Jeg køber i 2007 en HP server DL 165 G5 som i flere år kører upåklageligt.
I Januar 2011 er det tid til en re-installation af serveren. Jeg re-installerer den, og installerer efterfølgende HP’s eget opdateringssoftware.
Denne software downloader automatisk de drivere og de firmware-opdateringer der passer til alle hardwareenhederne i serveren, så også de er ”opdaterede”
Det der sker er, at HP’s eget software downloader og installerer en BIOS version, som ikke er kompatibel med min server.
Dette resulterer i, at serveren efterfølgende ikke kan boote, og ej heller repareres.
Ved kontakt til HP siger de, at det ikke er deres ansvar, at deres software har downloadet inkompatible softwarepakker og installeret dem.
Da serveren ikke længere er på garanti vil de ikke høre tale om at hjælpe mig i denne sag.
Jeg må indrømme, at jeg er fortørnet over deres behandling af sagen.
Hvad nu hvis jeg havde haft en 4 år gammel bil, der var uden for garanti – og havde afleveret den til service på et autoriseret værksted.
På værkstedet opdaterer de bilens styresystem, til den nyeste version, hvilket resulterer i at bilen nu ikke længere kan starte, blinke eller bremse.
Ville det så være mit eget problem? – det tror jeg ikke…
For at bevise min påstand har jeg naturligvis trevlet nettet tyndt og på HP’s eget forum finder jeg en post, som beviser, at jeg ikke er alene:
http://forums11.itrc.hp.com[...]
Hvad ville i gøre i sådan en sag?
--