Denne tråd er over 6 måneder gammel
Er du sikker på, at du har noget relevant at tilføje?
Skal unge køre hurtigere på knallert?Af Giga Nørd Rodding | 12-01-2010 16:06 | 7447 visninger | 86 svar, hop til seneste
Kopiret:
Et bredt politsik flertal i Folketinget vil give unge på 16 år lov til at køre på knallerter med 45 kilometer i timen som tophastighed.
Aldersgrænsen for knallerter, der kan køre 25-30 kilometer i timen, skal samtidigt sættes ned til 15 år.
Forslaget indebærer en skrappere køreprøve og hårdere straffe til unge, der tuner deres knallerter eller kører med alkohol i blodet.
Men hvad mener du? Er det en god idé?
Afgiv din stemme og deltag i debatten her på siden.
http://1234.tv2.dk[...] --
Skriv hvis du vil inviteres til Lockerz.com hvor du tjene point's og købe ipod's spil osv.
synes det er fint nu :) er 15 kører knallert :) men synes sku ikke der skal større straf på, men de må gerne stramme op om køreprøverne, har hørt flere episioder med nogle der har kørt i haven, over for rødt osv. der fik alligevel :S -- Ja synes også det er fint, er selv 15 og det kunne da være fedt ;D -- Skriv hvis du vil inviteres til Lockerz.com hvor du tjene point's og købe ipod's spil osv. det kan da være ligemeget om de ændrer den lov...folk tuner jo alligevel deres scootere til 80-100km/t, så om det er gjort med en 30'er eller 45'er er vel ligemeget -- Heil! Så vidt jeg har forstået, så er forslaget stillet for at matche reglerne i EU-regi.
Mht. straffen, så kan jeg ikke være mere enig. Jeg må indrømme at en knægt på 16-17 der kører råddent på sin scooter, virkelig kan få mit blod op og koge. Jeg har adskellige gange været tæt på at banke scooter-kørere ned (kørende i bil), fordi der bliver taget alle mulige genveje i trafikken, og fordi farten slet ikke passer til tempoen i trafikken.
Kan godt være jeg er ved at blive gammel ;) Men kan sgu ikke se hvorfor de skal sætte deres eget og andres liv i fare, hvis/når de ikke kan forstå de potentielle konsekvenser ved deres handlinger.
Hvis de laver noget lort, så er det væk med kortet, og sker det gentagne gange, så skal det imo have indvirkning på deres muligheder for at tage bil-kørekort. -- med hensyn til #1 synes jeg det er fint som det er nu :) der er ingen der kører 25 kmt på en knallert alligevel, så skulle det da være hvis man havde en gammel puch der ikke kunne klare mere -- I Sverige kalder man motorcykler for donorcykler. Hver gang det regner, får man fyldt sit organbibliotek op.
I øvrigt har knallertgrænsen jo tidligere været 15 år, og der kan kun være en årsag til, at det igen er hævet til 16 - at man fik for mange unge lig på bordet. -- Win7 Jeg har selv fræset rund på knallert da jeg var 15-16 år gammel, og har lige fået mit bilkørekort for 1 måned siden. Og hvis der er nogen jeg hader i trafikken, er det unge der kører efter deres egen regler. Jeg har slet ikke noget imod de må køre 45, men de skal have større konsekvenser når de tuner deres knallerter og kører råddent.
Jeg skammer mig virkelig over at jeg har kørt sådan. -- Det er fandenmig en dum idé. Hvis man må køre 30 køre folk 50, så hvis man må køre 45 kører folk da bare 70. Det er det samme i biler. -- Kristian
dataengros ftw! Fint med mig (: Så skal straffen bare sættes op, som de også siger :D -- Im awsuuuuum Det gør mig ikke så meget, men så skal der også noget mere ansvar på de knallerter, så det ikke er min forsikring, der skal dække, når en knallert hamrer ind i siden på mig med 90 km/t, når jeg svinger til højre (og ja, det har været tæt ved et par gange, det er fandme ikke det samme som at holde øje med en cyklist, der kommer med max 15 km/t inde i byen). -- Straffen skal bare sættes op for at køre med tun. 1. gang man bliver taget, skal scooteren konfiskeres. 2. gang skal kørekortet til bil udsætte ét år. 3. gang skal kørekortet til bil udsættes tre år. Hver gang skal bøden være enorm... 5000 eller noget i den retning. -- IBM T43 - 2.16Ghz, 2GB Ram, X300, FingerPrint, BT, 60GB Hdd, Windows 7 Pro.
Brug dog Google Hvis folk måtte køre 50-60 kunne scooterne tilnærmelsesvis følge med bilerne fx i byerne, uden at være en belastning for trafikken, desuden skulle alle scootere køre på vejen, så man undgår de her blinde vinkler fra side veje og grene og jeg ved ikke hvad der ligger på cykelstien, dårlig integration med cykelsti og vej etc....
