Efter min mening er det alt for lang tid. Jeg mener at rimelig tid er defineret som "få" uger.
Da jeg havde min kones til reklamation på samme årsag i foråret igennem elgiganten gik der 23 dage fra indlevering til ombytning.
Det er for øvrigt et kendt problem og løsningen er i de fleste tilfælde blot en ombytning (aka. ingen reperation).
--
3700X - Gigabyte X570 I - Dark Rock Pro 4 - Intel 660P M.2 1TB - Vengeance LPX 3600 C18 - 5700 XT Red Devil - SF750 Platinum - Define Nano S - CU34G2X
--
Sidst redigeret 13-12-2023 11:24
har du snakket med dem? De plejer at være til at snakke med.
--
Jeg har kun gode erfaringer med Hifiklubben, ring til dem og sig at du vil have pengene tilbage - burde være lige til.
--
Mit bud gælder 24 timer.
64 plusser på whitelisten.
Hifiklubben lever højt på deres gode kundeservice.
Tag en snak med dem omkring din sag og se om i ikke kan finde en god og hurtig løsning.
--
Ryzen 7 7800X3D|Noctua NH-D15|ASUS B650E-E|32GB G.Skill 6000mhz|4070TI OC ASUS TUF|850W NZXT
Sælgeren skal afhjælpe manglen inden for rimelig tid.
Rimelig tid er 1-2 uger.
Er det en særlig kompliceret fejl, eller stiller sælgeren en lånegenstand til rådighed, kan sælgeren have flere forsøg eller længere tid til at reparere.
https://taenk.dk[...]
Se også dette der skal vejlede butikker.
https://www.forbrug.dk[...]
Som udgangspunkt er det du stilles i udsigt helt urimeligt og ulovligt.
--
Sidst redigeret 13-12-2023 13:38
Du har selvfølgelig kontaktet HiFiklubben og givet dem en chance for at gøre det bedre inden du har oprettet denne tråd.
11 uger er på ingen måde rimelig tid. Det er noget længere tid end man kan forvente kunden venter på at få sin vare retur.
Hvis det var en meget speciel vare, som ikke bare kunne ombyttes fordi den er unik, kunne der være noget om snakken, men i dette tilfælde er det 'bare' et headset, som de sikkert har på lager.
Den estimerede tid du har fået lovet er for lang og jeg synes du skal bede om enten en ombytning eller pengene tilbage. Alt efter hvad der er bedst for dig.
--
Handels stats: Samme bruger i 20+ år. B/W liste score: +43/-0.
Stats sidst opdateret d. 07/05-2023 (B/W listen er ikke opdateret)
Nu er de selvfølgelig også gået ned i gear kvalitet som man kan se med ørepropper, har også set dem sælge soundboxes og små BT radioer, men det bliver de nød til for at overleve. Så aftalerne med de kinesiske købs steder er nok ikke på højde som med den de har på rigtig hifi. Men derfor skal de da bare stikke dig et par nye eller modellen over, eller hvis de ikke kan det, give dig pengene retur.
--
11 uger er ikke rimelig tid.
Har du talt med Hifiklubben om det? Hvis ikke, så start der.
Flere nævner at du skal kræve dine penge retur, men det er butikken ikke forpligtiget til at gøre, og hvis de gør det, så puttes det i kategorien for god service.
--
Hej, Jeg er tidligere "sælger" i Hifiklubben. De plejer at være rigtig åbne for at give en god service, så jeg ville gå ned og snakke med dem endnu engang. Jeg er helt enig i at det er for lang tid.
#7 Jeg kan fortælle dig at de ikke tjener mere på "kineser" ting ifht. rigtig hifi. Tilgengæld er efterspørgslen på rigtig hifi ikke særlig stor, derfor bliver der nødt til at være noget andet der trækker mennesker ind i butikken. Ud over det ses ting som Soundboks, soundbarre og andre "kina" ting som værende en fremadrettet "investering" i kunder. De fleste starter i det billige når der investeres i nye hobbyer, hvorefter der senere bliver opgraderet udstyr. Hifiklubben vil gerne være der fra starten i den proces.
--
#9 Blot til info så er soundboks dansk ;-)
Men jeg forstår hvad du mener
--
I5 2500K 3.3 GH--P8P67 PRO--GTX 670--Samsung 840 500 GB--Western Digital Black 500GB-Seagate 2TB-Cool master 700 Watt--8GB 1600 Kingston Hyperx
#10
Dansk designet men produceret i Litauen.
--
Som de andre skriver: har du kontaktet Hifi-klubben omkring problemet, før du skrev her?
--
Nuff' said: http://xkcd.com[...] Hvis du mangler Dropbox, kan du bruge mit link = 500 MB ekstra data hver :) https://bit.ly[...]
Tak for alle svar herinde.
Jeg havde snakket med dem før jeg oprettede, og de mente at de ikke kunne rykke på værkstedet.
