Bab noget gren /wink ;D
Aner det ikke, har aldrig hørt om man kunne snakke sig til en bedre karakter med mindre det selvfølgelig er mundlig eksamen
Hvilket klassetrin er dette?
--
We know the speed of light, but whats the speed of dark?
Har du overvejet at du måske skulle gøre dig FORTJENT til nogle gode karakterer.
Det da et seriøst godt argument!!!
--
Spændende Sandy Bridge PC med GTX580 SLI.
Se profil.
PeterAA, i en klasse er der god chance for at læren ikke har en fløjtene idé om hvad man har lavet, og derfor er det godt at kunne argumentere for hvad man har gjort. Der er dygtige elever der får dårlige karakterer fordi de simpelthen ikke kan sweet-talke deres lærer til de samtaler der er i forbindelse med årskarakterer.
--
P965BE 4gig ram 570GLH + Asus N82jv + G27 + 50"3D plasma + Z5500+Z2300 + PS3 Jeg mangler ikke noget..
#5, hvad er det for en omgang vås. Selvfølgelig ved læreren hvor de forskellige elever ligger mht. til karakterer. Hvis man virkelig fortjener en god karakter, så burde man ikke have behov for at spørge andre om det. Så burde argumenter komme af sig selv.
Et endnu større problem er læreres egen mening om eleven som person og ikke elev.
Hvis du får 7 af din lærer og du ikke kan argumentere imod det, så bevis overfor ham at du fortjener et 10-tal næste gang.. Suk
--
1# lol :D 8. Klasse ^^
Jeg ved det godt, synes også selv jeg har fortjent det. Tænkte bare at der måske var nogen som havde nogle gode tips eller tricks ;). Tak for svarene ;D.
--
en omgang vås? det er sandheden og egen erfaring fra gymnasiet, jeg var ikke den der blev fejl-bedømt så jeg mener selv jeg har fint objektivt indblik i det.
--
P965BE 4gig ram 570GLH + Asus N82jv + G27 + 50"3D plasma + Z5500+Z2300 + PS3 Jeg mangler ikke noget..
Gro nogle bryster.... :D
--
#0 Stop nu med at tud over karakterer, seriøst.
Jeg går i 3.g på Gymnasiet, og 50% af min klasse babber gren på vores lærer for at få 1 eller 2 karakterer højere.
Er der noget mere latterligt? så behold dog den værdighed du har, og tag imod den karakter din lærer "vurdere" dig til.
Det andet er til at brække sig over.
--
Aske Langhoff
#10 Ku være man skulle blive gymnasie lærer. Såfrem det er den kvindelige halvdel.
--
Jeg kan kun give #5/8 helt ret. I min gymnasieklasse, i de fag man kun havde en gang om ugen, kunne langt de fleste lærere ikke huske overhovedet hvem de forskellige var.
Man kunne snyde ved navneopråb og det var helt tydeligt, at man boostede karakterer ved at sidde nær andre, der havde hånden meget oppe!
--
#10 Relax, jeg tuder skam ikke (: Det er obligatorisk at vi skal ind og snakke med vores lærer om karakteren, og vi SKAL prøve at overbevise ham om en karakter. Synes selv at jeg har fortjent et 10 tal. Du behøver ikke at tage denne tråd 120% alvorligt - vi er skam i Hyggekrogen :D
9# Jeg er igang! xD
--
0#
Hvilket fag er det?
--
Herp derp derp
Desværre er det også lidt sandt..
Her i 3.g har ihvertfald 3 af mine lærere ingen idé om hvad folk skal have i mundtlige karakterer. Det er rigtig nemt bare at snakke dem efter munden, og stille spørgsmål samt lade som om at spansk fylder hele ens liv.
Dog bliver jeg godt og grundigt jordet af min nye dansklærer som godt kan se igennem mig.(Det er den 4. vi har på 2 år).
Fra 7 til 02, og jeg plejede normalt ikke at lave lektier.
For mig virkede dette de første 2 år: Hav hånden op 3 gange per time. Herfra lægger læreren mærke til dig, og man kan bare lige sige sådan noget "jamen vil det så sige at blablabla".. Også selvom man har svaret :)
Vores lærer i spansk kunne ikke navnene efter 2 år så det...