Desuden så ville færre folk begynde at rode med tun til deres scooter da 50-60 ville være mere end nok for de fleste, derfor vil de ikke få "blod på tanden" og tune mere, efterspørgslen og udbuddet på tun-dele falder, og færre vil generelt tune deres knallerter.
Lad prøven til scooter være sværere end den er nu, når man jo alligevel skal gå til de timer, så kan man ligeså godt tage det seriøs, og så må aller skvadderhovederne, Brianerne og jeg ved ikke hvad, bare ikke køre lovligt på scooter, når de dumper deres scooterprøve for 3 gang. -- No skins, no mp3 tags, no equalizer, no nonsense - pure audio
http://www.sheepfriends.com[...] Hvad vigtigere er at de får sat en lov op, så de ikke må larme!
Er så træt af de spasser unger der kører rundt og larmer mere end en fucking harley -- Det er ikke lang tid siden, jeg gik til knallertundervisning - og det er jo så latterligt nemt og ligegyldigt, så det er helt skræmmende. Enhver kan bestå, selv den dummeste og farligste tumpe, der bare fatter nada, ville kunne bestå!
Selv hvis man ikke lytter på noget tidspunkt er teoriprøven umulig at dumpe..
Jeg synes, de burde gøre den en del sværere og så sætte fartgrænsen op til 60. For det er ikke noget problem for 90% (et skøn) af unge at køre ordenligt med 60 km/t, og de sidste 10% (igen) er alligevel livsfarlige ved 30 km/t.. Så de burde ikke kunne bestå, som de kan nu. -- Det vil være fint, hvis de, som en anden nævnte, kørte på vejen og ikke på cykelstien.
Cykelstierne (når de findes overhovedet) er ikke specielt brede - dette kan specielt mærkes her om vinteren, hvor 1/3 af dem er ubrugelige pga. sne. Så det er møg ubehageligt når der kommer en 15-årig retard, med de hvide tennissokker godt oppe om buksebenene, forbi én med 40 i timen. De er ikke designet til scootere og cykler på samme tid.
Derudover er farten på knallert/scooter tættere på bilernes end på cyklisternes, hovedsageligt i byen, hvor højresvings ulykker forekommer hyppigst. Scootere bør køre venstre om biler der overhaler, så de kan se dem i tide, ikke højre om. Endnu et incitament til at flytte dem ud på vejen. -- GA-965P-DQ6 • E6600 • 9800 GTX+ • 2x 1GB PC6400 • 1TB HDD fra WD • Antec P180 • AudioTrak Prodigy Hifi • Assumption is the mother of all fuck-up's #8
30 så kører folk hvad de vil og har råd til :)
50 så kører folk hvad de vil og har råd til :) -- Dette lokker bare flere til at bruge knallert - altså en pisse dum idé. Både på det miljømæssige plan med "Ta' cyklen" og i trafikken.
Lad aldersgrænsen forblive samt hæve straffen for vanvidskørsel - dette gælder alle transportmidler. Cykler, biler, knallerter, scootere og hvad ved jeg.
Og som en anden har nævnt - hvis man 'må' køre 50 km/t, så kører de bare det ekstra.
Hvad fanden tænker de politikere på? -- I yelled: "What do you want from us, monster?!"
The monster bend down and said: "I need about three fiddy!" #10
er selv cykelrytter... og det med at svinge til højre i bil har kostet min en tur på skadestuen og en smadret cykel. Når du siger max 15, tænker jeg på, at du køre når det er en cykel du ser. Man skal altid sikre sig for at der ikke kommer noget lige meget hvad det er. Man kan "nemt" komme op på 50 km/t på en cykel. Man kan sagtens se hvis en knallert blæser forbi med 90 km/t. så måske skal en knallert kun må overhale uden om? :D -- med ærlighed kommer vi længst Jeg synes ikke er er nogen grund til at øge hastigheden på knallert 30'ere, de er jo beregnet til at skulle køre side om side med cykler. Til gengæld synes jeg godt at der måtte komme lidt mere gang i knallert 45'ere, da de tit ligger og spærrer på midten af vejen og stopper trafikken. -- Hvis "arbejde er sundt", så gi' det til de syge! Knallerter på vejene er en kæmpe bet for trafikken. En knallert der kører 30 km/t sænker trafikken helt af H til, og det er samtidig heller ikke rart at blive overhalet af en lastbil, når man kommer på en lille scooter.
Jeg vil mene at der for de 15/16 årige skal være knallerter, som må køre på cykelstierne, med dog max 25 km/t. Samtidig skal 45 knallerter afskaffes, og byttes ud med 125ccm knallerter (små motorcykler om I vil), som dog stadig kun må køres hvis man har kørekort til personbil (altså 18+ år). På den måde er de ikke til samme bøvl i trafikken, og man vil undgå farlige situationer, hvor de små knallertkøretøjer skal overhales af den større trafik.
