som 2 kan blive enige er den ratige pris."
Nu går min knægt i børnehave, jeg kan ret tydeligt se hvor der er sparet henne. Jeg har en oldefar der er på plejehjem - han får bad 1 gang om uge, hvis han er heldig. Nogen gange smutter det.
Jeg stemmer selv blåt, men til dem der mener det ingen konsekvenser har at fjerne midler bør måske komme lidt uden for egne fire vægge, eller få snuden op fra Børsen.
--
Fractal Design Define R4 | AsRock Z77 Extreme4 | Intel Core i7 3770K @ 4.3 Ghz | Gigabyte GTX 770 OC @1254/7900 | Plextor M5PRO 256 GB SSD
Ifølge Skatteministeriet vil det koste knap 7 mia. kr., hvor man tidligere troede tabat var på 7-20 mia. kr.
Spørgsmålet er om de 7 mia. kr. kan retfærdiggøre en nyere vognpark med mere sikre biler og grønnere motorer, om der er samfundsøkonomi i det.
--
Bazinga!
Problemer med en Admin/Moderator? Spørgsmål vedr. en tråd/et indlæg? - Send en mail til undertegnede.
FFHAU!
28# Mener du, at det er praktisk umuligt?
Edit: Den skulle selvfølgelig rettes mod #10 :D
--
#29
Nu kan man vel diskutere om det er fair at det er bilejerne der skal stå for betaling af offentlig børnepasning og ældrepleje.
Om jeg går ind for børnepasning og ældrepleje ja det gør jeg via skatter da jeg ser det som en velfærds gode som vi alle nyder godt af må det vel også være noget vi alle er med til at betale og ikke kun dem som har brug for en bil til at tjene penge til statskassen.
--
The thing about smart motherfuckers is.
They sound like crazy motherfuckers to dumb motherfuckers..
#32 Du vælger jo heller ikke selv hvad dine skattepenge går til så derfor giver det heller ikke meget mening at stille det op på den måde. Du aner ikke om din skat eller registreringsafgift går til samfundsnasseren Pede der står ved den lokale Brugs og bæller Pillere eller om det er lægen på det offentlige hospital der lige har reddet dit liv.
7 mia. eller ej... Fjerner vi registreringsafgiften så mangler de 7 mia. og de skal så findes et andet sted. Enten via mere skat eller dårligere service i det offentlige.
--
try { write crappy code that might fail }
catch { don't care }
Man kunne jo kigge på hvor stor motoren er.... op til 1999ccm = 90% afgift. Fra og med 2000ccm = 180%, derved flere biler der ikke forurener så meget...
--
Intel I7 3770K [email protected], 16GB-DDR3 1600Mhz 9-9-9-24-2,
Asus GeForce GTX680 TOP, Samsung 830 256GB SSD, ASUS P8Z77-V Pro #30
Ifølge Skatteministeriet vil det koste knap 7 mia. kr., hvor man tidligere troede tabat var på 7-20 mia. kr.
Spørgsmålet er om de 7 mia. kr. kan retfærdiggøre en nyere vognpark med mere sikre biler og grønnere motorer, om der er samfundsøkonomi i det.
Om der er samfundsøkonomi i det er vel irrelevant da dem der er imod 180% afgift på biler jo ikke snakker om samfundsøkonomi men der i mod retfærdighed.
Synes bare vi skal afskaffe den også sige okay vi mister 7 mia. Det er ikke holdbart samfundsøkonomisk så vi må være ansvarlige.
BANG: 180% afgift på cykler og bleer gir kraftedme da nul og en skid mening men ikke desto mindre er det jo det faktum som en bilkøber for kastet i fjæsset hele tiden.
Sgu ikke bilejeres problem at være samfundsøkonomiske men derimod samfundet = der skal være mere retfærdig afgift regler.
Lad os sige 90% afgift på biler, 25% afgift på cykler, 20% på bleer%.
Dette ville være samfunds økonomisk da samfundet bliver en del af de 7 mia. og ikke kun en del af samfundet.
Og ja ved godt der allerede er afgift på en stor del vare i dagens Danmark.
Men synes stadig den ligger lidt til højrebenet på dem som ikke går ind for sænkelse eller bortskaffelse af afgift på biler at jamen så går de vel også ind for 180% afgift på mange andre ting.
Altså vis det er ud fra det samfundsmæssige og ikke fordi de bare hader biler.
Synes #34 har fat i noget af det rigtige her.
--
The thing about smart motherfuckers is.
They sound like crazy motherfuckers to dumb motherfuckers..
#33 Læs nu op på emnet inden du udtaler for s****
http://www.business.dk[...]
Desuden er der afledte effekter som er svære at beregne, men alt andet lige må det antages at hvis vi får sikrere biler så falder antallet af sengeliggende på hospitaler også.
#all Derudover er det virkelig dumt, grænsende til decideret uintelligent at sætte det så sort/hvidt op at man bare siger at hvis man tager pengene der så mangler de et andet sted.
Det her samfund er altså ikke en nulsumsløsning hvor der ikke kan rokkes ved noget som helst.
Forestil dig hvis man fjernede kulturstøtten. Den er (så vidt jeg kunne se fra seneste tal) på 12,5 MILLIARDER.
Er det fair at kassendamen i Netto skal betale for at Hr og Fru Jensen kan komme i teateren og kunne betale 200 kroner for en billet som reelt koster flere tusinde (det værste eksempel jeg har set er 5000,-) betalt af skatteyderne?
Eller filmstøtte (som falder ind under kultursøtten nævnt ovenfor)...
http://politiken.dk[...]
Der er mange eksempler hvor der sagtens vil kunne spares uden at mindske reel service. Endnu et eksempel er en person i min omgangskreds som er på offentlig understøttelse da hun ikke kan arbejde mere. Klassik nedslidning, så hun går derhjemme og er 1 times tid om at få tøj på. Hun er så af kommunen blevet pålagt at gå til træning for at få det bedre. Det er jo fint og hun begyndte og det gik egentlig fint. Men så får hun lige en "coach" der skal MOTIVERE hende til træningen...
--
Giv mig dit hardware, og jeg løber med det! #34
Man kunne jo kigge på hvor stor motoren er.... op til 1999ccm = 90% afgift. Fra og med 2000ccm = 180%, derved flere biler der ikke forurener så meget...
Sådan fungere det jo ikke ;)
Der bliver jo allerede givet rabat i registreringsafgiften afhængig af co2 udledningen. En mindre motor kan jo godt forurene mere end en større.
