Seneste forumindlæg
Køb / Salg
 * Uofficiel Black/White liste V3
Login / opret bruger

Forum \ Off Topic \ Hyggekrogen
Denne tråd er over 6 måneder gammel

Er du sikker på, at du har noget relevant at tilføje?

F... Elgiganten

Af Bruger Aspirant Junger | 03-07-2003 09:34 | 1138 visninger | 4 svar, hop til seneste
De er bare for latterlige!!!!! Jeg købte et digitalkamera til 6500,- som havde problemer med strømmen, det var til rep. 2 og da jeg fik det tilbage efter anden rep. virkede det stadig ikke, jeg opgav at prøve mere og stillede kameraet. Efter godt og vel en time lød der et ordentligt brag, jeg troede min stenplade i bordet knækkede, men nej det var batterierne i kameraet der var sprunget. Jeg sendte så kameraet til rep. og har nu fået den besked at de ikke vil rep. det og de vil ikke give mig en grund til hvorfor, hmmmmmmmm. Jeg har ikke gjort noget som helst galt ved det kamera og det er ca et ½ år gammelt og jeg har nok sammenlagt haft det i 3 md. Jeg er nu ved at kontakte forbrugerstyrelsen, men hvis der er nogen som ved man hvad man ellers kan gøre, så er jeg meget åben for forslag. Elgiganten har afvist kameraet og sagt at hvis jeg vil klage eller høre hvorfor mit kamera ikke skal laves/byttes, så må jeg ringe til olympus. Jeg har så efterfølgende kigget lidt på købeloven og jeg forstår det sådan, at mit krav er overfor Elgiganten og Elgiganten må så slås med Olympus. Desuden har de stadig deres punktummer på priserne, så hold godt øje med hvad i køber derude, selv om jeg håber dette afskrækker jer lidt.
--
#1
TF
Giga Supporter
03-07-2003 09:42

Rapporter til Admin
Ja, du har helt ret. De krav er overfor Elgiganten, og de skal så selv gøre krav overfor deres leverandør. Jeg kan ikke se, hvorfor de ikke vil repererare det når der er sådan en åbenlys fejl. Men hvis de er så besværlige, så er den eneste rigtige vej, nok at køre det hele gennem forbrugerstyrelsen. De vil i hvert fald gerne hjælpe dig i denne situation, og forhåbenlig lærer Elgiganten noget af dette, hvis det er gået til som du siger.
--
Husk! Spaghetti smager bedre end ris. - http://www.fiatklubdanmark.dk[...]
#2
Junger
Bruger Aspirant
03-07-2003 12:41

Rapporter til Admin
det vil jeg prøve
--
#3
Xmanjoe
Semibruger
03-07-2003 13:03

Rapporter til Admin
inden du går til forbrugerstyrelsen, så tag ud i elgiganten og tal med butikchefen. Ofte møder man sælgere som ikke vil hjælpe en, men butikchefen har ofte den politik i hovedet at alt bare skal byttes koste hvad det vil. Jeg har arbejdet i flere butikker og også et varehus og jeg ved at hvis en kundeklage røg helt op til bossen, så blev han/hun ofte tosset over at sagen overhovedet kom op til ham og så bytter de bare varen og skælder sælgeren ud som ikke ville hjælpe dig. Man skal altid bede om at tale med chefen, aldrig tale med sælgerne!
--
Xmanhooo sholo hop sholo hey sholo hop sa sa
#4
SuperBuster
Bruger
03-07-2003 13:32

Rapporter til Admin
Jeg arbejder selv i Elgiganten. Jeg ved at fx HP vil ikke have noget med en rep at gøre før kunden SELV har kontaktet dem. Hvis det så skal ombyttes giver HP et rma nr. Elgiganten skal have før den kan sendes til rep. Jeg ved så ikke hvordan Olympus vil have at man skal gøre. Jeg kan ikke forstå at medarbejderen i elgiganten ikke vil give en forklaring.... det er jo helt latterligt... og kan ikke passe. Snak med varehuschefen eller gå højere op. Er det de orginale batterier der sad i kameraet ? Hvis det ikke er så er det jo svært at sige om det er kameraets skyld eller batterierne.
--
Jeg er ikke nøgen, jeg er fri.

Opret svar til indlægget: F... Elgiganten

Grundet øget spam aktivitet fra gæstebrugere, er det desværre ikke længere muligt, at oprette svar som gæst.

Hvis du ønsker at deltage i debatten, skal du oprette en brugerprofil.

Opret bruger | Login
NYHEDSBREV
Afstemning