Det er fakta, at der sidder nogle overhoveder, med hovederne under armen.. Der er ikke styr på DERES tal og budget ..
--
Better die on your feet, than live on your knees.
Altså der jo ingen der tvinger dig til at bruge offentligt transport :).. Jeg bruger min cykel hvilket også er hurtigere, så derfor har jeg ikke rigtig nogen holdning til det.
--
HP Laptop i7 2630qm 8 gb ram 6770m
det er alt for dyrt...
de siger vi skal bruge den offentlige transport mere, men det er billigere at køre selv.
--
MSI CX 620
My Life is My Life and You Wont Ever Get It
Dj NaVe
#3 - Udgifterne ved offentlige transport er minimale i forhold til udgifterne ved at have en bil, og hvis du siger andet, har du ikke prøvet at have en bil før.
--
15" MacBook Pro Early 2011 - i7 2.0GHz - 6490M - 16GB 1333MHz - Samsung 830 256GB
#4 efter jeg har fået bil, spare jeg 300,- om mdr... Desuden giver det langt mere frihed og fleksibilitet med bil..
Mit mad budget er faldet fordi jeg kan handle stort en 1 gang hver uge eller hver anden uge, og slipper for de impulskøb..
--
Vil ikke begynde at gisne om priserne er høje i forhold til faktiske udgifter, men det er alt alt for dyrt i forhold til regerings ønske om vi skal over på kollektiv trafik, det hænger simpelthen ikke sammen.
Vi flytter selv til en mindre by uden for Aalborg, og på trods af busser luge foran døren, så kan det væsenligt bedre svare sig for os at beholde bilen, og købe en knallert45, knallerten kan købes for 3000-4000, køre 25-35 km/l og Forsikringen koster 600 årligt.
--
#2 Så det vil siges, hvis du lige skal til Aalborg fra Aarhus, så cykler du også lige?
Hvis du har en hel familie, så er det 100% billigere med bil.
Hvis jeg skal til Randers fra Aarhus fx..
Så koster det ca. 80 kr. og jeg kan bruge helt op til 2 timer på, at komme dertil. Fordi jeg skal skifte vente og gå.
Hvis jeg hopper på min 45 knallert, så tager det en time og koster mig ca. 20 kr..
Og min 45 er altså begrænset til de 45. (lovlig)
Og det koster mig 750 kr. i ansvarsforsikring om året for, at have den. Det er jo intet.
--
#2 Og så dog. Jeg bruger også cyklen i hverdagen, men når jeg skal besøge forældrene, der er 100-200 km væk.. så falder jeg nogengange i og tager et tog.
Offentlig trafik er en del af infrastrukturen. Så synes det er lidt skørt at sige "der er ingen der tvinger dig til at bruge det".
#3 og nej. Det er ikke billigere at køre selv (hvis du mener bil). En bil koster noget ala 2000-4000 om måneden, når alt er regnet med. Så dyrt bliver offentlig trafik aldrig.
#0 Men ja ! Det er sq alt for dyrt. Det er også dyrt i andre EU-lande, og det er ofte samme årsager. Dårlig ledelse, meget administration og private monopoler, der kun har til formål at malke forbrugerne.
Mindstelønnen i DK er generelt langt højere end i udlandet. Men tror derudover at DSBs lønningsniveau er ude af proportioner.
--
#5 - Og det er samtidig med at du indregner forsikring, reperationer af bilen, afgifter, brændstof og ikke mindst prisen af bilen? Tvivler stærkt.
Men at det giver mere frihed og fleksibilitet har du helt ret i. Det er dejligt med bil, men det er sgu ikke billigere. Man kan jo få rejsekort osv, som gør det offentlige meget billigere.
--
15" MacBook Pro Early 2011 - i7 2.0GHz - 6490M - 16GB 1333MHz - Samsung 830 256GB
Kan ligeså tydeligt huske de røde sataner, der skrev på busserne, at det ville blive så meget billigere. Men hvad blev det? Det blev tværtimod dyre.
Nu skal i huske, at politikerne har lavet en lov der siger, at ALLE politikere, skal have lov til, at køre 100% gratis i alt kollektiv trafik. Så er det da klart, at de er fuldkommen ligeglade med os danskere? De kan jo køre gratis også som privat person.
--
#10 og du tror selv de benytter sig af offentligt trafik?
--
Jeg giver lige under 600,- om måneden for at pendle fra Slagelse til Frederiksberg. Det synes jeg ikke er galt.
--
#11 Nej, det tror jeg godt nok ikke. Men du kan godt se pointen? Skulle de få brug for det, så skal de intet betale. Hvis du kan følge mig, det vil ALDRIG blive et problem for dem.
--
Nu kommer det jo også an på om man bor på landet, eller i byen. Hvor meget og hvor langt man skal rundt osv.
Inden vi flyttede kunne jeg med et månedskort komme til og fra arbejde for 800 kr. Det er ca. hvad jeg skulle betale i benzin for selv at køre. Heri er selvfølgelig ikke regnet de faste omkostninger som forsikringer, slitage osv.
Problemet er så at med et månedskort er man låst fast på de zoner man skal køre i, så jeg kan ikke bare køre 3 zoner i den anden retning, så skal der betales for enkelt billetter. Og når konen arbejder samme sted, på samme tider og hun også skal betale 800 kr for et månedskort, så begynder det faktisk at blive dyrere med offentlig transport... Og regner man så den ekstra tid det tager med busser osv, så kunne man, hvis man har muligheden, have arbejdet en time over hver dag, og stadig nå det til samme tid med bil, kontra bus.....
Jeg giver ikke meget for offentlig transport og deres priser. Jo, det kan gå engang i mellem, men ellers holder jeg nu på egen transport....
--
#14 Jeg kan kun give dig ret. Som man også siger. "Tid er penge."
--
Det kommer langt hen af vejen an på hvor gammel man er..
Jeg går pt. på STX, og har hypercard. Med dette kan jeg køre gratis i hele Nordjylland.
Derudover kan jeg køre på børnetakst med al offentlig transport i resten af landet.
Og det koster kun 300 kr om måneden.
--
Thinkpad W500, Thinkpad W510, HTC shift, OQO 01+