Langt de fleste solgte biler jo kun med 105% afgift - fradrag for km/l osv. En lille bil til 80.000 kr koster jo næsten det samme i udlandet. En Up koster 75000 i Tyskland og 90000 her i landet.
Så længe der er snak om at afskaffe afgiften ville jeg ikke turde at købe en ny bil, til mere end ~100000 kr. I stedet ville jeg flexlease, så jeg kun betalte afgiften løbende mens jeg havde bilen.
Eller en bil på gule plader på 50% afgift.
Mange der køber en lille bil gør det af nød, behovet er sandsynligvis mere til en større bil - men at give +300.000 er for mange en stor udgift.
På eksemplet med Up'en får staten 15000 ind i afgifter og moms.
Ville det ikke være bedre at få moms ind af 200.000 uden afgift?
--
Asus SABERTOOTH X58 - Core i7 @ 4,2 ghz - 12 GB RAM - 2x HD5850 - Corsair HX1000W - Lian Li PC-A70B - Vandkøling - Dell UltraSharp 2707WFP
#36 Slap dog af... Tror du skal få hovedet op af avisen og ud i det virkelige liv. Virker som om du kunne bruge noget frisk luft! En ting er hvad der skrives, noget andet er hvad der reelt foregår. Sikrere biler ja, men også hurtigere og flere fartglade tosser kan resultere i det modsatte.
--
try { write crappy code that might fail }
catch { don't care }
Er egentlig røv ligeglad....
Så snart jeg er færdig uddannet flytter jeg til Flensborg(lige over grænsen) og kan stadig køre hjem til de gamle, venner mm. Bo billigt i tyskland, få billig bil og mc samt forsikring og stadigvæk få goderne fra Danmark :-D
Det bliver sku lækkert at købe bmw til 100000 og få bil der svarer til 250000 i Danmark haha...
Det så lamt..
--
I7 4770k delid @4.5|Evga GTX670FTW SLi|16gb 1866mhz|Asus Maximus VI Gene|Corsair AX760i|840 EVO 256gb+500gb hdd|Parvum Systems 1.0|Alt er vandkølet
Afgifterne er jo sindsyge og ublu.. Min Focus stationcar fra 2012 kostede sølle 90.000 UDEN afgifter- med skidtet endte den på små 250.000kr.
--
Phenom II X4 965BE | ASUS M4A79T Deluxe | Kingston 8GB 1600Mhz | Sapphire HD5850 | Corsair H50 | Corsair HX750W | WD Raptor & Greenpower
#38 Og du vælger så stadig at forsætte i blinde..
Det er jo netop det virkelig liv jeg taler om.
Ovenstående var ikke myntet specifikt på dig, men generelt som en økenåbner for alle dem som tror det er et nulsumsspil hvor vi kan kan få tingene til at gå op ved at hæve afgifter for ellers "dør baby", så beklager hvis du blev knotten over indlægget.
Det er bare frygteligt enerverende folk udtaler sig på et meget ringe grundlag som tit opleves især mht. skatter og afgifter.
Og du har netop ret i at en ting er hvad der skrives, en anden er hvad der foregår, det lader bare ikke til du selv har sat dig ind i hvad der foregår.
Desuden tror jeg nu nok at de fartglade tosser allerede kører åndsvagt, hvis noget så vil det kun hjælpe når nu famillien Jensen ikke sider i en Up som bliver totalt krøllet sammen når idioten smadrer ind i dem med sin gamle rusten Ford Fiesta.
Så længe debatten går på hvad der sker hvis man fjerne en specifik afgift fremfor hvor vores afgifter finansiere er det dybt useriøst.
--
Giv mig dit hardware, og jeg løber med det!
#1 Hvad kan man så lære af det??? Jo, man låner aldrig 400000 til en bil! Så er man for dum
--
i5-4670K, ASUS Z87-A, GIGABYTE GTX770 OC 4GB, Kingston DDR3 HyperX1600MHz8GB, Kingston HyperX 3k 240GB SSD, Corsair H80I liquid CPU cooler
#42
Øh og hvorfor så det.?
Hvad er dit forslag at spare op eller hvad er din store plan her i livet.
--
The thing about smart motherfuckers is.
They sound like crazy motherfuckers to dumb motherfuckers..
Underskrevet.
--
i7 4770k, 2x180gb ssd raid 0, GTX 770, 8 gb 1866, ASUS ROG, H100i, R4 Define
Se specs i profil.
#41 No offence, men så tror jeg du antager at alle tænker afgifter er godt og at vi, som du skriver, bare skal hæve nogle andre få at få tingene til at gå op. Det tænker jeg bestemt ikke og sikkert heller ikke mange andre. Men i dette emne snakker vi registeringsafgift på biler og fjernes den, så mangler der mønter i politikernes sparegris.
Uanset hvordan vi vender og drejer dette så er der færre penge i statskassen hvis fjerner registreringsafgiften. Nogle mener så åbenbart at de "udregnede" 7 mia. ikke kan mærkes, mens andre mener at det kan. Jeg skal stadig ikke kunne sige om en nyere bilpark vil spare os penge på andre måde, måske en smule, men langt fra nok. Personligt sparede jeg op til en ny bil der dog ikke går særlig langt på literen, oven i det betaler jeg så også afgifter i form af brændstof og mere af det :D
--
try { write crappy code that might fail }
catch { don't care }
#45 Du bekræfter jo netop den tankegang som du beskylder mig for at have om andre ved at sige "Uanset hvordan vi vender og drejer dette så er der færre penge i statskassen hvis fjerner registeringsafgiften". Har du overhoved læst det link jeg postedede?!
http://www.business.dk[...]
Læs det nu tak. Om ikke andet overskriften, så kan det da være vi kan komme lidt videre.
Og du bliver igen ved med at debattere som om det er et nulsumsspil. Det er muligt at en fjernelse af registreringsafgiften vil mindske det samlede statsbudget med 7 milliarder. Men det er stadig ikke interessant.
Det interessante er de 1000vis af steder hvor du kunne hente ikke bare 7, men måske 100 milliarder eller mere. Uden at du som privat person ville kunne mærke det synderligt.
Tag f.eks. søtten til filmen Julie med Birgitte Hjort Sørensen. Den fik så massiv støtte at hver biograf billet (skulle de have betalt for filmen istedet for støtten betalte) kostedet 9677 kroner fordi kun 155 gik i biffen for at se den.