Samtidig mener jeg også at man skal igennem en bedre "uddannelse" og nogle hårdere tests end dem vi kender for 30 knallerterne nu, og så må dem der ikke kan bestå bare undvære.
Desuden vil jeg også mene, at straffen skal være hårdere. Noget i samme stil som #11 skriver. Desuden skal straffen for at tune 30knallerter (25 knallerter) måske også ramme forældrene, så forældrene bliver nødt til at føre bedre kontrol med de 15/16 åriges knallerter og scootere, hvilket forhåbenligvis vil sikre at der kommer færre tunede køretøjer.
PS. Måske er mærkeligt sted at holde sådan en debat? :) -- Q6600 @ 2,4ghz | 9800gtx 512mb gddr3 | 4096mb pc6400 ddr2 | 500gb sata2 7200rpm Det lyder som en helt fin ide..
Men..
Straffen skal være som følger:
Kørsel med alkohol i blodet skal straffes på samme måde som for biler, og eventuel frakendelse af kørekortet skal også gælde for kørekort til bil.
Kørsel på ulovlig/tunet scooter skal ved første gangs forseelse medføre konfiskering af scooteren + betinget udsættelse af bilkørekort.
Anden gang udsættes bilkørekort i 3 år, og en bøde oveni hatten.
Flugt fra politiet på Scooter medfører konfiskering + ubetinget frakendelse af retten til at erhverve bilkørekort i 3 år.
Kørsel uden hjelm, eller flere på scooter skal straffes med bøde på 2000kr. (pr. person)
Hvis man kører scooter før man er fyldt 15, skal retten til at erhverve bilkørekort udsættes i 3 år, første gang man bliver taget. -- Phenom X3 2,3ghz, TwinX 8500 4GB, Samsung F1 1tb, Asus 9800GT 512mb, Logitech Cordless Wave Pro, SyncMaster 2243BW, NAD C320BEE, Dali Concept2 #20
hvad så når man kan cykle 50, men kun kører 25 på en knallert? det hænger jo heller ikke sammen? -- med ærlighed kommer vi længst De skal da ku øre så hurtigt at hvis de rammer noget siger det SMÆLD!..... -- Fint forslag. Særligt den del med at skærpe kravene. Jeg har aldrig selv taget knallertkørekort, men har hørt ufatteligt mange historier om, hvor let det er at bestå prøven.
Dog synes jeg at en væsentlig ting mangler: ALLE motorkøretøjer, selv de langsomme 30-knallerter, skal ud på vejen. Det er til voldsom gene for mig som cyklist, når der kommer en tunet scooter med 60 km/t og overhaler mig. Ligeledes er det til voldsom gene for mig, når to 15-årige drenge kører 25 km/t side om side på hver deres Puch Maxi, når jeg så kommer på cykel med 40 km/t og gerne vil forbi.
Det vil være fint med højere straffe for ulovlig tuning af knallerter og scootere. Kender selv en, som nær havde mistet livet ved 80 km/t i byen. Ufatteligt dumt.
Ved dog ikke helt, om jeg synes at 15-årige skal have lov at køre på 30-knallerter. -- It's okay if you disagree with me. I fully respect your right to be wrong. Jeg synes ikke alderen skal sættes ned bliver snart 16 og når jeg kan vente så kan de fandme også. Jeg mener generelt loven er en smule latterlig. Tænk at man skal være 18år for at køre 45km/t på en knallert, men skal kun være 16 år for at fise rundt med en traktor, der nok er lidt farligere i trafikken. En knallert ulykke går jo som regel også ud over køreren selv og ikke ud over medtrafikanterne. Jeg synes det ville være bedre hvis en knallert kørte 60 km/t, det er også meget bedre for miljøet. En begrænset knallert udleder jo ca. det samme co2 som 10-12 biler. -- Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur. Hvorfor hive fat i så gammel en tråd? :)
Og en knallert udleder ikke lige så meget co2 som 12 biler. En økonomisk knallert kører 50 km/L. -- GA-965P-DQ6 • E6600 • 9800 GTX+ • 2x 1GB PC6400 • 1TB HDD fra WD • Antec P180 • AudioTrak Prodigy Hifi • Assumption is the mother of all fuck-up's Jeg synes, at det er helt fair. Accelerationen er stadig til at styre, men jeg synes dog mere den skulle sættes op på 60. Så ville 75% eller noget af danmarks scootere også blive lovligt. Det erjo super almindeligt lige at pille ringen også wupti, så kører den 55-60. Det er jo heller ikke fordi, atdet er specielt farligt, i forhold til de 30.
