Køb af ny bil med gammel bil i bytte.Af Megabruger Cani83 | 01-11-2024 14:23 | 1255 visninger | 13 svar, hop til seneste
Hej med Jer.
Jeg står og overvejer at udskifte vores Volvo V4o D4 diselbil til enten en benzin eller elbil.
Årsagen er, at vores kørselsbehov er faldet og vi bor i Kbh, hvor man allerede flere gange har skærpet kravet til dieselbiler.
Udfordringen er, at EGR-ventilen skal skiftes og det vil være en ærgerlig udgift til en bil, man alligevel vil sælge indenfor den nærmeste fremtid.
Hvis vi køber en ny bil, med vores gamle bil i bytte hos en forhandler med eget værksted, så tænker jeg, at de trækker mindre fra prisen, end hvis vi selv får udskiftet ventilen, som kan være ret bekostelig.
Hilsen
Carsten --
EGR Ventilen kan skiftes på 2 timer og koster, så vidt jeg kan se 1500kr. Så den vil jeg klart vælge at skifte og sælge privat.
Jeg tænker ikke at en forhandler kun vil skære 3000kr af prisen hvis du kommer med en defekt bil. -- Ryzen 5 3600x - GTX1080 TI STrix 11gb - 32gb Ram Da jeg for 46-48 år'ish siden, arbejdede ved Volvo, tog vi mange gamle biler ind, når folk købte ny/nyere dyt. Ofte var de nærmest usælgelige, men vi havde en lang række, hvor prisen var 10.000 stk. Når de havde stået der nogle md. blev der bestilt en lastbil med kraftig kran, der bare tog fat rundt om taget og klemte dem pænt sammen, og så op på et lad. Der blev vel hentet skrotpræmie ind, men det gjorde sku ondt i ens autohjerte at dem få sådan en ende piv piv :)
Så som allerede skrevet, må du bestemt ku' få noget for din gamle bil, især hvis du bruger den lidt som afpresning for, at købe en ny samme sted (selvf.) :) -- Kun de dumme ser på fingeren, når den kloge peger mod stjernerne...
39 + på B&W listen.. --
Sidst redigeret 01-11-2024 15:55 Da jeg skiftede bil sidst og de fik den gamle i bytte, da ville de ikke give mere for den hvis jeg fiksede den fejl der var på den. Så den måtte de selv bøvle med.
Så hør dem, det kan være at det ikke kan betale sig at fikse det. -- EGR-ventilen,hvorfor renser du den ikke ? tager sku ikke lang tid,koster under 100,- -- asus maximus xiii apex z590 i9-11900K @ 5.1GHZ 2x16 Corsair 4600@5000MHZ cl18
1000W ROG STRIX ROG, AORUS RX 6900 XT XTREME WATERFORCE phanteks nv9
--
Sidst redigeret 01-11-2024 21:51 Jeg har desværre ikke lige en rens EGR-ventil fir dummys ved hånden. Bilen har kørt 300.000 km og den er aldrig blevet skiftet, så mit bud er, at den er rimelig færdig. Hvordan renser man den ? -- EGR rens
https://www.okonomi-deler.no[...]
du tager den luft mænge måler ud,uden at skaden den,sider som regl med 2 skruger
så føre du denne slange ned i røret før din egr
holder en klud over så trykke ikke kommer ud der,beder fruen og at holde rmp på motoren på 2800 til flaskern er tom,så sætter luft mænge måleren i igen,køre en lang tur på 10-20km bag efter
jeg rense min 1 gang om året,gav godt igen på km/literen
thansen har også noget ellers
jeg selv bruger liqui moly egr cleaner
men du kan også gør sådan her
https://www.youtube.com[...] -- asus maximus xiii apex z590 i9-11900K @ 5.1GHZ 2x16 Corsair 4600@5000MHZ cl18
1000W ROG STRIX ROG, AORUS RX 6900 XT XTREME WATERFORCE phanteks nv9
--
Sidst redigeret 02-11-2024 02:08 Jeg synes det er en fin ide at indlevere din gamle bil i forbindelse med køb af en anden. Min erfaring er at man får en udmærket byttepris i forbindelse med køb af en anden.