Når vi begynder at snakke om at skatteyder kroner skal gå til denne type ting bliver det interessant. Det er bare dybt debilt at sige "der mangler 7 milliarder hvis vi fjerne registreringsafgiften". No offense lige over.
--
Giv mig dit hardware, og jeg løber med det! For lige at komme med et par eksempler mere, så blev der på følgende 5 film brugt samlet 23,8 millioner filmstøtte kroner betalt af du og jeg.
Julie, Viceværten, Skyskraber, Magi i luften & Beast.
Alle sammen udelukkende produceret fordi der blev brugt ret massive mængder skattekroner på dem. Samlet var kun 7600 menesker i biografen for at se dem.
7600 mennesker fik sig en biograftur betalt af knap 24 millioner skatteyder kroner.
Når vi begynder at snakke om det er service for borgerne så kan vi komme videre også kan jeg love dig for at sølle 7 milliarder for registreringsafgiften INTET betyder.
Især ikke fordi en delvis fjernelse vil skabe mer-provenu.
--
Giv mig dit hardware, og jeg løber med det!
Det sker aldrig. Nu har jeg kørt bil i 20år og drømt om nedsat afgift. Jeg har opgivet og Istedet for kører jeg bare i billige biler til en 20000kr.
--
#47 jeg vil også sige at der er nogle projekter hvor der burde være nogle der kunne se "det der bliver altså ikke en succes" også skal de ikke have nogle penge.
Musikere kan også få statsstøtte indtil de slår rigtigt igennem. Men hvad så med dem hvor de ikke kan slå igennem og lever af det i måske 20 år? det er jo heller ikke fair? :)
--
Intel(R) Core(TM) i7-2630QM CPU 2,00GHz quad-core
4 GB ram
Nvidia GeForce GT 540M 1 GB
2x500 GB HDD
Kan man ikke skrive under på at Liberal Alliance skal fjernes :o)!
--
MSI Z87-G45|i5 4670K|Hyper TX3 Evo|8GB Vengeance|Gainward GeForce GTX Titan 6GB|Corsair TX750|WD RE4 Enterprise 1TB|NZXT Phantom Special Edition|
#50 Demokrati er så snedigt indrettet, at man kan undlade at stemme på de partier man ikke synes om ;-)
--
#46 + #47 Det link er fint, men jeg kan ikke se nogen garantier for noget af det de skriver? Hvad nu hvis det ikke går som i Finland og hvad nu hvis vi bare beholder den nye bil længere? Hvis og hvis... Hvad så?
Det er teori det hele og som det er i dag fungerer det er der jo ingen risiko hvis man ikke ændrer noget. Ja, det er dyrt, men det har fungeret hidtil..
De andre ting du nævner kan jeg ikke se hvad jeg skal bruge til i denne sammenhæng. De penge kunne muligvis spares, uanset hvilken afgift vi har/skal have på biler. Og noget helt andet er at det giver producere, skuespillere og andre en mulighed for at lave noget. At det ikke får succes og tjener pengene hjem igen er ærgeligt, men måske de gør det senere ud fra den erfaring de har fået. At beløbet så er alt for højt er en helt tredje snak..
--
try { write crappy code that might fail }
catch { don't care }
#51 det er en korrekt observation, men derfor kan jeg godt gå og dagdrømme lidt om at tosserne i LA fandt en anden levevej ;=)
--
MSI Z87-G45|i5 4670K|Hyper TX3 Evo|8GB Vengeance|Gainward GeForce GTX Titan 6GB|Corsair TX750|WD RE4 Enterprise 1TB|NZXT Phantom Special Edition|
Vi skal af med tåbelige afgift. Hvis man vil lave en afgift på biler kan vi gøre det udelukkede på den negative "impact" som sådan en har på miljøet.
Miljø skadeligt brændstof skulle have en ordenlig satan af en afgift på sig. Vi skal frem mod en grønnere fremtid, ellers er mennesket snart fortid.
Desuden vil man skabe bedre trafik sikkerhed og arbejdspladser på at fjerne afgiften. Så det er en no brainer.
Vi skal selvfølgelig stadig have pengene i kassen, men så må vi tage fra andre steder, måske en lille skatte stigning snart kunne være godt. :)
--
#52 Der er aldrig nogen garantier for noget som helst andet end at hvis vi forsætter som hidtil bliver vi et fattigere og fattigere samfund. Det er ren dårskab at sige som du går og bare sidde på den flade og lade alting være uændret.
Hvis man ikke spiller, vinder man heller ikke.
Det er bare nemt at konkludere at hvis vi forsætter som hidtil bliver vi fattigere og hvis man synes det er en god idé så skal man jo have ret til det.
Fakta er bare at Laffer-kurven er rundet og vi mister penge på at inddrive en masse afgifter.
Hvis du ikke kan se sammenhængen er det unægteligt lidt svært at debattere med dig.
Staten har et budget. Det er alt sammen finansieret af du og jeg. Hvis nogle ting koster penge må de inddrive dem. Så langt så godt.
Men hvad skal staten bruge penge på? Filmstøtte? Ulandsbistand? gasdrevne kaffemaskiner der kan lave en latte på 4 sekunder til hver husstand i DK?
Hvor skal vi sætte grænsen og hvem skal sætten den? Det er den virkelige diskussion og hvis du ikke kan se sammenhængen ved jeg vitterlig ikke hvad du laver i denne diskussion.
Man du skriver så at beløbet er alt for højt, det er da en start. Så vil jeg gerne vide hvad ville være et fair beløb? 18 millioner for 5 film? eller måske 12 millioner for 4 film? Eller hvad med 2 millioner for en der er ansat til at rådgive folk om hvor fantastiske de 5 film er så flere går i biografen for at se dem?
Håber du kan se hvor jeg vil hen..
#50 & #53 Det er da godt du formår at fremstille dig selv som værende et sympatisk menneske med indsigt i dagens samfundsforhold og ikke bare blabrer et hadefuldt angreb af fordi din mangel på intelligens og indsigt ikke tillader andet. Virkelig flot.
Skal vi ikke sige at når du scorer over 85 på en IQ test, så kan vi debattere igen?
Vi er også nogen som håber tåberne på venstrefløjen snart indser at planøkonomi aldrig vil lede til økonomisk fremgang og menneskelig frihed, men sådan er der så meget. Vi vælger så at anklage deres håbløst forældede og friheds fjendtlige politik istedet.
--
Giv mig dit hardware, og jeg løber med det!
#54 Hvorfor skal vi hive pengene ind et andet sted? Har du slet ikke læst tråden igennem?