En skarpere køreprøve er jeg HELT enig i. Lige nu skal dujo være multi retarderet for at dumpe knallertkørekort. -- AMD Phenom 2 x4 965 3.4 @ 3.6 | Gigabyte MA790FXT-UD5P | 2x XFX Radeon HD 5770 | 4GB Kingston 1333MHz @ 1600MHz | Samsung 500GB | Corsair tx650W | Nu er det sådan at de flests "30" knallerter køre 42 km/t som standard og det må de skamogså hvis du bliver stoppet. Men alt over det, er ulovligt.
En 45kan køre de 60. -- |Corsair HX 750W|CM HAF 932|2x XXX XFX 4890 1GB|Core2 Duo E8500 3.16GHz|CorsairPC6400 DDR2 8GB|Spinpoint 500GBx2|ASUS P5QPRO|G15Keyboard|Roccat Kone| Rigtig mange scootere køre mere end30 med skiven i så jeg syntes det er fint nok :D -- Jeg tænker : Lav en 126 ccm motorcykel lovlig til 16-årige. Vis de ikke køre ordentlig, så samme straf som til biler. -- Cheap Tricks User - http://blog.knigges.dk[...]
"I got a message for all you fucking haters out there. Alright, bro? Alright, Browskies?" Fint lovforslag.
Så skal knallerten bare destrueres hvis man bliver taget i at have tunet den. Så kan man lære det.
Hammeren skal falde 1. gang - ikke 3.!
Er så pisse træt af at folk suser forbi med 80 km/t inde på cykelstien. -- Lenovo t61,Pioneer, Marants, Sony, XTZ og din mor! tja jeg vil postå at efter nummerpladerne er kommet på en 30er ser man dem ikke ret tit tunet som før hen . for en 6 år siden var det nærmest unormalt hvis en knallert ikke var tunet i min by.
jeg gik nu meget op i det den gang det var nu en meget sjov hobby -- // Mybook M16
Intel core 2 duo 2.0
4 GB 800 mhz ram
Geforce 8600 GT 512 mb
Windows Xp Home men vil ikke mene alderen skal sættes ned . der skal bare strængere straffe til dem der køre på knallert før de er 16 -- // Mybook M16
Intel core 2 duo 2.0
4 GB 800 mhz ram
Geforce 8600 GT 512 mb
Windows Xp Home Ok med lov til knallert30 som 15 årig. 0g evt. lov til 45 som 16-18... MEN hvis man blir busted på tunet knallert, eller med sprut i blodkanalerne, så udsættes kørekortet til bil og MC bare et år 1. gang, 2 år anden gang osv. bare et oplæg...Dem uden hjerne tuner knallerten uanset regler. Og kører i fuld fart på stisystemer, med fare for at køre børn ned, fordi man som ung tror man kan mere end man egentlig kan. Lidt svært, nogen unge kan godt håndtere 70 i timen på scooter, andre unge kan bare ikke. Med ansvar. -- Asrock 939 SLI32-E SATA2 MB, Athlon 64 Venice 3000+, 1792 MB DDR Ram, XFX nVidia 7900GTO, 120GB+320 GB Hdd Win xp-pro sp3, Logitech Z-680 Sæt den op til 60 og lav så det kørekort mere seriøs..
Og 45 scootere skal afskaffes da jeg ikke kan se hvorfor der skal være 2 modeller.. Jeg er 22 men kan ikke købe en 45 scooter fordi jeg ikke har bil eller mc kørekort, det er ret uheldigt :)
Desuden mener jeg at man skal tage knallertkørekortet selvom man har bil kørekort, for bare fordi man kan køre bil betyder det ikke at man kan styre en scooter.. MC og bil er heller ikke det samme -- >>> http://www.youtube.com[...] Det fint at de kan tage knallert kort som 15 årig, der begynder mange jo at køre alligevel, så de kan lige så godt tage kortet der. Det med 45 km/t syntes jeg også er godt nok, så kan det være de kan lade være med at tune dem, så kan det være de kan nøjes :) -- Mvh. gQrgh
"Never under estimate the predictability of stupidity" De 15-16 årige der allerede kører knallert nu, kan jo ikke engang styre det som det er. 99% af dem kører sgu som idioter. -- http://theoldrepublic.dk[...] Jeg synes det er et rigtig godt forslag.
Evt. burde de hæve grænsen til 50-55 km/t, og forvise dem til vejen i byen, og til cykelsti på landevejen så de ikke er til fare for dem selv og andre.
Tror ikke det er særlig spændende at komme på en 45'ere i dag, og så der kommer en lastbil eller bus bagved som ikke lige kan komme forbi. Synes det skaber mange farlige situationer, og jeg kan ved gud ikke se problemet i at både 30'ere og 45'ere kører på cykelstien på landeveje. Begrænset hvor mange børn og gamle damer der pludselig kommer ud der... (Selvfølgelig skal de så nedsætte hastighed ved overhaling af eventuelle cyklister)
Hertil en bedre uddannelse ved kørekort og hårdere straffe når man kører for stærkt (som forslaget vist også omhandler?!) -- D'oh! Hvis bare de indfører bevæbnede checkpoints på vore stisystemer, så nogen kan skyde de idioter der ligger og kører hensynsløst dér, til fare for alt og alle - mest af alt børn.
