Seneste forumindlæg
Køb / Salg
 * Uofficiel Black/White liste V3
Login / opret bruger

Forum \ Off Topic \ Hyggekrogen
Denne tråd er over 6 måneder gammel

Er du sikker på, at du har noget relevant at tilføje?

digitalfoto.dk

Af Juniorbruger Conluxa | 29-12-2008 21:26 | 2820 visninger | 13 svar, hop til seneste
Nogle personer som har handlet hos digitalfoto.dk ? Jeg har handlet der, men gør det ikke igen. Årsag: Jeg havde bestilt Nikon D90 + SB900. Men da jeg fandt ud at mange af de nye funktioner som f.eks Liveview ikke var noget jeg fik brug for, returnerede jeg sættet igen og i stedet for ville købe D80. Men nu laver forhandleren brok og vil trække et ukendt beløb for en beskyttelsefilm på en beskyttelsesskærm. Det kan nævnes at den aftagelige beskyttelsesskærm sad på kameraets dataskærm og jeg derfor ikke havde nogen grund til at fjerne en evt. beskyttelsesfilm. Helt ærligt, jeg har behandlet kameraet og blitz med omtanke og emballagen er 100% intakt som forhandleren har beskrevet i handlesbetingelserne. Der var ikke så meget som et fingeraftryk, da jeg havde taget hvide handsker på mens jeg holdt på kameraet og blitz. Jeg foreslog i så fald at oprette en RMA, hvis denne beskyttelsesfilm havde en værdi for forhandleren. Men nej, det tog for lang tid. Virker som om forhandleren kun er ude på et tjene lidt ekstra på en evt. beskyttelsesfilm som ikke var monteret da jeg modtog pakken ? Nogen foreslag til hvad man stiller op med sådan en forhandler. Jeg kender udemærket de forskellige klagenævn, men vil også tage kontakt til Nikon for at høre deres mening.
--
#1
Wiz@rd
Mega Supporter
29-12-2008 21:29

Rapporter til Admin
Hvorfor skal forhandleren have skylden for, at du ikke har sat dig ind i tingene inden køb? Hvordan vil du selv have det med, at modtage "brugt" grej som du har betalt fuld pris for? Ja, skriv du til Nikon Danmark, de skal også grine lidt ind imellem!
--
De fleste af os vil hellere risikere en katastrofe end læse brugsanvisningen. Fik en dejlig datter d.7/12-06!
#2
Chrysaor
Bruger Aspirant
29-12-2008 21:37

Rapporter til Admin
Kan kun støtte #1 i hans udtalelse, men det kunne da være interessant at høre, hvad det ukendte beløb reelt blev sat til. Du kan jo dreje situationen 180 grader, og overveje om du selv ville acceptere køb af en kamera, hvor beskyttelsesskærmen ikke længere sad på? Specielt i forbindelse med et kamera i samme det beløbsstørrelse, som et D90 nu engang er i.
--
Intel C2D 2,53GHz 6MB WSXGA+ 1680x1050 NVIDIA 9650GT 512MB GDDR3 250GB 7200rpm SATA Harddisk - 4 GB DDR2 PC6400 800MH ...Zepto Mythos
#3
Conluxa
Juniorbruger
29-12-2008 21:54

Rapporter til Admin
#1 Læs venligst en gang til og du vil opdage at jeg har nævnt at den såkaldte beskyttelses film ikke var monteret da jeg pakkede kameraet ud ! Desuden sætter jeg mig altid ind i betingelser før et køb. Jeg kan godt accepetere at en vare har været pakket ud, så længe den ikke har modtaget nogen form for skade (Ridser osv) og at alt tilbehør som hører med varen er til stede. Emballagen skal selvfølge også intakt, dvs ikke flået i stykker. Definer venligst "Brugt grej" ? Hvorfor skulle Nikon grine af deres kunder ? PS: Som jeg ikke havde nævnt, var plomberingen på kameraets pakke brudt, da jeg modtog sættet ! #2 Igen, læs venligst 2 gange. Jeg taler om en beskyttelsesfilm på en beskyttelseskærm !
--
#4
Wiz@rd
Mega Supporter
29-12-2008 22:08

Rapporter til Admin
#3 Ang. "brugt grej" mener jeg, at hvis jeg betalte xxxxkr for et nyt kamera, ville jeg blive temmelig sur, når tælleren viste 75 skud. Du huskede vel, at brokke dig over brudt plombering? Hvorfor returnerede du sb-900, den passer da fint på en d80! ang. Nikon Danmark så er de vist rimelig kolde overfor parallelimport. (ja jeg har set der står fra danske leverandører)
--
De fleste af os vil hellere risikere en katastrofe end læse brugsanvisningen. Fik en dejlig datter d.7/12-06!
#5
Conluxa
Juniorbruger
29-12-2008 22:43

Rapporter til Admin
#4 Et kamera af den type kan nemt skyde 75 skud på få sekunder og udgør ingen forringelse af varen. Med hensyn til plomberinger, så har jeg givet min holdning til afprøvede varer i #3. Der står heller intet i forhandlerens betingelser at varen skal returneres plomberet, for så havde jeg for længst tilkendegivet mangelen.
--
#6
Wiz@rd
Mega Supporter
29-12-2008 23:10