Det er IKKE et nulsumsspil hvor vi ALTID skal have en hvis mængde penge ind. Man kan gøre noget så vildt som at sigem at 5 film ikke skal støttes med 24 millioner kroner for at 7600 mennesker kan tage i biffen og se dem på vores andres regning.
Kom nu ud af boksen!!
--
Giv mig dit hardware, og jeg løber med det!
#53 Ja, for Staten er bedre til at bestemme over borgerens egne penge.
Pøbelen tager altid fejl. Det ved alle! De elsker Peter Mygind - og ostepops. Folket må aldrig komme til orde! Citat Dolph. :D
--
#57 Ja det er der jo desværre nogen der tror. De må enten være for dumme eller for bange til selv at tage en beslutning/ansvar.
Men fedt citat :)
--
Giv mig dit hardware, og jeg løber med det!
#58 Helt enig!
Ja, fedt citat :)
--
#56 At "finde pengene" kan da sagtens betyde at man finde steder at skære ned. Så har man jo "fundet pengene" i det de ikke længere mangler i budgettet. Det er klart for enhver at man ikke bare kan skære en indtægt væk og derefter lade som ingen ting. Budgetterne skal jo hænge sammen, og om man finder pengene ved at lade noget andet stige eller skærer dem væk kommer ud på et.
Antager du at man ikke har læst tråden igennem, hvis ikke man er enig med dig?
--
Sandbox-kanal på Youtube med DayZ og RUST mv: http://www.youtube.com[...] Jeg hader registrerings afgiften, men den skal ikke fjernes. Så hellere fjern vægtafgift. Man kan ikke fjerne registreringsafgiften... Det holder simpelthen ikke.
Afgiften er altså i dag så høj, at staten taber penge på det”, fastslår analysechef Otto Brøns-Petersen, CEPOS.
Hvordan fanden hænger det sammen? Det giver jo ingen mening. "Jo mere vand du fylder i dette glas, jo mindre er der i det"
--
Kend dine rettigheder ved reklamation. Spørg RMA-hjælpen. Det er gratis.
https://www.facebook.com[...] Dette har udviklet sig til en klassisk HOL tråd:-) Men lad nu være med at gøre det personligt det gavner hverken debatten eller giver jeres argumenter mere vægt, nærmere tværtimod.
Jeg synes at registreringsafgiften bør reduceres og gerne fra imorgen. Det skal komme ud af det blå, så forbrugerne ikke ændre forbrugsvaner i de næste 10 år. Det vil gøre ondt, men life is a bitch and then you die.
Men jeg er desværre ikke i tvivl om at de tabte penge skal tjenes ind på en anden måde(andre afgifter), det er sådan der tænkes på borgen, om vi kan li det eller ej. Så mon ikke der så vil blive indført roadpricing eller lignende:-(
--
#62 - Hvor røvpulede tror du så nye bilkøbere føler sig? Kan godt høre du ikke har købt bil for nylig. Hvis nogensinde.
Det er jo så den danske stat der med det siger "Tak for pengene. Fuck jer."
--
Kend dine rettigheder ved reklamation. Spørg RMA-hjælpen. Det er gratis.
https://www.facebook.com[...] Købte ny bil i november 2012, så jo:-)
Men enig i at det vil ikke være kønt! Men det var det man gjorde da man sænkede afgiften på små biler.
--
Underskrevet, jeg går ud fra analysechef Otto Brøns-Petersen, CEPOS. ved hvad han går rundt og laver.. BLINDT
vi mangler lidt dokumentation til at begrunde hvordan og hvorledes tallene hænger sammen
men jeg er sku den naive der vil ønske jeg havde købt min pug 206 sport til 10k og ikke 50k eller ja med de priser nok en mere luksuriøs wagon
--
#36 Vil du have sparet kulturstøtten væk til fordel for billigere biler?
--
#67
Personligt vil jeg spare kulturstøtten væk for et los i løgsuppen.
--
The thing about smart motherfuckers is.
They sound like crazy motherfuckers to dumb motherfuckers..
#68 Eller op til flere, haha.
--
saiot:"der er ikke noget der heder overpris der er kun noget der heder dumme pasoner den pris som 2 kan blive enige er den ratige pris."
#60 Nej det har intet at gøre om man er enig med mig eller ej. Men når man tydeligvis ikke har sat sig ind i materialet hverken på forhånd eller ved at have læst tråden samt postede links igennem kan det godt blive en lidt kedelig debat.
#61 Det hænger da ganske fint sammen, da man vil få større indtægter på det mer salg der vil opstå som følge er at flere vil have råd til bil/have rød til større bil. Som det er idag prøver folk at undgå det ved leasing og jeg ved ikke hvad.
60% af 100 kroner er mere end 80% af 70 kroner. Det er noget af det første man lærer ved procent regning
Desuden kan det sagtens lade sig gøre, at påstå andet er direkte idioti. Det er udelukkende politisk vilje der mangler.
Langt de fleste "borgerlige" er blevet skræmt af de sidste mange ord hvor hver gang de har foreslået at lette en afgift har skrigeskinken og des lige skreget "velfærdsmassakre" uden at tage stilling til om der ikke kunne effektiviseres eller at man kun droppe nogle offentlige ydelser.
#66 Sjovt det samme kunne siges om CEVEA...
#67 Hvis du stiller spørgsmålet så firkantet op så ja! Igen tvivl overhoved. Men man kunne tillade sig at være en smule nuanceret og sige at man måske kunne skære i det samlede støttebeløb så vi ikke (i mine øjne) spilder penge på ting som ingen bruger, f.eks. de 5 film der fik 24 millioner.
Hvor grænsen skal sættes er svært at sige, så hvis det er enten eller, vil jeg da klart sige den skal helt væk også må de forskellige kulturelle institutioner søge støtte ved forskellige fonde ligesom det bør være.
Omvendt kunne jeg stille dig spørgsmålet. Hvad synes du er mest fair?
A) Familien Jensen må køre i en gammel potte hvor Lotte, Lis og Lars bliver knust hvis de bliver påkørt fordi det er en gammel usikker spand som samtidig bruger usandsynlige mængder brændstof i forhold til en ny bil men også udleder meget mere CO2.
Eller B) Hr og Fru Hansen fra Gentofte kan komme ind og se en film betalt af Familien Jensen (og resten af DK). Ja de har betalt billet pris, men billetprisen på 100 kroner dækker kun omtrent 1% af den faktiske billetpris (skulle filmen være finansieret af billet salg fremfor filmstøtte).
