Seneste forumindlæg
Køb / Salg
 * Uofficiel Black/White liste V3
Login / opret bruger

Forum \ Off Topic \ Hyggekrogen
Denne tråd er over 6 måneder gammel

Er du sikker på, at du har noget relevant at tilføje?

Pgo hot 50 har ingen kræfter

Af Giga Supporter g1a2m3e4r5 | 19-07-2013 13:48 | 15121 visninger | 36 svar, hop til seneste
hey hol.dk jeg ved godt at det ikke er det rigtige sted at spørge om hjælp angående knallerter og jeg har skrevet på scootergalleri men får ikke rigtigt nogle konkrete svar. min pgo hot 50 kører ad h....til, da jeg købte den kører den fint når den var varm men når den var kold kunne den knap kører 20 km/t. vi fik skiftede remmet fordi at den gamle var slidt op og vi skiftede chokeren fordi at den var død. herefter kørte den ligesom inden vi skiftede dem 2 dele men nu kunne den stå i tomgang uden at have skrue helt op på tomgangsskruen. Vi har fået skiftet pakning på udstødning og i dag skiftede vi dyse fra 72 til 80 men det gjorde det desværre kun værre. nu har min pgo hot 50 slet ingen kræfter og kan knap kører 20 km/t og selvom den er varm. Den står fint i tomgang og starter på første hug. vi har prøvet at indstille luftskruen men det har ikke hjulpet. håber på at der er nogle, som vil hjælpe og kan hjælpe mig. tak på forhånd
--
just call me gamer
#1
Need5
Elitebruger
19-07-2013 13:57

Rapporter til Admin
har du tjekket at luft filtret ikke er fyldt med skidt det kunne jo gøre det en anden ting prøv med et nyt tændrør jeg har selv prøvet at min scooter kørte ad h til og jeg kunne ikke finde fejlen jeg prøvede til sidst med et nyt tændrør selvom der var fin gnist på det gamle og vupti så kørte den bare perfekt
--
Shit jeg er tørstig er der nogen der har en Bajer
#2
Stroyer
Giga Nørd
19-07-2013 13:59

Rapporter til Admin
0# Luftfilter, tændrør, toppakning, rensning af karburator? /mvh
--
IDGAF!
#3
Stroyer
Giga Nørd
19-07-2013 14:00

Rapporter til Admin
1# Skulle du aldrig lave noget fornuftigt ? :D /mvh
--
IDGAF!
#4
Dety
Semi Nørd
19-07-2013 14:03

Rapporter til Admin
din CDI
--
Intel Core i5-2500K 4.5 Ghz, Noctua Nh-D14, GA-Z68XP-UD3P, Haf X, 2x OCZ Agility 3 60gb Raid0, GTX560Ti DirectCU II, G.Skill Ripjaws 8Gb 1866mhz
#5
g1a2m3e4r5
Giga Supporter
19-07-2013 14:03

Rapporter til Admin
#1 luftfiltret har vi skiftet, tændrøret gjorde vi rent med sandpapir for 3 dage siden men jeg vil lige prøve og kigge. #2 toppakning har vi ikke skiftet og karburator har vi ikke prøvet at rense endnu
--
just call me gamer
#6
J. Dalager
Giga Supporter
19-07-2013 14:06

Rapporter til Admin
#5 Gjorde det rent med sandpapir? Den har jeg godt nok aldrig set før. Prøv at tage en gasbrænder(bare en lille en) og varm tændrørets elektrode op(der hvor den laver gnist), det hjælper nogle gange på slidte rør. Ellers så ville jeg nok rense kaburatoren og tjekke at den ikke suger falsk luft.
--
#7
g1a2m3e4r5
Giga Supporter
19-07-2013 14:27

Rapporter til Admin
jeg har lige været ude og rense tændrøret og faktisk så var den beskidt af olie men det gjorde ingen forskel desværre. #6 jeg tror desværre ikke at jeg har en gasbrænder. jeg vil prøve at rense kaburatoren og se om det hjælper
--
just call me gamer
#8
vest-aalb-dk
Semi Nørd
19-07-2013 14:40

Rapporter til Admin
#5 haha hvem fanden har bildt dig ind at du skal bruge sandpapir til at rense et tændrør med ?
--
Ironi forekommer aldrig! Ps bruger min mobil til ca 80% af mine svar osv herinde, så hvis jeg skriver noget usammenhængende er det derfor!
#9
Made
Maxi Supporter
19-07-2013 14:51

