Seneste forumindlæg
Køb / Salg
 * Uofficiel Black/White liste V3
Login / opret bruger

Forum \ Off Topic \ Hyggekrogen
Denne tråd er over 6 måneder gammel

Er du sikker på, at du har noget relevant at tilføje?

Mit klage brev til 3

Af Semi Supporter Nuke | 25-07-2005 16:43 | 1532 visninger | 20 svar, hop til seneste
Hej HOL Jeg har nu snakket frem og tilbage med 3´s kundeservice og alle dem jeg har snakket med siger at hvis jeg føler min sag ikke er blevet behandlet godt nok skal jeg sende dem en klage, jeg ved godt jeg ikke har meget håb, men jeg har nu valgt at gøre det, om jeg så skal gå den lange vej, så stopper jeg ikke her. I kan se hvad jeg har skrevet, dog er det ikke sendt enu da det lige skal skrives rent for der er nogle ting som lyder forkert osv men fortæl bare hvad i syndes... Ps. Det skal lige siges det ser bedere ud på et A4 papir. Her er det så: Kære 3´s klage afdeling. Jeg er kunde hos 3 og har været det siden den. Xx.xx.xxxx. Vi alle ved at de havde/har nogle børene sygdomme, og det er til at se igennem fingrene med. Men der hvor jeg bliver ked af det er når jeg som kunde efter 2½ år hos 3 vælger at forlænge mit abonnent yderligere med 6 måneder, for at købe en ny mobiltelefon Sony Ericsson Z800i som jeg dog bliv rigtigt glad for, men det er ikke tilfældet mere. For da jeg lige har haft min SE Z800i i 17 dage, får min mobil (SE Z800i) en skade, som jeg ikke selv er skyld i. Jeg har brugt min mobiltelefon (SE Z800i) som en mobil skal bruges, nemlig forsvarligt lige som med alle mine andre mobiltelefoner. Jeg gør så det jeg tager ud til 3 butikken i Lyngby, for at få min mobil (SE Z800i) ud hos teleservice for at få lavet min defekte yder skærm på mobilen (SE Z800i). Jeg skriver så under på jeg har afleveret min mobil (SE Z800i) og har fået udleveret en lånemobil (NEC V616e) i Lyngby. Nu er der så gået 14 dage fra jeg har afleveret min telefon (SE Z800i) hos 3 i Lyngby, så modtager jeg en SMS hvor der står: Din telefon (SE Z800i) er kommet tilbage fra teleservice, og kan nu afhentes. Det er jeg selvfølgelig meget glad for, som jeg ringer til 3 i Lyngby, for at få bekræftet at den SMS jeg har modtaget er korrekt, hvad det så er. Så jeg tager ud til Lyngby for at hente min mobil (SE Z800i) som jeg har savnet, men hvad jeg ikke ved er der venter mig en meget kedelig situation hos 3 i Lyngby den er nemlig kommet tilbage men den konklusion at den har en fugtskade, som ikke går under min garanti. Og da jeg aldrig har hørt om fugtskader i en mobiltelefon, siger jeg så til dem at det kan jeg ikke acceptere og at jeg vil have den lavet eller byttet til en anden men da de som alle andre har nogle retningslinjer som de er nød til at følge, ender det med jeg forlader 3 butikken i Lyngby med en delvis defekt mobil (SE Z800i) hvor yder skærmen er gået i sort fordi den ikke virker. Jeg ringer så til 3’s kundeservice, da jeg ikke kan forstå deres måde at behandle min sag på inde hos 3 i Lyngby, så forklare jeg dem inde hos 3´s kundeservice at min mobil (SE Z800i) er brugt under normale forhold, som en mobil nu en gang skal bruges og at der ikke en gang er nogle riser i min mobil (SE Z800i) fordi jeg altid har passet på mine ting også selv om det endnu engang er