Seneste forumindlæg
Køb / Salg
 * Uofficiel Black/White liste V3
Login / opret bruger

Forum \ Hardware \ Lagermedier mv
Denne tråd er over 6 måneder gammel

Er du sikker på, at du har noget relevant at tilføje?

Proshop RMA vs producent testtool?

Af Elitebruger DonM | 20-06-2011 10:51 | 1507 visninger | 6 svar, hop til seneste
Halløj hol, Bare lidt sparring inden jeg kaster mig ud i noget jeg fortryder. Jeg har for en uge siden købt 2 nye Seagate 1500gb s-ata diske http://www.proshop.dk[...] fra Proshop, og lige siden jeg fik dem ind af døren har der være bøvl: 1. Diskene larmer, fysisk. Det lyder som defekt læsehovedet eller lign. der kommer gentagende klik-lyde fra dem når der er i/o aktivitet. 2. Problemer med at oprette partitioner i disk manager i Win7. 3. Afspilning af simpel avi-fil kører ikke flydende. Fint fra andre diske. 4. Udfald hvor diskene simpelthen forsvinder i Windows og først bliver synlige igen efter reboot. Jeg har forsøgt at sætte dem på som spanned disks og jeg har forsøgt at sætte dem op som 2 seperate. Alt i alt oplagt RMA og diskene retur. Mit problem er så: For at ligesom have lidt hold i min RMA hentede jeg så Segates testtool fra deres hjemmeside. http://www.seagate.com[...] Og dette tool har forskellige test måder, SMART, Quick, long read osv. Jeg har været dem alle igennem og de går alle i grønt, selvom især read tests'ne tager rigtig lang tid(long read kørte i 12+ timer). Så var det lige (inden jeg indsender dem og de så bruger samme testtool og returnerer dem samt en regning for service) jeg ville høre om andre havde erfaringer fra Harddisk RMA'er hos Proshop? Jeg kan ikke rigtigt se hvordan jeg kan bruge mine 14 dages fortrydelsesret, da diskene jo har været pakket ud og taget i brug? eller??? På forhånd tak for bidrag.
--
/Don M. www.jit-besked.dk[...] - Send sms'er til så mange du vil - på een gang
#1
Bundy
Elitebruger
20-06-2011 10:52

Rapporter til Admin
Jeg mener at man kan bruge sin 14 dages returret, også selvom varen har været åben.
--
Hvis du kan læse dette, har du tabt.
#2
pederlk
Mega Nørd
20-06-2011 11:04

Rapporter til Admin
#1 Lige præcis, så #0 spar besværet og returner dem og få pengene tilbage, men det er selvfølgelig op til dig selv :) Bare husk at slette alt indholdet på dem, brug eventuelt killdisk til formålet
--
#3
pederlk
Mega Nørd
20-06-2011 11:10

Rapporter til Admin
#0 Update, bare kontakt dem og sig at du ikke er tilfreds med varen(levede ikke op til dine forventninger) og du derfor ønsker at returnere varen Lignende tråd her (læs svar #3 og #5): http://www.hardwareonline.dk[...]
--
#4
Inzaint
Monster Supporter
20-06-2011 11:15

Rapporter til Admin
Det er sgu da en halvdårlig løsning at gøre brug af returretten. Tænk på det næste led i kæden. Proshop ved jo ikke at den er defekt, og vil derfor bruge den i en eller anden sammenhæng - sikkert i en færdigbygget computer, som så kommer til at koste ejeren af den problemer, eller kommer til at koste Proshop en masse bøvl (som jo koster penge, som i sidste ende skal hentes fra os). Spil da med åbne kort, og hvis du mener at du har nogenlunden forstand på at installerer ny hardware -hvilket jeg tror du har - så laver du en RMA og så er den ikke længere.
--
Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic - Arthur C. Clarke (1917-2008)
#5
guest
Gæst
20-06-2011 11:23

Rapporter til Admin
Er du sikker på de er tilsluttet til sata 3 og ikke sata 2
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#6
pederlk
Mega Nørd
20-06-2011 11:28

Rapporter til Admin
#5 Det er sata 2 diske(sata 300)
--

Opret svar til indlægget: Proshop RMA vs producent testtool?

Grundet øget spam aktivitet fra gæstebrugere, er det desværre ikke længere muligt, at oprette svar som gæst.

Hvis du ønsker at deltage i debatten, skal du oprette en brugerprofil.

Opret bruger | Login
NYHEDSBREV
Afstemning