Nej.. det er nok kun jer selv der kan vurdere jeg behov.
--
Jeg ville kigge efter en Kia Ceed SW.
Der er masser af plads, og de 7 års garanti betyder meget for trygheden i omkostninger i det daglige. =)
--
vi brugte en lille skoda fabia combi til 2 voksne 2 børn i autostol og barnevogn bagi, det behøver ikke være en kæmpe bil bare til det :)
vi havde den i 9 år
--
Ryzen 5 3600 - RX 580 Nitro/Sapphire 4gb - 32gb Ram
Have you tried turning it off and on again?
rettelse, 3 børn....
--
Ryzen 5 3600 - RX 580 Nitro/Sapphire 4gb - 32gb Ram
Have you tried turning it off and on again?
S-Max måske. Dejlig bil, med masser af plads. Har selv en.
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur. Vi har en brugt Skoda Octavia kombi. Var 3,5 år da vi fik den, gav 175k...
Vi er rigtig glade for den på alle punkter. Vi har 2 børn, begge i autostole, samt en hund. Og der er masser af plads. Både på forsæder, bagsæder og i bagagerummet.
Tidligere havde vi en Ford Focus stationcar, og vi har bestemt ikke fortrudt skiftet.
--
Godt nok nogen små biler folk anbefaler.... Jeg har kun 1 barn og 1 hund, og vi kan SLET ikke forestille os noget der er mindre end en "rigtig" stationcar. Altså firmabilsklassen, Ford Mondeo, Passat, osv.
Alternativt en MPV i fuld størrelse, som en S-Max.
Små stationcars som Fabia, Focus og endda Octavia er efter min mening alt for små til en børnefamilie.
--
Whatever
Min erfaring siger at man skal bruge større end hvad man selv aner.
En s Max har altså alt den plads i kan få brug for, samtidig er den pæn, dog kører benzin udgaven i virkeligheden kun en 9-10km/l..
Har selv haft en og skiftet til en ny peugeot 5008, savner pladsen i s-maxen meget ofte!
Der findes jo også fra Renault, mazda, Citroën og peugeot i den størrelse, men om prisen lige matcher er ikke til at sige.
--
citroen c4 grand picasso, tror vi gav 194.000 kr for den
Vi har 3 børn der hver skal have et børnesæde. Den er virkelig rummelig og køre godt (y)
Den ville jeg anbefale :)
--
#7 - Det er vel fordi at folk sagtens kan klare sig med det de anbefaler?
Jeg har selv to børn og en Kia Ceed SW, som er rigeligt, især i dagligdagen, og fungerer også fint med oppakning til en uges ferie.
--
#9 - en Citroen C4 Grand Picasso som 9 foreslår. Testkørte en for et par år siden, og den virker ganske rimelig - særligt til prisen.
Min kone ønsker sig en bil med 7 sæder, så overvejer at købe sådan en til hende som nr. 2 bil til at fragte børn.
Jeg selv nægter at køre i den. Den er super grim, og nok ikke forbundet med meget køreglæde heller :D Men praktisk.
--
10700KF & Noctua D15 Chromax Black, ASrock Z590 Steel Legend; 2x8GB 3200 CL15; ASUS TUF OC 3070; Corsair Rm850x; Fractal Meshify C
#7 det må være et stort barn og stor hund
--
Vi har også 2 børn og ville have en bil i en OK størrelse. Prøvede mange forskellige og endte i en Peugeot 308 SW. Den kører super lækkert og der er god plads. Kører langt på literen (diesel) og er bare en behagelig bil at køre i.
Vi prøvede blandt andre også den store Hyundai i40 stationcar - og den var SLET ikke noget for os, selvom den på papiret jo er en fin bil. Køreegenskaberne var bare ikke vores smag. Så den slags er meget individuelt.
Så tag ud og prøv nogle forskellige, så finder I hurtigt ud af hvad der tiltaler jer.
Et godt råd - få lavet en FDM test af bilen hvis I køber brugt, og aftal med sælger at det FDM finder udbedres inden køb. Det gjorde vi med vores, og FDM fandt temmelig mange ting som blev lavet - det havde været meget dyrt (30.000+) hvis vi ikke havde fået lavet den test...
--
#1 Tak for det brugbare svar. Jeg søgte egentlig bare bud på biler der opfyldte de krav jeg havde beskrevet :D
#2 Dem sidder jeg også og kigger på. Det virker som en fornuftig bil til prisen, og jeg kan se man kan få dem som værende 1 år gammel med under 30.000 på klokken og til under 200.000.
