Seneste forumindlæg
Køb / Salg
 * Uofficiel Black/White liste V3
Login / opret bruger

Forum \ Off Topic \ Hyggekrogen
Denne tråd er over 6 måneder gammel

Er du sikker på, at du har noget relevant at tilføje?

Elgigantens serviceniveau og salgsmetoder

Af Mega Supporter palle22 | 14-01-2010 20:19 | 3306 visninger | 21 svar, hop til seneste
Jeg vil lige dele min harme over Elgiganten med jer herinde. Mine forældre har været på jagt efter et nyt TV, og jeg har hjulpet dem med at finde nogle gode modeller. Bl.a. har jeg anbefalet dem Sonys 32W5500. Idag har de så været i Elgiganten (30km fra deres bopæl), hvor de talte med en sælger. De fortalte ham, hvad de ledte efter, men blev frarådet at købe Sonys TV. Istedet blev de anbefalet at købe et LG 32LH4000. Det kostede ifølge sælgeren normalt 6.000,- og de kunne få det for 5.000,-. Sælgeren brugte fem minutter på at forklare dem, at dette TV var langt bedre end Sonys, fordi LG LH4000 har 100Hz system. Det har min far fået at vide er en god ting (af mig), og han tænkte at det nok var en god handel, og købte TV'et. Min far ringede til mig, da jeg kom hjem fra job, og fortalte hvad de havde købt. Jeg kunne oplyse ham om, at LG på deres hjemmeside fortæller, at LH4000 IKKE har 100Hz, og at prisen på nettet ligger på 3.700,- Min far ringer herefter til Elgigantens kundeservice, som fortæller ham, at han er blevet fejlinformeret, og at det er korrekt at TV'et kun har 50Hz. Jeg er så træt af, at man som almindelig forbruger bliver vildledt på denne måde. Mine forældre var heldige at kende én der kunne vejlede dem, men mange andre mennesker bliver i den grad fejlinformeret og snydt i de danske butikker. Jeg har tidligere brokket mig over en mindre butik, nemlig pc-express: http://hol.dk[...] , men jeg troede ærligt talt at en stor kæde som Elgiganten havde bedre styr på deres medarbejdere, og gav dem en ordentlig uddannelse. Hvis de mener at de kan tillade sig at tage 6.000,- for et TV, der på nettet bliver solgt for godt det halve, så skal deres serviceniveau være en hel del højere! Nu må mine forældre køre de 2x30km én gang til, for at kræve deres penge retur. Og så bestiller de et Sony W5500 på nettet.
--
#1
Niko-H
Supporter Aspirant
14-01-2010 20:27

Rapporter til Admin
Der har været meget oppe omkring Elgiganten, selv for mange år siden, var de ogsp gang på gang med i forbruger programmerne. Jeg har også selv haft problemer hos Elgiganten... Jeg håber i fik byttet jeres fjernsyn igen? :-/
--
#2
palle22
Mega Supporter
14-01-2010 20:28

Rapporter til Admin
#1: De tager derud imorgen. Så håber jeg de giver dem pengene retur
--
http://bittergammelmand.blogspot.com[...]
#3
Philip_c
Monster Supporter
14-01-2010 20:40

Rapporter til Admin
# 2 De har 14 dages returret vist. Jeg oplevede noget lignende, hvor en sælger oplyste mig at den computer skærm jeg købte kunne køre 75hz ved 1920x1080p kunne den dog ikke.. Men var ret ligeglad, da jeg ikke rigtig kan mærke forskel på 60 og 75. Men det korte af det lange er, at da jeg henvendte mig sagde de at jeg var blevet fejloplyst og at jeg selvfølgelig kunne kræve mine penge tilbage hvi jeg ville.
--
Det er ikke størrelsen, men gørelsen
#4
palle22
Mega Supporter
14-01-2010 22:05

Rapporter til Admin
#3: Det håber jeg også lykkes for mine forældre.
--
http://bittergammelmand.blogspot.com[...]
#5
JSJ
Junior Nørd
14-01-2010 22:12

Rapporter til Admin
elgigantens sælgere er ofte direkte elendige og ved intet! ihvertfald dem vi har i Århus :) men deres bytte garanti er i orden, så de skal nok få deres penge tilbage
--
Q9300 OC @ 3.22 Ghz, Corsair 4 gb pc-8500, 9800GTX+ OC, Asus P5QL, Samlet 2,2 TB lagerplads, Windows 7 64 bit, NZXT Hush, Samsung 22" LCD
#6
the688
Guru
14-01-2010 22:20

Rapporter til Admin
Det er næsten klart - hvis du virkelig ved noget om hifi, TV, hjemmebio, osv - så gad man vel ikke stå til lorteløn og lortetimer i en discount-masse-crap-butik :)
--
"Two hands working are better than a thousand hands praying"
#7
lolianzo
Ultrabruger
14-01-2010 22:22

Rapporter til Admin
nytter sgu ikke noget at købe noget i elgiganten deres medarbejdere har ingen uddannelse eller erfaring inden for salg af hifi eller hardware.
--
#8
Andreasss
Ny på siden
14-01-2010 22:23

