En bus billet i København med 2 zoner koster 21 kr.
Så du skal da ik klage xD
--
Det er ikke størrelsen, men gørelsen
tja koster 21 kr i HT området, det er ved at være mange år siden man kunne slippe med 16 kr her.. og jo prisen og er for høj og stigningen sker forhurtigt i forhold til den gennerelle pris stigning i danmark...
--
And I find it kind of funny, I find it kind of sad. The dreams in which I'm dying are the best I've ever had. -Mad world
dette er faktis 17 kroner jeg skrev forkert og det er 1ZONE!!!
men det er også grotesk i københavn det siger jeg ikke men de penge skal skaffes anderledes nu koster benzinen her i hadderslev aabenraa vejle ca 7 kroner det er dyrt men billiger en bussen det gør det heller ikke bedre at der er nedlagt stoppe steder men regeringen skal lige sætte skatten ned og så trækker vi kra komunerne og komunerne trækker fra bus selvskabet.. kan i se pointen..?
--
ja det er det der sker når folk ikke gider betale biletten efter 3 år er den tjent hjem ... så kan vi da saktens øge Co2 et og holde klima topmøde i Danmark
nåå ja klart.
--
Fordi folk skal leve af det.
Derudover the killer mouse, your topics sucks.
--
You will never get rid of me!
#6 du skal min. have 2 zoner i kbh for at kunne køre nogen steder... ergo man kan ikke køre nogen steder på en 1 zones billet i HT området...
--
And I find it kind of funny, I find it kind of sad. The dreams in which I'm dying are the best I've ever had. -Mad world
Så længe du ikke kan formulere dig forståeligt, har du ikke fortjent en billig busbillet.
--
1 zone = 2 zoner :D Du skal have zonen du kører i og den næste Zone.
12 kr for barn, 18 kr for voksen i vejle området. Men det er dejligt med skolekort :D
--
|Q9450@3,2Ghz|Evga nForce 780i|Antec 1200| 2x GTX 260| 750GB Samsung Spinpoint|Corsair TX750|
4Gb Mushkin 1066 mhz|Vandkølet|SyncMaster 245B|
Når jeg ikke har månedskort gir jeg sq da kun 12 kroner for 2 zoner i kbh området.
#0 Hvis du synes det er så dyrt så køb en månedskort - du spare sindsyg meget :)
--
Mit motto:
Jeg er ikke player, det er bare hårdt at være lækker ;)
#12 sikkert fordi du er under 16 ....
--
And I find it kind of funny, I find it kind of sad. The dreams in which I'm dying are the best I've ever had. -Mad world
Nu koster en bil en del mere end brændstoffet alene. Hvis man regner indkøbspris, værditab, forsikring osv. med koster en lille bil typisk en krone pr. km at køre i.
Staten betaler ca. halvdelen af en billets reelle pris, så offentlig transport koster. De miljømæssige fordele ved gratis offentlig transport er der mange meninger om. Hvis de fleste brugte det i byerne og transporten var gratis, ville man spare mange penge fra sundhedsvæsenet - muligvis nok til at det kunne betale sig.
--
Med løven på vor stolte bryst, vi følger jer fra kyst til kyst - Forza FCK!
Hvis du spare på sunheds væsnet er man ikke særlig godt stillet det er det eneste område ud over SU der bare ikke må spares på set nu vis du fik kræt nåå ubs den behanling har vi sparet væk det var ærgeligt.. men ja det det er ca 3 år men så lenge man skal køre i mere en tre år og man er tre der skal køre er det billiger end at tage bussen der er problemet så penge kan du ikke spare et andet sted det skal bruges over det hele ellers er der ikke noget velfer men vis alle ejer alt er det jo komonisme det kunne vi jo se at blandt andet sovjet prøvede men den gik ikke det gælder om at finde en fornuftig balance.
--
og man er tre der kører mente eller
--
Troll med for meget fritid
--
ja jeg har stort set ingen lektier...!!!!!
--
0# hvor gammel er du? jeg mener come on! jeg tror da vist du trænger til at få både noget generel indsigt i hvordan tingene hænger sammen (citat: sunheds væsnet (...) det eneste område ud over SU der bare ikke må spares på) jeg håber da virkelig ikke at du er over 18? for så skal du da vist igang med at klage over at du skal have skolepengene tilbage - hvis du gør det skriftligt og med lige så stor viden som du argumenterer herinde, skal det nok virke overbevisende ;)
--
ved godt at mit skriftlige ikke altid hænger helt sammen men jeg havde et skoleskift der var hådt psykisk og der for hænger jeg lidt men mit ord foråd fejler ikke noget og heller ikke min iq der i øvrigt er 145
--
det gør jeg også om sommeren så som nu men det endre ikke at mange stadig tager bilen
--
#24
Og hvad har det med tv'et til 40000 at gøre?
--
Mit motto:
Jeg er ikke player, det er bare hårdt at være lækker ;)
#15 Oversættelse?! Tegnsætning, grammatik, stavning - ja alt - er simpelthen for ringe og gør det uforståeligt. Din sammenhængsforståelse er desuden helt i skoven.