#3 Jeg har et vennepar der har en, og jeg frygter den bliver en tand for bette.
Vi vil gerne have muligheden for bare at kunne "kaste alt ind" og så kan det være der.
#5 en tand for dyr, ellers lækker bil.
#6 Den er noteret. Den ser spændene ud.
#7 + 8. S-maxen kunne være lækker, og det kan også være vi begynder at kigge i den retning, men nu skal vi ud og prøve nogle af disse forslag.
#9 + 10 Den havde vi faktisk selv kigget på til en start. Den virker som en fornuftig bil, og vi har intet imod udseendet. Det vigtigste er at den er praktisk :D
Tak for buddene so far allesammen.
--
#13 Fantastisk råd, det skal jeg lige huske, thanks :D
--
#7 Du må have en stor hund når du kalder en Octavia lille. Uden hundebur er bagagerummet rigeligt til de fleste.
--
Enig med #16 ... vores Octavia kombi var fin da vi havde 2 småbørn, masser af plads til voksne og børn, og jeg er ellers ret stor (190 cm).
Nu hvor vi har 3 småbørn (3 mdr., 3 år og 6 år) er vi skiftet til VW Touran, skøn bil, men lidt over jeres budget som ny. Men kan sikkert findes brugt til en god pris.
--
Da vi skulle opgradere, efter skodaen kiggede vi også på Touran, men den er alt for dyr i forhold til hvad du får - vi valgte at skifte til Grand Scenic , fandt en til 60k med kun 150k på tælleren.
--
Ryzen 5 3600 - RX 580 Nitro/Sapphire 4gb - 32gb Ram
Have you tried turning it off and on again?
#18 Er 150k ikke meget på tælleren?
Vi kigger specifikt efter biler der har 50k eller derunder.
--
SEAT Leon er også en fin bil, skulle være muligt at finde til 200k. :)
--
VW Touran 7 personers. Virkelig meget plads, kører godt og rimelig i pris.
--
5950x | RTX 3090 | WD Black SN850 2TB
Hvad med leasing?
Så få en Volvo XC90 eller en Range Rover?
--
renault grand scenic
--
Den som ler sidst, tænker langsomst!
Klart en Octavia. Og det er da bestemt ikke en lille bil, selv til en familie på 4. Købte ny Octavia for 1 år siden. Klart den bedste bil vi har haft. Vi er en familie på 4.
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur. #24: Ikke en lille bil. Men en Octavia er en C-segment bil. Lille mellemklasse. Bevares, det er en af de mest rummelige i klassen. Men det er ikke en D-segment bil. Den store mellemklasse.
Og til en børnefamilie ville jeg aldrig anbefalen en C-segment bil.
Nej, min hund er ikke specielt stor. Men hvis man en ordentlig barnevogn, som barnet kan ligge i til det er et par år, så fylder sådan en godt i bagagerummet. Og bagsædepladsen skal også være god nok til at det er til at få en barnestol ind og ud, og så en voksen kan sidde komfortabelt deromme.
--
Whatever
#19 Aha, når i kigger efter 50k på kilometer på tælleren, så giver det mening at en S-Max kan virke dyr. Det syntes jeg dog ikke den er i det lange løb.
150k km er ingenting for de biler der har været nævnt i tråden. Men man skal være opmærksom på hvad der er udført af service. Det er godt at spørge ind til om f.eks. følgende er skiftet:
-Tandrem/vandpumpe
-Kobling/svinghjul
Det er de lidt dyrere ting at få skiftet. Og nogle vælger at skifte bil, inden de skal skifte ovennævnte. Det er fint nok hvis ovennævnte ikke er skiftet, det skal blot afspejles i prisen.
Forrige år skiftede jeg kobling og svinghjul. Det kostede 18 af de lange (S-Max på Ford værksted).
I alle de år jeg har haft bilen, har S-Max’en kostet mig 2300 om måneden, alt inklusive (køb, forsikring, ejerafgift, service, reparation, dæk, sågar en efterhånden uhyrlig parkeringsafgift. Det eneste der ikke er med er diesel).
Det er f.eks. ikke meget bil man kan lease for 2300 :-)
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur. Til mig selv i #26
Sorry der skulle stå 3300 om måneden, og ikke 2300.
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur. En Peugeot 508SW kunne også være et bud.
