Denne tråd er over 6 måneder gammel
Er du sikker på, at du har noget relevant at tilføje?
Skandalekaptajn: Jeg snublede og landede i redningAf Giga Supporter ezistef | 18-01-2012 20:24 | 1669 visninger | 16 svar, hop til seneste
http://ekstrabladet.dk[...]
Man forundrer sig over, hvad der kan drive en mand med det ansvar til at være så fej og ussel.
Jeg bliver personligt ikke overrasket over, at det er en mand fra Italien, der kommer i sådan en situation - udover mode og design, så har jeg svært ved at finde noget positivt ang. Italien.
Det land har vist sig utallige gange som krysterisk, fejt og springer helst over, der hvor gærdet er lavest. Det enkelte individ er garanteret venligt og uddannet, men som nation med fælles moral, så står Italien bare meget meget svagt.
- så kom jeg ud med min lede overfor den kaptajn ;-D
Mvh.
Ezi --
Fair Trade
Alle mennesker har jo et bristebunkt nogle kan tåle mere end andre ham her havde åbenbart et lavt et, skal ikke gøre mig til dommer vi ved ikke hvad der er foregået.
Jeg væmmes lidt ved den måde du omtaler et hel land på fordi en mand er bukket under for et press i en meget grusom situation. -- *ASUS P8Z68-V PRO*Intel I5 2500K*Asus EAH 5870 *
*G.Skill ECO 1600 Mhz 4GB*Corsair TX 650 V2* #0 Selv om beviserne kan være nok så tydelige og virke nok så logiske, så vent nu til der ren faktisk kommer en afslutning på sagen!.
Mvh -- # 1
Italienere bukker generelt let under for alt slags pres.
I den fælles opfattelse i Italien er det ikke så slemt at give op overfor et problem, som det fx er i Tyskland, der har et helt andet sæt moralregler, der udgør nationens fælles moral.
Det kan du så benægte, lide eller lade være. Det er dit valg.
Mvh.
Ezi -- Fair Trade
#3 Så skruer vi lige lidt ned for fordommene ik? Ellers ender vi bare med en gang mudderkastning (igen...)
Ja, der er mange fimsede italienere, men der er mindst lige så mange fimsede tyskere...
Jeg synes det er lidt dumt, at bruge kaptajnens nationalitet, som argument for hans handlinger.
Når det så er sagt, så er jeg enig i at han har været en idiot. Sådan som beviserne er blevet fremført for mig, ser det ud til han har været meget kold i sit menneskesyn, og bare efterladt skibet til at klare sig selv (so to speak) -- Citat ToFFo: "Jeg ka ordne ludere hurtigere end sNIPP ka æde en big mac" "Jeg snublede og landede i en redningsbåd" - HAHAHAH -- Tag ikke livet for seriøst, du slipper alligevel ikke levende fra det :) noget der undre mig at er han åbenbart kan være 2 steder på en gang for EB skriver også han var i baren da de sejlede på grund og han sejlede for tæt på hvis han var i bare sejlede han ikke for tæt på men hans styrmand.
men lad os nu se hvad det ender med og når de får det hele redt ud hvad der er op og ned. -- *ASUS P8Z68-V PRO*Intel I5 2500K*Asus EAH 5870 *
*G.Skill ECO 1600 Mhz 4GB*Corsair TX 650 V2* Lidt typisk menneskepsykologi, at når der sker en eller anden katastrofe, så prøver man at finde en syndebuk, uanset om syndebukken er ansvarlig for katastrofen eller ej.
Det er jo ikke sikkert, at flere/færre mennesker ville være omkommet, hvis kaptajnen var på broen.
Det minder mig lidt om 11. september, hvor der var en vanvittig ophedet debat i pressen om, hvorfor det amerikanske luftrum ikke blev ryddet langt før. Det havde jo faktisk ikke ændret en døjt, da det ville have taget længere tid at rydde luftrummet, end det tog terroristerne at flyve de sidste fly ned i diverse mål.
Men mennesker har brug for syndebukke, og så er det bare en eller anden, der skal ned med nakken.