#21 Så længe du ikke har en anerkendt IK-test, som har taget mindst nogle timer, giver jeg ikke en pind for dit postulat. IK siger heller ikke en pind om, hvordan din generelle indsigt i samfundet er. Du burde måske bruge lidt tid på samfundsfag m.m.
--
Med løven på vor stolte bryst, vi følger jer fra kyst til kyst - Forza FCK!
til alle jeg er træt af at blive dissed lige meget hvad
for det andet kan man have en holding omkring politik og de kan være forskællige fra person til person og jeg har denne holdning og jeg kan godt li at se film har nogen et problem med mine penge så skaf jeres egne ....
hvis i ikke har bedre at lave så skulle jeg da nok mene at jeg har skrevet at det handler om at ting er dyre ikke nøvendig vis en voksen billet til bussen så hør min bøn stop nu der er mere end et parti der er enig så samfunds fag kan også have forskællige sider jeg er på midten nogen lunde og andre tror at alle invanre er teorister (racist/uforstående) andre er mere til landbrugs støtte men der er ikke kun en måde der er v
--
uendelig kan alle for stå det
--
#28
NU skal jeg lige være med.. Du klager over at billeter til busset toge etc. er ALT for dyre, og alligevel vil du ud og investere i et fjernsyn til 40000?
--
Mit motto:
Jeg er ikke player, det er bare hårdt at være lækker ;)
det er også dyrt ^^^^^læs toppen af isbjerget.
men jeg håber da ikke for alvor at i regner med at jeg vidste fra starten af at det kostede så meget++++
--
#28 ku ik engang få google translate til og oversætte det sidste du skriver i det topic :S Ka du ik li forklare?
Og bus billetterne koster jo hvad de koster af de grunde som står i #2... Tror sq ikke du skal regne med det er en million forretning at holde de busser kørende...
--
Life's a bitch, cause' if it were a slut it'd be easy
#28
Om igen!
Denne gang med tegnsætning.
--
Reality is the original Rorschach.
"bump" = lukket tråd
Okay, en gang til.
Det er lige godt utroligt, at folk ikke kan se, at det skal give et milliard underskud,
at drive busser, men de penge skal komme fra bl.a SKAT.
Var det OKAY....
--
1 bil kører idag, ca. 21 km på en liter disel.
1 zone lige med ca 20 km.
Altså 7 kroner.
Bus 17 kroner.
man spare 10 kroner, at kører selv. Hvis alto ny købt. 100.000 kr
/ med 10 kr = 10.000 turer så er den hjemme.
--
#35
Du har slet ikke nogen realitets sans.
Hvis du tror at det kun er diesel du skal regne med.
1. Forrentning af bussen
2. Forsikring af bussen
3. Vedligehold af bussen
4. Løn til chaufføren
5. Vedligehold og opsætning af busstoppesteder. Du ved, den slags som primært unge mennesker har det med at smadre når de render i byen.
--
Smerter? : http://paincare.dk[...]
Forslag til HOL: http://hol.uservoice.com[...] #34 den skat som der også bliver sat ned hele tiden? Tror du skal prøve og se lidt mere realistisk på tingene...
Kender ikke de præcise tal men hvis vi nu siger at der mindst er 100.000 som kører med bussen hver dag, og de så min. skal de to zoner til 16 kr... = 1.6 mio om dagen...
Hvis vi så bare kigger på chaufførerenes lønninger ...
Lad os sige 8 timer om dagen, til en 145 kr i timen? = 1160 kr om dagen pr chauffør...
Og lad os så sige der er ca. 700 chauffører = 812.000 kr bare på chauffør lønninger
Så har vi brændstof, ved sq ikke hvor langt en bus kører på literen? Men vil gætte på det ikke er meget over 8-9 km/l?
Og så har vi lige den ting der hedder vedligehold af busserne...
Så tror nu godt nok vi ville få et stort hul i budgetterne rundt omkring hvis vi pludseligt kommer til og mangle indtægterne fra billetter ...
--
Life's a bitch, cause' if it were a slut it'd be easy
2 zoner her hvor jeg bor - lidt over 30 kr!!! Total over pris!
--
hej
Lad nu være at opmuntre ham... Hvis alle holder op med at svare på hans debile tråde forsvinder han forhåbentligt hurtigt igen.
--
Hehe sidder konstant og kigger mig over skulderen for at se om der er et kamera. Sorry #0, men du er sku umulig at tage seriæs med dine totalt uholdbare postulater, og din IQ på 145, som ikke ligefrem er afspejlet i hverken dine udtaleser, eller gramma/tegnsætning...
That being said (og ja jeg blev sku nødt til det), så vil jeg da give dig lidt ret. Det er dyrt at tage med det offentlige. Læste den anden dag at det var det dyreste offentlige transportvæsen i EU. Men FFS, så lad da være med at give 40k for et TV!! Du er 14 år, du kan sku da få et par zoner (alt efter hvor du bor og går i skole, osv.) betalt af skolen/kommunen. Stop whining, og tænk på den dag du har regninger (udover din mobil altså) der skal betales.