Den kører glimrende og for 200K burde du kunne få en fornuftig udstyrspakke med, hvis du kan leve med at den har kørt ~100K.
Vi opgraderede fra sådan en til en Volvo XC90, der da godt nok har mere plads, power og komfort, men if. vores behov har der ikke været nogen større brugsmæssig fordel af skiftet.
--
Jeg har lige et spørgsmål til alle:
Hvor mange km er det "ok" at en bil har gået? Er der en tommelfingerregel om at ved x-antal kilometer begynder regningerne at hobe sig op? :)
Hvis jeg nu eksempelvis gør som der blev foreslået, og kigger efter en bil hvor servicebogen er i orden, og får lavet et check hos FDM, og får fikset det der nu engang skal fikses (af sælger naturligvis).
--
Ville gå efter en octavia. Fuck hvad klasse den er defineret som du får meget bil og meget plads for pengene. Meget tæt på mondeo eller passat segmentet og markant billigere.
--
#29
Bilen skal helst være under 5 år og 100.000 km.
--
Hep Hey
Aner ikke hvad bilen koster, men en af mine venner bruger en Ford Galaxy til hans familie, som består af 3 mindre børn og en kone, han er glad for babymobilen som den bliver kaldt
--
#25>>Jeg synes altså at du undervurderer størrelsen af den lille mellemklasse. Man kan nemt være en familien med 2 voksne og 2 børn i dem. Jeg havde en Renault Megane stationcar da mine børn var små og vi kunne fint have alt med. Min næste bil var en Mondeo og da jeg skiftede den ud var Octavia en af favoritterne. Den er måske teknisk set en mellemklasse bil, men skodaer er typisk en halv klasse større når det gælder rummelighed. Baggaerummet i en Octavia er faktisk kun 10 liter mindre end i en Passat og over 100 liter større end i Mondeo.
--
Hilsen Thomas
Chefredaktør på HardwareOnline.dk
Det er lykkedes mig at have en Odder-barnevogn i bagagerummet OG en barnestol på bagsædet - og have ferieoppakning (2 x voksendyne+pude, baby-rejseseng og madras, osv) med. I en Kia Rio.
Sidst jeg checkede var der ingen dødsfald eller svært tilskadekomne.
--
"ORK SATME!"
#34 Men det kræver jo man skal tænke sig om, når man pakker.
Det er jo meget nemmere hvis det er kæmpe stort, og man bare kan smide alt ind i tilfældig rækkefølge :-)
--
#34 jeg vil gerne undgå tilskadekomne eller dødsfald, derfør søger vi egentlig en MPV og vil bruge den med 5 sæder. Umiddelbart.
Vi skal ud og prøvekøre nogle biler i weekenden. Bl.a. Grand picasso, Octavia o. lign.
En NXT90B barnevogn er bare... Stor.
--
#0
Vi havde en Skota CitiGo - 2 børn, 2 år og 0 år.
Det var intet problem :)
Nu har vi 3 unger, og en VW Touran :)
--
// Quell
#0
Vi har 2 biler. Den ene er en 7 sæders Toyota Verso fra '2013 hvor de 2 sæder ligger under bagagerummet, men er rimeligt nemme at slå op. Den er perfekt til familie turerne og der er også plads til et par venner. Vi har indtil nu ikke skiftet andet end et par pærer og den kører normalt 35-40.000 km om året. Designet på den kunne dog være noget kønnere.
Mønsteret med værktsteds besøg er det samme mine forældres Verso og før den en Corolla der holdt i 18 år uden andet end service, et par pærer og et nyt batteri efter 8+ år.
På den anden side var mine 2 tidligere 308sw og 308sw fra Peugeot jævnligt på værksted og vi har heller ikke været specielt heldige med en Skoda fabia som havde alle muligt underlige fejl efter få år.
Da livet er for kort til at sidde og vente på et værksted valgte jeg også en Toyota (C-HR) som erstatning for Skoda'en sidste år.
--
Sidst redigeret 14-07-2021 16:08
Vi stod i umiddelbart samme situation for 1,5 år siden (dog med et mindre budget).
Det blev til en citroen C4 Grand Picasso.. der er massere af plads det må man lade den, men jeg har nu efter 1,5 år måtte ofte ca det samme på værksted regninger som jeg gav for den.
