# 0
Det er en konkret vurdering fra sag til sag. Men det er rigtigt, at det i udgangspunktet skal være den samme fejl, hver gang. Dog vil man i vurderingen, ved f.eks. forbrugerstyrelsen, også tage højde for hvor længe reklamationsbehandlingerne har taget, hvor længe har du haft varen, hvor den virkede osv.
Desuden har det betydning om du selv har samlet computeren eller du har købt den samlet. Er det sidste tilfældet vil man formentlig i mindre grad være tilbøjelig til at se på, hvorvidt hver enkelt fejl skyldes den samme komponent eller ej.
Hvis fejlene skyldes softwareproblemer, som f.eks. er forårsaget af vira og lignende, så vil det ikke være dækket af din reklamationsret.
Det bedste du kan gøre er at bede butikken om at få pengene tilbage og så se hvad de siger til det. Hvis de nægter og problemerne fortsætter, må du - uanset om du har ret eller ej - starte en sag ved forbrugerklagenævnet, hvis du vil have pengene tilbage.
Håber det hjalp lidt, selvom jeg som skrevet ikke kan give dig et sikkert svar.
--
Luk de dårlige butikker og fremhæv de gode butikker. Giv dine erfaringer videre til andre - www.edbpriser.dk[...] eller www.nettjek.dk[...] (eller begge).