Edit: #39 Sorry du har ret, men blev bare lige nødt til at prøve at banke bare en smule fornuft og sammenhæng ind i hovedet på den knægt. Men det skal ikke gentage sig, hehe. Vil nødig være med til at holde tråden i live alt for længe.
--
Giv mig dit hardware, og jeg løber med det!
#35 En bil skal også vedligeholdes. Hvis man kun kører dine 2x20 km om dagen, vil bilen stadig skulle kunne køre 200.000 km og holde 20 år. Det siger vel lidt om din manglende forståelse for realiteterne. Både busser og biler har mange "skjulte" udgifter.
--
Med løven på vor stolte bryst, vi følger jer fra kyst til kyst - Forza FCK!
Synes godt i alle kunne vise jeres lidt mere gæstfri side.
Hvis i brugte bare halvt så lang tid på at læse hans indlæg igennem som på at korrekturlæse jeres egne, så ville i nemt kunne forstå hvad han skriver.
Han er ikke nogen ørn grammatisk, og han hjælper næppe mange med en kryds-og-tværs, men det er noget af et postulat at han er uforståelig.
Jeg tror det handler om at folk bliver irriteret over at han skriver så meget dårligere end mange andre, og derfor går i baglås og ikke mener hans indlæg er forståelige.
Jeg synes der burde være plads til ordblinde på et forum. Ville i også nægte stammere at bestille mad hvis i stod i Drive In :D ?
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur. Dem som siger stop whine, er fordi i ikke selv bruger offenligt transport!
Fatter heller ikke det skal være så dyrt! de vil gerne have man bruger bilen mindre pga. forurening og alt det skidt, men bliver ved med at hæve priserne indenfor offentlig transport! Det er bare for latterligt! har selv lige lånt en bil i et par måneder og har sparet sygt mange penge ved at køre, dog ved jeg godt der kommer vægt afgift og reperationer men det kan man jo veje op med man ikke er afhængig af en køreplan!
--
Ik så hurtigt Mor!!!
#36 Nu tror jeg nok de får samme løn om de har 1 eller 2000 passagere med per vagt så det kan man jo ikke bare tage ud fra det!?!
--
Ik så hurtigt Mor!!!
#35:
Forsikring?
Afgifter?
Reperationer?
En bil, der ikke kan køre under 21 km pr liter findes ikke, den kommer altid til at bruge mere brændstof end det og især, hvis man holder stille i tæt trafik...
And btw, 10000 ture? Aiiight.. Så skal du køre en tur hver dag i over 27 år..
--
Phenom II X4 940 3.0GHz | Club 3D HD4870 Extreme OC 1GB | MSI K9A2-Neo-F
Mushkin DDR2 1066MHz 4GB | Samsung Spinpoint F1 750GB 7200RPM ^^
#35 en busbillet pris 17kr. ~ 20km
en tur i en bil 2,38*20 ~ 47,6
en hyundai i10 pris per kørt km ifølge FDM 2,38kr/km
Så hold du dig bussen indtil, du får lidt realitetssans.
--
Der findes to slags kvinder: Dem der bliver sure over ingenting og dem der bliver sure over alting.
Al magt til tvivlerne! ...Måske
Lol hvis en billet i københavn bare kostede så lidt! 16 kr er jo INGEN ting!
--
The box said "requires vista or better" so I bought a Mac.
#46 Det vil sige din bil kun køre 3.4km pr liter?? hvis en bil køre 20km på en liter og en liter benz koster 9kr. men self hvis du køre med 8000 omdrejninger hele tiden kan det da godt ske!
--
Ik så hurtigt Mor!!!
#39 sorry... -.-
#21 hvad fanden skal vi med din IQ?? skal jeg også blære mig med at jeg har scoret 160 i samtlige tests og havde svært ved at komme ind som værnepligtig pga. af min viden...
De laver nemlig tests til session for at sikre sig at man ikke er autist (andre der har prøvet disse tests? sooooo easy!)
--
The box said "requires vista or better" so I bought a Mac.
#48 Comon - tænk :)
Selvfølgelig gør den ikke det.
Her er indregnet alt - brændstof, reparationer, værditab osv. - så den samlet set koster 2,38kr. pr. kørt km.
--
Shit happens..
#50 se det kan han jo bare have skrevet ;) men hvis han tror han kan køre 20km på 1 zone må jeg godt nok le! han kan lige danse rundt inde i byen ;)... alt afhængig af hvilke amt man bor i ;)... bruger 100kr på bus om ugen hvorimod jeg bruger 25kr hvis jeg KUN skulle køre frem og tilbage på arbejde! og det jo ikke ligefrem fordi de fremmer lysten til at tage bussen eller tog når de hæver priserne konstant!
--
Ik så hurtigt Mor!!!
Ja i har ret.