Rapporter til Admin
#8 det er der da ikke noget galt med. Hvis man spænder det fast og giver det en tur med en stålbørste og derefter giver elektroderne en tur med fint sandpapir. Der skal ikke så meget til. Ellers kommer man også langt med rensebenzin og en gammel tandbørste.
--
#10
Kaasje
Monster Nørd
19-07-2013 14:54

Rapporter til Admin
..grunden til at jeg købte en ny scooter, så har jeg intet at skulle betale, eller gøre ved den i 2 år. :) men beklager offtopic. Scootere er ikke mit stærke punkt. Jeg ville have gættet på at det var fordi at der ikke kom nok benzin ind. What The Hell do i know ?
--
*(Foreveralone face)* Ultimate goal: More bacon! And cola. Thats it. Oh, and Cocio. OOOH, and potato chips.
#11
a.schmidt
Supporter
19-07-2013 15:00

Rapporter til Admin
#7 Hvis den er beskidt, er det tegn på forkert blanding. Dvs. at du skal stille på luftskruen og evt. prøve andre dysser. Tændrøret skulle gerne være rent og uden snavs. Prøv når du har kørt den rigtig varm, og pil tændrøret ud. Den skal gerne have en svag lyserød farve. Det kunne godt lyde som om det har noget med luft/benzin blandingen at gøre
--
Bimmelim & Bummelum
#12
a.schmidt
Supporter
19-07-2013 15:04

Rapporter til Admin
Forresten, så tjek lige dine ruller i variatoren. Det kan være de er ved at blive firkantet. De skulle helst være runde.
--
Bimmelim & Bummelum
#13
Don Kristensen
Monster Supporter
19-07-2013 15:17

Rapporter til Admin
#7 Hvis tændrøret er sort på en 2-takter tyder det på for fed blanding (for meget benzin) Få dysset maskinen ind med standard dyssen, og indstil karburatorens luftskrue til grundindstilling. Lad være med at købe nye pakning fordi du TROR de er utætte, det kan nemt tjekkes ved hjælp af diverse metoder. Og til sidst, lad være med at pille i noget du ikke aner noget om, det ender som regel aldrig godt. (no offense)
--
#14
Drixi
Maxi Supporter
19-07-2013 15:37

Rapporter til Admin
Som 12 siger.. Kontroller dit rullesæt. Og sammenlign evt med disse. http://www.thansen.dk[...] Det kan være synderen. #13 Lad være med at købe nye pakning fordi du TROR de er utætte, det kan nemt tjekkes ved hjælp af diverse metoder. Selvom det ikke er problemet, er det en god ide at få dem skiftet når man alligevel er inde og rode med det. Så er man sikker på at der går noget tid før et evt. problem derved opstår... Og så koster de absolut ingenting :)
--
Core I5-4670K, 3,4 GHz 32 GB 1600 MHz CL8 Crucial Ballistix EVGA GTX 780 ACX Superclocked ASUS Maximus VI Hero, ROG
#15
Don Kristensen
Monster Supporter
19-07-2013 17:04

Rapporter til Admin
#14 Ok, så går jeg lige ud og skifter top -og bundpakning på bilen, jeg skal alligevel trække noget strøm ud fra motorrummet, så det kan jeg lige så godt gøre imens jeg er der. Kan du se min pointe, ellers skal det skæres endnu mere ud i pap? ;) "Don't fix it, if it aint broke"
--
#16
UnitedTSR
Mega Supporter
19-07-2013 17:23

Rapporter til Admin
#0 Du må jo give noget info om selve geden... Det der fortæller ikke mig særligt meget. Ok, jeg har forstået så meget at du har købt den brugt. Hvor langt har den kørt? Hvad sidder der i den? Bare std. dele? Resten tager vi når du har svaret på ovenstående ;)
--
Two hands working is worth more than a thousand clasped in prayer
#17
mrKayne
Giga Supporter
19-07-2013 17:43

Rapporter til Admin
#15 Knallert/scooter != bil Jeg kan se hvad du prøvede at gøre, men nej... Den holder ikke :)
--
#18
g1a2m3e4r5
Giga Supporter
19-07-2013 17:56

