Ved det ikke, men kun godt med kontrol særligt der.
Broer og tunneler er nogen af de mest åndsvage steder at køre for stærkt.
--
Er det ikke ligemeget, kør nu bare ordentligt.
--
10900k, strix z490-gw, tuf3080s, 32gb lpx3200, 1tb sn750, rm750i
d15s, lian li pc-a10 alu, aoc cu34g2x
Jo det var bare om det endelig er lykkes dem at få det til at virke.
andre lande kan det men de har haft det udskudt flere gange.
--
Hvad hjælper penge i en tåbes hånd til at købe visdom, når han ikke har forstand?
#3 - det virker i hvert fald andre steder i landet. Der er en strækning her nord for Ålleren, hvor der er "kontrol-over-afstand", og der tror jeg da folk får bøder. De kører i hvert fald markant pænere på strækningen end folk gør andre steder i det område. Og så kan man jo sige at opgaven er løst, bøder eller ej :)
--
"ORK SATME!"
Deres strækning kontrol virker ihvertfald
Den der måler afstand fra punkt a til b og udregner om den passer på den tid du passere
--
jep jep
#5 Hvad er dine kilder eller erfaring til at den virker eller er aktiv?
--
Jeg kan nævne en hurtig måde at få afgjort om den virker ;)
--
Sidst redigeret 25-01-2024 09:59
6 min bror blev målt på den sidste weekend
--
jep jep
#7 "Hurtig" :) Min piece-of-shit motorcykel kan ikke engang nå op på en 100% overskridelse, men jeg ved faktisk ikke engang om MCs bliver fanget af de her kontroller. Det første billede de tager på den strækning jeg kender, tages forfra... men hvis det sidste tages bagfra, kan de jo se nummerpladen.
Det' os' ligemeget for mig. Jeg kører selvfølgelig pænt og efter reglerne. *kigger i kalenderen efter næste trackday*
--
"ORK SATME!"
Må man kun køre 110 på broen? Så virker 275 kr for en envejsbillet billig, hvis man har travlt.
--
#9 Hvis du kører tilpas hurtigt, når den ikke at tage billedet ;) Jeg ved i hvert fald, at de nye ATK'er kan tage billeder af motorcykler nu. Det kunne de ikke før. Så vidt jeg husker, kan de djævle også tage billeder i begge vejretninger.
--
#11 - ja, det skulle de kunne. Det var mere de her faste kameraer jeg tænkte på. Men det var mest af nysgerrighed.
..hmm.. måske kan de ikke tage billeder af nummerpladen hvis man kører på baghjul hele vejen? :D
--
"ORK SATME!"
Den kan tage billeder i begge retninger, der er det primære og målende kamera og så kan de sætte sekundært kamera op som tager billeder i når kontrollen er passeret.
Så the688 har ganske rigtigt løsningen, det er bare om at få den løftet når man ser kontrollen. Men man skal være pænt sikker på at vinklen er god nok og det sekundære kamera står som regel på jorden bag ved bilen i ca 80-120cms højde hvis jeg skulle gætte. Så husk det når den magiske vinkel skal rammes :)
God fredag alle sammen
--
#4 - the688: Hvilken strækning er det? Bliver da helt nervøs nu...... :D
--
Burde være kontrol fra betalingen og ud mod de indgående spor.
det hvor det bliver til 50, fortsætter mange med 80-90 km/t.
--
#12 Ja, de er begyndt at lave radarkontrol herhjemme, som de har gjort i Tyskland i mange år. De almindelige stationære har været her i lang tid. Du må prøve det med baghjulene, og se om det virker. Ellers har jeg hørt noget om vinklingen på nummerpladen, men det kan politiet jo ikke rigtig lide, så de kigger dem altid efter, hvis man bliver stoppet.
--
Hvorfor ikke bare køre det man må???
De fleste biler kan du jo sætte max hastighed på rattet.
Så får du ikke bøder.
--
#17
Der er en sikkerhed i at KUNNE accelerere ud over hastighedsgrænserne i kritiske situationer, så at sætte en absolut maxhastighed ved fartgrænsen har også bagdele.
(Se min #1 i forhold til at køre særlig pænt på broer og tunneler hvor konsekvenserne ved uheld kan være ekstra store, både for en selv og andre)
--
Sidst redigeret 28-01-2024 10:46
#18 Alle de biler jeg har brugt med fartgrænse har det været muligt at override med pedalen i bund.
--
#19
Det kommer ofte an på hvor "hårdt" man ønsker at håndhæve den max grænse og alt efter model/bilmærke, i yderste konsekvens kan ting som mykey ikke overrides, men så har vi dog forladt rattet, i Ford.
--