For min skyld er det ligegyldigt om de *kan* køre 30 eller 45 eller 60. Hvis man bare kunne lære de retarderede snotunger (som ødelægger det for de modne) at de ikke skal høvle rundt på stisystemer og lignende. Udover faren, specielt for børn, er det *pisse* irriterende at skulle køre på den fucking larm dag og nat. Nu bor jeg heldigvis ikke længere i et socialt belastet område, så folk har andet at lave end at tune knallerter og onanere til T-Hansen kataloger, men stadig - jeg kan slet ikke beskrive hvor irriterende at høre på.
Kunne man indføre noget mere effektiv lyddæmpning, og så - igen - en eller anden form for konsekvens for dem der tuner eller kører "forkerte steder" - så måtte man gerne give større frihed til fordel for de mange som heldigvis *kan* opføre sig ordentligt. -- "Two hands working are better than a thousand hands praying" # 21 fornuftigt forslag -- Asrock 939 SLI32-E SATA2 MB, Athlon 64 Venice 3000+, 1792 MB DDR Ram, XFX nVidia 7900GTO, 120GB+320 GB Hdd Win xp-pro sp3, Logitech Z-680 Synes mange herinde lyder somom ungdommen i dag køre som sindsyge. Folk har da kørt for stærkt i masser af år. Hvorfor er det ligepludselig blevet så farligt? Det samme med alkohol, hvorfor skal man være 16 år i dag, men man for 5 år siden kun skulle være 15. Det kan ikke ligepludselig være farliger at drikke. Danmark er jo også at sindsygt farligt land at bo i - en knallert, hvor farligt.
Vi bekymre os om småting mens der er folk, der har det meget være end os. Hold kæft hvor er Danmark begyndt at blive et pyldre land. Åh nej, det forbud har vi ikke fået endnu. Hvorfor indføre vi så ikke bare det regelliderlige lorte sveriges lov givning, med deres skide systembolag. -- Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur. Hvorfor ikke bare forbyde knallerter? - ingen larm, ingen umodne teenagere på cykelstien med 60-80 km/t.. Det er sq da et optimum.
- så kan de lære at sælge deres cykler når de skal ned til bageren i frikvarteret.
Offentlig transport for the win! - man kører sq ikke så langt på scooter i dén alder. Det er mest en potensforlænger. -- Lenovo t61,Pioneer, Marants, Sony, XTZ og din mor! større straffe for at tune dem syntes jeg er helt fint... fordi de unge på 15/16 har bevist at de ikke kan styre en scooter der kører 80km/t.. men hvis de skal køre 45 må det indebære at de skal køre på vejen og ikke på cykelstierne, og jeg vil ærligt talt ikke have flere 45 knallerter på vejen, personligt syntes jeg at de er til kæmpe ulempe på vejen... -- Amd 3800+ 64 2x512 Geil dual 2x512 hyperx dual, 512mb Ati Radeon X1950 Pro, Creative Audigy 2 ZS, Microsoft Explorer Intelli 3.0, Steelpad syntes også bare de skal have lov til det.. det er alligevel kun 1 ud af 20 der ikke har sin scooter ulovlig.
Foruden det så forurener en scooter/knallert også MEGET mere når den er droslet ned. -- P6T Deluxe v2 | i7 920 D0 | 6GB OCZ GOLD | 8800GTS-512 SLI | HX620W | SpinPoint F1 | 2x 226BW. http://peecee.dk[...] Er helt med #41..
Desuden...Der er trods alt et flertal der kører sig selv eller andre i hjel i bil? Hvis alderen for største-delen af dem var f.eks 18-25år, ville i så stemme for at man pillede fjerde, femte og nogen tilfælde sjette gear ud af deres gear-kasser..? -- Envy24HT+AKM AK4381+AKM AK5380 = M-Audio Revolution 7.1 #45
Hvor mange kører bil ift. scooter? ;) -- Lenovo t61,Pioneer, Marants, Sony, XTZ og din mor! #46
Det virker mere som en pestilens for bil-ejere, end andet...
Jeg er selv oppe i årene, for har ikke råd til bil...Ja, ringen er fjernet, for ellers ville motoren ikke holde længe, med de omdrejninger den kører med, når gearingen er låst..
Jeg er nok blevet kørt ned 3 gange nu, på 1år...af biler der lader som om de venter på at jeg passere dem, men i aller sidste øjeblik bare kører ind for an mig...Og, nej...jeg kører pænt , har lys på...og er glad for at mine bremser har taget meget af den skade , der ellers kunne ske :(
Det sjove er bare, at når jeg cykler...så hader jeg bilister og scootere...