Rapporter til Admin
ok jeg prøver lige at lave en liste over min knallert. info: navn: pgo hot 50 dele: standard alle sammen ruller: nye 6grams ruller (2 dage gamle) rem: nyt rem (2 dage gammel) choker: ny (1 dag gammel) dyse: gik fra 72 til 80 og tilbage til 72 fordi den kørte bedre med 72 end 80. Tomgang: den står fint i tomgang Renlighed: den tidligere ejer har kørt i mudder kan jeg se og kaburatoren er rimelig beskidt udenpå, så jeg vil lige rengøre diverse ting i knallerten imorgen. tændrør: den tidligere ejer har skiftet tændrør for ikke så længe siden. kørsel: når jeg kører og rammer de 20 km/t, så er det ligesom, at jeg rammer en mur og knallerten mister en masse krafter men når jeg så er forbi 25 km/t ca, så kører den fint derudaf igen. Men generalt, så kører den overhovedet ikker rent i det. Jeg har prøvet at skrue på blandingsskruen og jo federe en blanding jeg giver, jo mindre bliver den "mur". Så pt kører jeg med en rimelig fed blanding men jeg vil køre ind i thansen og købe enten 74 dyse eller 76 dyse og se om det skulle hjælpe. En af mine gode kammerater kommer forbi og hjælper med diverse ting, for at vi kan få den til at køre ordentligt. jeg håber at det lige hjælper lidt tak for alle svarene indtil videre
--
just call me gamer
#19
UnitedTSR
Mega Supporter
19-07-2013 18:01

Rapporter til Admin
#19 Hmmm... Nu må vi lige have afklaret noget; Først siger du den ikke kan komme over 20 km/t, nu siger du den bare mister kræfter der, men kommer over det og accelerer derefter? :P Du må lige holde dig til en af delene. Btw, det er sgu da et fucked op brugernavn det der :D
--
Two hands working is worth more than a thousand clasped in prayer
#20
g1a2m3e4r5
Giga Supporter
19-07-2013 18:17

Rapporter til Admin
glemte lige begrænsningerne begrænsninger: skiven og begrænsningen i luftfilteret er pillet
--
just call me gamer
#21
UnitedTSR
Mega Supporter
19-07-2013 18:18

Rapporter til Admin
Jaa, men du glemte også lige at svare på #19 :D Edit; Den kom så alligevel. #22 Og hvad rammer den på toppen så? Hvilken farve har dit tændrør? Cociobrun er optimalt. Og når du siger "jeg har skruet på luftskruen" lyder det altså ikke voldsomt fornuftigt :P Det du gør er, at skrue luftskruen HELT ind og starte med at køre en halv omgang ud og starte, tester kørsel, om igen med en halv omgang mere. Udover det, så glemmer folk altid at der er andet end luftskrue & dyse på en karburator. Der er også noget der hedder "nålen", noget man ikke må glemme når man roder med en karbu.
--
Two hands working is worth more than a thousand clasped in prayer
#22
g1a2m3e4r5
Giga Supporter
19-07-2013 18:19

Rapporter til Admin
#19 okay jeg gør det lige lidt nemmere :) 72 dyse: mister den kræfter ved omkring 20 km/t men når den er forbi 25 km/t, så kører den fint igen. 80 dyse: ingen kræfter overhovedet, kan lige knap kører omkring 20-25 km/t og det er når knallerten er varm
--
just call me gamer
#23
g1a2m3e4r5
Giga Supporter
19-07-2013 18:19

Rapporter til Admin
#21 jeg havde ikke opdateret siden, så jeg kunne ikke se at han havde skrevet ;)
--
just call me gamer
#24
7430
Monsterbruger
19-07-2013 18:24

Rapporter til Admin
enten blir den for varm eller også får den ikke loft nok, det mine bud,
--
jep jep
#25
Albrechtsen95
Bruger Aspirant
19-07-2013 18:27

Rapporter til Admin
Er dine ruller i din variomatik slidte? kan være det. Men de er jo kun 2 dage gammel, så det må jo nok være fordi at de er for tunge, så kan din vario ikke smide rullerne rundt dvs. den kommer aldrig op i fart, prøv nogle lettere ruller.
--
#26
UnitedTSR
Mega Supporter
19-07-2013 18:35

Rapporter til Admin
#25 Jeg har tænkt det samme, men da den er std. skulle det være ok. Std. er faktisk over 7. #22 Forresten, hvor langt har den kørt, og er der nogensinde blevet skifte dele på den, udover småting som ruller & kilrem?
--
Two hands working is worth more than a thousand clasped in prayer
#27
g1a2m3e4r5
Giga Supporter
19-07-2013 18:48

Rapporter til Admin
#26 den er fra 2006 men har kun kørt 5000km, den tidligere ejer har skiftet cylinder og stempel
--
just call me gamer
#28
UnitedTSR
Mega Supporter
19-07-2013 19:01

Rapporter til Admin
#27 Ok. Undskyld jeg siger det, men hvordan kan man glemme at svare på halvdelen, hver gang man bliver spurgt om noget? :D Hint; Tjek #21 ;)
--
Two hands working is worth more than a thousand clasped in prayer
#29
g1a2m3e4r5
Giga Supporter
20-07-2013 13:38