Rapporter til Admin
og jo det udgør en forringelse, da jeg ikke kan se, om du har udført et skift af objektiv mellem hvert skud og dermed muliggør beskadigelse af spejl og indtrængende støv. Hvis jeg købte for 10000 kr dslr ville jeg have en ubrudt vare, medmindre jeg var orienteret om brudt plombering.
--
De fleste af os vil hellere risikere en katastrofe end læse brugsanvisningen. Fik en dejlig datter d.7/12-06!
#7
Conluxa
Juniorbruger
30-12-2008 08:05

Rapporter til Admin
Wiz@rd Lad os lave et eksempel på dit næste køb, som du fortryder 2 dage senere. Du har selvfølgelig som person ikke afprøvet varen og sender den retur til forhandleren. Dagen efter får du beskeden: Der mangler en elastik på et af kablerne og vi trækker derfor xx kroner ! Hvad vil du nu gøre ved det problem ? Stod er nogen steder på pakken, hvor mange elastikker der var brugt til at pakke varen ? Nej vel og der stod heller ikke noget om at mit køb skulle være forsynet med en lille beskyttelsesfilm på et beskyttelsesdæksel ! Læs venligst også dette: http://www.forbrug.dk[...] Har du noget at kritisere til disse eksempler ?
--
#8
gfunknown
Nørd
30-12-2008 10:59

Rapporter til Admin
jeg vil mene at du skal skrive til butikken igen og høre hvad beløbet bliver, hvis det er 10-100 kroner så ville jeg droppe det og så bare handle et andet sted næste gang, du kunne godt skrive til Nikon og se hvd de ville sige, for så vidt jeg ved så er det fuldt ud lovligt at pakke kameraet ud af æsken, samt afprøve det så længe det er købt ubeset og sendt med posten.
--
#9
Wiz@rd
Giga Supporter
30-12-2008 11:51

Rapporter til Admin
#7 som jeg skrev tidligere, så burde du selv have gjort opmærksom på brudt plombering, så havde du ikke haft problemet idag. Men næste gang du skal ud og købe, så gør det i en rigtig butik, hvor du kan afprøve varen og se hvilken der passer bedst, så er både du og butikken fri for problemerne. Men lige et spørgsmål du ikke har besvaret hvorfor bytte sb-900'eren??
--
De fleste af os vil hellere risikere en katastrofe end læse brugsanvisningen. Fik en dejlig datter d.7/12-06!
#10
Conluxa
Juniorbruger
31-12-2008 13:54

Rapporter til Admin
#2+8 Det beløbet er nu trukket: 269Kr, for en beskyttelses film til et dæksel ! http://cavvisualcommunication.net.dynamicweb.dk[...]
--
#11
gfunknown
Nørd
01-01-2009 13:05

Rapporter til Admin
jeg syntes ikke det er iorden i mine øre, men tror desværre ikke du kan gøre andet end at evt. skrive til Nikon, for mener at klagestyrelsen har et min. beløb som skal være opfyldt,
--
#12
Marshall (ikke logget ind)
Gæst
01-01-2009 14:49

Rapporter til Admin
Hej folkens! Her vil jeg gerne forsvare digitalfoto.dk Jeg købte også et D90, lige da det udkom. Jeg havde kameraet i en uges tid og fandt så ud af der var 3 defekte pixels på skærmen. Jeg skrev pænt og spurgte om det kunne byttes til et nyt. Det var der ingen problemer i - jeg sendte min kasse og 4-5 hverdage efter, havde jeg et nyt kamerahus. :) Det skal så lige siges det virker perfekt nu. Jeg ved at Hest|(herinde fra) også har købt der. Det er trist at høre - men et eller andet sted, vil jeg også sige du skulle have kontaktet dem med det samme - mht. plombering. Jeg mener dog ikke mit kamera havde nogen former for plomberinger - men jeg havde film på coverdækslet. Er der andre fotointeresserede folk herinde? :) Kunne da være rart at drøfte udstyr mv. Vil da lige sige jeg står og vil købe et SB-600 til 1500 på nettet. Nu vil jeg nok definere mig selv som amatør - selvom jeg kender kameraet fuldt ud. Er det anbefalet at købe SB-800 - som koster 2500?
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#13
Hansp
Gæst
27-01-2009 21:44

Rapporter til Admin
Vil bare sige jeg har købt for 80,000 kr hos digitalfoto uden nogen problemer havde et Sony A700 som var defekt da det kom tilbage havde det åbenbart været mange stede ifølge cav jeg sagde til Digitalfoto jeg var utryk ved det og fik promte et nyt det kalder jeg service på det tidspunkt havde jeg kun købt for 16,000 kr. Så dem kan jeg varmt anbefale.
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.

Opret svar til indlægget: digitalfoto.dk

Grundet øget spam aktivitet fra gæstebrugere, er det desværre ikke længere muligt, at oprette svar som gæst.

Hvis du ønsker at deltage i debatten, skal du oprette en brugerprofil.

Opret bruger | Login
NYHEDSBREV
Afstemning