en brugsgenstand, og ikke noget der bare skal ligge på min reol derhjemme. Men det samme svar får jeg hos 3´s Kundeservice, at hvis de inde hos teleservice har vurderet at det er en fugtskade i din yder skærm, kan vi ikke gøre noget ved det. Igen er det mig helt uforstående, og jeg forklare dem igen at jeg har brugt min mobil (SE Z800i) under normale forhold, og at den ikke har været i vand eller har været misbrugt, eller har fået fugt, de forklare mig så at det kan skyldes hvis jeg har haft min mobil i min bukselomme, eller fordi jeg har haft en lidt fugtig hånd for det kan den også få fugt af. Nu bliver jeg så enu mere harm og forklare så vedkommen hos 3´s kundeservice, om en mobil (SE Z800i) ikke har tåle at blive brugt, for det er alt hvad jeg har gjort. Jeg mener vi snakker her om en mobil (SE Z800i) til 4000,- danske kroner uden abonnent, bør den ikke kunne modstå at blive brugt på normal vis, jeg føler mig manipuleret med under regler og normer og kan intet stille på imod et firma som 3, og jeg ved godt at det ikke er 3 som laver mobilen men derimod Sony Ericsson. Vi snakker så lidt frem og tilbage, da jeg ikke bare vil underkaste mig under disse § og regler, og det ender med at vi så ikke kommer videre, og slutter samtalen. Jeg ringer så op igen til 3´s Kundeservice da jeg efter noget tid har siddet og tænkt tingene lidt igennem, og bliver så enig med mig selv, at der må da være en som er til at snakke med, men det var den samme smøre jeg fik, og de jo ikke kunne se om jeg havde smidt min mobil (SE Z800i) i en spand vand. Men hvorfor skulle jeg dog gøre det for, jeg har lige fået årets 3G mobiltelefon (SE Z800i) som jeg er glad for, jeg er ikke ude på at fuppe nogle her, jeg ønsker bare min mobil (SE Z800i) bliver lavet eller afstatet så jeg har mig en brugbar telefon igen for som den er nu er den bestemt ikke brugbar. Samtalen slutter med samme resultat som det forrige. Nu går jeg så på Internettet for at høre deres mening, om sagen her, og meningerne er sprede, men jeg har alligevel en del bruger, som mener jeg skal gå videre med sagen, så det vælger jeg så at gøre. Dagen efter ringer jeg så til 3´s opsigelses afdeling, hvor jeg snakke med en meget sød dame ved navn Mette Andersen, og vi snakker sammen længe, jeg føler nu her har jeg en som forstår mig, og snakken går frem og tilbage, og vi slutter af med at hun lige ville gå videre med min sag, og ringe tilbage til mig senere. Hun ringer så igen klokken 16:54 en torsdag, og forklare mig så at hun har taget en snak med sin chef, men han skulle hjem så de ville snakke videre dagen efter, og hun ville ringe til mig om fredagen. Fredagen går og jeg har intet hørt, men jeg har stadigvæk min gejst og siger til mig selv det gør ikke noget, at de er lidt lang tid om det for det kan kun være godt for så tager de stilling til min sag. Jeg ringer så mandag morgen klokken 9:00 for at finde ud af hvad Mette har fundet ud af med sin chef, og finder så ud af hun er syg og snakker så med en anden for at finde ud af om hun måske har skrevet noget på computeren, men det har hun ikke og ham jeg så snakke med forklare mig så det samme som alle de andre, at de intet kan stille op, da det er en fugtskade, og at de ikke bare