Rapporter til Admin
elgigaten gode tilbud men når man kommer derud har de det ikke og man skal til at købe noget som koster 1-2k mere osv handler ALDRIG i elgiganten mere.
--
heeey hva så :)
#9
-ZaRiStEn^-
Super Nørd
14-01-2010 22:25

Rapporter til Admin
De fortalte også min nabo at hun skulle købe en computer med godt grafikkort, fordi det var godt til øjnene... Det er jo håbløst!
--
www.Rocked.dk[...] - Streetwear, Accessories og Rock N Roll !!
#10
Lars.1979
Supporter Aspirant
14-01-2010 22:42

Rapporter til Admin
Sådan er det også i andre forretninger. Jeg arbejder til dagligt hos infocare som er service partner for bla. Samsung, HP, Acer, Lenovo og andre store producenter. Jeg laver bla. Samsung hardware. Jeg var i sommers i Fona i Frederiksberg centeret og HIFI-klubben jeg gik i fona først for at se om de kunne konkurrere med priserne i HIHI-Klubben. Hvilket de dog godt kunne. Men forskelle på en Fona medarbejder og en medarbejder i HFK er kæmpe stor. Det eneste Fona tumpen kunne sige var skærmen har 100Hz det er det bedste. Hz mig her og Hz mig der....han viste intet som helst om tunere eller paneler. Jeg valgte at købe mit tv ho HFK da jeg blev så skuffet over Fona.....plus Infocare er service partner på de tv de sælger hos HIFI-klubben hvor imod det er elektronik centeret der er det for Fona.
--
#11
Rubberduck104
Elitebruger
15-01-2010 22:41

Rapporter til Admin
Skal lige gøre opmærksom på, at man IKKE er sikret 14 dages returret, igennem købeloven, da der ikke var tale om fjernsalg. Hvis de tager produktet retur, er det en ekstra service fra deres side (Elgigantens). Nu er der så godt nok tale om, at produktet ikke stemmer overens med jeres information fra sælger, men her kan det jo desværre ende ud i en ord-mod-ord situation. Håber de får deres penge igen!
--
Formaldehyd er kun farligt hvis man partout SKAL indånde det.
#12
Philip_c
Monster Supporter
15-01-2010 22:57

Rapporter til Admin
# 11 Det er en del af Elgigantens politik at have 14 dages returret både online og i butikkerne
--
Det er ikke størrelsen, men gørelsen
#13
Kaad
Gigabruger
15-01-2010 23:02

Rapporter til Admin
Nu kender jeg ikke Elgigantes service. Kan dog fortælle så meget at hvis man kører forgæves i bilka, kan man være heldig at få kørslen godtgjort, enten ved en flaske vin eller penge/km. Det er rigtig som #11 siger. Dog hvis i kan bevise at sælger har givet dine forældre forkert information, kan aftalen ophæves. Er ikke inde i LG's priser, men typisk kan butikker ikke hamle op med e-shops. Bliver lige nødt til at bruge bilka igen: Bilka har prisgarenti, altså hvis man finder varen billigere et andet sted, får man varen til den anden pris. Dog ikke ved e-shops. E-shops har typisk ikke de samme omkostninger til lønninger, husleje mm så, derfor er det klar du kan finde tv'et billigere på nettet ! ..."hun skulle købe en computer med godt grafikkort, fordi det var godt til øjnene" Kunne sgu ikke lige lade være med at grine. Ville med glæde have tværet den medarbejder ud :D
--
Bærbar: MacBook 13,3", D2C 2,13 Ghz, 2 GB ram, OS X 10.6 Stationær: AMD Phenom X4 9550 2,2 Ghz, 4GB 800Mhz, Radeon HD 3650 512mb - TIL SALG !
#14
palle22
Mega Supporter
16-01-2010 11:41

Rapporter til Admin
Nu har mine forældre fået deres penge retur. Sælgeren spurgte hvad de skulle have istedet for LG 32LH4000, og min far svarede at de skulle have Sony 32W5500. Sælgeren sagde så, at den havde de valgt ikke at forhandle i Elgiganten, fordi den har et utroligt fladt og dårligt billede... (de sælger V5500 modellen, så det var naturligvis bare endnu en løgn fra Elgigantens side...) Aldrig mere Elgiganten! :-)
--
http://bittergammelmand.blogspot.com[...]
#15
Cagra
Giga Nørd
16-01-2010 12:15

Rapporter til Admin
For den uvidende kunde er elgiganten sikkert ikke et sted man skal søge sin information og rådgivning. For kunder som ikke behøver vejledening er det til gengæld et godt sted til at opleve en given vare inden man evt. køber den. Elgiganten har ret ofte nogle priser som matcher en netbutik. Jeg vil gerne give 4-500 kr mere for et tv og så kunne få det med hjem med det samme, i stedet for at bruge til på at skulle på posthuset efter det osv. Har jeg brug for rådgivning, så vælger jeg et sted som specialisere sig i det jeg søger, og så betaler jeg også gerne den smule mere for varen hos dem.
--
Don't fuck with the danish - No seriously, that's my danish, don't fuck with it. I'm saving it for breakfast.
#16
walker
Supporter Aspirant
16-01-2010 12:54

