Hmm jeg har arbejdet i giganten, og de plomberede både mobiler og gps'er og siger at returretten ikke gælder hvis de bliver åbnet.
Jeg forstår det ikke selv da de reklamere med at man må prøve varen.
Send en mail til deres reklamationsafdeling og sig at du ikke var gjort opmærksom på at man ikke kan returnere osv.
--
Man kan godt drikke, uden at ha det sjovt!!!
Den er jo lidt tricky.
Man må formode, at de kan finde de oprindelige betingelser frem, for den udvidet returret i forbindelse med julen.
Jeg gætter på, at med plombering, kan den almindelige indpakning, som plast og tape, betegnes plombering?
--
+1 indlæg = *PUFF*
Opdatering, da der kom en ny besked fra kundeservice:
Jeg har kontaktet vores internet afdeling for at få de informationer der var til stede ved julegave købsperioden. Jeg fik følgende svar fra dem:
I det nyhedsbrev vi har sendt ud, har der været et banner med teksten : "*Fuld returret til og med d. 24. Januar 2013. Klik her og læs mere".
Klikkede man på banneret kom en fuld beskrivelse med bl.a. købsbetingelser omkring julen, og afsnittet om returret var fremhævet med rød, som nedenstående:
Som en ekstra tryghed, så kan julegaver købt i Elgiganten
byttes helt frem til 24. januar 2013. Forudsætter at varen er i ubrudt emballage.
Der blev altså tydeligt gjort opmærksom på at forudsætningen var at varen var i ubrudt emballage.
Jeg må dog lige korrigere Anneline herunder, for oplysningen om "ubrudt emballage" har aldrig stået i vores handelsvilkår – MEN, i vores handelsvilkår har heller aldrig været nævnt en forlænget returret til 24. Januar 2013 (der nævnes altid kun 14 dage). Så derfor kommer disse 2 ting ikke i konflikt til kundens fordel.
Se, der godt nok "tricky"
El-giganten lægger betingelser ind i et banner og håber på at kunden ikke kan huske dem efter jul.
Og som de skriver står der intet i de betingelser, som medfølger min kvittering og som kun nævner 14 dages returret og ikke noget om plombering.
Jeg kender godt El-gigantens blå plombering, som normalt benyttes i den fysiske butik. Den ene telefon havde et lille mærke fra Nokia og den anden havde intet !
--
Svindel ved højlys dag.
--
#3 nårh. Den har bare været klargjort Efter en anden køber sagde nej. Vær glad for at du ikke skulle betale ekstra for denne fantastiske ydelse....
--
*(Foreveralone face)*
Ultimate goal: More bacon! And cola. Thats it. Oh, and Cocio. OOOH, and potato chips.
Jeg forstår ikke problemet. EG skriver til dig at du kun har forlænget returret ved ubrudte vare, din vare er brudt... færdig bum?
--
#6
Det forstår du nok først den dag, du bestiller en vare og den ankommer til dig uden plombering ..
Så er du færdig bum bum .. ;)
--
#7 - Ikke forstået? Du har ifølge købeloven returret på 14 dage på varer uanset om de er åbne eller ej. Da du skal kunne besigtige et produkt ligesom hvis du stod i en butik. Hvad har det med din situation at gøre? du er jo langt ud over de 14 dage.
--
#8
De udvidede handels vilkår som El-giganten oplyste før jul,
er ikke fremsendt til et "varigt medium".
Der er kun fremsendt de lovbefalede oplysninger og så stemmer det ikke længere overens med nyhedsbreve og banner.
--
Synes du skulle prøve at skrive din historie på trustpilot, efter hvad jeg har set derinde så plejer de at få røven på gled når der pludselig lander sådan en historie som første post.
Kontakt evt. forbrug.dk's hotline (
www.forbrug.dk[...] ) de har åben her om formiddagen, og vil kunne fortælle dig hvad du skal gøre, og sige.
(Og så husk at vende tilbage når der er nyt i sagen/i når frem til en løsning)
--
#10 tværtimod. De beklager bare for at redde deres egen røv. Hjernevaskning af medarbejder og kunder.
--
*(Foreveralone face)*
Ultimate goal: More bacon! And cola. Thats it. Oh, and Cocio. OOOH, and potato chips.
#11 Nu var din sag også svær at forholde sig til online, samt noget dyrere for dem. Hvor #0's sag (i mine øjne er lige ud af landevejen) og det vil ikke koste dem mange kroner at redde deres røv/få bedre omtale, denne gang.