kan give mig en ny eller lave min mobil (SE Z800i) da en sådan mobiltelefon koster 5000,- danske kroner uden abonnent, jeg forklare ham så vil bare vil have den lavet, for den dag jeg skal forlænge mit abonnent for at få enu en ny mobiltelefon hos 3 kan jeg ikke en gang sælge min gamle mobil (SE Z800i) for hvem ønsker at købe en delvis defekt mobil (SE Z800i). Jeg gør nu som de alle har fortalt mig inde hos 3 hvis jeg føler at min sag bliver behandlet forkert, skal jeg sende en klage, og det er så det jeg går nu, og håber at i har forståelse for min sag, for jeg har som jeg har skrevet så mange før behandlet min mobil (SE Z800i) som min manual forklare mig jeg skal bruge den, og har ikke misbrugt den så jeg formoder den har været delvis fejl monteret fra starten. Jeg har dog også observeret at efter at have brugt min mobil nu i en uges tid, er den blevet enu dårligere efter at have været forbi teleservice, for hvis jeg skal tage min mobil (SE Z800i) når den ringer og kommer i kontakt med de knapper som sidder i siden på den, går den hen og bliver lydløs, og jeg ryger tit ud når jeg snakker med andre i telefon, og højtaleren på yder siden er delvis dækket af noget plastik indefra og den virker skrøbelig. Det er mig helt uforstående at jeg kan få en sådan behandling efter jeg har været så overbærende overfor 3 med alle deres fejl igennem tiden, med fejl på nettet samt fejl faktura som jeg ikke har fået refunderet, da jeg syndes det var en mindre fejl. Personligt har jeg selv skaffet 3 mange kunder, og hvem er det som har måtte tag 3´s skrald fordi det ikke virker som det skal, mig det er mig der har skulle ligge øre til hvorfor jeg har anbefalet dem et sådan teleselskab. Grunden til er enu er hos 3 er fordi jeg kan se fremtid i det som de laver, og er indforstået med at der kan forekomme fejl, men jeg syndes jeg at min grænse er nået, jeg har bakket 3 op selv når det ikke kørte som det skulle, selv ude på internettet. Men nu hvor jeg har brug for dem, kan jeg se hvor man har et firma når de har nået en vis standard. Jeg kan læse om bruger på nettet som for nye mobiler fordi de ikke ønsker at være kunde hos 3 mere de har en da også fået tilbud om lav pris telefoni. Jeg håber derfor at i herinde i klageafdelingen kan hjælpe mig, da jeg syndes at jeg er helt uforstående over jeres måde at behandle mig på, jeg er ikke den der går ud og køber en ny mobil hver 14 dag, og jeg har derimod også lukket min fastnet telefon til fordel for en 3 mobil (SE Z800i). Jeg har 2 abonnent hos 3, og kender en som lige er startet som selvstændig vognmand, der ville oprette et Erhverv abonnent, hos 3. Men hvor jeg har fortalt ham hvordan landet lå, jeg ville gerne fortælle ham at jeg har fået en fair behandling, men hvis dette ikke er tilfældet som kan man enelig heller ikke bruge jeres mobiler til Erhverv da de ikke kan tåle at blive brugt. Det var lige alt for nu, selv om jeg har en masse på hjertet jeg håber igen at i overvejer denne ”sag” med omhu da jeg ikke har i sindet at give op. Forsat god arbejdes lyst. Mvh. Lars
--
P4 2.6GHz 800FSB, ABIT IC7 MAX3, 2x512MB HyperX PC3500, 160GB Segate S-ATA, 19" TFT Fujitsu, Logitech Cordless Desktop MX.
#1
hald
Supporter Aspirant
25-07-2005 16:49

