de prøver altid og opsælge... min søster skulle ha nyt tv... det gamle var fra 2007 såå alt ville være en stor upgrade.. sælger prøvede flere gange og sælge hende et til en noget højeje pris... først da jeg sagde til min søster at den idiot gider vi ikke handle med så vi køre et andet sted hen fik hun det fjernsyn hun kom for og købe...
--
En forlader ikke en synkende skude der ved hvad bundproppen har slået :-P
Det eneste sted jeg har oplevet det, er ved Power...
Det er det værste sted man kan handle. Og det er netop deres politik at de ikke har varen og prakke et andet på.. Typisk til en højere pris!
Jeg købte mit TV der, men jeg havde bestilt det til afhentning og forventede jeg bare skulle bruge 2 min. på at betale og så videre til vareudleveringen... Men nej nej nej!! Man skal hele møllen igennem med om man vil medkøbe en forsikring samt en Calman kalibrering hvor sælger så viser forskellen og en lang laaaaaang snak.
Det eneste der er et plus ved Power, det er, hvis man har en konto der, så får man procenter for sine køb som man bruge til andet.
--
5800X•Asus ROG Strix B550-F•
32GB Corsair 3200MHz •Sapphire RX7800XT Nitro+•
1TB Samsung 980 Pro•Fractal Design Define R6•
Corsair RM1000e Gold
Forstår ikke i basher power sådan.. Man skal da bare sige til sælgeren at man vil have det man har kigget på, og intet andet. Har handlet mange gange derude, og alt fra tv, pc dimser, ovn, fryser køleskab osv.. hver gang prøver er et eller andet, men bare sig at det er den ting man vil have,så stopper de da og sælger den ting man selv kom efter.. det er da fair nok de prøver at sælge noget andet som de tjener mere på, tænker de har nogle ting de intet tjener på i deres aviser osv.
Nogle gange kommer de faktisk med nogle fine løsninger, med at købe et telefon abonnement og spar x antal kroner osv. Og nogle gange kan det godt svare sig at slå til og skifte abonnement ud i 6 måneder, andre gange kan det ikke :)
--
I dette tilfælde drejer det sig om elgiganten og det store problem føler jeg primært er at sælgeren påstod at tv'et ikke kunne skaffes hjem, ja sågar sælges og det er på trods af at det er et klub tilbud på deres egen hjemmeside. Og i stedet for at tilbyde det andet TCL, vælger han et LG. Her opstår det andet mindre men stadig irriterende problem. Man kan ikke installere Norlys play på LG's WebOS, så nu skal de punge ud for en Chromecast.
--
Er man vant til at shoppe online, kan kontakten med gulvsælgere sagtens være en brat opvågning.
Men det gennemgående tema i den her type tråde er at man gerne vil frame det som at gulvsælgere har en eller anden overnaturlig evne til at tvinge kunderne til at købe en Xbox når de kom efter en elkedel.
Nej tak fungerer fint.
Måske skal der ti eller tolv nej tak'er til i grove tilfælde, men ellers fungerer det fint.
Begge skodbutikker (Elgiganten og Power) har returret, så det er da bare at køre tilbage med skidtet.
(og så er det mærkeligt at det i de her tråde ofte bliver beskrevet at folk vender tilbage gang på gang, også selvom man tidligere har oplevet manipulerende adfærd eller decideret løgn fra gulvsælgerne, der må næsten være en eller anden masochistisk tendens dér)
--
Goats are better people
Altså jeg kunne forstå hvis det var omvendt, altså var sendt i byen efter et LG og kommet retur med TCL. LG er et skridt op fra TCL.
--
De er ansat til at lave penge til deres arbejdsgiver, ligesom alle os andre. De passer bare deres arbejde og det er ikke altid det passer folks moralske kompas. Jeg synes det er noget svineri når man bevist snyder folk der ikke har forstand på tingene.
Omvendt burde man efterhånden vide hvad man går ind til, når man handler i både Power og Elgiganten, Bilka og sikkert flere...
