Seneste forumindlæg
Køb / Salg
 * Uofficiel Black/White liste V3
Login / opret bruger

Forum \ Off Topic \ Hyggekrogen
Denne tråd er over 6 måneder gammel

Er du sikker på, at du har noget relevant at tilføje?

Hvor er jeg træt af YouSee Internet

Af Giga Nørd Dety | 13-10-2022 22:26 | 2287 visninger | 19 svar, hop til seneste
Før jeg starter min lille rant, skal det siges jeg er uddannet IT-Supporter og forstår basale ting såsom at fejlsøge internet, nå men Jeg føler virkelig at YouSee forsøger at tørre røv i mig, mit internet har rent ud sagt kørt af pis de sidste 3 måneder betaler for 1000/500, men tester 320/560, når jeg ringer ind til support får jeg afvide "Speedtest har ikke længere kapacitet til at teste hastigheder korrekt" allerede der bliver jeg TRÆT. fordi så giver det jo ikke mening af en ven i BYEN med SAMME INTERNET får den hastighed han betaler for, nå men jeg prøver deres egen test https://yousee.dk[...] og den siger det samme som speedtest siger "Jamen linjen ser fin ud ind til dig" , så tænker jeg bar hvorfor giver man mig ikke en ny router? Vi står snart til at få skudt Fiber ind i lejligheden, så overvejer jeg kraftigt og skifte udbyder
--
Intel Core i5-2500K, Noctua Nh-D14, MSI Z77A-G45 Gaming, Define S, Samung 850EVO 250gb, GTX970 G.Skill Ripjaws 8Gb 1866
#1
Dragonheart
Guru
13-10-2022 22:30

Rapporter til Admin
Mon ikke det blot er fordi der ikke er kapacitet på coax nettet til de hastigheder på de tidspunkter du tester? En del udbydere har jo en mimimumshastighed de garanterer (når der køres kabel . ikke wifi) Og de har ikke sendt en tekniker ud for at undersøge den lave hastighed? Hvis det er TDC der indlægger fiber så er de tmåske fordi de har indset coax ikek kan følge med.
--
#2
ToFFo
Guru
13-10-2022 22:31

Rapporter til Admin
Skift til fiber så snart du kan. Det kører bare så meget bedre. Med det sagt... nu nævner du ikke noget om hvad du har lavet af fejlsøgning. Så inden vi kommer med en masse dumsmarte forslag, kan du give lidt indblik i hvad du har prøvet allerede? Du ved, andet kabel, anden maskine... den slags. Men ja det er vel den support man kan forvente. Yousee hyrer jo hvem som helst til at bemande telefonerne. Du kunne ligeså godt spørge en kassemedarbejder i Aldi om hvorfor dit internet er langsomt. Intet ondt mod kassemedarbejdere i Aldi eller i det hele taget. Det er bare ikke deres ekspertiseområde at svare på den slags. Det har intet med deres kløgt at gøre.
--
Handels stats: Samme bruger i 18 år. B/W liste score: +37/-0. Stats sidst opdateret d. 27/08-2022
--
Sidst redigeret 13-10-2022 22:32
#3
WlN
Gæst
13-10-2022 22:33

Rapporter til Admin
Har du ikke allerede Fiber ?
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#4
BoreBissen
Guru
13-10-2022 22:40

Rapporter til Admin
#2 Fiber er fedt ingen tvivl om det, men hvis kapaciteten i øerne ikke bliver opgraderet, så er det lige fedt.
--
Intel i7 2700K | 2 x 8 GB DDR3, 1866 MHz Asus Maximus IV GENE-Z | PNY 480 GB SATA SSD Gigabyte GTX 1660ti 6 GB | Corsair SFX 450w | Scythe Fuma ll
#5
Dety
Giga Nørd
13-10-2022 22:47