Rapporter til Admin

--
Sidst redigeret af Diabelez
#2
Nuke
Semi Supporter
25-07-2005 16:52

Rapporter til Admin
læs min tekst : I kan se hvad jeg har skrevet, dog er det ikke sendt enu da det lige skal skrives rent for der er nogle ting som lyder forkert osv men fortæl bare hvad i syndes...
--
P4 2.6GHz 800FSB, ABIT IC7 MAX3, 2x512MB HyperX PC3500, 160GB Segate S-ATA, 19" TFT Fujitsu, Logitech Cordless Desktop MX.
#3
Diabelez
Moderator
25-07-2005 17:10

Rapporter til Admin
Det tog sin tid at læse... Men hvad vil du have os til? At vurdere om de burde tage den ind tilreperation/give dig en ny telefon? Eller...
--
http://www.Diabelez.DK[...] - 75 øls jubilæum
#4
Thygesen
Megabruger
25-07-2005 17:11

Rapporter til Admin
Jeg gad ikke læse det hele, men hvis de handler om hvorvidt 3 skal dække en fugtskade eller ej, så er det spildt energi. Fugtskader er ikke dækket hos de fleste selskaber, fordi de ikke gider betaler for folk taber deres telefon i vand eller glemmer den på havebordet mens det regner. Den slags sker - og hvis deres servicecenter har konstateret fugt, så vil 3 jo altid bare pege på den konklusion og bagefter pege på deres kontrakt(som du har underskrevet) at 3 ikke dækker fugtskader. På papiret vil det i hvert fald se sådan ud, men det selvfølgelig også nederen hvis du virkelig ikke har lavet noget lort med din telefon. Omvendt, så kan 3 jo ikke vide hvad der sket, og man forstår jo godt de ikke bare tror på folk, fordi de jo vil fyre hvad som helst af for at få en ny mobiltelefon. Hvis du virkelig ikke har lavet noget, så er det deres supportafdeling som har lavet en fejl - det er i sig selv pænt nederen, for man kan ikke rigtigt gøre noget ved det. Med mindre man anklager hele koncernen for bevidst at give fugtskader skylden for ikke at betale nye telefoner, og det er måske lidt overdrevet :) Måske vil din klage bløde nogle op, måske vil den ikke. Det kan da i hvert fald betale sig at prøve :)
--
#5
Nuke
Semi Supporter
25-07-2005 17:17

Rapporter til Admin
#4 Ja jeg ved godt jeg står MEGET dårligt, men på den anden side, så har jeg bare brugt min mobil som en mobil skal bruges, ikke noget med at volde den eller behandle som lo*t, jeg var meget glad for min mobil, men ikke mere. Men som man siger: hvor der er vilje er der håb ;D
--
P4 2.6GHz 800FSB, ABIT IC7 MAX3, 2x512MB HyperX PC3500, 160GB Segate S-ATA, 19" TFT Fujitsu, Logitech Cordless Desktop MX.
#6
Nuke
Semi Supporter
25-07-2005 17:21

Rapporter til Admin
#3 Jeg tror mere jeg såger feedback på om et sådan brev kan sendes, eller om det er helt forskruet. Men du skal da også være mere end velkommen, til at skrive hvad du syndes om sagen selv om jeg godt ved jeg står meget dårligt...
--
P4 2.6GHz 800FSB, ABIT IC7 MAX3, 2x512MB HyperX PC3500, 160GB Segate S-ATA, 19" TFT Fujitsu, Logitech Cordless Desktop MX.
#7
bfD
Gæst
25-07-2005 17:28

Rapporter til Admin
send en klage til forbrugerstyrelsen. hvor dan du har kunnet anbefale 3, er mig totalt uforståeligt. det firma skulle ikke have lov til at drive virksomhed på dansk jord. og ja, din klage skal skrives ren, der er en del stavefejl i den. iøvrigt ville jeg ikke starte et upersonligt brev med "kære"
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#8
bfgd
Gæst
25-07-2005 17:32

Rapporter til Admin
#4 jeg kunne NEMT have 3 mistænkt for at give fugtskader skylden, så telefonerne ikke skulle erstattes. men dansk lov siger heldigvis at de skal BEVISE det, når telefonen er under et halvt år gammel. så at de siger det er ikke nok. bed om håndfaste beviser, en irret printplade, eller lign. jeg vil godt vædde med de ikke kan komme med nogetsomhelst.
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#9
MorP
Nørd Aspirant
25-07-2005 17:33