--
#5 - Det er sgu din egen opgave at VISE hvilken karakter du skal have. Hvis du ikke viser hvad du har lavet, jamen så er der jo ingen der ved om du har lavet det eller ej.
Sammenlign det med en arbejdsplads. Det kan godt være at du er arbejdspladsens bedste til dit job, men hvis du ikke leverer, så er det dig der ryger ved næste fyringrunde.
Hvis læreren ikke har styr på hvem der er hvem, så vidner det om en dårlig lærer. Og selvom læreren ikke kan folks navne, kan de sgu nok godt huske ansigter og hvad vedkommende viser i timerne.
Og hvis du endelig vil fedte, så bare sig til læreren at du har STOR tiltro til at de er i stand til at vurdere det rigtigt ;)
--
Jeg er færdig til sommer, og har aced alt, so far. Det skyldes hårdt arbejde, ikke snylteri. Du burde gøre det samme. Det bliver du mest glad for i det lange løb.
--
17# Jeg er enig. Nu er det jo slet ikke fordi jeg er en dårlig elev - kunne bare godt tænke mig at vide om der var nogen der havde et godt råd eller 2 før jeg gik i krig med læreren :D og tak for tippet ^^
--
Sig det du nævner i #0 og tag i mod den karakter du får, din 8. klasses karakterer kan du kaste ud af vinduet samme tid du får dem, du kan ikke bruge dem til det mindste :-)
--
Nej... Sagen er at han vil have at vi skal øve os til eksamen i 9. Vi skal fortælle læreren hvorfor vi selv synes at vi har fortjent den karakter som vi beder om at få. Der er ikke noget snylteri her:) Vil bare gerne vide om der var nogen som måske havde et par fiduser etc :). Læreren gør det jo for at vi kan øve os. :3
--
Ah ja skolen.
Ens standpunktskarakter er jo ligegyldig. Men alligevel vigtig.
Du laver alle dine opgaver fejlfrit og til et 13 tal. Du er generelt awesome i dine fag.
Din lærer hader dig, fordi du er lidt af en ballademager...
Ergo, din standpunktskarakter kommer til at sutte røv, pga. din lærer ikke synes om dig. For det er en karakter som din lærer bestemmer, og der ikke kommer eksterne vurderinger af. Simpelthen til grin.
Jeg havde en formodning om, noget af det samme skete for mig da jeg gik på Teknisk skole. Jeg hadede min lærer, og han hadede mig. Vi havde løbende projektopgaver, som vi selv kunne tage i den rækkefølge vi ville.
En af mine kammerater havde afleveret en skriftlig opgave og fået 10 for den. Det var bare, hvor man skulle udfylde nogen ting. Der var ikke noget hvor man decideret skulle formulere forklaringer mv.
Et par måneder senere, beslutter jeg mig for jeg vil lave en bette "test". Jeg aftaler med min kammerat, at jeg lige låner hans opgave, til at skrive af efter. For at se om min teori holdt vand.
Ganske rigtigt. Jeg fik 7 for præcis samme opgave.
"Hvorfor har jeg fået 7 mens Carsten har fået 10?"
"Fordi opgaven ikke var løst til et 10-tal."
"Sært, for jeg har ellers fuldstændig kopieret hans opgave"
"Nåda. Jamen så er det jo fordi du har kopieret af din klassekammerat, og det trækker ned."
Fucking idiot.
--
Join min facebook fansite! http://kortlink.dk[...]
Alt gik galt i Danmark, da man gav opvaskemaskiner navne og stemmeret 23# Det er jeg ked af at høre :(
--
#24 - Well jeg fik det ud af det jeg gerne ville. Jeg fik bevist at manden er en kæmpe idiot, som giver folk ringere karakterer end de fortjener, pga. hans personlige holdning.
Det er simpelthen forkert.
Kan huske engang han tog min mobiltelefon. Inddragede den simpelthen. Ville holde den 2 uger. Fair nok. Så tog jeg hans værktøjsbælte. Der gik en dag, så fik jeg min mobil igen, og pludselig lå hans værktøjsbælte på hans skrivebord. Underligt! Der må være nisser på spil. Han vidste jo godt det var mig. Men boohoo, can't do shit about it. Præcis som jeg ikke kan gøre noget ved hans karaktergivning.
--
Join min facebook fansite! http://kortlink.dk[...]
Alt gik galt i Danmark, da man gav opvaskemaskiner navne og stemmeret