Nu har jeg ikke lige læst det hele men det er ikke kun hverdags kørsel der skal regnes med men det giver stadig underskud men vis det skal holde med overskud skal der laves en leasing aftale eller også dem der allerede har bil fordi de syndes det er nødvendigt de tager måske bilen istedet eller vis man er 3 der køre med hver dag så skal prisen splejses og så kan det betalesig men ikke CO2 udslippet den stiger nemlig mere...
og ja vis bussen skal holde i 6 år som de plejer giver det mange udgifter de skal selvfølgelig også erstattes af mere skat og Chuførene de får løn af vognmands -selskabet som F.Ex:. Iversen ... det er derfor billiger for komunerne og nej det bliver faktis ikke dyrer pga mellemled
det er fordi der bliver sparet på busserne at der er støre udgifter vi skalbetale direkte men vis alle betaler lidt mere i skat så kan det stort set udlignes men nu skulle det også representere jeres mening omkring det var for dyrt eller ej.... se #38 lige som det er frund til at skrive ex det er fine priser det må godt koste det så fremstår det som en mening ikke det findes kun en rigtig ting og det er det jeg siger så Please lad vær at srige mere du er da dum nej skriv meningen og hold jer til emnet...!
--
Når min møgspand ikke kan starte tager jeg bussen til arbejde.... 18 kr. for at køre 1,8km.
Det er jo absurd.
--
VLTJ = 24 kr ligegyldigt hvor langt du skal på strækningen.
Men btw - overvej hvor vildt PostDK's priser er stedet over de seneste år? Da jeg startede på hol sagde man 50 kr for porto selvom det reelt kun kostede 42.5 - nu koster det MINDST 75 kr at sende en pakke. Det er fanme en voldsom stigning på kun 5-6 år!! Og så vil jeg sgu skide på at de er europas hurtigste - Danmark er et fucking lille land!
--
MSN: [email protected]
- Men lad være med at tilføje mig med mindre du har noget fornuftigt at sige!! Ja den sidste tosse er ikke født. Lad være med at starte tråde med postulater du ikke ved noget om. Bruger man sin bil på arbejde får man 3,5kr pr. kørt kilometer af staten fordi det svarer overens med udgifter til benzin, vedligehold, service inkl dæk osv. Hvis jeg skal tage udgangspunkt i dit regnestykke så koster det 70kr at køre 20 kilometer i bil!
Og så kan du begynde at argumentere i mod de 3,5kr pr kilometer, at det er overdimensioneret, men det bliver reguleret løbende og staten er nok lidt bedre til at regne end du er ;)
--
AMD x64 5000+, 3gb ram, Radeon 4830 512mb, 500gb hdd.
Acer Aspire One, Windows 7, 1,6ghz, 1gb ram, 160gb harddisk, HTC Touch Pro, Nokia E71
#55 "Ja den sidste tosse er ikke født"
Jeg har en god en ;) "The mother of stupid, is always pregnant!"
--
The box said "requires vista or better" so I bought a Mac.
#55 men får man noget når man køre i bus til arbejde... næææ nej! :(
--
Ik så hurtigt Mor!!!
#57 ok jeg tog fejl :D
--
Ik så hurtigt Mor!!!
#52 Du roder rundt... Der er hverken hoved eller hale i det, du skriver. Sammenlagt med den dårlige grammatik er det nonsens. Spørg nogle stykker, du kender, hvad det koster at have bil. De fleste bruger nok ca. 2000 kr om måneden inkl. alt og kører vel 2000 km. Det koster altså med forsikring, vægtafgift, brændstof, vedligeholdelse osv. 1 kr pr. km. Hvis man lægger værditabet på bilen oveni, bliver det nemt 1,50-2 kr pr. km. Fat det nu...
Jeg er enig i, at offentlig transport er dyrt i DK. Ja, faktisk er næsten alt dyrt. Berlin har noget af det bedste offentlige transport, jeg har brugt. Billigt, fleksibelt, nemt - det kunne man lære noget af i fx København. Men generelt er priserne også lavere i Tyskland. Frugt, slik, sodavand, mad og andre dagligvarer koster typisk 30% mindre.
--
Med løven på vor stolte bryst, vi følger jer fra kyst til kyst - Forza FCK!
Sådan, bare lige for at sætte det hele i perspektiv.
Jeg kører i en Peugeot 206 HDI. omkring 22 km/l
Når jeg lige regner sammen på det, så koster det mig lige knap 5k om måneden og have den, og køre de ture.
Skulle jeg tage bussen, og købte enkelt biletter til og fra arbejde ville det løbe op i ca 3k. (højt sat)
Så og sige at det er økonomisk fordelagtigt og køre bil, frem for offentlig transport, holder ikke helt stik. Ikke i mit tilfælde i hvert fald.
Havde man en skrammel kasse af en bil, ville det nok ikke være meget anderledes, da man må forvente større udgifter på reperation end jeg har med, og større udgifter på brændstof.
#44
Det er korrekt, at han får det samme uanset antallet af passaegere. Men du kan godt regne med, at prisen på billetten er regnet ud fra et gennemsnit af passagere.
--
Smerter? : http://paincare.dk[...]
Forslag til HOL: http://hol.uservoice.com[...] #60 ja det er dyrt for nogle at have bil men dem som tænker nogle har egentlig ikke tænkt sig særlig godt om...
