Seneste forumindlæg
Køb / Salg
 * Uofficiel Black/White liste V3
Login / opret bruger

Forum \ Hardware \ Lagermedier mv
Denne tråd er over 6 måneder gammel

Er du sikker på, at du har noget relevant at tilføje?

Død Seagate HD...

Af Ny på siden SuperZorro | 27-08-2004 17:29 | 806 visninger | 2 svar, hop til seneste
Hej, jeg har fået problemer med en 60GB Seagate HD. Den blev meget langsom (500KB/s) og larmede meget, men virkede ellers fint, så jeg gemte alt vigtigt og kørte Seatools (dårligt program) på den. Jeg mener den gav fejl 1 gang ud af de 4 gange jeg kørte den. Så prøvede jeg at se om PowerMax ville teste den, og det ville den godt. Den gav mig også en dejlig fejlkode, så jeg tænkte at så kunne jeg jo godt bare sende den ind. I dag har jeg så fået min HD tilbage fra BJ Trading, og jeg skulle betale 60kr i fragt. De skriver den ikke fejler noget, og på deres liste står der: 1 Testet med Seatools "Advanced Test". 1 Partition oprettet/slettet med M.M7.0 1 Ingen fejl fundet. Hvor sletter de den hvis der ingen fejl er? Jeg ved godt at en lowlevel format ofte kan rede en dødende hd, men jeg vil ligesom ikke forlænge en dødende hd's levetid når jeg har garenti på den. Men ok, hvis de da så bare virkede, men når jeg nu sætter den i spinner den op, larmer grimt, og spinner ned igen.. Så jeg skynder mig at ringe til BJ Trading igen, og sætter røret til hd'en. Han siger at det må være sket i fragt og at jeg skal sende den ind igen.. Jeg siger at pakken ser fin ud, og at jeg jo havde fejl med den før jeg sendte den ind. Han bliver pludslig meget underlig at snakke mig, og insistere på at det er sket i fragten. Jeg hentyder til at jeg jo allerede har betalt fragt 2 gange nu jo, men som han siger var den jo ikke gal da de fik min hd, og at jeg jo ikke behøver at betale fragt hvis jeg indleverer den i deres butik. Er det ikke noget med at det faktisk er dem der skal betale hvis tingen er i stykker? Jeg prøver så at gå ind i windows xp, og disk manager finder den faktisk, så jeg prøver en format, men ved 60% fyser computeren 1 minut, og hd'en begynder larme igen, og så forsvinder hd'en igen fra diskmanager. Så nu er jeg oppe på over 150 kr for en hd som ca koster 450 kr. Nogen der ved hvad jeg kan gøre for at de ikke gør det samme næste gang? Jeg er virkelig gal ligenu, for jeg har 9 hd'er i 3 forskellige computere, og jeg ved hvornår en hd er død! Hvad mener i jeg skal gøre for at være sikker på det ikke sker igen?
--
#1
Jim Night
Nørd
27-08-2004 17:36

Rapporter til Admin
Jeg tror desværre ikke der er andet at gøre end at sende den ind igen, hvis du bor for langt væk til selv at komme ind med den. Eller også køb en ny. Hitachi 7K250 diskene kan anbefales.
--
ftp://Download[...] href="mailto:[email protected]">[email protected]:21 ftp://Upload[...] href="mailto:[email protected]">[email protected]:21 FTP er som regel kun online i weekenderne.. Se profil for specs !!
#2
kirks
Super Supporter
27-08-2004 17:55

Rapporter til Admin
Jeg kan desværre ikke hjælpe, jeg er bange for at det bliver påstand mod påstand. Men jag har haft en tilsvarende oplevelse med BJ-trading. Disken var dog ikke helt så død som din, den manglede "bare" omkring 1,5Gb ud af 120Gb og kan fint bruges som lidt ekstra plads(så længe det vare). Det kunne lyde som om de ikke er interesseret i at behandle reklamationer på en "kundevenlig" måde. Hvordan man kan sikre at det ikke sker igen det tør jeg ikke svare på - den oplagte mulighed at handle et andet sted og selv sende diskene til producenten.
--
Vejen til helvede er brolagt med dårlige undskyldninger !

Opret svar til indlægget: Død Seagate HD...

Grundet øget spam aktivitet fra gæstebrugere, er det desværre ikke længere muligt, at oprette svar som gæst.

Hvis du ønsker at deltage i debatten, skal du oprette en brugerprofil.

Opret bruger | Login
NYHEDSBREV
Afstemning