En havarikommission må afgøre, om kaptajnen var skyld i, at skibet forliste til at starte med. Og så må man tage den derfra. -- #7 - kaptajnen behøver ikke nødvendigvis fysisk at befinde sig på broen for at gøre tjeneste og have ansvar for skibet og dets last og især passagere/mandskab.
Det, der gør denne sag mere "træls" end andre forlis set i forhold til den offentlige anskuelse af kaptajnen, det er, at han angiveligt flygter fra ulykken, og især at han trods pålæg fra kystvagten nægter at entre skibet igen for at lede evakueringen.
Jeg tror, at det der især springer i øjnene i denne sag, det er, at kaptajnen ikke handler, som vi forventer, at en ansvarsfuld kaptajn handler i en nødssituation; selvopofrende
- tværtom er denne kaptajn bange for sit eget skind, og handler angiveligt fejt og kujonagtigt ved ikke at forlade skibet før kvinder, børn og mands personer.
Havde krysteren valgt at stå last og brast med sit skib, så ville fejlen med at gå på grund kun blive en mindre parentes i søfartshistorien, men hans kujonagtige virke under katastrofen bevirker, at denne ulykke får en mere fremtræden position i den maritime historie.
Jeg kan lokkes i et par italienske lædersko under tvang, men jeg kører, flyver eller sejler meget nødigt med noget af italiensk oprindelse :-D
http://www.flickr.com[...]
Mvh.
Ezi -- Fair Trade
#8 Hehe, vi kan hurtigt blive enige om, at kaptajnen er en klaphat!
Det mest graverende var at han bevidst ikke fulgte den planlagte rute for at vise sin epicness, og så failede det for groft med dødsfald til følge.
Jeg ville dømme ham til fyrretyve dages offentlige roterende dumflade, hvorefter han allernådigst kan få lov at æde sig ihjel i dåseravioli akkompagneret af alle afsnit af Oprah tilsat dåselatter for fulde gardiner!
PS: Burde titlen ikke være
"Captain get back aboard the fail boat"?
http://www.shipmentoffail.com[...] -- Jeg troede seriøst det var omkring fodbold da jeg læste overskriften :o ? -- Fuck google, ask me ! #0+3
Sikke en gang stupide fordomme du har om Italienere.
#7
Korrekt, men det er hans ansvar, det går sgu heller ikke at en pilot snupper faldskærmen når flyet er ved at styrte.
Jeg tvivler dog på at det alene er kaptajnens skyld, såvidt jeg har kunne læse og høre mig til, tog det skib konsekvent en bane som lå ALT for tæt på en klippe ø, noget som søfart styrrelsen aldrig havde godkendt, forklaringen heraf mindes jeg at være for at give passagerne mere at se på...
Den mener jeg ikke man kan mønte på kaptajnen alene, men jeg er langt fra ekspert hvad det angår, så er blot min subjektive holdning. -- http://tinyurl.com[...] #12 - "#0+3 Sikke en gang stupide fordomme du har om Italienere."
De er valide, hvad enten det er politsk korrekt at sige det offentligt eller ej.
Det er vel og også de færreste, der straks tænker på Italien, hvis frasen "Ordnung muß sein" popper op.
Skriver man derimod "korruption, mafia, rust og ekstrem dårlig moral i krig" - så ville de fleste nok ret hurtigt gennemskue, at her talte vi ikke om Schweiz, Tyskland eller Sverige...........
Mvh.
Ezi -- Fair Trade
Han har sgu da sejlet så tæt på land, at han kunne være snublet og landet på øen!!! -- Join min facebook fansite! http://kortlink.dk[...]
Alt gik galt i Danmark, da man gav opvaskemaskiner navne og stemmeret Det sjove er at det skete på Fredag d. 13 -- *(Foreveralone face)*
Ultimate goal: More bacon! And cola. Thats it. Oh, and Cocio. OOOH, and potato chips.
Grundet øget spam aktivitet fra gæstebrugere, er det desværre ikke længere muligt, at oprette svar som gæst.
Hvis du ønsker at deltage i debatten, skal du oprette en brugerprofil.
Opret bruger | Login
|
Du skal være logget ind for at tilmelde dig nyhedsbrev.
Hvilken udbyder har du til internet? 424 personer har stemt - Mit energiselskab (Ewii f.eks) 11%
|