#68 Samme her, forudsat pengene ikke bare bliver sparket ind i omfordelingscirkusset igen af en eller anden socialdemokrat men kommer i borgernes hænder.
--
Giv mig dit hardware, og jeg løber med det!
Gør ligesom mig? Flyt lige over grænsen enten til tyskland eller Sverige og så kan du vælte om dig i alle de biler du vil have og ikke nøjes med en 1 komma død fordi der ikke var penge til mere.
Ja jeg glæder mig i hvert fald til at flytte til Flensborg i tyskland (Y)
--
I7 4770k delid @4.5|Evga GTX670FTW SLi|16gb 1866mhz|Asus Maximus VI Gene|Corsair AX760i|840 EVO 256gb+500gb hdd|Parvum Systems 1.0|Alt er vandkølet
#djrazz
Lige en kommentar til det link du postede.
http://www.business.dk[...]
Utrolig ringe og bias artikel. Deres kilde er en undersøgelse fra DS (Danske Sælgere). Kunne det tænkes at DS har en interesse i at afgifterne for deres produkter bliver lavere? Det vil jo, som en selvfølge, sælge flere biler (og dermed flere penge til DS).
Derudover så erklærer DAF (Dansk Automobilforhandler Forening), sig enige. Igen, de har nok også stor interesse i at afgifterne på deres produkter falder.
For at opsummere: Den artikel du har posted, er stort set en reklame for DS og DAF om at nedsætte afgifterne på produkter de sælge.
Altid prøv og være lidt kildekritisk :)
--
#70 - Jamen hvis det skal være billigere at fjerne afgiften, så bliver man vel nødt til at sætte fortjenesten på bilen tilsvarende op?
Altså, de penge som staten går glip af, skal jo hentes i form af moms og skat fra sælgerens fortjeneste på salget. Jeg indrømmer jeg ikke er meget inde i sagerne. Det virker til at du har styr på tingene, så det er ikke ment som kritik, men mere for at få mere viden om hvordan det hænger sammen, for jeg forstår ikke helt forklaringen du skriver.
Hvis staten skal tjene det samme som gennem registreringsafgift, og dette skulle hentes gennem beskatning af overskuddet ved salg af biler, så er det jo hele 180% (alt efter bilens pris, stand osv osv osv) som der skal hentes. Så skal bilsalget jo eksplodere helt vildt i hele landet. Samtidig med, at alle dem der allerede har købt ny bil, bare bliver tørret i røven.
Hvad med dem, iøvrigt... Hvad med dem der har købt bil før afgiften evt. bliver fjernet? Skal de så bare sidde og have tabt måske en kvart million på det absolutte ingenting?
Og hvordan skal dette scenarie klares?
Hvis nu vi siger at registreringsafgiften fuldstændig forsvinder fra d. 1 januar 2017.... Så går bilsalget jo stort set totalt i stå i 2 år. Så står der en masse forhandlere i en rigtig dårlig position, idet de ikke får solgt noget som helst, da man er for dum, hvis man betaler registreringsafgiften på flere hundrede tusind kroner, når man kan slippe bare ved at vente et par år.
#71 - Det er en genial løsning. Nu hvor vi er i gang, kan vi så ikke bare smide alle dem der er på bistand ud af landet? Så er de penge også sparet! Så kan vi lige bombe de fattige lande, så de ikke skal lide mere.
--
Kend dine rettigheder ved reklamation. Spørg RMA-hjælpen. Det er gratis.
https://www.facebook.com[...] #71
Om mig:
Kristian, 21 år, casual gamer, Bosiddende i Odense.
KOM FRISK FOLKENS! ....?
#72
Lyder lidt som om du mener at en artikel automatik bliver ringe og "bias" vis ikke kilde henvisningerne kommer fra 100% uvildige. For så kunne jeg da godt tænke mig og se en artikel som du ikke finder "bias".
Nu er det jo netop en artikel som handler om bilsalg synes måske det er meget relevant og snakke med DS DAF om netop dette.
Ville du helt seriøst ha fundet artikel bedre og mere troværdig vis at det var Dansk Ornitolog Forening som skulle beregne på disse spørgsmål..?
Bare fordi man ikke er uvildig kan man da sagtes være saglig vis bare man har lidt fakta til at bakke sin sag op.
Det kan lyde ulogisk, at staten ved at nedsætte afgiften alligevel kan have den samme indtjening. Men der er et ganske godt eksempel på det. I Finland nedsatte man 1. januar i fjor registreringsafgiften med 15 pct., og det betød et mersalg på knap 25 pct. over hele året, og det er den model, Danske Sælgere (DS) følger i sit forslag.
Hvis du spørg mig stinker dit indlæg langt væk af rød stue og #70 har jo flere gange påpeget af dette jo netop er et af problemerne det er ikke en nulsum løsning der skal findes viklet bare er direkte umuligt da der kontant sidder de sædvanlige uvildige såkaldte "eksperter" inde på borgen og sider it an't gonna fly fordi pengene skal tages et sted fra.
Hold nu kæft med det BIAS og tænk i nye baner.
Vi har et fantastisk samfund men at slå alt nytænkning til jorden med den evige svada du lige kom med er jo ikke bare nulsum politik men ligefrem nulpolitik.
--
The thing about smart motherfuckers is.
They sound like crazy motherfuckers to dumb motherfuckers..
#72 Så fordi en brancheorganisation har udtalt sig om noget er det biased og derfor ubrugeligt?
Jeg skulle måske hellere have spurgt Algestrups Pilefletter Klub?
Al empiri viser at det vil kunne svare sig, du er velkommen til selv at lave benarbejdet hvis det jeg fremlægger ikke er tilfredsstillende.
#73 Alt det er selvfølgelig ikke så nemt som jeg opstillede det i #70 det er klart. Men i bund og grund drejer det sig om at flere for råd og mersalget. Nu ved jeg godt det kun er et lille skridt i den rigtige retning men der er lavet en ret præcis beregning på en 1% sænkelse af afgiften vil være 100% selvfinansierende. Kan selvfølgelig ikke finde den nu.
Så problemet er udelukkende politisk vilje.
Selvfølgelig vil det være svært at sænke og det er ikke noget (ville jeg da fortrække da jeg lige har købt ny bil nummer to og derfor betalt kassen i afgift) som skal gøres over nat.
Der er plusser og minusser for at gøre det både hurtigt og langsomt.
