fugt i strømfordeleren måske , det lyder jo som et tændings problem
--
--
-Intel Core 2 Duo E6750 3.2ghz
-Asus P5N32-E/SLI/PLUS Nforce 680i
-4GB Kingston- GEFORCE 8800GT 512
-4x320GB SATAII 16MB
- cool - checker jeg - når jeg lige lærer hvor dén befinder sig..
--
--
#2 det er nok en brun dims hvor der sidder 5 kabler i som kommer fra tændrørne , toppen kan tages af , der sidder 2 clips som lige åbnes , der under skulle helst ikke være fugt der under , og mener der sidder en rotor også , den kan være slidt og skal skiftes ( koster næsten ingenting)
--
--
-Intel Core 2 Duo E6750 3.2ghz
-Asus P5N32-E/SLI/PLUS Nforce 680i
-4GB Kingston- 8800GT 512
-4x320GB SATAII 16MB
okay cool - så ved jeg godt hvor den sidder.. undersøger lige lortet i morgenlyset :)
--
--
Fugt i strømfordeleren eller på tændkablerne er et godt bud, som #1 skriver. På en tankstation kan du købe en antifugt-spray - i gamle dage hed det Pronto - som du sprøjter på tændkablerne, tændhætterne (den, der går ned over tændrørene) og inden i strømfordelerlåget.
Som #3 skriver, kan rotoren også være slidt - det samme gælder tændrørene. Så skal de skiftes. Er der revner i tændhætterne, skal de også skiftes.
Der skal være en helt bestemt afstand mellem tændrørenes elektroder og de skal være rene. Se instruktionsbogen.
Der er naturligvis benzin på?
Lad startbatteriet helt op, så du har masser af strøm at gøre med, både til startmotoren og til tændingen.
PS: Det er ikke cylindrene, der kører rundt, for så får du for alvor ravage i motorrummet. Inde i motoren er det stemplerne, der bevæger sig op og ned i cylindrene, mens krumtappen roterer.
--
--
For Thee I Mourn and Mourn Myself for Thee
okay nu kigger jeg sgu lige på den strømfordeler ting og totor hølløj..
PS... ja det klart. :)..
--
--
kan det ikke også være noget med benzinpumpe, kompression og timingen på ventilerne og tændingen?
--
--
benzinpumpe og tænding jo , men de andre ting lyder usandsynlige da det ikke kommer ved den står stille
--
--
-Intel Core 2 Duo E6750 3.2ghz
-Asus P5N32-E/SLI/PLUS Nforce 680i
-4GB Kingston- 8800GT 512
-4x320GB SATAII 16MB
# 8 ja det har du ret i...
--
--
den rotor der stankkes om er at den muligvis skal have skiftet " platiner "
--
--
ok
Off Topic: Imponerende med en sådan uortodoks tråd...
og kunne ikke lade være med at grine lidt af dette:
PS: Det er ikke cylindrene, der kører rundt, for så får du for alvor ravage i motorrummet. Inde i motoren er det stemplerne, der bevæger sig op og ned i cylindrene, mens krumtappen roterer ha ha
til #0 Husk nu at vende tilbage når du har fundet fejlen
--
--
AMD64 FX60 Dual, XFX 8800GTX, 4x1GB OCZ EL CL2, Creative X-Fi Fatal1ty, Megaworks 5.1 THX, Gigabyte 3D-Aurora kabi, 20,1 TFT Samsung 204B 1600x1200
Prøv at resette bios
*læser igen*
en bil siger du?... pis, så har jeg ingen forslag
Held og lykke med at få liv i kareten
--
--
If it’s not on fire, then it’s a software problem
# 11 ja det skal jeg nok, men det bliver først på lørdag jeg får kigget på den, da jeg først kommer hjem fra arbejde lang tid efter mørkets frembrud.
--
--
Sjovt nok kunne min gamle Fiat Uno 1.0i fra '91 heller ikke starte i morges da jeg skulle på arbejde.
Batteriet var i orden, så har lige fået konstateret nu her at det er noget med tændspolen... Hvis ikke det andet virker kan du prøve at kigge på den!
Held og lykke med det ;)
--
--
A8N-SLI pre|AMD x2 4200+|Club3D x300SE|2x1GB
Giv den en omgang nye tændrø, koster ingenting. Ellers prøv at start den med æter, ikke helt efter bogen, men for det meste kan de godt virke, så har den nemmere ved og komme igang.
Men lyder meget som en tændingsfejl.
--
--
INDEN Du opretter en tråd med en efterspørgsel med et musiknummer, så gå ind på http://www.google.dk[...] og søg på "lyric + det du kan huske af sangen" Så nemt er det Jeg har lige haft et lignende problem, og der viste det sig at bilen havde en defekt krumtap-sensor.
En tur på værkstedet, og 2000 kr senere der kørte den igen som en drøm.
--
--
Man er ikke beruset, hvis man kan ligge på gulvet uden at holde fast.
# 16, en af mine venner havde præcis samme probloem, bare på¨en audi. en tur på værksted og så virkede den også - bare 6000 kr senere :(
--
så triller vognen igen.. hvad det var galt - det aner jeg ikke.. fik en mekaniker-ven til at kigge på den, og han aner det faktis heller ikke... han startede med at rode med ledningerne ved strømfordeleren, og så pludselig virkede den.. han "lavede" faktisk ikke noget...
--
det kan have været fugt i møget, har selv en Peugeot 205 fra '87. Når det har været fugtigt eller det har regnet, kan lidt karburatorsprit i tanken ordne meget.
Hvis den er gal, tager jeg luftfilteret af, og får en til at dreje nøglen mens jeg holder for indsugningen, det fjerner det værste fugt. Husk at slippe af og til så der kan komme luft til forbrændingen.
--
"If a cluttered desk is a sign of a cluttered mind, of what then, is an empty desk a sign of?" - Albert Einstein
Jeg kan heller ikke starte min focus fra 99 1,6 16v fordi min taending, den invendige del var smeltet, det kan man ikke hoere og bilen er jo startet saa den koerete stadig indtil jeg stoppede bilen og ikke var klar over at den ikke vil starte igen,
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur. #20 mange tak for oplysningen.
--
I have had ZEPTO LAPTOPS so i can handel anything.