Ordrebekræftelsen er som udgangspunkt bindende, ja.
Hvis de stadig kan levere det TV du har købt oprindeligt, så er det ligegyldigt om prisen er steget til 50.000kr.
Hvis det bestilte TV ikke længere produceres/findes, eller af anden årsag på ingen måde kan skaffes til dig, er sagen en anden. Det kunne for eksempel være hvis fabrikken er sprunget i luften eller anden katastrofe/hændelse der gør, at varen ikke kan leveres og/eller ikke længere fabrikeres.
--
- Indsæt signatur -
--
Sidst redigeret 03-08-2021 14:09
Mit bud: Jeg vil også mene, at du har en god sag. Aftalen binder jo endnu mere, når du har fået varen leveret (bare det forkerte). Ansvaret ligger hos dem, bestemt.
Prøv evt. at ringe til Tænk Forbrugerservice ml. kl. 9-11:
https://taenk.dk[...]
Jeg tror nummeret er: 77 41 77 41.
--
Nuff' said: http://xkcd.com[...] Hvis du mangler Dropbox, kan du bruge mit link = 500 MB ekstra data hver :) https://bit.ly[...]
Du skal have det 55", til den pris du har fået det forkerte 50" til.
--
Produktet kan stadig bestilles hos producenten, og de har allerede et på vej.
--
Du har køberetten på din side.
Men hvis forretningen praktiserer så ringe en kundeservice, er min mening at du skal annullere købet og handle et andet sted.
Jeg har ikke meget tålmod med den slags, så er tilfældet at det overhovedet skal diskuteres før de leverer, er jeg på nippet til at æde den tort det er at blive kaldt konfliktsky.
--
#4 - Alletiders, så er sagen helt klar. Så skal du have det du har bestilt, til den pris du har bestilt til. Der er slet ikke nogen tvivl.
Hvem er leverandøren? Man vil jo gerne vide hvem man skal styre udenom. Det lugter lidt af noget som Dustin og Proshop kunne finde på :P
--
- Indsæt signatur -
--
Sidst redigeret 03-08-2021 14:23
Et muligt scenarie kunne være, at de har skrevet forkert på hjemmesiden/ ordrebekræftelsen.
Altså at prisen gjaldt et 50" og ikke et 55", og at det er derfor at du har fået et 50" leveret.
I så fald kan butikken vel dække sig med "forbehold for trykfejl" undskyldningen?
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur. #1 Jeg har googlet efter det sted i købeloven hvor det står, er det dette her?
Køberens rettigheder ved mangler• Forbrugeren har i første omgang krav på vederlagsfri afhjælpning (fx reparation) eller ombytning til
en identisk fejlfri vare, medmindre du kan acceptere at tilbagebetale købesummen eller give et
prisafslag.
• Forbrugeren vælger som udgangspunkt mellem afhjælpning og ombytning.
• Forbrugeren kan dog ikke forlange afhjælpning eller ombytning, hvis det er umuligt eller vil påføredig uforholdsmæssige omkostninger
Er en forkert vare en mangel? Eller er det en anden del af købeloven jeg skal citere?
Det er desværre et af de firmaer der er kendt for at være besværlige..... Vil ikke nævne dem før de har afslået at gøre det rigtige
--
#7. Nej der står 55" på ordrebekræftelsen, de har bestilt det forkert TV hos leverandøren
--
Haha
Jeg tænte også Dustin.
Men det er sgu nok Elgiganten. (undskyld, gasolin)
--
Nej ingen af jer har gættet korrekt : ) Og hvis de overholder købeloven vil jeg ikke hænge dem ud her.
Føler mig dum nu at jeg købte hos dem - men prisen var god
Håber de gør det rigtige - ellers må jeg vel til at kontakte andre instanser
--
OK - Nu har jeg fået en mail fra dem, så jeg har det på skrift. De ombytter TV og sørger for at det bliver afhentet på adressen. Det er ordentlig service, så ikke helt så shady som andre har oplevet. Jeg er meget tilfreds. Det var Compumail der var tale om. Props til dem - Men ville have været federe hvis de bare havde tilbudt det med det samme uden pres
--
Compumail er og bliver shady/fishy!
--
Ryzen™ 5600x | MSI B550m Mortar™ | MSI Gaming X™ 6700 xt
2x8 GB Corsair 3200 MHz | Noctua NH-U12A
Corsair RM750 v2 | WD Black™ M.2 500 GB
#8 - Det du har fundet der handler mere om hvordan man er stillet i forhold til en "mangel". Hvor en mangel skal forstås som fx manglende tilbehør, defekter, eller ikke-selvforskyldte skader.
At de har sendt en forkert vare er ikke en mangel. Hvis de havde glemt at sende noget tilbehør med, eller hvis varen er defekt/skadet ved levering, er der tale om en 'mangel'.
En fejlleverance er ikke en mangel.
"medmindre du kan acceptere at tilbagebetale købesummen eller give et prisafslag" - Betyder at du som kunde, som udgangspunkt, kan bestemme hvorvidt du ønsker ombytning eller pengene tilbage i forbindelse med den "mangel".
--
- Indsæt signatur -
--
Sidst redigeret 03-08-2021 14:51
#11+#12
Skrev du ikke lige at du ikke ville nævne biksen, såfremt de holdte sig til din egentlige ordre? :p
Og nu nævner du dem ved navn alligevel ;p
Men er ikke første (og sikkert også langt fra sidste) gang at Compumail klokker rundt i deres ordre :)
--
Wise men talk, because they have something to say.
Fools talk, because they have to say something.
#15 Ja det havde jeg sagt, og jeg havde også holdt mig til det, hvis ikke det havde været en kamp.
Jeg havde lidt for meget at tænke på, og er ikke typen der hænger andre ud før jeg har har haft tid til at tænke. Synes du der var urimeligt?
Jeg tænker det er nødvendig info når man beslutter sig for hvem man vil købe hos. Og jeg håber også at de læser med, så at de næste gang lægger ud med at overholde købeloven
--