Men det handler i bund og grund om bekvemmelighed.
Hvis du ikke gider bruge tid på at sætte dig ind i tingene, så tag fat i en professionel radio/tv forhandler, som kan give god, og korrekt, rådgivning på området.
Fordel: Rådgivning/support er (sandsynligvis) bedre.
Ulempe: Varen bliver dyrere da den "indeholder" fordelen.
Hvis du har gidet at brugt tiden på at sætte dig ind i tingene på forhånd, så kan du spare penge ved at handle i Power og Elgiganten, som i det tilfælde bare kan bruges som et "lager" hvor man henter varerne.
Fordel: Pris.
Ulempe: Ingen eller forkert rådgivning og man risikerer at få købt noget man ikke har brug for, eller noget der er en direkte scam, og risikerer at ende med en højere pris alligevel.
tl;dr - Hvis pris er højeste prioritet, så undersøg tingene hjemmefra.
--
Handels stats: B/W liste score: +45/-0 og samme bruger i 20+ år.
Sidst opdateret d. 29/06-2024
de er som alle andre, sleske provisionssælgere, der er også en grund til de sætter billedet skarpere på de tv som de tjener mest på, så selv om philips har bedre billede end deres Xpingolos tv så ser det skarpere ud, så kommer fru hansen ind og køber et lortetv som har 5 års fabriks garanti men mongol bumse spasseren sælger en udviddet forsikring på et tv som de er dækket gratis ind med. Det er de usleste mennesker der findes, i krigstid ville de blive nakkeskudt.
--
#7
For kunden er LG et ringere TV, da den ikke kan installere en app kunden bruger.
Det kan godt være billedet og systemet er bedre, men det ser ikke ud til, at det betyder noget for kunden. Bare at Norlys appen kan installeres.
Jeg ville returnere det og købe det rigtige tv i stedet for.
--
Kan se det var Elgiganten. De er notoriske for aggrasiv opsalg og mersalg. Næste gang kan du klæde familiemedlemmerne bedre på. Nu kender du deres forretningsmetoder som er bait and switch. Derfor jeg ikke handler i Power og Elgiganten (samme ejerkreds).
--
Sidst redigeret 17-07-2024 11:47
#11 - Power og Elgiganten er ikke ejet af samme ejerkreds. Tror du tænker Power og Expert?
--
Ryzen 3950x | RTX 2080 TI | X570 Ultra | Corsair H150i PRO | 970 EVO 1TB | 2 x 8 TB Ironwolf HDD | 64 GB - 3600 MHZ | 3 x 27" Aorus IPS 1 ms 144 hz |
#7 Det er nu så meget sagt. Ville hellere selv have et med bedre lyd og som er baggrundsbelyst end et med kant belysning.
#8 Det er præcis det jeg har gjort men sælgeren fik alligevel disse to ældre til at tage noget andet, på baggrund af løgn om at tv'et ikke kunne skaffes og i stedet for at kontakte mig, vælger de at købe.
--
#13 - Ja det er noget møg. Men det er desværre det man skal banke ind i hovedet på folk temmelig ofte. "Husk hvis de prøver at prakke jer noget andet på end det vi har aftalt, eller de siger at de af en eller anden grund ikke kan skaffe det vi har aftalt, så SKAL i ringe!!" - Det har jeg sagt til de gamle så mange gange efterhånden. De har heldigvis fattet det nu...
Det er da også irriterende det skal være sådan, men det er bare sådan verden er. Til at starte med var de sådan lidt "jamen de arbejder jo med det, så de ved mere om det end du gør"... Som så bare overhovedet ikke er tilfældet, men nuvel. Efter lang tids forklaring og overtalen gennem flere år, har de forstået at de skal kontakte mig med det samme, hvis jeg ikke kan tage med, hvis der er den mindste tvist.
--
Handels stats: B/W liste score: +45/-0 og samme bruger i 20+ år.
Sidst opdateret d. 29/06-2024