Når jeg er med i bil, så hader jeg cyklister og scootere...
Kører jeg scooter, så hader jeg biler og cyklister...
Mon ikke problemet er ens opfattelse, af hvem der har ret og dem der ikke har...? -- Envy24HT+AKM AK4381+AKM AK5380 = M-Audio Revolution 7.1 Jeg vil hellere have at unge kommer susende med 45km/t på en knallert end med 20km/t på en cykel! Knallerterne har i 99% ordentlig lys på!
Men ja meget større konsekvenser hvis brugerne ikke bruger hjelm, har tunet, har ødelagte lys osv. -- P5QC|Q6600 B3 2,4@3,0 GHz|4GB DDR2 DMX|2xRaptor 74GB|4870 c:700@750/m:900@1090|X-Fi Fata1ty*2.1 YAMAHA|SCN Samsung 20.5"|RAT: MOMO. #0:
"Et bredt politsik flertal i Folketinget vil give unge på 16 år lov til at køre på knallerter med 45 kilometer i timen som tophastighed.
Aldersgrænsen for knallerter, der kan køre 25-30 kilometer i timen, skal samtidigt sættes ned til 15 år."
Så skal man købe en ny scooter efter et år? Det holder jo ikke.. -- man må køre 2 og 3 personer, uden hjælm, med 90km/t på en knallert hvis du tager syd på... til italien, spanien osv.
på den måde bliver der helt automatisk "sorteret" i hvem der kan finde ud af at køre på en knallert -- yndlingstal... øhhhh... 46 !!! #50: Det er så godt nok også for sindssygt.. :D -- så længe man ikke skader andre sys jeg det er fuldstændigt ligegyldigt hvor hurtigt man må køre.. -- ATC #52: Selvfølgelig, men riskoen for at man kører galt stiger jo nu hurtigere man kører.
Og skaden bliver også større ved højere fart -- #52 problemet er jo alle mener de kan styre det, indtil det går galt. Alle kan nok være så gode til at køre, men der skal ikke mere en dum trafikant til at få en til at styrte.
99% af danskerne mener jo selv de er de bedste trafikanter i verden! -- Fjern de begrænsninger nu og lad knaller/scooter køre det de kan ligesom man gør i f.eks Italien og andre EU lande.
Jeg se der er en del her inde som har ondt i røven over knallert/cykler køre for stærkt/råddent men så vil jeg stille det spørgsmål hvem er det der dræber flest i trafikken om året og køre mindst ligeså råddent.
Det kan tælles på en hånd hvor mange drab der bliver begået af knallert/scooter køre om året Sååå!! tudemarie trives i bedste velgående.
Spørge Jørgen stiller et spørgsmål til Hr/fru dobbeltmoral er det iorden at køre råddent/forstærkt hvor til Hr/fru dobbeltmoral siger nej det er det ikke. Så siger spørge Jørgen hvordan kan det så være at du lige har fået bøde for at køre 80km/t i en byzone hvor der kun må køres 50km/t, Ahvad!!! siger Hr/Fru dobbeltmoral jeg kørte da ikke for stærkt men den satans knægt på den scooter kørte alt for stærkt.
Moral er godt men dobbeltmoral er dobbelt så godt. -- 10 Ryk i Banditten er bedre end 10 Banditter på ryggen
Straffen kommer til dem som venter. #50 jeg tror ikke man MÅ syd på, man GØR det bare - det er jo ferie :o) -- P5QC|Q6600 B3 2,4@3,0 GHz|4GB DDR2 DMX|2xRaptor 74GB|4870 c:700@750/m:900@1090|X-Fi Fata1ty*2.1 YAMAHA|SCN Samsung 20.5"|RAT: MOMO. Jeg har haft både en pocketbike der kørte 90 og et Powerboard som er et løbehjul i stor udgave med benzinmotor der kørte 45 km/t.. En betjent sagde engang til mig at det var for farligt og sindssygt at køre på dem.. Han manglede bare at vide at folk i USA drøner lovligt rundt på dem hver dag, fordi det ofte er nemmere end at tage bilen hvis man bare lige skal hente nogle få ting..
Men endnu engang viser vi jo hvor skod vores land skal være med alle de tåbelige regler, hårdere straffe og piven hele tiden.. Og nogle vil nok tænke : "Så fis ud af landet din idiot"
Ja det er tænkt flere gange at flytte, og det bliver mere og mere aktuelt..
Idag for scooter ejere bøder hvis de kører mere end 30 km/t selvom INGEN scootere KAN køre 30 km/t.. De kører altid 40 - 45 km/t og det er ikke muligt at hakke dem mere ned i fart.. Man ødelægger desuden hele maskinen da den er beregnet til at køre 80 - 90 km/t..