En fordel ved at gære det hurtigt er at man ikke over laaang tid bremser bilsalget fordi folk udskyder købet grundet løftet om lavere afgift.
Et minus er hvad gør man så for alle som lige har købt bil? Jeg vil sige de skal have deres penge tilbage, men hvor langt tilbage skal man så gå?
Så der er selvfølgelig massere af udfordringer, men INTET af det kan ikke løses.
Håber det besvarede dit spørgsmål men arbejdet kalder så er begrænset hvor mange linjer jeg kan bidrage med ;)
#74 Tak for støtten og for igen at påpege at alt for mange sidder med skyklapper på og tør ikke gøre noget. Sørgeligt at så mange danskere bare ligger hjerne i toilettet om morgenen for så at give den en gang morgenurin.
Tænk nu ud af boksen og kom med nogle løsningsforslag istedet for altid at sige "Nej det kan ikke lade sig gøre."
--
Giv mig dit hardware, og jeg løber med det!
Var det, det! ?, troede sku vi hol'er ku give den et ordenligt boost.
--
if ( $life( $me ) == $null ) { getLife( $me ) | halt }
#76 Var det fucking alt du selv kunne kontribuere med?!
56 fucking ord?!
Hvis du forventer noget støtte, så må du fandeme give dig lidt fremover. Det er da godt nok en ussel måde at forsøge at føre en debat om et så vidt et emne.
--
*(Foreveralone face)*
Ultimate goal: More bacon! And cola. Thats it. Oh, and Cocio. OOOH, and potato chips.
Hvis afgiften fjernes, hvor skal de 15-16 mia kroner årligt findes?
http://www.skm.dk[...]
--
MainPC: i5.4670 4gen, 16GB, 0.5TB SSD, 2x Dell 22' | Server: i3.4130 4gen, 16GB, 16TB @ Highpoint 2680 controller | Surface 32GB /iPad 4/iPhone 4s #78
Har du læst tråden?
I bund og grund er det du siger jo at vores samfund er ikke til at ændre da det vil koste penge som man skal tage andre steder fra.
Men som du selv sætter det op vil det jo gøre sig gældende for stort set alle nye tiltag i dagenes Danmark.
Lad nu vær med at blive ved med vor pengene skal komme fra det er så ødelæggende for debatten og så lidt konstruktivt at selv enhedslisten ryger på røven over det efterhånden.
Der er jo ikke nogle der endnu har bestemt at vi skal ha 0% afgift på biler i landet ergo dit regnestykke er worst case scenario og i bund og grund kun til gavn for en ting og det er at lukke debatten uden at forholde sig de faktum som der alt andet lige også er "Læs tråden".
--
The thing about smart motherfuckers is.
They sound like crazy motherfuckers to dumb motherfuckers..
#79 Det er da helt rigtigt at spørge hvor pengene skal komme fra? Hvis du har regninger for 15.000 kr. og en indtægt på 15.000 kr., så kan du heller ikke bare gå 5.000 kr. ned i indtægt uden at finde pengene et andet sted - de skal altså enten spares på udgifterne eller tjenes et andet sted.
Man kan ikke bare fjerne registreringsafgiften og så lukke øjnene. Pengene SKAL jo komme et sted fra, hvad enten de spares på finansloven eller tjenes hjem på en anden måde.
Det har altså intet at gøre med at "vores samfund ikke kan ændre sig" - det er almindelig sund fornuft at budgettet skal hænge sammen, på den ene eller den anden måde.
--
Sandbox-kanal på Youtube med DayZ og RUST mv: http://www.youtube.com[...] #80 De penge folk sparer i reg. afgiften bliver jeg ikke gemt væk og aldrig brugt. Der er mange ting de penge kan blive brugt på såsom modanisering af hus/lejlighed, resturantbesøg, en større fødselsdage, nye møbler osv. osv.
Alle disse ting vil skabe vækst i samfundet, fordi der er flere der kommer i arbejde, som igen bevirker, at Staten får flere penge i moms og skatter.
--
#80 Det er også fair nok at spørge, problemet er det let kommer til at lyde som et nulsumsspil hvor vi død og pine skal have de 15.000 ind.
Og som #80 siger så vil en 100% fjernelse aldrig koste 100% grundet dynamiske effekter. De vil selvfølgelig aldrig kunne finansierede 100% (det vil i hvert fald være ekstremt usansynligt) men de vil snildt kunne hente et par milliarder.
F.eks. købte vi endnu en bil for et halvt år siden. Havde den været billigere var pengene allerede brugt primært på håndværkere og i byggemarkeder. Ergo havde (for mit vedkommende) de penge jeg ikke havde brugt på registreringsafgift allerede været i omløb i samfundet igen hvor der blev betalt andre skatter og afgifter såsom moms.
Kort sagt er det bare lidt for firkanet at stille så på bagbenene og sige Hvor skal pengene komme fra?". Det får debatten til at gå i stå når folk ikke har andet at bringe til bordet.
--
Giv mig dit hardware, og jeg løber med det!
#81 Og det er eksempler på steder, hvor pengene skal komme fra. Min pointe er bare at disse ting skal beregnes af mennesker, der ved mere om det end os. Og spørgsmålet om hvor pengene skal komme fra absolut er det mest relevante, når man snakker om en så væsentlig afgiftsnedsættelse.
--
Sandbox-kanal på Youtube med DayZ og RUST mv: http://www.youtube.com[...] Der er jo flere scenarier på, hvor pengene kunne komme fra, uden direkte at influere på Danmarks "dagligdags økonomi".
Vi kunne f.eks. skære i ulandsbistanden. Hvis den blev halveret til ca. 0.425%, så kunne registreringsafgiften vel faktisk fjernes! Men det betyder så selvfølgelig også, at der er projekter der må lukkes ned, og folk der går glip af vores bistand i diverse ulande. Mennesker eller billigere biler...det er sgu en svær beslutning.
Argumentet kunne være, at vi i forvejen giver over dobbelt så meget, som et gennemsnitligt OECD land (bare for lige at pudse glorien, og bekræfte os selv i, at "det er OK".). Men ville vi kunne "leve med det".....for at vi kan få billigere biler herhjemme! Skal, skal ikke, skal, skal ikke.
--
Amiga forever.
#84 mennesker eller biler? det kan ikke være svært , bare se indsamlingerne som har hjulpet de fattigere lande til at gå fra en befolkning på 60Mil. til hele 160Mil på 30år. Det glæder vi os da sikkert over.
