Halløj hol,
Bare lidt sparring inden jeg kaster mig ud i noget jeg fortryder.
Jeg har for en uge siden købt 2 nye Seagate 1500gb s-ata diske
http://www.proshop.dk[...] fra Proshop, og lige siden jeg fik dem ind af døren har der være bøvl:
1. Diskene larmer, fysisk. Det lyder som defekt læsehovedet eller lign. der kommer gentagende klik-lyde fra dem når der er i/o aktivitet.
2. Problemer med at oprette partitioner i disk manager i Win7.
3. Afspilning af simpel avi-fil kører ikke flydende. Fint fra andre diske.
4. Udfald hvor diskene simpelthen forsvinder i Windows og først bliver synlige igen efter reboot.
Jeg har forsøgt at sætte dem på som spanned disks og jeg har forsøgt at sætte dem op som 2 seperate.
Alt i alt oplagt RMA og diskene retur.
Mit problem er så: For at ligesom have lidt hold i min RMA hentede jeg så Segates testtool fra deres hjemmeside.
http://www.seagate.com[...]
Og dette tool har forskellige test måder, SMART, Quick, long read osv. Jeg har været dem alle igennem og de går alle i grønt, selvom især read tests'ne tager rigtig lang tid(long read kørte i 12+ timer).
Så var det lige (inden jeg indsender dem og de så bruger samme testtool og returnerer dem samt en regning for service) jeg ville høre om andre havde erfaringer fra Harddisk RMA'er hos Proshop?
Jeg kan ikke rigtigt se hvordan jeg kan bruge mine 14 dages fortrydelsesret, da diskene jo har været pakket ud og taget i brug? eller???
På forhånd tak for bidrag.
--