1 bil kører i gennemsnit 35 km pr. Dag
100.000 bil
+15.000 reperationer
/35kr spare pr dag
3,2kroner pr. km
de er fandeme hurtig hjemme
/ 3
=1 krone pr kilometer
spar 10 kroner
pr. tur ja resten af stykket giver sig selv 1krone pr. måned*30
30 kroner pr måned i en ny bil hvis du vel og mærke ikke lægger slid på dæk og hjul
men ..
det koster altså 100 kroner pr måned at tage bussen med ti turs kort med måneds kort er det ca. det samme (man spare lidt mere)
men det vill sige med mindre man har udgifter på en bil mere end 15.000 kroner pr måned er det spild af penge at tage bussen. regeringen tror bare at man kan have lav skat og GOD Velfær a ar den går ikke nok mangler jeg nogle tegn i regnestykket men den skulle holde her og det er ikke forkert
man spare 3.500 kr pr år at tage bilen.
det er jo skut at bussen skal være dyrer end bilen det kan alle da se
--
If you never see the tunnel... You will never see the other side.
#59 momssen er lavere i tyskland
den går over en anden bruger betaling de gir det samme men alle gir lidt til det
derfor er det et problem..
--
If you never see the tunnel... You will never see the other side.
http://www.sf.dk[...]
citat fra ^^
"Bussen skal køre
Men mange steder er bussen nu forsvundet fra køreplanen. Konsekvensen er, at gymnasieelever dropper den sidste time for at nå bussen ? eller kommer et kvarter for sent om morgenen. Ældre kan ikke komme rundt i byen, fordi stoppestedet er blevet nedlagt. Man tager bilen i stedet for bussen og toget for at nå på arbejde. Konsekvensen bliver stadig ..."
--
If you never see the tunnel... You will never see the other side. MÆLK
Arla Foo"l"s har sat mælk på hylderne i supermarkederne så som Føtex
der er der aldrig gammel mælk det bliver nemlig fjærnet nå det bliver ældre end en bestemt dato de fyrer og fyrer fordi deres mælk ikke bliver soglt den er nemlig dyr fordi den skal dække over det tab der kommer på alt det der skal smides ud.
det er sku smart at de køber sig til alle hylderne det er da mærkeligt at de kan få lov helt ærlig syndes i så at det skal være så dyrt uden at nogen griber ind jeg mener de har mange penge så de køber alle hylderne det resulterer i monopol og så stiger mælken yderligere... kan det passe
--
If you never see the tunnel... You will never see the other side.
*Posting in thread with Epic potential*
#61 Jeg kan udfra dit regnestykke konkludere at min egen IQ må være faldet ganske betragteligt de sidste par år, For jeg fatter da ingenting af den opstilling du har lavet der.
Hvor får du dine tal fra, skal regnestykket læses nedefra og op, fra venstre mod højre eller er det skrevet i kode?
"men det vill sige med mindre man har udgifter på en bil mere end 15.000 kroner pr måned er det spild af penge at tage bussen. regeringen tror bare at man kan have lav skat og GOD Velfær a ar den går ikke nok mangler jeg nogle tegn i regnestykket men den skulle holde her og det er ikke forkert"
Hvad mener du? At hvis man bruger under 15.000 om måneden på sin bil, så kan det ikke betale sig at tage bussen???
Se det forstår jeg ingenting af...
Vi har(så vidt jeg er orienteret)Danmarks dyreste offentlige transport(København),
men kan trods alt stadig købe et periodekort til 2 zoner i 30 dage for 320 kr.
Det kan du, om du så købte en brugt Ellert, ikke få en bil for.
--
Er der for mange Nicklas0912-tråde på Hol.dk?
*Ganja free since Jan. 2nd 2009*
#64 nej det er også inviklet ..
at forklare
--
If you never see the tunnel... You will never see the other side.
# 54 det er vildt dyrt ja enig
--
If you never see the tunnel... You will never see the other side.
#61 jamen det giver jo ingen menning det du skriver....
er specielt glad for sætningen "de er fandeme hurtig hjemme ", og ja det er man, hvis man har en bil, hvis det er det du mener... en ting jeg så ikke forstår er hvordan indgår denne detalje i regneskyttet...
hvorfor har du ikke bare en bil ??
hvis du ikke er over 18, kunne du jo bruge de 3500 kr du spare på at have en til at køre dig rundt...
okay, jo udgifterne er for høje ved brug af den kollegtive traffik, hvordan det skal løses ved jeg ikke. Den liberale model ville nok være at skabe konkkurence på marked og den socialistiske løsning noget med at staten overtager den kollegtive traffik eller kaster penge efter den... Men dette er jo en diskution i sig selv, der kan springe ud af spørgsmålet som du stiller til de høje priser... pt bliver der jo bare kastet muder om i mener at priserne er okay eller for høje...
--
And I find it kind of funny, I find it kind of sad. The dreams in which I'm dying are the best I've ever had. -Mad world
"Se det forstår jeg ingenting af...
Vi har(så vidt jeg er orienteret)Danmarks dyreste offentlige transport(København),
men kan trods alt stadig købe et periodekort til 2 zoner i 30 dage for 320 kr.
Det kan du, om du så købte en brugt Ellert, ikke få en bil for"
ja ikke efter en måned men efter 2-3 år.
