Mig bekendt kan din ISP se alle udfald på linjen inde hos dem. Og det er da bare at rykke dem for et svar, hvis de er sløve i betrækket. :-)
--
10700KF | Asus Z590-Plus TUF
2x8 GB Corsair @ 3200 MHz
WD Blue 500 GB (2,5" SATA) | CM V650 V2 Gold
Gt 730 2GB | NZXT Kraken x63
Ryk din ISP for svar.
De kan til enhver tid se om dit udstyr har haft mistet forbindelsen.
--
i7 4790K|Noctua NH-D15|ASUS Z97-WS|16GB Kingston 1866mhz|1080 ASUS STRIX|160GB Intel SSD|240GB Corsair SSD|500GB EVO SSD|3TB Seagate|750W CM
Hej,
Jeg have en længere dialog med Yousee da jeg også have periodiske fejl som dog altid ramte på en af 00/15/30/45 i timen - timen kunne dog bare ikke forudsiges.
Dialogen kørte længe og Yousee kunne ikke se problemet - dette skyldes at det kun var min upstream der døde og ikke min downstream. derved ser de ikke linjeudfald!
Efter dagevis af speedtest logs osv osv samt længere samtaler med 3 level (ganske gode samtaler faktisk) ende de med at skifte mig til et nyt "tårn" hvad det så end betyder... men det har løst mit problem.
Jeg tror problem blev løst efter 2-4 mdr :-|
Yousee er meget firkantet med at udstyr skal sidde direkte i routeren - så jeg havde en bærbar som sad direkte i router som kørte speedtest hver 5 min og loggede lokalt hvad speedtest skrev af hastigheder osv.
/Fido-dk
--
#3 Havde også periodiske fejl og yousee kunne selvf ikke se noget som helst som skulle være galt og de snakkede konstant om wifi selvom jeg ikke bruger wifi udover på mobilen og det blev frem og tilbage med jeg skulle bruge nye kabler pga mine var slidt men kabler i væggene bliver sgu ikke slidt men det forstod de ikke og så begyndte de sgu på wifi igen om jeg har indstillet det rigtigt... og tilbage til at jeg skulle bruge nye kabler indtil jeg endelig fik en ansat med en hjerne som gerne ville sætte min 500 mbit upload ned til 100 pga var 100% sikker på det var pga linjen ikke kunne klare 500mbit upload mere og gad ikke bruge mere tid på det og efter en uge så var det løst da en tekniker åbenbart skal fysisk ud og fjerne noget for at det bliver 100mbit LOL.
Hader at skulle snakke med deres kundesupport, man får lyst til at hive hovedet af personen pga de ved jo INTET.
Elsker der var det der undercover job hos yousee for nogle år siden hvor chefen hun skulle lege ny i kundesupport og da det slut efter det gik helt galt så kommer hun frem til de gør det godt.
--
RYZEN 7 5800X, RADEON 6900 XT, GIGABYTE X570 AORUS ITX, SCYTHE MUGEN 5, 2x8 GB PATRIOT 4000 MHZ CL16, CORSAIR SF750 PLATINUM, COOLERMASTER NR200P
--
Sidst redigeret 24-08-2022 09:42
#4 Syntes da altid os Yousee gerne opgraderet coax stikket på væggen hvis de kan se den er af ældre dato el. selv ikke ved om den er skiftet.
Måske er det bare fordi jeg vil hvordan jeg skal få Yousee/TDC til at gøre de ting jeg vil ha lavet når jeg oplever fejl.
Det hjælper som regel med andet end first level support da de rigtig hurtigt kommer til kort med en del ting.
--