Rapporter til Admin
Hvis i er kede over Elgiganten så læs denne: Skal først nævnes jeg har været glad for SHG i mange år indtil nu... Jeg købte en PS3 80 gig af PRCdata d.30-09-2009 for 1999.- Denne går i stykker desværre d.02-12-2009 med RSOD (yep RED) Sony teknisk support beder mig kontakte forhandleren for en RMA. SHG har imellem tiden opkøbt PRCdata og har sendt en mail til mig med de vil naturligvis varetage alle forpligtelser for garanti sager osv. Jeg beder tek. support om at oplyse hvad der skal sendes til dem i en RMA de opretter. Jeg bliver oplyst "kun konsolen" denne sender jeg så og de har den d.10-12-2009 d.23-12-2009 får jeg så en mail med de nu også vil have sendt resten retur, controller og kabler, no problem dette sender jeg, de har det d.30-12-2009 alt dokumenteret via TT pakkeseddel fra post DK. D.10-01-2010 er der stadig kun noteret i RMA online hos SHG de vil have controller og kabler retur for at kunne fortsætte min RMA. Jeg ringer til dem og bliver forklaret de ikke har modtaget pakken, og efter at oplyse mit TT nr og der tastes op postdanmarks side bliver der stille i tlf. De vil nu finde ud af hvad der er sket. d.14-01-2010 får jeg at vide at jeg er blevet krediteret for PS3 produktet hos SHG? Jeg ringer da jeg naturligvis vil have mi´n PS3 rep da det er en 80gig version (kan køre linux) men får beskeden den ikke kan fåes hjem mere og sådan er det bare. Jeg beder dem så for min regning sende den defekte PS3 80 gig retur så jeg kan selv betale for en rep. af den. Dette nægter de??!!!!?? Kan de det og bare kreditere mig beløbet? Mvh. Walker
--
#17
Lars.1979
Supporter Aspirant
16-01-2010 13:01

Rapporter til Admin
#16 Ja det kan de godt hvis de ikke kan skaffe dig en mangen til.
--
#18
walker
Supporter Aspirant
16-01-2010 13:09

Rapporter til Admin
#17 Kan de nægte at sende min defekte vare retur?? Jeg har jo betalt for den, og de kunne ikke finde den pakke med kabler jeg sendte efterfølgende. Sony distrubutøren i scandinavien (Nordisk Film) siger det ikke burde være et problem. Der er stadig PS3 80 gig på lagrene... Men sender forhandleren ikke det resterende udstyr til distrubutøren, sender de IKKE en ny pakke den anden vej.... Så det at de ikke vil sende mig mit defekte udstyr retur (mit i kraft af jeg har betalt for det :) )siger mig at de ikke kan sende det til distrubutøren, de har mistet min pakke..... Lugter fælt af F..K up af SHG....
--
#19
Lars.1979
Supporter Aspirant
16-01-2010 15:38

Rapporter til Admin
Evt. kontakt SHG og bed om en forklaring på hvorfor du ikke l´kan få din gamle PS3 retur. Du kan evt. true med at anmelde dem.
--
#20
walker
Supporter Aspirant
16-01-2010 16:20

Rapporter til Admin
"19 Jeg havde en lang samtale, sobert fra min side naturligvis, men til sidst tilbød de at overføre pengene til min konto i stedet for et "tilgode" bevis hos SHG. jeg har ventet i lang tid på at få en PS3 tilbage (havde jo lige købt den for at se hvad det var :) ), og blev nærmest svinet til af deres teknikkere da jeg bad om en tilsvarende eller min egen repareret retur. (De har smidt min pakke væk og nu skal jeg tilsyneladende bøde for det :( (arbejder selv med IT SW/HW dagligt) Jeg talte efterfølgende med bogholderiet som kunne se jeg har flere erhvervs konti hos dem men blot kunne rette sig efter hvad "support" oplyste dem. Mine penge kommer retur og jeg har valgt at lukke mine 3 erhvervs konti hos dem mandag morgen pr tlf. med en klar begrundelse hvorfor. Er lidt ked af det fordi SHG har sgu været rigtig gode gennem mange år. Deres support PT (En herre der hedder Søren XX) STINKER! Trænger til et kommunikations kursus af en eller anden art. Soft skills ejer vedkommende ikke... PS. Mine Konti står i plus hos SHG ;) God weekend Walker
--
#21
Sebastian
Gæst
16-01-2010 18:19

Rapporter til Admin
#14 Jeg har købt mit Sony 40W5500 i Elgiganten, så dén sælger lyver i hvert fald. Det er i øvrigt et fremragende TV med et genialt billede!
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.

Opret svar til indlægget: Elgigantens serviceniveau og salgsmetoder

Grundet øget spam aktivitet fra gæstebrugere, er det desværre ikke længere muligt, at oprette svar som gæst.

Hvis du ønsker at deltage i debatten, skal du oprette en brugerprofil.

Opret bruger | Login
NYHEDSBREV
Afstemning