Men nu er regnestykket ikke ud fra, at du først skal til, at købe bil men efter, at du allerede har en. se det link i #63 der er nogle bedre forklaringer der.
--
If you never see the tunnel... You will never see the other side.
#69
du har da nogen lunde fanget den du mangler bare den komonistiske løsnig gratis
"okay, jo udgifterne er for høje ved brug af den kollegtive traffik, hvordan det skal løses ved jeg ikke. Den liberale model ville nok være at skabe konkkurence på marked og den socialistiske løsning noget med at staten overtager den kollegtive traffik eller kaster penge efter den... Men dette er jo en diskution i sig selv, der kan springe ud af spørgsmålet som du stiller til de høje priser... pt bliver der jo bare kastet muder om i mener at priserne er okay eller for høje..."
Det er egentlig det helt rigtige emne jeg søgte nemlig emnet.
--
If you never see the tunnel... You will never see the other side.
#71 tja sætning 1, her forstår jeg hvad du mener... men sætning 2 efter citatet, endnu en gang giver det ingen menning...
--
And I find it kind of funny, I find it kind of sad. The dreams in which I'm dying are the best I've ever had. -Mad world
Emnet er at mange ting er dyre, ikke busser det var bare et exempel.
--
If you never see the tunnel... You will never see the other side.
Du er jo ravende vanvittig!
--
#73 Citat:
"Emnet er at mange ting er dyre, ikke busser det var bare et exempel"
Modsiger du ikke lidt dit topic, eller er det bare mig?
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur. Fredagen er reddet af denne tråd.. :D
Er du utilfreds, kan du da gøre noget ved det eller lade være med at røre bussen..
Stadig er det nu rigtigt, der er overvejet at lade busserne være gratis, da omkostninger til at håndtere indtjeningerne næsten er større.
--
# 75 I topic'et står der faktis "Ex," og det er det samme, som Exempel.
# 74 Der er jo et problem, med de danske priser på den offentlige transport, og andrer ting, hvilket vores "smarte" Regering, har valgt ikke at gøre noget ved. Sammentidig sænker de skatten. Og så skal de holde Klima topmøde i københavn. Der er ligesom noget der ikke rigtig stemmer.
Så at jeg skal være "ravende vanvittig!" Det kan jeg ikke se. unskyld!
--
If you never see the tunnel... You will never see the other side.
#77
Du synes altså ikke længere, at busser er dyre?
Skulle denne tråd ikke bare skrottes? Tror det er begrænset hvad der kan komme mere ud af den..
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur. nej det er stadig for dyrt ja jeg cykler
--
If you never see the tunnel... You will never see the other side.
Lol en IQ på 145 som 14'årig? Hvilket test har du taget?
#49
Jae, facebook testen er ikke så hård.
Danskerne har ca. en gennemsnitlig IQ på 98,xxx
Du kan ikke sammenlige biler og busser, og specielt ikke hvis du siger at bilen køre på diesel, da det også gør afgifeten dyre. (og kan kun betale sig hvis man køre rigtigt langt..)
Desuden ved du ikke hvornår der kommer uventede afgifter på din bil.
Her hvor jeg bor har benzin prisen ligger på en 9-11 kr.
--
http://img510.imageshack.us[...]
..:D Skal man græde eller grine?
0# du skal vide at det altid er rart med en ungdom som vil diskutere, og jeg tror på den front du har en lys fremtid foran dig - også fordi du forsøger at sætte dig ind i nogle samfundsvidenskabelige områder. MEN jeg må desværre, i samme åndedræt, sige at du mangler meget generel indsigt, og at dette gør dig fandens påståelig - hvilket blot udstiller din uvidenhed. - men igen du er 14 år gammel, så er det forståeligt at du har visse mangler.
For det første så ja offentlig transport er dyrt, men det koster i snit 2kr/km at have bil, + du skal købe bilen OG (vigtigst af alt) du bærer også hele ansvaret. Derfor skal du ikke tro at det er billigere at køre bil. Jeg kører selv 2000km om mrd, og det koster mig ca. 3500kr (diesel, rep., vægtafgift, forsikring). Men jo vi kan godt gøre det billigere at køre i bus, så skal skatten som sagt bare op, eller vi skal skære ned et andet sted (på SU'en f.eks.???) alt i politik (og livet) handler jo om give' and take - og det er så for den offentlige traffik landet på 50%, hvilket jeg personligt mener er rimeligt, idet man også bør forlange at sådanne transportsystmer er selvfinansierende. (som f.eks. storebælt- og øresundsbroen)
Når du snakker om at alting er så dyrt i Danmark, og at det er "regeringens skyld", så mangler du igen "basal" økonomisk forståelse. Det du skal se på, er ikke den nominelle pris, eller løn - men derimod det der hedder real-priserne, eller reallønningerne. Grunden til at vi i Danmark har et så højt prisniveau er at vi samtidigt også har et enormt højt løn-niveau. Så ergo hænger det sammen. Hvis du vælger at sætte dig mere ind i makroøkonomi (hvilket jeg synes du skal), så vil du også finde ud af, at danskere er enormt godt stillede og meget velhavende, set i forhold til resten af verden.
