Denne tråd er over 6 måneder gammel
Er du sikker på, at du har noget relevant at tilføje?
Hvornår tror i en lokal computer er fortid? Af Junior Supporter Bazze | 21-10-2012 08:06 | 1217 visninger | 17 svar, hop til seneste
Jeg sad lige og tænke på hvornår computeren som vi kender den i dag er fortid.
Allerede i 2010 (tror jeg det var) præsenterede Google en computer uden hardware bare en skærm med internetforbindelse hvor alle kræfter så kom fra Google.
Jeg tænker det bliver sådan at man for fx 80,- og måneden kan få 120 fps i fx battlefield 3 på max grafik.
Jeg synes selv det lyder lidt trist jeg kan godt lige at have kræfterne under bordet og rode med tingene selv, hvad synes i/tror i der vil ske? --
[Asus VG236HE 120hz full HD][Logitech G500][Logitech Illuminated][nVidia GTX 560 OC][Intel Core i5 2500 3,3Ghz] [2*2 GB DDR3 1333 MHz cl7]
Efter at have prøvet chrome os og brugt joliOS i et års tid, så tror jeg vi er forbavsende tæt på en dato hvor det bliver muligt. Personligt tror jeg ikke vi skal meget forbi 5 år før vi snakker cloud og tynde klienter.
Og jeg ser nu egenligt frem til, blot at kunne hive et tastatur frem, tænde tv'et og sætte den tynde klient på størrelse med et apple Tv dertil og starte en fuldblods computer op, den er lyn hurrigt, der aldrig går ned, den skal ikke opgraderes løbende og den koster Intet i strøm. -- #1
"Personligt tror jeg ikke vi skal meget forbi 5 år før vi snakker cloud og tynde klienter."
Men det betyder ikke at den lokale PC er fortid.
Jeg gætter på at PC'en - som vi kender den idag - er fortid om min. 30 år. Der er noget it-infrastrukter, der skal udbygges til at håndtere de stigende datamængder. Der er noget juridisk i.f.t. afvikling af applikationer over landegrænser, der skal være på plads. Der må også skulle udvikles nogle standarter i.f.t. software/hardware. -- #2 helt enig, tror selvfølgelig ikke at alt ligger klart og det er lyserøde skyer over alt allerede om 5 år, men tror vi er langt der, og tror der både vil kunne fåes spille maskiner og husstands pc'er der.
Dog så tror jeg ikke på der går 30 år før computerne som vi kender dem i dag forsvinder, blot se hvor langt vi er nået på 10 år i udviklingen.
Hvis ikke jeg husker helt galt så blev der da også lanceret et tynd klient/ spille konsol her for et par mdr, skal se om jeg kan finde linket dertil. -- #3
De 30 år er jeg kommet til dels ved at se på mobilteknologien.
Den startede i 1980'erne og det er først nu, teleselskaberne snakker om at udfase fastnettelefonerne.
Jeg bruger mobilteknologien som eksempel, da jeg mener situationen er analog til pc'en. Det drejer sig i begge tilfælde om, at én teknologi skal erstatte en anden, der bliver brugt af den brede befolkning i dagligdagen. -- #3 okay, jeg skal heller ikke forsøge at spille mig klog på noget jeg i bund og grund ikke ved noget om, det er blot mit personlige gæt.
Hvad jeg snakkede om i #2 var denne her http://www.eteknix.com[...] synes også jeg har læst en dansk rest af den, men kan umiddelbart ikke opspore den. Men med udgangs punkt i den jeg linker til, og lig dertil hurtigere internet og 5 års yderligere udvikling, nye firmaer der kommer på banen og giver konkurence til onlive, ja så synes jeg egenligt ikke det ser så urealistisk ud.
Og med tanke på den stigende fokus på miljø, og de forsat stigende el priser, så vil det faktisk være ganske fornuftigt for den enkelte person at sigte efter sådanne systemer.
Boksen koster 60$ ~ 350 kr, 1000 inkl skærm og tilbehør. Hvad er det, 1/5 af hvad en normal spille computer koster? Lig dertil besparelsen i strøm, at man ikke skal bekymre sig om enkelte dele der brænder sammen, at man ikke skal smide 2000 i den årligt for den kan køre de nyeste spil. Ja i mine øjne er det opskriften på ren succes.
Men nu er jeg også blot Casuel gamer, jeg spiller hvad Air'en kan trække, og ikke mere end 5-6 timer om måneden, sagen er selvfølgelig en anden for den mere seriøse gruppe med 15 000 kroners e-penis forlængelse stående under bordet :) -- 100% cloud-computere kan ikke slå igennem før der kommer nogle fælles aftaler om 3g-4g netværket verden over, hvilket der nok er lange fremtidsudsigter i.
En bærbar du ikke kan bruge i udlandet er ikke synderligt meget værd i min optik.
OnLive gik konkurs og lavede en fugl fønix, som primært kostede penge for deres investorer.
Jeg tror på at teknologien så småt er på plads, men som jeg ser det er der lange fremtidsudsigter før den lokale pc dør. -- QED
Ses vi til Dreamhack Winter 2012? #5
"okay, jeg skal heller ikke forsøge at spille mig klog på noget jeg i bund og grund ikke ved noget om, det er blot mit personlige gæt."