Det bliver den første, eneste og sidste franske bil jeg skal eje. Nu ved jeg ikke om du har i sinde at lave noget på den selv men hvis du har så skal du vide at den er meget fransk i sin konstruktion.
tingene sidder mærkeligt og man skal altid skille alt muligt at for at komme til. (Mere end nogen anden bil jeg har sku lave noget på)
c4’s forbandelse er deres sensorer og elektriske fejl. På en nyere udgave hvor det måske virker er det fedt men kom af med den før den bliver for gammel.
Det bliver formentlig en Passat jeg selv satser på som vores næste bil.
--
Elsker de her tråde på hol
OP: "Tror måske en S-Max er for lille"
Foreslag:
"Hvad med en citygo?", "Hvad med en fabia", "Hvad en ladcykel"
I er jo retarderede...
--
lol rekt
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur. De her tråde er i princippet pointless. Det er subjektive holdnnger og folks egne oplevelser af bilerne. Vi aner ikke, hvordan folk går rundt og behandler deres biler.
Godt eksempel er #39/40 med franske biler. Jeg har haft en peugeot 308 i godt og vel 5 år nu og har ikke oplevet et eneste problem med den. Har også haft VW i samme omgang, hvor mine værkstedsregning har eksploderet.
Man kan i princippet ikke bruge folks holdninger til noget som helst og især ikke ved bilkøb. I skal bare forbi forskellige bilmærker og prøv jer frem.
--
#43 Jeg er til dels enig. Dog er meningen med opslaget egentlig at høre folks personlige erfaringer.
Dog er jeg ikke så mange for franske biler, da jeg netop har hørt en masse godt og skidt om både fransk, japansk, tysk osv.
--
#40 Jeg kan komme med en modhistorie. Jeg har haft min peugeot siden 2012, Jeg har ofret en lambda sonde til 700 kr. 2 sæt skiver, en udstødning og 3 tændrør. på 150.000 km!!!!
Så har jeg skiftet olie, oliefilter og luftfilter hver 20.000 km.
Ville jeg købe peugeot igen? JA!
Det er dejligt med anekdotisk bevisførelse.
#Til alle dem der elsker en snært at Zyklon B i udluftningsanlægget, så kan jeg sige at Volkswagen har et reparations indeks på 137. Det betyder at de koster mere end gennemsnittet på værkstedet. Peugeot ligger på indeks 97.
Den næste bil bliver formentlig en Mazda (Reparationsindeks 82).
--
Sidst redigeret 15-07-2021 10:45
#41: Enig. "Stor familiebil", så er man ikke på jagt efter en minibil (Skoda Fabia) eller en bil i den lille mellemklasse (Octavia, 308, Leon, Golf, og hvad der ellers er foreslået).
Og ja, der er mange der har klaret sig med mindre. Jeg har også været med til at køre 5 mand til The Party tilbage i 2000, i en Fiat Uno - Men det ændrer ikke på at det ikke var den rigtige bil til formålet. Det var bare den bil vi havde til rådighed, så vi fik det til at fungere.
--
Whatever
Mine erfaringer med Peugeot 307sw og 308sw er tilbage lige efter den periode hvor 307'erne selvantændte og de blev kaldt på værksted temmeligt ofte. Da det ligger 10+ år. tilbage og sikkert var temmeligt dyrt for Peugeot, så har de nok oppet sig en del siden.
Nu kommer det jo an på hvad man ønsker af sin bil og hvor lang tid man forvente at beholde den. Vi bor på landet og kører langt på arbejde. Vi planlægger umiddelbart at beholde vores biler i relativt langt tid (14+ år). Da det er en udfordring når den ene skulle på værksted, så prioriterer vi stabilitet meget højt i forhold til næsten alt andet. Der er intet galt i at prioritere anderledes - det er op til den enkelte.
Så når jeg skal købe bil kigger jeg også på nogle af de samme typer statistikker som
fisk7aal nævner og derfor var det rimeligt nemt at indsnævre feltet til få mærker udfra hvad jeg havde af behov.
--
Sidst redigeret 16-07-2021 00:35
Lidt alternativt forslag her. Aiways U5.
https://www.youtube.com[...]
Det er over budget godt nok, men der er en god besparelse i forhold til forbrug og vedligehold, så budgettet er måske det samme i sidste ende alligevel.
--
- Indsæt signatur - #48 Den er godt nok interessant. Jeg står over for at skulle købe noget i samme størrelse. Jeg stoler bare ikke nok på mærket, og jeg er ikke sikker på at der kan leveres reservedele. Men jeg siger da tak for posting :D
--
Var uden moms så går ikke
--
Sidst redigeret 16-07-2021 13:37