Du er også en typisk "ræve-rød" ungersvend (lige SF's kerne målgruppe!), og det forstår jeg også godt, den socialistiske ideologi er lige guf for en ung idealist. Men når du siger at liberalisterne "ikke vil have vældfærd", så går du igen for langt med din konklusion. Alle partier vil have vældfærd, forskellen ligger i, hvordan partierne mener de opnår den. De liberale (Konservative og Venstre), mener vejen ligger i, at gøre Danmark rigt ved at få folk til at arbejde, og styrke erhvervslivet (eksport mulighederne).
Ang. din stavning, så skal du igen huske på hvordan du præsenterer dig selv. Du har selv valgt at benytte et skriftligt medie til at ytre dig i. Det betyder også, at du bør gøre dig meget umage med hvordan du bruger mediet. Du har selv vist at du godt kan stramme dig an, og skrive et mere forståeligt sprog, så det synes jeg du skal blive ved med at gøre.
(lige til sidst vil jeg påpege at statens befordringsfradrag er på 1,83kr (1,88 næste år) pr kørt kilometer fra 24-100km. derefter falder fradraget til omkring 1 kr)
--
#83
billigere at køre i bus, så skal skatten som sagt bare op, eller vi skal skære ned et andet sted (på SU'en f.eks.???) alt i politik (og livet) handler jo om give' and take - og det er så for den offentlige traffik landet på 50%, hvilke
hvad fanden hadve du tænkt dig at give alle en bussdriver uddannelse?????
SU er derfor at man bliver nogen lunde hurtigt klar til længere uddanleser...
med den væk er der først nogen der klager bare se på skattekomisionen's forslag om at skære ned hvad havde du tænkt at det hvar en engangs forestilling.
nej aldrig
--
If you never see the tunnel... You will never see the other side.
#81 Buycutter FACEBOOK
--
If you never see the tunnel... You will never see the other side.
#84
Nøjj du skal nok til at læse #83 igen.
Han mener at hvis det skal blive billigere skal skatten enten bliver større, eller skal man spare på andre områder. Hans eksempel på andre områder var så SU'en.(Og nej, det betyder ikke at han skal ville vælge SU'en hvis der skulle skæres ned på noget)
#85
Hvilken IQ test har du så taget?
Edit:
Mener du at jeg boycutter facebook, eller at du gør det? :)
--
http://img510.imageshack.us[...]
..:D omg forkælet KBHer :D
det er sku da billigt, prøv at bo over vest på ;)
--
Bundkort: ASrock A780G
CPU: AMD Phenom II X4 3.0Ghz
Grafikkort: Sapphire Radeon HD 4870 512 GDDR5
RAM: A-Data 2x2GB+2*1 800 MHz
Hey The-Killer-Mouse-Ranger! Betaler du skat?
Hvis ikke så luk ædespalten, sluk computeren og spil ludo. Eller sagt på en anden måde. Stik hånden op i røven og vink.
Du er så blæst, at det er til at blive åndssvag af.
--
Jeg kan ikke se hvorfor I mener trådstarter er komplet idiot.
Jeg synes ikke han skriver noget der er specielt dumt - omend jeg heller ikke føler mig særlig oplyst af at læse hans indlæg, men slap da lige af folkens !
Lønningerne kan altså ikke følge med hverken mælken eller busbiletterne.
Jeg er selvstændig erhvervsdrivende og jeg kan køre en km for under en krone (ca. 70-80 øre incl forsikring, afskrivninger, brændstof ex moms, vedligeholdelse, reparationer, m.m.) - jeg kører ca. 40.000km om året). Her er dog tale om reelt værditab på mit køretøj og ikke tale om afskrivninger jvf gældende skattelovgivning.
Der er ca. 10km og 15mins kørsel i bil til mit kontor inde i indre by i bil. Det koster mig godt og vel 10-12kr.
Til sammenligning koster et 3zoners klippekort 17kr pr. klip og transporttiden er det dobbelte af hvis jeg kører i bil.
Det er simpelthen ikke i orden at man tjener penge på at fucke miljøet op. Og jeg sparer 10-20kr om dagen på at lave huller i ozonlaget.
Jeg ved ikke helt hvad det er du prøver at fortælle os vedr. mælk - men jeg går da ikke ud fra at arla også har købt sig ind i discountbutikker som netto og fakta - eller hvad? I så fald får de aldrig monopol - folk vil, trods alt, hellere betale 5kr for en liter mælk end 10kr.
#55 Nej staten aner ikke en skid. Latterlige Brianer der kører rundt i en svinerbil med 5-6km pr. liter - eller million-dollargrin der taber femcifrede beløb årligt i værdi - der passer taksterne måske.
Og så er der alle os andre der tjener kassen på statens latterlige takster.
Jeg kører 40.000km om året og det koster mig som nævnt tidligere et godt stykke under en krone pr. km incl alt. Skulle jeg beregne manglende renteindtægt af den kapitalbinding det er at have en bil og lægge det oveni vil jeg stadig kunne holde mig under en krone.