Rapporter til Admin
#2 - sagem 3890 v3 testet 2 forskellige netværks kabler i LAN1 direkte i router til 3 forskellige enheder , 2 stationær, 1 bærbar, derefter flyttet kablet til LAN4 fordi hvad nu hvis . nu sidder jeg og overvejer lidt, har Coax kable en levetid?
--
Intel Core i5-2500K, Noctua Nh-D14, MSI Z77A-G45 Gaming, Define S, Samung 850EVO 250gb, GTX970 G.Skill Ripjaws 8Gb 1866
#6
gasolin
Guru
13-10-2022 22:49

Rapporter til Admin
speedtest har kapicitet nok (stofa) https://www.speedtest.net[...]
--
Sidst redigeret 13-10-2022 22:50
#7
Dety
Giga Nørd
13-10-2022 22:57

Rapporter til Admin
https://www.speedtest.net[...] :/
--
Intel Core i5-2500K, Noctua Nh-D14, MSI Z77A-G45 Gaming, Define S, Samung 850EVO 250gb, GTX970 G.Skill Ripjaws 8Gb 1866
#8
morteh
Junior Supporter
14-10-2022 02:09

Rapporter til Admin
0# er et billigt mobil abbonement ved fx oister ikke nok ? eller har du behov for den høje upload og lave latens-tid? jeg tror jeg giver 159kr for fri tale/data på det abbonnemet jeg benytter som den ene internetforbindelse, og jeg oplever altså meget sjældent nedbrud. (jeg bor dog også tæt på en mast. ca. 800m) her er de 3 forbindelser jeg bruger trådløst indtil yousee får klaret fiberen til huset. oister 5g: https://imgur.com[...] yousee 5g: https://imgur.com[...] oister 4g: https://imgur.com[...]
--
Sidst redigeret 14-10-2022 02:10
#9
gandalf6700
Megabruger
14-10-2022 08:47

Rapporter til Admin
jeg er skiftet tilbage til yousee coax fra fiber internet .. da jeg ikke mærkede forskel bare næsten 100kr dyrere .. vis yousee ikke kan levere deres minimums hastighed så skal de få styr på deres lort .. mener det er 900mbit download de skriver som minimums .. og det levere de fint ved mig du kan prøve og teste hastighed ved fast.com speedtest svinger fra server til server du vælger
--
Game Computer:|X2 3800+|2gb ram|7900GT +VF700|Samsung 940BF 2ms|3dmark03 19751|3dmark05 9620|
#10
puma99dk|
Supporter Aspirant
14-10-2022 08:48

Rapporter til Admin
#7 Fejl meld din forbindelse coax linje hos yousee og tjek op om du køre Docsis 3.1 hvis du gør det så spørger om de vil prøve at nedgradere den til 3.0 og se om det køre bedre det har det gjort for nogen. Ved os førhen Yousee har haft lidt problemer med sagem 3890 boksene.
--
#11
ToFFo
Guru
14-10-2022 09:15

Rapporter til Admin
#5 - Ja okay så skal der vist en tekniker ud, så må det sgu være modem den er gal med. Kan du køre speedtest direkte på modemet ved at logge ind på den og køre en speedtest i dens eget system? Har du prøvet at teste hastigheden på det lokale netværk Sagem enheden laver? Altså bare ved overførsel af filer via det lokale netværk. Prøv det med nogle store filer og se om hastigheden svinger meget eller bare er langsom. Hvis det også sejler, så er det jo helt klart Sagem der er screwed. Så kan du også bedre bevise overfor Yousee deres udstyr sucks.
--
Handels stats: Samme bruger i 18 år. B/W liste score: +37/-0. Stats sidst opdateret d. 27/08-2022
--
Sidst redigeret 14-10-2022 09:16
#12
Dety
Giga Nørd
14-10-2022 09:19