Når det kommer til at spå om fremtiden, så er det jo bare gætværk og forudsætter derfor at man forøger at gøre sig klog på noget, man ikke ved noget om. :) -- Det er helt rigtigt #6 ser sådan ud lige nu med 4g. -- #0
Du kan jo prøve at kigge på nye teknologier, der skal bruges af den brede befolkning, f.eks. internet tv.
Iflg. Netflix's direktør for nord-europa, har internet tv først erstattet alm. tv om 20 år.
http://www.dr.dk[...] -- Hvis man er bliver liderlig af hardware, så er det en træls løsning.
Men kan helt sikkert som #1 se nogle gode fordele i det :-) -- i5-3570K 3.4GHz - Asus GTX670-DC2T-2GD5 - Asus P8Z77-M PRO - Corsair XMS3 2x4 GB - Corsair Force GT Series 3 120GB - Corsair GS800 Snakker vi ikke her om ONlive ?
og til det, vil det kræve en cpu, men en atom kan klare sagerne. Prøvede det selv i sin tid hvor man kunne spille forholdsvis store spil på en skod pc.
dog tror jeg IKKE det bliver aktuelt, da det virkelig ødelægger spiloplevelsen, pga latency. -- Maini7 920 - MSI BIG BANG XPOWER - 12gb Kingston 1333 - GTX 660 ti - Cosair HX 850 - HAF X - OCZ Agility 3 120gb - 9 TB Cloud gaming kræver en helvedes god internetforbindelse. Før internetudbydere kan tilbyde vanvittig hurtig forbindelse over hele landet, som med garanti ikke går ned osv. osv. som nogle internetudbydere har haft problemer med, før det og før vi får et super tilbud på cloud gaming så kan jeg ikke se at det bliver normen. -- #11/12.
Hvad jeg kunne læse op omkring folks erfaringer, så spillede det flydende med 20-30 mbit forbindelser for 2 år siden, siden dengang skulle der vist være blevet sat servere op i England, plus de selvfølgelig har fået rettet en masse til. Skulle ikke undre mig om 10 mbit var realistisk for Danmark i dag, hvis nogle er friske på at prøve så er der 7 dages gratis prøve. Så kunne i poste jeres resultater her i tråden, sammen med hvor hurtig en forbindelse i har. -- Jeg kommer til at savne fornemmelsen, når man kommer hjem med gfx for 6-8000kr. og er ved at eksplodere af spænding og glæden ved at montere dem, samt første opstart.. :-D -- i7 980x, EVGA Classified 3, 2x inno3d GTX 670 iChill, Corsair AX1200, 12GB Corsair, Crucial C300 128GB, H100, Corsair 800D, Acer GD245HQ 120Hz Det er ikke fortid, folk vil altid have deres egen pc.
Fremtiden bliver nok nærmere en enhed som kan det hele, det er jo osse den tendens vi ser med APU'er.
Onlive var en kæmpe fiasko læs selv her http://www.gamereactor.dk[...]
Cloud gaming afhænger for meget af nettet, og der altså mange lande endnu som stadig ikke har en ordentlig internet forbindelse, og hvad gør man når Nettet er nede? Så er alle ens spil simpelthen ubruglige.. -- The beauty of argument, if you argue correctly, you're never wrong. Der kommer nok gradvist. Vi kommer nok til at se det starte med store institutioner, ekspelvis skoler, der vil spare enormt mange penge og ressourcer ved at køre med cloud pc'er, til studiebrug i form af word, excel osv.
Gaming derimod bliver nok ikke cloud lige foreløbig, da det primært afhænger af internetforbindelserne, som ikke er helt klar til det endnu. -- Det er vel mest et spørgsmål om ping-tider når vi snakker spil - de fleste har vel en forbindelse der kan streame 1080p efterhånden.
Mht chrome-pc like computing og cloudprogrammer - så er der udover de sikkerhedsmæssige aspekter af decentral lagring også spørgsmålet om privatliv. Både for virksomheder og privatpersoner.
Der var en artikkel forleden om datacentres strømforbrug forleden. Noget med at de datacentre der eksisterer i dag bruger det der svarer 5-6 atomkraftværkers output.
Et datacenter vil jo skulle kunne levere i peak-perioder og resten af tiden vil der være overskydende kapacitet, som så skal udnyttes intelligent hvis ikke energi og hardware skal gå til spilde
Spørgsmålet er om afvikling af grafik kan løftes højt nok op på en personlig pc, eller om det bedste resultat fås fra skyen. Jeg tror at grafikkort, hvis udviklingen ellers kan fortsætte i hidtid tempo, vil om 10-15 år være så kraftige og billige at cloudgaming er overflødigt -- I just have an opinion, not the truth
Grundet øget spam aktivitet fra gæstebrugere, er det desværre ikke længere muligt, at oprette svar som gæst.
Hvis du ønsker at deltage i debatten, skal du oprette en brugerprofil.
Opret bruger | Login
|
Du skal være logget ind for at tilmelde dig nyhedsbrev.
Hvilken udbyder har du til internet? 425 personer har stemt - Mit energiselskab (Ewii f.eks) 12%
|