Så hvis jeg giver 1kr pr. km og staten giver mig et fradrag på 3,56kr pr. km (2009 sats) - så kan man vel næsten sige jeg kører gratis - så længe min virksomhed har råd og er overskudsgivende ihvertfald.
--
Basic Programmers never die.
They just GOSUB and dont RETURN.
JA. hvorfor så dyrt?
Altså busserne de tjener godt på det.
Og de er lige glade;D
--
Det koster kun en 10½ at tage busen, hvis man er mig :P
--
Intel Core i7 920 2.66Ghz | Intel DX58SO | Force3D 4870 x2 | 6GB DDR3 1333Mhz Kingston | Samsung F1 750GB | 750W Energon | APLUS CS-188AF |
Til alle:
Nu skal I (fandme) holde op med at modsige Peder!
Han siger at offentlig transport er pisse dyrt, og så skal I ikkeblive ved med at sige noget andet!!
Vil en admin venligst lukke denne tråd?
TAK
--
W I N D O W S
V I S T A
I århus koster en bus billet 20 kr! Jeg går hellere! :D
--
#92 Så Peders ord er lov? Godt at vide - og hvem giver dig ret til at bestemme om en tråd skal lukkes?
--
"Theres no place like 127.0.0.1"
http://i171.photobucket.com[...] #89 den høje takst er jo også kun for de første 20000km, derefter er det halvtakst. Nu skriver du selv 10km i indre by...københavn formoder jeg, hvilken bil og hvad giver du ca. i forsikring? 70-80 øre pr. kørt kilometer lyder meget billigt.
--
Der findes to slags kvinder: Dem der bliver sure over ingenting og dem der bliver sure over alting.
Al magt til tvivlerne! ...Måske
#81
Nu er det ikke en facebook test jeg har været i gennem, men godt forsøgt ;)
--
The box said "requires vista or better" so I bought a Mac.
Jeg har svar på alt jeres snak!!
Finanskrisen xD
hehe :)
--
Processor: AMD Dual Core Processor 3.00 GHz
RAM: 4.00 GB
Grafikkort: GeForce 9800 GTX+ (Overclocket fra producent)
Systemtype: Vista 32-bit
#92 Vil du ikke venligst pisse af?
--
#92 hold da kæft du er dum! xD
--
har en hp
Så lige nogen posts omkring en sammenligning med prisen man betaler for at køre med bus, eks der blev sagt i #35 at man betaler mere for at køre per kilometer med bus, end med egen bil, hvilket jo ikke passer.
Tag i betragtning alt det som #36 siger, og tænk så på prisen per kilometer i bil, hvis man tæller grøn afgift, banklån, forsikring osv med, så bliver det jo pludselig meget dyrt per kilometer man kører
--
#95 Jeg har en gammel ford transit og jeg kan løfte momsen af dieselen jeg fylder på den.
Jeg betaler ca. 5-6.000kr i forsikring. Og så bruger jeg ikke forfærdeligt mange penge på vedligeholdelse - jeg burde måske bruge lidt mere så jeg kom op på en krone eller lidt ekstra hvis jeg vil have den skal holde i mange år.
--
Basic Programmers never die.
They just GOSUB and dont RETURN.
#81: Ens IQ bliver ikke højere med tiden...
--
Phenom II X4 940 3.0GHz | Club 3D HD4870 Extreme OC 1GB | MSI K9A2-Neo-F
Mushkin DDR2 1066MHz 4GB | Samsung Spinpoint F1 750GB 7200RPM ^^
101: Grunden til du kan holde dine udgifter nede må også tilskrives at du kører mange km årligt, for hvis du kun skulle bruge bilen til/fra arbejde (10 km x 2) ca 225 dage om året (gennemsnits arbejdsdage på et år) ville du køre 4500 km årligt - hvis din forsikring så er 6000, din vægtafgift er 3000 (gammel gulplade bil før 97) og du kører 10 km literen i snit (gætter på en dielsel transit knap når at blive varm på 10 km med stille kørsel, og herved reelt ligger meget lavere end hvad den er opgivet til) ender vi på 3400 i diesel.
Vi formoder så at du har betalt den kontant og har kostet 20.000 - den kan vel holde 2x syn uden store udgifter og kan herefter skrottes og indbringe 2000 kr - herved 18000 / 4 år eller 4500 om året pr km. Ford laver jo nogle dejligt stabile biler, så vi regner stærkt med den ikke skal have skiftet reservedele og service er uden betydning på den. Altså et år koster Altså 6000+3000+3400+4500 = 16900 kr, som du trækker momsen fra - kr. 13520/4500 = 3 km pr km..
Jo mere du kører jo lavere bliver prisen naturligvis, men 70 øre pr. km kommer en transit ikke ned på, grundet dens store diesel forbrug. Bare denne udgift vil være (ved driftsvarm motor) omkring 0,6 øre pr. km. Det er ikke billigere at køre bil end bus, det er blot en luksus - som man kan vælge at betale for eller lade være.
- Jeg gør opmærksom på at dette indlæg er fyldt med stave- og gramatiskefejl og tager forbehold for mine udregninger.
--
"Not working" is defined as your PC being reduced to a slab of molten metal and plastic. If that's not the case, be more specific!