--
#9 - Så vidt jeg kan læse i den mail du har fået, så har den udvidede byttret været under visse betingelser som man har kunne læse mere om. Det har du valgt at ignorere, hvorfor du nu står med en vare de ikke vil tage retur. Er det ikke korrekt ?
--
#12 men hvis du læser alle deres svar, kan du se at det bare er et copy paste.
--
*(Foreveralone face)*
Ultimate goal: More bacon! And cola. Thats it. Oh, and Cocio. OOOH, and potato chips.
#8
Nu står jeg selv i butik og kan fortælle at du i følge loven ikke har ret til at returnere et produkt bare fordi du ikke kan lide det. Du har selvfølgelig ret til at returnere defekte produkter, men de byttes oftest til nye af samme produkt.
Det eneste tidspunkt du er garanteret at kunne få pengene igen, er hvis butikken selv giver en returfrist.
Loven beskytter dig ikke i de her tilfælde, og det butikken skriver er det eneste der er bindende.
Som der bliver gjort opmærksom på fra elgiganten er der ikke konflikt mellem deres to returretsordninger. Men med det sagt synes jeg også det er fesent og ville selv i samme situation have forlangt pengene igen!
Lige et link:
http://www.forbrug.dk[...]
Edit: undskyld at det er så rodet.
--
#3
Jeg formoder, at der ikke var noget plastik omkring din vare, eller anden form for noget et eller andet, der lige skulle pilles af, inden du kunne tage den ud af æsken?
--
+1 indlæg = *PUFF*
Jeg var nede i Elmutanten i sidste uge med min mors mobil da den ikke var i hendes smag, " godt nok" inden for de 14 dage.
Men hun havde brugte den i weekenden, men jeg sagde bare jeg vilel bruge retur retten og Vupti penge retur!
Så hvis de prøver sådan noget med mig engang så skal jeg love for der kommer stor ord på bordret.!
--
Top nørd med en tilfreds kone : sådan da hehe
#15 - Du glemmer en meget vigtig detalje. Dette er BESTILT - så har kunden (privat) ALTID 14 dages returret, så fremt at produktet tilbagesendes så det kan sendes igen. Så her kan han godt returnere det bare fordi han ikke kan li' det.
EDIT: Det står endda i dit eget link;
"Fortrydelsesret ved e-handel og postordre
Når du handler på nettet, ved postordre, ved homeparties og andre steder, der ikke er en egentlig butik, og du ikke får udleveret varen med det samme, har du i langt de fleste tilfælde 14 dages fortrydelsesret. Reglen om 14 dages fortrydelsesret ved disse handler gælder alle varekøb med få undtagelser."
Et af de tilfælde hvor det ikke gælder er f.eks. ved køb af licenser og "kontrakter" som udvidet garantier. Dem kan man af gode grunde ikke tage retur.
--
#18
Det har du fuldstændig ret i. Det er også en del af det link jeg linkede til.
Jeg tog udgangspunkt i at der var tale om en julegave og at der var gjort opmærksom på at der var gået over 14 dage.
--
#13
Hvad er det du vil have bekræftet. At forbrugerne er for dumme, fordi de sidder 1-2 uger før jul og bestiller gaver fra alle hjørner af Danmark ?
Så er annonceringer med bytte- og returret et stykke ind i Januar ikke meget værd, når forbrugerne blot modtager de lovbefalede oplysninger til et varigt medium.
#16
Det er en telefon fra HTC, emballagen var lys/neutral og med en lille strimmel papir omkring. Papiret kunne medarbejderen skubbe ud til siden og så kunne emballagen åbnes.
--
#20 - hvis man ikke læser handelsbetingelserne, men bare laver sig forstillinger om dem bagefter og bliver chokeret over at man nok skulle have læst det med små - ja så er man dum.
Annonceringen er da fin, de ekstra handelsbetingelser er jo ikke relevante EFTER du har foretaget dig købet, for ligeså snart du foretager dig købet så har du sagt ja til sælgers betingelser. Det er DIT ansvar at læse dem.
Jeg kan godt forstå at det er i din situation rigtigt træls, og jeg er enig i at EG nok godt kunne være lidt large her, men nu er EG vist ikke kendt for super service alligevel.
--
Tror ikke der er meget at arbejde med...
--
der står på kvittering (bagpå) at den skal være forseglet før den kan byttes når det er telefoner..
--