Rapporter til Admin
#6 Jeg ved ikke hvordan du står angående din sag, men inden du sender den ville det være smart hvis du for en til at kigge den efter for stavefejl, da der er en bunke af dem.
--
Make my day, 2 a good Hardwareonline.dk day.
#10
Thygesen
Megabruger
25-07-2005 17:34

Rapporter til Admin
#8 tror du ikke, hvis de går så langt som direkte at snyde kunderne, at de kan skaffe en printplade som har fået fugt? Den kan så undersøges så mange steder i verdan man gider, og alle komme frem til det samme resultat - fugtskade.
--
#11
Andreas Johnsen
Monsterbruger
25-07-2005 17:38

Rapporter til Admin
Din klage er ALT for lang, du gentager dig selv adskillige gange og størstedelen af informationen i brevet er fuldstændig irrelevant for '3 A/S'. Hvis du indleverede din telefon med en fugtskade så kan du godt glemme alt om at få den repareret på deres regning, medmindre du har tegnet en så omfattende forsikring på din telefon at den også dækker selvforskyldte skader. For det er hvad det er - faktum er at din telefon har fået en fugtskade. Mobiltelefoner udvikler ikke selv fugtskader eftersom de umiddelbart ikke indeholder nogle former for væske, og fugten i telefonen må derfor være et produkt af din behandling af selvsamme, på lige fod med revner fra tab af telefonen osv. Spar din energi og køb en ny telefon - hos 3 eller et andet selskab.. Det er hvad du vil få af vide hos Forbrugerstyrelsen og hos samtlige medarbejdere fra 3 A/S..... og nej, jeg arbejder ikke for 3 ;)
--
.>005: My name is, of course, an Alias..
#12
Nuke
Semi Supporter
25-07-2005 18:13

Rapporter til Admin
#11 Jeg ved det godt, og måden jeg har skrevet det på er bare at skrive der ud af, men problemet med mig, det er jeg mister hurtig overblikket og derfor skriver jeg bare der ud af, og tilretter bagefter ;)
--
P4 2.6GHz 800FSB, ABIT IC7 MAX3, 2x512MB HyperX PC3500, 160GB Segate S-ATA, 19" TFT Fujitsu, Logitech Cordless Desktop MX.
#13
Jc^
Juniorbruger
25-07-2005 18:48

Rapporter til Admin
knytter også lige en kommentar til denne debat! Altså, hvis man skal kigge andre veje og tænke i andre baner, hvem ved så om du har købt en defekt 3 mobil fra starten af? Jeg vil sige at det er forskelligt fra mobil til mobil, hvorvidt de indtager fugt og hvor beskyttet de er overfor fugten. For lige at vente tilbage til det som jeg snakkede om før, hvis du har behandlet den efter bedste vis og du selv mener, at fugt-skaden ikke er kommer under den tid, hvor du har har mobilen, ja.. så kan skaden jo være købt fra starten af, hvem ved? Hvem siger ikke at de (inde fra 3), har solgt dig en defekt mobil. Så lige min mening om prisen. For mig, er det helt hen i vejret at bruge 4000 - 5000,- på en 3 mobil. Der er ikke landdækket endnu + at jeg selv, ikke har hørt guds bedste ord om dem. Når, nok om det, men held og lykke med "klage brevet"!
--
It's cool to be a hater!
#14
vrenak
Semi Supporter
25-07-2005 21:43

Rapporter til Admin
Husk lige at indenfor de første 6 måneder efter du fik din telefon er det 3, der skal bevise det er din skyld, de skal ikke bare sige det er din skyld, de skal bevise det. Men ellers, ja, den er alt for lang, og temmelig mange stavefejl, og sproglige fejl, der skal luges ud.
--
That makes me angry, and when I get angry, Mr. Bigglesworth gets upset. *rrrr* And when Mr. Bigglesworth gets upset.. people DIE!!
#15
gæst
Gæst
25-07-2005 23:14

