Seneste forumindlæg
Køb / Salg
 * Uofficiel Black/White liste V3
Login / opret bruger

Forum \ Off Topic \ Hyggekrogen
Denne tråd er over 6 måneder gammel

Er du sikker på, at du har noget relevant at tilføje?

Digital bank vs. filialbanker.

Af Megabruger BSA | 30-10-2012 09:07 | 1038 visninger | 4 svar, hop til seneste
http://epn.dk[...] ""Den traditionelle forretningsmodel med et stort filialnet har udspillet sin rolle i en tid, hvor kunderne i stigende grad foretrækker vores markedsførende digitale," skriver banken i regnskabet. Danske Bank vil satse målrettet på sin it-platform med nye rådgivningsløsninger. Det sker i løbet af 2013, hvor bankens kunder vil blive introduceret for de danske privatkunder. Modellen udrulles senere til andre lande." Jeg har lige skiftet bank netop fordi jeg var træt af at der absolut ingen rådgivning var og når man i ny og næ fik rådgivning kunne en enkelt rådgivning gå igennem 3-5 mennesker hvilket jeg i den grad var blevet træt af. Derudover har jeg over de sidste to år fået stigende gebyrer og flere af dem. For ikke at snakke om elendige renter. Langt om længe er mit skift fra i dag gået i orden så nu er jeg indtil videre en glad og tilfreds LSB kunde. Umiddelbart ville jeg mene at den forretningsmodel de stiler efter henvender sig til min type og umiddelbart syntes jeg det er komplet idiotisk. Jeg er på ingen måde interesseret i at få rådgivning om min budgettering, billån, huskøb eller lign. over nettet. Det skal foregår face-to-face med én kompetent rådgiver. Hvad er holdningen blandt hol.dk som vel om nogen er målgruppen for denne målrettet it-platform-rådgivningsløsning.
--
Kunne ikke være mere enig, rådgivninger som har så store indflydelses på daglig dag skal være personlige. Kæresten og jeg er netop skiftet fra henholdsvis Sparekassen himmerland og Danske Bank, til den langt mindre Nørresundby Bank, Netop grundet vi følte os som et nummer på et papir, og rådgiverne kun kunne kigge på det stykke papir frem for at have en mere logisk og personlig tilgang til tingene. Kan bla. fortælle en kort historie om da damen afsluttede sin uddannelse, og skulle på akasse havde hun en måneds karantæne og en måneds optjenings periode. Efterspurgte derfor en midlertidig hævning af kasse kreditten/tilladt overtræk på 4000 kr. Hendes samlede gæld til Su, daværende kasse kredit og indskuds lån var omkring 30.000(efter 5 år på su). Dette var en kamp uden lige, og krævede års opgørelser og jeg ved ikke hvad. Hun endte med at låne pengene af familien i stedet, fik arbejde 1 måned efter og nu her 2 måneder senere skylder hun omkring 10.000 til su styrelsen og er ellers gældfri. Og er kunde i en ny bank der glædeligt ville have hende, og som man kan snakke med tingene om. Jeg kan kun forstille mig at rådgivning over nettet vil forgå på samme måde, ingen personlighed, ingen logik eller fornuftig tilgang, man er udelukket et nummer i køen som får en række standard svar ud fra de papirer banken kan se på. Jeg får tanker der leder hen til de forskellige online supporter, som er outsourcet til japser land og kun kan give en række copy/paste svar. Og med Danske Bank, ja så skulle det vist ikke undre nogen vist der kom et minut gebyr for at bruge denne online kunde support.
--
#2
BSA
Megabruger
30-10-2012 09:27

Rapporter til Admin
http://epn.dk[...] Jeg magter personligt ikke en bank der stiler efter samme kundeservice-princip som mit teleselskab.
--
#3
Jacob Mortensen
Mega Supporter
30-10-2012 11:05

Rapporter til Admin
Nu har jeg selv haft Sparekassen Faaborg de sidste 5 år, uden nogensinde at have set skyggen af en filial, da de vist alle sammen ligger på Fyn. Det passer perfekt til mit behov, da medarbejderne er vant til at køre korrespondancen via mail, ligesom det er min foretrukne kommunikationskanal. Det skal dog siges, at jeg ikke har mange aktiver og måske knap så stort behov for individuel og direkte rådgivning som mange andre. Men de gange jeg har haft behov for det, har jeg samlet det hele i en mail på en overskuelig måde, som min rådgiver så kan tage bestik af. Ved face-to-face forestiller jeg mig, at der er vigtige pointer der kan glemmes, hvor jeg med formulering af en mail kan sikre mig, at jeg får det hele med på en måde så det er helt klart hvad mine behov og ønsker er. Det eneste kæmpe minus med at min filial ligger på den anden side af Storebælt, er at jeg bliver nødt til at brevsende checks, hvis jeg er så heldig at få nogle af dem :-)
--
#4
BSA
Megabruger
30-10-2012 12:08

Rapporter til Admin
Jeg kan sagtens se fordelen i at have noget omgående på skrift - det er helt klart nemt at forholde sig til. Men det er også fordi at du udformer din mail så der ikke er nogle misforståelser. Brugte man face-to-face møde med en bankrådgiver på samme måde, altså med en dagsorden fra din side er jeg sikker på du ville komme udfra med en bedre rådgivning. For et par år siden, hvis ikke mindre, var der en helvedes ballade fordi man kunne optage højrente lån per sms på ganske få minutter, timmer eller lign. og det var dælme ikke med til at styrke den negative udvikling som unge menneskers lånemønstre bevæge sig imod. Men når danske bank pakker det pænt ind og samtiddigt varsler fyringer så er det lige pludseligt ikke så slemt. Da jeg for knap 2måneder siden havde mit første møde med LSB blev jeg meget overrasket over hende eleven som tog i mod mig på trods af jeg var noget skeptisk(google/fb ftw) var hun utroligt dygtig og kompetent - Jeg gik udfra banken med den der good feeling - og det selvfølgelig hendes job men jeg tror da også at hvis jeg havde stået i lettere eller sværere økonomiske problemer havde hun været i stand til at give mig følelsen af at, "hov, måske skulle jeg se at få styr på min økonomi." Den følelse tror jeg er meget motiverende fremfor en mail hvor der står at man ikke kan få det lån B fordi man i forvejen har lån A og ikke tjener nok til at forrente begge. Jeg tror ikke man får samme overblik.
--

Opret svar til indlægget: Digital bank vs. filialbanker.

Grundet øget spam aktivitet fra gæstebrugere, er det desværre ikke længere muligt, at oprette svar som gæst.

Hvis du ønsker at deltage i debatten, skal du oprette en brugerprofil.

Opret bruger | Login
NYHEDSBREV
Afstemning