Jeg tror ikke de folk som lavede indsamlinger i 1980+ tænkte at de ville være med til at forøge befolkningen i Afrika med 150% over 30år, fordi vi gav dem brød på bordet. og var de opmærksomme, så var det da ikke helt fornuft alene?.
til sammenligning er den danske befolkning vokset med 600.000 personer i samme periode :) (12% forøgelse)
--
Drøm I bare videre drenge.
Gider i hvert fald ikke bruge min energi på at tude over registreringsafgifter. Betal eller tag toget :-)
--
Her må man ikke skrive specs på ens computer, for så er man en blærerøv, hvis eneste formål er at vise sit lem.
Nu behøver man vist ikke at have en ph.d. I kvante fysik for at regne ud at dit indlæg i #86 netop optog lidt af din dyrebare energi.
Oven i det så handler tråden så vidt jeg ved ikke om nogle mennesker som ikke vil betale afgiften men spørgsmålet om den burde sættes ned ud fra forskellige aspekter i samfundet.
Men fair nok dig om det da den stillingstagen nok også lige er over på energi siden af hvad der kan kræves af borgene og smide i samfundets ve og vel.
--
The thing about smart motherfuckers is.
They sound like crazy motherfuckers to dumb motherfuckers..
#87
Så hele tråden her og alle jeres fiktive regnestykker har ikke bund i at I er utilfredse med den nuværende afgift?
Hvis ovenstående er tilfældet, kan man så ikke antage at I gerne vil af med den? Eller det er måske mig der tager fejl.
Er helt enig i at systemet er helt forkert og burde ændres. Men mange af ideerne her i tråden hænger bare ikke sammen.
Tag bare den med motorstørrelsen, det kan da kun komme fra en der ingen forstand har på biler.
Min tidligere bil var en 3 liters diesel, den var opgivet til 18,5 km/l og havde over 300 hk.
Den skal så være dyrere end en f.eks. en Passat 1,4TSi, som kun går 15,9 km/l og også udleder mere CO2.
Ja, det er jo en rigtig logisk måde at regne det på.
--
Her må man ikke skrive specs på ens computer, for så er man en blærerøv, hvis eneste formål er at vise sit lem.
Hey [BLUE]søde [/BLUE]#77 jeg havde aldrig en intention om at gøre dette til en debat, kun at vi som et team kunne få skrapt nogen stemmer ind.. Hvad du gør og skriver herinde er jeg sådan set lige glad med. Tror jeg har gjort mere end dig for at få flere underskrifter samlet ind, så ja min kontribution er høj. Hvad er din? [BLUE]Debatør[/BLUE]....
--
if ( $life( $me ) == $null ) { getLife( $me ) | halt }
--
#86 nåeh ja for hele Danmark er jo dækket af offentlig trafik...der er faktisk steder hvor bussen/toget ikke kører.
Jeg synes at nedsættelse af afgiften vil være en fin ide netop for at fjerne de 10/15år gamle biler fra gaden.
--
#90, tror du ikke de 18 årige nykænkkede belister vil tage en billig bil som kyshånd?
Synes undersøgelsen trådstarter pointere mangler nogle væsentlige faktorer der iøvrigt er sponsoreret af private hemmelig sponsorer, lobbyister er nærtliggende i denne sammenhæng når vi taler kapitalisme.
Hvad med trængsel på infrastrukturen når der kommer flere belister? Bealastning heraf på infrastrukturen? Udgifter til sundhedsvæsnet, når vi tillader motorydelse gange med faktor 2,3 og 4? For slet ikke at nævne de milliarder en forøget proveneout mangler at inddække - de penge skal findes andetsted. Der er endnu ikke godtgjort i topic hvordan dette skal lade sig gøre.
Alt i alt, synes jeg egoet om stor bil spiller ind og folk tænker på sig selv. Det er fair nok man prioritere stor bil fremfor velfærd og det skal man have lov til. Men jeg er blot ikke enig i at det er vejen frem for en bedre samfundsøkonomi og ikke mindst miljøet i sin helhed.
--
MainPC: i5.4670 4gen, 16GB, 0.5TB SSD, 2x Dell 22' | Server: i3.4130 4gen, 16GB, 16TB @ Highpoint 2680 controller | Surface 32GB /iPad 4/iPhone 4s
#91 der er sikkert nogle som scorer en billig bil men jeg vil overveje at skifte bilen oftere hvis de blev billigere.
Hvis jeg skal bruge offentlig trafik i stedet for bilen så vil det betyde at jeg skulle bruge mere end 1 time ekstra hver dag. Derfor siger jeg ja til nedsættelse af afgiften. De kunne tage pengene fra ministerpensionerne og udgifterne til folketingmedlemmerne ;)
--
#92 Ja for der kan jo hentes tæt ved ingenting sammenlignet med hullet som registreringsafgiften vil efterlade :)
--
Sandbox-kanal på Youtube med DayZ og RUST mv: http://www.youtube.com[...] #91
Selvfølgelig er der nogle Brianer som vil lukrere på en nedsættelse af afgiften.
Men der må da også være nogle helt almindelige mennesker som vil få gavn af de nedsættelser.
Da både min kæreste og jeg selv var fattige studerene havde vi en gamle golf 2'er uden ABS og Airbag det lykkedes hende en vinter og køre galt i et lyskryds dette lider hun faktisk stadig under heldigvis kun af skræk hun nægter og køre vis det er det mindste glat.
Om nedsatte afgift havde undgået det ved jeg ikke men vi havde 10 mod 1 haft ABS og Airbag i bilen hvilket da kun kunne ha gjort situationen bedre.
#88
Nu kan jeg kun snakke for mig selv og jeg går ind for at afgift af princip skal væk.
Men så dum er jeg dog ikke alligevel og tror på at det nogle siden kommer til at ske.
Så mit bud er en nedsættelse 180% afgift på lige meget hvad er ikke i orden i min verden hænger en afgift på 80% mere en vares værdi bare ikke sammen.
Altså nu tror jeg uden og vide det selvfølgelig at hans forslag om motorstørrelsen i bund og grund handler om CO2 udledning da det ellers nej giver nul mening.
Men den bil du selv bruger som eksempel er jo da en fantastisk grund til netop at afgifterne skal ned ASAP.
Kan love dig mange køre rundt i biler med 300+ i dagens Danmark og de går sgu ikke i nærheden af 18.5 km/l så for miljøet skyld som jeg ser det er det klart et win og nedsætte afgiften.