Rapporter til Admin
Hvis du nu vil sende det brev ind til 3, så ret det lige igennem først for stave- og sproglige fejl. Og så behøver du ikke at nævne modellen 25 gange (SE Z800i) (ja, jeg kunne ikke lige lade være med at tælle hvor mange gange det er nævnt) det er nok at skrive hvilken model du har en gang!
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#16
Bjerre
Supporter
25-07-2005 23:33

Rapporter til Admin
#15 : Det er kun 24.
--
Nothing is forever except change.
#17
Gæst
Gæst
25-07-2005 23:40

Rapporter til Admin
Tæl efter igen, han nævner modellen 25 gange.
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#18
sar
Gæst
25-07-2005 23:58

Rapporter til Admin
Gæst har ret. Og ja klagen er alt alt alt for langt... man skal fatte sig i korthed, specielt når det er et 'alvorligt' anliggende som det her, det er jo ikke noget kærestebrev. Tror absolut ikke nogen gider sidde og læse alt det igennem, jeg har i hvert fald ikke læset det :>
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#19
Nuke
Semi Supporter
26-07-2005 07:45

Rapporter til Admin
#15 Det med (SE Z800i) er rettet så det kun står der en gang, jeg ved godt det er for meget og som jeg har skrevet så mange gange får så er det kun en udkast. Vi kender vel alle det med at man bare sidder og skriver, og så retter til bag efter ik´ #16 Om det er 24 eller 25 er mig lige fedt #18 Ja det er rigtigt man skal fatte sig i korthed, og tro mig jeg syndes ikke det er noget og som jeg slutter af med så har jeg meget mere på hjertet ;D Men ja den skal forkortes meget ned, det kan bare være svært når der er så meget som man gerne vil fortælle.
--
P4 2.6GHz 800FSB, ABIT IC7 MAX3, 2x512MB HyperX PC3500, 160GB Segate S-ATA, 19" TFT Fujitsu, Logitech Cordless Desktop MX.
#20
ToFFo
Super Supporter
26-07-2005 09:59

Rapporter til Admin
Jeg har læst hele smøren.... damn en omgang at få smidt i hovedet en tirsdag morgen. well.. du siger det er et klagebrev. men jeg kan desværre ikke finde "brevet" i dit indlæg. jeg kan kun se en laaaaaang historie... jeg tror ikke de tager dig seriøst hvis du sender dem en så lang historie... du skal fatte dig i korthed og du skal simpelthen bare skrive at du synes du er blevet uretfærdigt behandlet og deres vurdering af problemet er fuldstændig hen i vejret. hvorvidt du kommer med en klage ved jeg ikke. hvis jeg skal være helt ærlig tror jeg faktisk de er pisse ligeglade. Tror dog ikke du kan gøre noget ved problemet. hvis de har vurderet skaden som værende en fugtskade som ikke dækkes af din garanti så er deres ord jo lov. der skal nok stå et eller andet sted i dine købsbetingelser at "reparationsstedernes" ord er lov. og de har fuldstændig veto ret i alt hva de siger. gu fanden er det da uretfærdigt men de kan jo ikke gøre andet eftersom du jo ikke kan bevise du ikke har haft den i en spand vand. Glem alt om retten og glem alt om alt det der hvis du havde det i tankerne. forbrugerstyrelsen kan ikke engang hjælpe dig her. nu tror jeg det er din personlige forsikring du skal kontakte hvis du har en forsikring der dækker den slags skader. 3-Mobil - WE JUST DON'T CARE!
--
Kun en tåbe æder sin avis! ~ToFFo Navn? Johnny Bravo. Beskæftigelse? Johnny bravo. ~Citat af Johnny Bravo

Opret svar til indlægget: Mit klage brev til 3

Grundet øget spam aktivitet fra gæstebrugere, er det desværre ikke længere muligt, at oprette svar som gæst.

Hvis du ønsker at deltage i debatten, skal du oprette en brugerprofil.

Opret bruger | Login
NYHEDSBREV
Afstemning