Der var en herinde der sagde at det var sindssygt at køre 80 - 90 km/t med en bagpå.. Hehe.. Det er det jo faktisk ikke, det er bare her i Danmark at vi har det sådan.. EDIT : Selvom ens scooter kan køre 80 - 90 km/t så betyder det ikke at man skal køre det hele tiden og inde i byen.. Men på veje hvor biler ville køre det samme, og hvor der ikke er risiko for at det går galt..
Biler køre også fint 80 - 100 km/t på store veje, mens det kun er hjernedøde mennesker der fastholder den fart inde i byerne ;) -- >>> http://www.youtube.com[...] Jeg har siddet og læst de fleste indlæg igennem..
Jeg er selv 15 år og jeg køre selv på en standard 45 knallert!
Jeg synes selv jeg tager meget hensyn, når jeg køre rundt og folk roser mig for mine køreegenskaber! Når jeg køre forbi en ældre dame hilser hun altid pænt og folk jeg kender siger altid at jeg er en glimrende knallertkører. -- Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur. #59 Åbenbart ikke særilig godt, for så havde du bestemt set hvornår tråden er fra. -- Cheap Tricks User - http://blog.knigges.dk[...]
"I got a message for all you fucking haters out there. Alright, bro? Alright, Browskies? Det er ikk en go' lov at bil kørekortet bliver udsat i 3 år, hvis man kører knallert/scooter når man er under 15?, fordi så er der mange unge der begynder at køre på Dirtbikes... jeg synes det er dumt fordi at hvis du er 14 og kører på en scooter der kører 25-35 km/t og du får sådan en hård straf, kan man lige så godt købe en dirtbike til 3000-4000 kr. og da dirtbikes kører omkring 90-130 km/t ville det være alt for dumt... -- Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur. Jeg synes bare man burde lave om så de scootere 16 årige må køre på, skal kunne køre 45 km/t -- Hej ;D Når folk har en knallert der kører hurtigere end de tilladte 30, så tænker de jo bare "fuck det, den er alligevel ulovlig", og så er det de tuner den. Hvis man så må køre 45-50 km/t, så er der mange færre der tuner den, så faktisk kører folk langsommere. Synes det er et godt forslag -- [email protected] - tilføj hvis du har noget relevant at spørge om
Før du overclocker: http://hol.dk[...] #63 nej det er jo ikke det jeg mener.
Enig med #64 tror det vil hjælpe. -- Hej ;D #65: Men 130 er passende. Gennemsnitsfarten på motorvejene er faldet efter at fartgrænsen blev hævet fra 110 til 130. -- http://www.jkg.dk[...] #64
Nu er det sådan, at man må køre 42 km/t på en 30'er. -- Never take life seriously.
No one gets out alive anyways. #68 Så er det bare sjovt, at mange 30'er ikke kan køre mere end maks 35 når man får dem. -- Hej ;D jeg syntes det kunne være het fint er selv 17 år og kan ikke se hvorfor man ikke må køre mere end 30, og så samtidig lade en 15 årig køre er da helt okay, det er i sær irreterende når man bor på landet som jeg gør, at man ikke kan køre ind til sinde venner år man er 15 år... -- Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur. #69: Det er fordi, at de egentlig kun må køre 30 km/t, men for ikke at være urimelig, så har man sagt, at 42 km/t er maks. hastigheden, den må måles til på et rullefelt. -- Blev stoppet for 4dage siden, og skulle en tur på rullebåndet, 43km/t blev den målt til, og så må jeg ikke bruge den mere sålænge den kører så "hurtigt", isåfald bliver den indraget og solgt på politiaktion...... jeg bruger min scooter som fast transport til og fra arbejde, og er ikke en ung knøs der kører retarderet. Undskyld, MEN HVAD FANDEN SKER DER LIGE FOR DET HER LAND, de kan stjœle en scooter til en værdi af 15.000 dkr ved at jeg max kan køre 43km/t -- Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur. #7 Thumps up!
Jeg synes det er helt fint hvis unge gerne vil have et køretøj som de kan køre sig selv ihjel på, men at de uden videre får lov til at tune deres #¤%*@€ing lort uden at blive straffet (helt ærligt... hvor mange gange giver politiet en stor bøde, bare for lidt tun? Nej vel??) det er sgu noget møg!
Stod det til mig, var straffen bare for at HAVE tunet sin knallert et sted mellem 500 og 1500 kroner. Hvis de så også kørte på den, var det yderligere 500, og for stærkt yderligere 500. Brød de andre trafikregler imens, og var deciderede til fare for sig selv OG ANDRE I TRAFIKKEN (!!!) (helt ærligt, unger, I ved sgu ikke hvornår det næste 5-årige barn vader ud foran jer!!), ja så var det yderligere 1000 kroner. Alt i alt for at køre over for rødt med 505 i timen: 3500 kroner. SLAM!
...så kunne man lære det. -- Computer setups: Se profil.