Rapporter til Admin
https://www.speedtest.net[...] lige testet igen, mulige kapacitetsproblemer? kunne været sjovt hvis download speeden er smadret igen i aften
--
Intel Core i5-2500K, Noctua Nh-D14, MSI Z77A-G45 Gaming, Define S, Samung 850EVO 250gb, GTX970 G.Skill Ripjaws 8Gb 1866
#13
ToFFo
Guru
14-10-2022 09:29

Rapporter til Admin
#12 - Det kunne sagtens være det. Prøv at teste igen kl. 17.00 så vil du sikkert opleve dårligere hastighed igen. Men hvis du kan få den hastighed af Yousee tænker jeg også du betaler temmelig meget overpris. Har du undersøgt om du kan få leveret det samme, billigere, fra Fastspeed eller Hiper? Jeg havde Yousee i mit gamle hus. Det kørte faktisk glimrende, men Fastspeed kunne levere det dobbelte til det halve :D
--
Handels stats: Samme bruger i 18 år. B/W liste score: +37/-0. Stats sidst opdateret d. 27/08-2022
--
Sidst redigeret 14-10-2022 09:30
#14
Klump
Supporter Aspirant
14-10-2022 11:08

Rapporter til Admin
#12: Var præcis ude for det samme hos YouSee for nogle år siden og de kunne desværre ikke løse det med et trylleslag. Der skulle en opgradering til på centralen i nærheden af hvor jeg bor. Jeg ville dog kræve kompensation for den manglende hastighed i peak perioderne. Fik selv ca 200,- af min regning pr måned indtil det var fikset. Dog godtager YouSee ikke speedtest.net som "bevis" da man benytter forskellige servere som hoster speedtest.net. Du skal bruge https://yousee.dk[...] og gerne lav 2-4 test om dagen, udenfor peak perioder og indenfor peakperioder. Derefter smider du screenshots til YouSee og kræver den rette kompensation indtil kapacitets problemet er fikset.
--
#15
Ramaz
Gigabruger
14-10-2022 20:08

Rapporter til Admin
Men hvis du er uddannet IT-supporter, så forstår jeg ikke at du overhovedet benytter den router som følger med fra Yousee. Det er noget skrammel og vil højst sandsynligt køre langt bedre hvis du smed egen router på. Har du prøvet det?
--
#16
filthat
Megabruger
14-10-2022 20:21

Rapporter til Admin
#15 når det er coax kan man ikke komme uden om at bruge Yousee's router. Du kan sætte den i bridge mode og sætte egen router efter den, men du kan ikke undgå at din traffik skal igennem den.
--
#17
Martin Lohse
Junior Supporter
14-10-2022 20:31

Rapporter til Admin
Prøv lige at teste på fast.com - her kan du også sætte en længere downloadperiode.
--
#18
sep
Maxibruger
14-10-2022 20:31

Rapporter til Admin
Godt nok meget sjældent jeg ikke har tæt på det jeg skal have på min 1000/100 coax hos yousee med deres egen router. Men nu har jeg heller ikke meget mere end 5 maks 10m meter ud til deres boks, det hjælper en del på et coax kabel at det er så kort som muligt med de hastigheder.
--
#19
Ramaz
Gigabruger
15-10-2022 20:17

Rapporter til Admin
#16 - det er vi enige om. Men i bridge mode har den Sagemcom minimal indflydelse på driften. Jeg har selv haft Hiper på coax som kørte piv hamrende elendigt. Efter bøvl med deres support og ingen løsning, så smed jeg Sagemcom'en i bridge, egen Asus router på og så kørte det snorlige derfra. Udleverede routere fra udbydere er bare noget skrammel og bør så vidt muligt ikke benyttes hvis man ønsker en stabil forbindelse
--

Opret svar til indlægget: Hvor er jeg træt af YouSee Internet

Grundet øget spam aktivitet fra gæstebrugere, er det desværre ikke længere muligt, at oprette svar som gæst.

Hvis du ønsker at deltage i debatten, skal du oprette en brugerprofil.

Opret bruger | Login
NYHEDSBREV
Afstemning