#91
Hved godt nogle nu vil sige at jamen der kommer bare mange flere biler det er jeg ikke så sikker på nu er det jo ikke sådan at biler ikke er tilladte i Danmark så har man brug for bil jamen så har man den også allerede tror der vil komme en lille stigning men ikke noget som kan retfærdiggøre at afgiften ikke kan komme til diskussion det går trods alt i Sverige/Tyskland/England osv. Så mon ikke vi kan kringle den også.
Vi kan vel godt blive enige om at nyre biler er mere sikker og køre i det må da alt andet lige være et + for vores sundhedsvæsen.
Synes det er noget fis vi skal leve i et samfund vor afgifter skal få os til at lade være med ting som at køre for stærkt vi har færdselsloven som jo altså også gælder for dem som køre i smarte biler right?
--
The thing about smart motherfuckers is.
They sound like crazy motherfuckers to dumb motherfuckers..
#94
Vi er helt enige. 0% afgift kommer ingen af os her på denne side til at opleve i vores tid. Men en nedsættelse kan man ikke afvise. Min tidligere 535D var et godt eksembel vil jeg give dig ret i. Den er dog skiftet til en med V10 motor, så jeg er glad for at afgiften ikke er beregnet efter CO2.
--
Her må man ikke skrive specs på ens computer, for så er man en blærerøv, hvis eneste formål er at vise sit lem.
#94, jeg er ked af at høre om kærsten. Desværre havde ABS ikke hjulpet, idet når du først køre på glat føre, er det eneste der hjælper rette dæktryg og meget mønster i dækket. Har selv glidet ind i et lyskryds hvor jeg ikke kunne gøre andet end at tænde katastrofeblinket og gør opmærksom med horn. Jeg har både ABS og Airbag. I har taget et valg og jeg selv som studerende har heller ikke meget at gøre godt med. Men min bil har stadig airbag og ABS. Så det kan godt lade sig gøre på skrabet budget :)
Vi kan ikke blive helt enige om at ny bil er lig færre uheld. Giver du større motorydelse til folk, må der med rette ske flere af den type uheld der indvoldveer manglede kontrol over bilen. En cykellist, knallertkøre, fodgænger er ligeglad om fronten er fra 2014 eller 2000 - de blir stadig kvæstet eller slået ihjel :)
Jeg synes folk helt glemmer at vi har helt ned til 105% af bilens pris. Så køb de billige biler 60-70.000. Dem har de fleste nu råd til :)
--
MainPC: i5.4670 4gen, 16GB, 0.5TB SSD, 2x Dell 22' | Server: i3.4130 4gen, 16GB, 16TB @ Highpoint 2680 controller | Surface 32GB /iPad 4/iPhone 4s
#95
Kan jeg godt forstå.
Men tror desværre godt du kan forberede dig på det.
Kan slet ikke forestille mig andet end at afgift må blive CO2 afhængigt på et eller andet tidspunkt.
BMW 5 serie, Audi A6, og i særdeleshed Mercedes er nogle rigtig gode eksempler (Snakker diesel) på at det ikke giver meget mening set ud fra miljøet.
Din 535d bruger omkring det samme måske endda lidt mindre end en ældre Mondeo som der jo bare køre volder mange rundt af.
Faktum jo nyrer vognpark jo bedre er det for vores miljø.
Og det bliver ved med at vælte ned med den evige svada "vor skal pengene komme fra" synes den er så gamle den plade og bare træt af der aldrig til dato er nogle der har overvejet om den har en side B.
Hvis nu man gik til det konstruktivt og uden alle de sædvanlige beskyldninger.
Der er jo netop givet et meget godt eksempel.
Lad os sige at man skære 50% af afgiften.
Nu: Jeg går ud og køber en ny bil til 200.000kr. + 180% i afgift = 360.000kr. til bureaukratiet den bil vælger jeg at sælge igen efter 15 år.
Efter: Samme bil men kun 180.000kr. til Bureaukratiet til gengæld er jeg ikke dødsdømt til at hænge på spanden i 15 år. Ideelt ville 7.5 år jo gå lige op men der vil selvfølgelig være lidt plusser og minusser.
Der er altså kun afgift til staten første gang bilen bliver solgt.
Brugte biler i Danmark bevare jo bare den kunstige høje pris på grund af den ublu førstegangs afgift på 180%
Hell man kunne sætte afgift på brugt bilmarked også altså sænke lidt på nykøb men til gengæld bevare mulighed for afgift ved videresalg.
Så stop nu den endeløse smører med vor pengene skal komme fra.
Ta dog en kiks og se på mulighederne i stedet for begrænsningerne i vores samfund det må sgu da være måden vi skal komme videre fra denne stilstand på grund af vi konstant og hele tiden mener penge skal tages fra andre vis vi skal bruge nogle.
Det er bare ikke rigtigt vi kan og skal bare ikke blive ved med at føre politik som om vi kun kan bruge penge og ikke lave penge.
Alting går jo fuldstændigt i stå med denne mur af mangle på troeden til at skabe kapital.
--
The thing about smart motherfuckers is.
They sound like crazy motherfuckers to dumb motherfuckers..
#96
Okay nu er jeg selvfølgelig mere sømand end lastbilchauffør.
Men er altså ret sikker på at ABS bremser jo netop er til glat fører da de forhindre dine tromler/skiver i at blokere dine dæk.
Altså bilen bremser i stedet for at lave en ukontrolleret udskridning.?
Nu er det ligesom en del år siden jeg sad på skole bænken gir dig ret at i dag ville ABS/Airbag nok kunne klemmes ind men det kunne hun jo bare ikke bruge til så meget for 10 år siden.
Vi kan ikke blive helt enige om at ny bil er lig færre uheld. Giver du større motorydelse til folk, må der med rette ske flere af den type uheld der indvoldveer manglede kontrol over bilen. En cykellist, knallertkøre, fodgænger er ligeglad om fronten er fra 2014 eller 2000 - de blir stadig kvæstet eller slået ihjel :)
Godt klar over at vis du køre ind i en cyklelist med 300 km/t så kommer han mere til skade end vis du køre 80 km/t.
Dette har jo bare ikke noget med afgift regler og gøre men der i mod færdselsloven.
Oven i det så forbigår du stadig det faktum at nyrer biler vel er mere sikre end ældre biler på grund af udvikling og nytænkning i færdselssikkerhed eller er det det faktum du er uenig i...?
--
The thing about smart motherfuckers is.
They sound like crazy motherfuckers to dumb motherfuckers..
Haps.
--
if ( $life( $me ) == $null ) { getLife( $me ) | halt }