If life was a cake, how fast would you eat it? det er en god ide.
da min knallet er tuned men hvis jeg må køre på vejen tuner jeg den NED til det den må køre
da den kan køre 90km/t -- Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur. Oh well, siden tråden alligevel er bragt tilbage fra de døde, så synes jeg da, at de lige så godt kan give folk lov til at køre 45-50 km/t...
Jeg er sikker på, at færre ville tune deres knallerter, hvis man måtte køre det. Synes da også det er lidt tamt, når jeg overhæler mine venners knallert på min racercykel ;) -- Bitcoin Address: 12mWERUn9721iNmGA5Gq6juN5sqyqC1u9X
Tradehill Referral Code: TH-R15987 (10% discount på ALLE handler) Ja det bliver jo så aldrig relevant eftersom, at de lige har ændret reglerne.
NU får indført de smarte EU-knallerter der kører 25 km/t.
Det mener regeringen vil hjælpe på alle de tunede knallerter, og så har de med omgående virkning ændret det så, at hvis en 30-scooter kører over 30 km/t bang en bøde.
Alle andre lande der har fået indført eu-knallerten har også fået indført en der kører 60 km/t. 25 km/t for 15 årige, og 60 for 16 og op.
Præcis som de har i Norge, Tyskland, Frankrig, Spanien osv.
Der må man jo også sidde to på scooterne hvis begge har hjælp. Hvilket jo også er praktisk nu når alle er blevet bygget til, at der kan sidde to på dem. -- #76 Link ? -- Teach a man to fish and you feed him for a lifetime. Unless he doesn't like sushi—then you also have to teach him to cook. Hvor har du det fra #76? For det tror jeg da ike -- Bitcoin Address: 12mWERUn9721iNmGA5Gq6juN5sqyqC1u9X
Tradehill Referral Code: TH-R15987 (10% discount på ALLE handler) #76: Min PGO kan køre 36-38 km/t på et rullefelt. Den er forhåbentligt ikke blevet ulovlig?
Og det giver da ingen mening, at man skal skifte knallert efter et år?! -- Op i røven med nedsættelsen bliver alligevel 16 inden loven træder i kraft.. Men knavserne er ret tamme lige nu de må der gerne få et par km mere i timen! -- Intel Core i7-2600k, Inno 3D Nvidia Gtx580, Nvidia 3D Vision, Windows 7 Home Premium, MM-Vision Monster Kan godt nok ikke finde hvor det var jeg læste det, men er ret sikker på det.
Nej selvfølgelig må man godt køre det scooteren kan køre som std, så længe du har købt den inden de der eu 25-knallerter kommer til år 2013.
Og hvis du har købt en 30-knallert lige inden 25'eren bliver indført skal man køre som man altid har gjort. -- bare lav scooterne så de kan køre de 100 - 110 så slipper man jo for folk tuner den da de alligevel ikke for noget ud af det vupti sluppet for det problem -- #82: .... men så ender de jo stadig med at køre 100-110 og være til fare for dem selv og andre i trafikken?
"Vi har et stigende problem i Danmark med kriminalitet" "Jamen, så gør vi da bare tyveri og vold lovligt, så falder kriminaliteten - Problem solved" -- #83 keg kender mange der kører 100 - 110 og sagtens kan finde ud af det og det med tyveri er da en god ide det ender med danmark kan afskaffe politiet for der er intet ulovligt -- #84: Jeg tror, du misforstår meningen med love og regler i et samfund...
Og ja, der er nogle 15-18 årige, der har fint styr på en så hurtig knallert, men de hører virkelig til de få. Man har meget lidt rutine og ved overhovedet ikke nok om trafikken endnu, når man ikke har taget kørekort. Selvom man som 15-årig utroligt gerne vil tro, at man har styr på det, så har man det ikke... -- Jeg kan kun være enig med Mathias. Jeg er selv 16, og elsker at fræse rundt på min knallert. Men er nu enig med politikkerne, i at jeg skal have lov til at køre på knallert 45.
Danmark, er det eneste land, der har regler om knallerter 30, Alle andre steder i Europa, kører man på EU-45 knallerter. Og det mener jeg også at vi skal i danmark, jeg selv køre de f*cking 30 km/t og det går bare langsomt. Jeg er indtil flere gange gennem sommeren blevet overhældet af racercykler, og har også en selv, hvor jeg som regl har en gennemsnits hastighed på 35 Km/t. og jeg tror godt. unge kan håndtere at køre 45 km/t og synes kun det er godt, hvis det bliver dyre at køre på tunede! --
Grundet øget spam aktivitet fra gæstebrugere, er det desværre ikke længere muligt, at oprette svar som gæst.
Hvis du ønsker at deltage i debatten, skal du oprette en brugerprofil.
Opret bruger | Login
|
Du skal være logget ind for at tilmelde dig nyhedsbrev.
Hvilken udbyder har du til internet? 424 personer har stemt - Mit energiselskab (Ewii f.eks) 11%
|