Rapporter til Admin
#28 det er menneskeligt at fejle #21 den kører ca 42-43 km/t på toppen, tændrøret er mere sort end brunt og jeg har indstillet på luftskruen ligesom du beskriver man skal. hvad er denne "nålen" og hvor sidder den?
--
just call me gamer
#30
UnitedTSR
Mega Supporter
20-07-2013 21:56

Rapporter til Admin
#29 Hvis du har testet med luftskruen ordentligt må næste skridt være nålen. Nålen sidder sammen med kaskablet og en fjeder, basic set. Det er den der regulerer hvor meget benzin der kommer videre i motoren fra karburatoren. Jo mere gas du giver, jo mere løfter nålen sig. Den sidder fast med en låsering, som kan reguleres. Jeg vil tro din står for højt.
--
Two hands working is worth more than a thousand clasped in prayer
#31
Mads7526
Elitebruger
21-07-2013 19:10

Rapporter til Admin
#0 når du siger at tændrøret er mere sort end brunt, skal du have en mindre dyse end 72. Den bedste måde at teste blandingen på, er at køre et par kilometer for fuld gas, hvorefter du slukker og tjekker tændrøret. Undgå at den holder i tomgang inden du tjekker ( tomgang = tomgangsdysen der bestemmer blandingen og dermed farven på tændrøret). Er tændrøret Hvidt = for lille dyse. Cociobrun = cirka som den skal være. Sort/ vådt = for stor dyse. #30 luft/blandingsskruen skruer men HELT ind og derefter halvanden omgang ud. Det er standard indstillinger på alle karburatorer. På årgang 2006 kan nålen ikke justeres i højde på pgo hot/pmx osv. Jeg ved ikke om den kan på 2005erne. 0# hvis i ikke kan få den til at spille, kontakt da de føromtalte ven, jeg kender ham rigtig godt. Muligvis kan jeg se på den. Den skulle desuden gerne kører hurtigere med pillede begrænsninger. Mvh Mads
--
#32
g1a2m3e4r5
Giga Supporter
21-07-2013 22:12

Rapporter til Admin
#31 dav mads :), mig og min kammerat vil gå den igennem i morgen og simpelthen rense kaburatoren, tjekke angående tændrøret, som du snakker om også enten dyse op eller ned. jeg håber at vi får den ordnet ellers kunne det være super, hvis du gad og kigge på den en eller anden dag, hvor du får tid :)
--
just call me gamer
#33
DingoTheMonkey
Ultrabruger
21-07-2013 22:30

Rapporter til Admin
Prøv at tage luftfilteret af og tag en lille tur. Den skulle gerne gasse op automatisk, så vær klar til at slukke scooteren med nøglen. Faktisk havde jeg præcis det samme problem på en CPI Oliver, den kørte 20-25 km/t indtil den blev varm, eller jeg rullede ned af en bakke, hvorefter den kom op på de 70 km/t den kunne køre uden begrænsninger. Jeg troede også det var chokeren til at starte med, men det viste sig at være gaskablet som ikke kunne trækkes nok tilbage (eller noget i den stil, det er ved at være lidt tid siden). Jeg gik ind og strammede den, og vupti, så kørte den normalt. Tag lige at tjek den. Dit problem ligner mit meget.
--
#34
Mads7526
Elitebruger
21-07-2013 22:31

Rapporter til Admin
Det skal vi nok finde ud af :) Giv en melding i morgen når i har fået rodet lidt med den. Så tager vi den derfra :)
--
#35
g1a2m3e4r5
Giga Supporter
22-07-2013 10:46

Rapporter til Admin
#33 tak for svaret :), vi prøver dine forslag når vi går ud og kigger på den her senere på dage #34 skal jeg nok :)
--
just call me gamer
#36
g1a2m3e4r5
Giga Supporter
22-07-2013 18:10

Rapporter til Admin
Så fik vi den endelig til at køre ordentlig! :D, vi skilte den simpelhen ad og rensede den og så fandt vi problemet. Menbranen var beskidt og pakningen var fuldstændig ødelagt. Så vi valgte bare at købe en ny membram og pakning, så satte vi det hele sammen og dysede op til 80 og nu kører den som en drøm :D tak for alle de brugbare svar, som jeg har fået :)
--
just call me gamer

Opret svar til indlægget: Pgo hot 50 har ingen kræfter

Grundet øget spam aktivitet fra gæstebrugere, er det desværre ikke længere muligt, at oprette svar som gæst.

Hvis du ønsker at deltage i debatten, skal du oprette en brugerprofil.

Opret bruger | Login
NYHEDSBREV
Afstemning