Seneste forumindlæg
Køb / Salg
 * Uofficiel Black/White liste V3
Login / opret bruger

Forum \ Off Topic \ Hyggekrogen
Denne tråd er over 6 måneder gammel

Er du sikker på, at du har noget relevant at tilføje?

Sælger siger produktet ikke fejler noget

Af Semi Supporter Metze | 20-07-2023 13:44 | 1346 visninger | 12 svar, hop til seneste
Hej med jer... Jeg står i en lidt irriterende situation. Har købt noget hos en forhandler, hvor produktet ikke fungerer som det skal. Slår fra og genstarter (pisse irriterende). Men ikke altid. Selvfølgelig går det ned når på de vigtigste tidspunkter... Har sendt det tilbage til sælger. Får så besked på at de har testet det med et vidst load og kan ikke se produktet fejler noget. Og dermed afviser de reklamationen. (Jeg er pænt sikker på at han lyver, pga af den startende dialog hvor han ihvertfald ikke havde noget ansvar da det var en brugt vare han solgte og andre signaler i den kommunikation vi har) Hvad kan jeg gøre? Er taknemmelig for al erfaring/råd. PS. Det er købt i et andet EU land og ikke Danmark.
--
mvh Metze
#1
jbred
Giga Supporter
20-07-2023 13:50

Rapporter til Admin
Dokumenter at den går ned, hvad enhed det end er. Optag fejlen, evnt 3-4 gange. Nu ved vi ikke hvad enhenden er og om andet kan have indvirkning på fejlen. Men videodokumentering af fejlen kan være en god ide.
--
#2
Metze
Semi Supporter
20-07-2023 13:53

Rapporter til Admin
Ahh sorry. Det er en router.
--
mvh Metze
#3
jbred
Giga Supporter
20-07-2023 14:00

Rapporter til Admin
Så vi ude i demo/brugt, hvad land butik, .hvad har de af regler osv. Men ellers hvis du har alt på det rene så må du bare genere dem til de bytter den, hvis de mener den virker så kan de nemt sende dig en ny og sende den der ikke virker pga dine jordstråler til en anden. Men dokumenter dine oplevelser, skal du slukke/tænde før den kører igen eller genstarter den auto. ?
--
#4
Metze
Semi Supporter
20-07-2023 14:04

Rapporter til Admin
Der er faktisk de samme EU regler har jeg fundet frem til. Selvom det var en åbenbaring for sælger. Brugte varer har samme vilkår mht garanti/reklamationsret. Den slår Wifi fra og så genstarter den af sig selv. Jeg må bare blive ved med at presse på. Men det er mere hvordan man skal forholde sig til det her han siger og jeg siger...
--
mvh Metze
#5
Comicsdk
Super Nørd
20-07-2023 14:09

Rapporter til Admin
Routere kan være a pain in the ass at fejlfinde på, hvis du er noob ligesom jeg. (Jeg har delvist løst et problem med min overpriced Asus-router ved at købe nye kabler, men den skal genstartes i temmelig ofte for at holde hul igennem på en 1000/1000. Har routeren stået et par dage og jeg lige tjekker om der er ordentlig hul igennem inden jeg skal hente et større spil, trækker den som regel 100/100 indtil jeg laver et hard reset) Der er mange ting der kan spille ind, settings etc. Jeg kan ikke hjælpe desværre. Men - siger sælger at enheden fungerer fremragende, så drop alle idéer om reklamationssag - fortæl sælger at det er gode nyheder og at du i stedet vil benytte din returret.
--
"...it's a song for the deaf, you can't even hear it!"
#6
Metze
Semi Supporter
20-07-2023 14:11

Rapporter til Admin
#5 :) Tusind tak for indlægget. Kan desværre ikke returnere det da de 14 dage er gået.. (2-3 mdr siden).
--
mvh Metze
--
Sidst redigeret 20-07-2023 14:12
#7
Comicsdk
Super Nørd
20-07-2023 14:15

Rapporter til Admin
Et langskud kunne være at du kan løse problemet med en firmware-opdatering. Er det forsøgt?
--
"...it's a song for the deaf, you can't even hear it!"
#8
Metze
Semi Supporter
20-07-2023 14:27

Rapporter til Admin
@7: Kan ikke finde firmware til download nogen steder. Det er model H135-380 (mener det er Huawei)
--
mvh Metze
--
Sidst redigeret 20-07-2023 14:28
#9
Comicsdk
Super Nørd
20-07-2023 15:07

Rapporter til Admin
Jeg ved ikke en dyt om Huawei-produkter og slet ikke 5G-routers, men de har en app man skulle kunne opdatere devices på. Den hedder AI LIFE app. https://consumer.huawei.com[...] https://consumer.huawei.com[...] Den skulle også kunne opdatere firmware på din router. Jeg siger ikke at det løser problemet, men det er da et skud værd.
--
"...it's a song for the deaf, you can't even hear it!"
--
Sidst redigeret 20-07-2023 15:10
#10
Kristina
Monster Nørd
20-07-2023 18:03

Rapporter til Admin
Optag fejlen på video og send det ind til forhandleren. Får de det ikke løst (og vil ikke løse det), så opret en sag ved Forbrugerklagenævnet.
--
Nuff' said: http://xkcd.com[...] Hvis du mangler Dropbox, kan du bruge mit link = 500 MB ekstra data hver :) https://bit.ly[...]
#11
Comicsdk
Super Nørd
20-07-2023 18:22

Rapporter til Admin
Du skal nok have fat i den europæiske version af forbrugerklagenævnet nu forhandleren ikke er dansk, hvis ikke en opdatering fikser problemet. Men inden du gør det, så gør op med dig selv om en brugt router fra en tvivlsom forhandler er bøvlet værd. https://www.forbrugereuropa.dk[...]
--
"...it's a song for the deaf, you can't even hear it!"
#12
Metze
Semi Supporter
20-07-2023 18:48

Rapporter til Admin
Tak for input allesammen :) Jeg prøver det af alt sammen. Det er lidt svært at optage men skal prøve. Det er nok ikke besværet værd. Men har det sværest ved at lade sådan en type slippe afsted med det.
--
mvh Metze

Opret svar til indlægget: Sælger siger produktet ikke fejler noget

Grundet øget spam aktivitet fra gæstebrugere, er det desværre ikke længere muligt, at oprette svar som gæst.

Hvis du ønsker at deltage i debatten, skal du oprette en brugerprofil.

Opret bruger | Login
NYHEDSBREV
Afstemning