Jeg kontaktede dem så igen efterfølgende, da jeg havde kigget det link igennem som #5 postede. De valgte så jeg kunne komme ned og få et tilgodebevis eller bytte til andet mærke (de forhandler ikke længere Sony). Ud fra linket holdt jeg på mit ret til at få penge tilbage, da jeg ikke ville acceptere hverken tilgodebevis eller andet mærke.
Så jeg fik mine penge retur, og har nu købt et wf-1000xm5 i stedet for, da differencen kun var 100kr pga. juletilbud.
Det eneste der ærgre mig over er, at da jeg indleverede spurgte om jeg ikke bare kunne få penge retur. Der til sagde de at det skulle sendes til reparation, hvilket jeg kan se ikke er korrekt ud fra Tænk's artikel: "Om varen skal repareres eller byttes til en ny er som udgangspunkt op til dig.
Hvis sælgeren ikke vil opfylde dit ønske, skal de bevise, at det er alt for dyrt eller umuligt at imødekomme.". Men det må jeg huske næste gang jeg har en reklamation.
--
| Aorus Master Z390 | I7-9700k | RTX 2080 Ti Gaming X Trio | 32GB Vengeance RBG pro 3200MHz | 970 evo 500GB | Kraken X62 | Seasonic Focus plus 850W |
13
Intet nyt under solen.
Det er provokerende at butikken skal belæres af kunden (dig) i stedet for at praktisere ombytning eller penge retur på stedet.
(Nu er jeg heller ikke HIFI-klub-discipel, jeg misbruger bare deres ekspertise i ny og næ - meget kan man sige om klubben, men generelt ved de mere om hvad de sælger end gulvsælgeren i de stramme bukser i Elgiganten)
--
#13 Ahh jeg vil da mene at de har ret til at undersøge om produktet er skadet af dig.
Men godt at det løste sig til sidst :-)
--
Mvh
Fc Junkies
--
Sidst redigeret 15-12-2023 10:34
#13
Det vil sjældent blive til en direkte udbetaling af pengene første gang et produkt skal reklameres, det vil stort set altid blive vurderet for dyrt for forhandleren at få købet ophævet, da de har aftaler med leverandørerne omkring dækning af de her reparationer, og oftest selv holdes skadesfri (minus omkostninger til evt. transport).
--
Veni, Vidi, Vici.
dimidium facti qui coepit habet
faber est quisque fortunae suae
#14 off topic men nu du taler om så var jeg nede i Hifi Klubben for et par uger siden og have en samtale om nogle Sennheiser hovedtelefoner jeg gerne vil prøve og der var klart svar på mine spørgsmål fra dem så ikke noget problem og jeg kunne forlange butikken tilfreds
Var nede i Elspanden i går og kæft hvor var det ringe skulle bruge en lader til min Fiio afspiller fordi jeg gerne ville have en lader mere i stedet for at dele lader med mobil og sælger der nede have ingen ide om hvad quick change var eller hvorfor jeg skulle bruge en lader der var med QC 2,0/PD 2,0 eller højere
Heller ingen ide eller hvad en digtal audio player (aka MP3 afspiller som de hed før i tiden) var han have aldrig set eller hørt om en mobil afspiller i sit liv han troede man kun kunne høre musik fra mobil
Det endte med jeg måtte besvare hans spørgsmål så det var omvendt service og jeg fandt aldrig en lader
Næste gang går jeg i Hifi Klubben også selv om det er længere væk eller også finder jeg en lader selv på nettet
Syndes dem i Elspanden eller Power ikke ved ret meget om hvad de sælger
--
Define 7 XL / Prime TX750 / X570 Strix-E / 3700x / NH-D15S / 32 GB 3600 MHz / RTX 2070 Super / Firecuda 520
--
Sidst redigeret 15-12-2023 11:08
#17 Well løn og arbejdstider er så dårlige at det kun er yngre mennesker man kan have ansat :-)
--
Mvh
Fc Junkies
10# Det ved jeg. Det var en reference til #7
#18 Lønnen i HifiKlubben er ikke bedre end Elgiganten, jeg tror bare at der er forskel på hvem der bliver ansat. Passion føder passion var det jeg fandt ud af da jeg arbejdede i der. Har forresten også arbejdet i Elgiganten, hvilket jeg ikke kan anbefale :D
--
nu er det en del aar siden jeg sad med dansk lovgivning og RMA, saa tag alting jeg siger med et gran salt
ud over rimeligt tid som andre har vaeret indepaa, saa er det ulovligt at give dig et tilgodebevise
-reperationg
-ombytning
-penge tilbage (koebs sum)
- afslag I prisen ( hvis du godtager dette)
Er de eneste metode de maa godtgoere et defekt produkt.
saafremt de har tilbudt dig et tilgodebevis er sagen ligetil at de skal give dig pengenge tilbage
https://taenk.dk[...]
Hvis sælgeren er ansvarlig for fejlen på din vare, kan du gøre dine forbrugerbeskyttede rettigheder gældende:
Reparation
Ombytning til en anden identisk vare
Afslag i købesummen
Ophævelse af købet og købesummen tilbagebetalt, hvis det er en væsentlig fejl
--
Sven Bent - Dr. Diagnostic
www.TechCenter.[...] - Home of Project Mercury