Men jeg orker heller ikke at sælge privat. Det er simpelthen for bøvlet. Der er nogen der synes brugtsalg til private er fedt. Jeg hader det. Så jeg plejer bare at lade min bil indgå i en byttehandel når det er muligt. Så kommer jeg af med den. Det er meget muligt jeg bliver taget i røven, hvad ved jeg, men det er prisen for bekvemmelighed i så fald.
De reparationer der måtte skulle laves på bilen, kan køber sikkert gøre billigere end hvad du selv ville kunne alligevel. -- Handels stats: B/W liste score: +47/-0 og samme bruger i 20+ år.
Sidst opdateret d. 19/07-2024 Hvis det er forholdvis simpelt at rense den, er det i hvert fald et forsøg værd. Jeg ved jeg, at jeg altid har kørt mest hensigtsmæssigt i min bil. Det vil sige, at jeg primært kører længere ture og ofte med minimum 3000 omdrejninger, netop for at undgå tilstopning og den slags..
Kan være der er en tutorial på YouTube, som viser hvordan man render filtret på netop min bil. -- #8 Det kommer til at sider der lige meget hvordan du køre din motor,så man kan bruge selv små 150,- 1 gang om året eller man kan betal en dyr regning hos sin mekaniker :D
det fås også til benzin biler de bliver også beskidte i gas spæld -- asus maximus xiii apex z590 i9-11900K @ 5.1GHZ 2x16 Corsair 4600@5000MHZ cl18
1000W ROG STRIX ROG, AORUS RX 6900 XT XTREME WATERFORCE phanteks nv9
--
Sidst redigeret 02-11-2024 13:14 Hvis I har lyst til en ny bil skal I selvfølgeligt skifte, men det skal ikke kun være pga EGR.
Som de andre skriver behøver det ikke være en særlig kostlig affære at få fikset det.
Hvis den skal sælges er indbytning nok fint fint, da den kan vise sig svær at sælge privat. En ældre diesel bil som din skal nok eksporteres.
Du kan prøve at klikke dig til en pris indikation - du får et et prisinterval - på www.solgt.com[...]
Den høje ende af intervallet vil være en "byttepris" hvor en del af prisen på din bil vil være rabat på en ny bil.
Prisen fra solgt.com kan godt være helt skæv til den ene eller anden side. Du er vellkommen til at sende mig en PM for en 2nd oppinion, da jeg arbejder med det til dagligt. -- #6
Jeg håber der er en anden metode, end den jeg indtil videre har fundet. På denne video afmonterer han hele ventilen, adskiller den og renser den manuelt.
Den metoder du nævner, lyder mere simpel. Jeg håber den er mulig på min bil.
https://youtu.be[...] -- Der har virket på min Passat og min alfa der hvor an afmonter stikket til luft mænge måler ,skruger jeg det hele ud og føre slangen op,den sider kun med 2 skruger
har aldrig skulle kode noget om,da intercoolern bliver ved med at give tryk på denne måde,og for at der ikke skal kommer tryk ud af huldt,så havde en klud klar der kan trykke i mod med -- asus maximus xiii apex z590 i9-11900K @ 5.1GHZ 2x16 Corsair 4600@5000MHZ cl18
1000W ROG STRIX ROG, AORUS RX 6900 XT XTREME WATERFORCE phanteks nv9
--
Sidst redigeret 02-11-2024 21:30 Jeg har lige skiftet min 2018 Peugeot 208 diesel med en 2022 Peugeot E-208 GT.
Jeg købte den Diesel fra ny, vel viden at det adblue lort ville blive et problem på et tidspunkt.
6 1/2 år senere kom den. Første estimate var 8500kr, jeg ved at de fleste ender med at buge 20-25000kr på det.
Jeg fandt min E-208 hos en peugeot forhandler, viste min og fejlen osv.. De gav et afslag på 5000kr i prisen pga af adblue fejlen og det var det. --
Grundet øget spam aktivitet fra gæstebrugere, er det desværre ikke længere muligt, at oprette svar som gæst.
Hvis du ønsker at deltage i debatten, skal du oprette en brugerprofil.
Opret bruger | Login
|
Du skal være logget ind for at tilmelde dig nyhedsbrev.
Hvilken udbyder har du til internet? 424 personer har stemt - Mit energiselskab (Ewii f.eks) 11%
|