Seneste forumindlæg
Køb / Salg
 * Uofficiel Black/White liste V3
Login / opret bruger

Forum \ Hardware \ Lagermedier mv
Denne tråd er over 6 måneder gammel

Er du sikker på, at du har noget relevant at tilføje?

Computersalg har sendt forkert HDD

Af Super Supporter puma99dk| | 05-10-2023 19:42 | 3554 visninger | 22 svar, hop til seneste
I mandags bestilte jeg en ny Seagate X16 16TB ST16000NM001G hos Computersalgs.dk som har varenr 5608392 (Mener det var Rezer herinde som sagde at Computersalg var fine at handle med). Link: https://www.computersalg.dk[...] Men har modtaget en X18 16TB ST16000NM000J Whitelabel selv kassen som disken er pakket ind i står der ST16000NM001G :| Kiggede på min kvittering som os er med på Google Drive der skriver Computersalg X18 men varenr viser X16 O.o Google Drive link: https://drive.google.com[...] Jeg står og skal bruge en X16 16TB for at sende min nuværende til RMA men jeg kan åbenbart ikke modtage en X16 tiden fra nogle shops jeg handler hos selv om deres sider viser X16. Seagate vil ha min gamle ind til RMA før de sender mig en ny men jeg vil gerne tage backup af mit data før jeg sender disken ind til RMA. Jeg er ved at blive godt grumpy her og ved ikke hvad jeg skal gøre, ringer til Computersalg i morgen og gør dem opmærksom på fejlen. Håber virkelig ikke det er Proshop om igen med det tager dem over 1uge at få pakket varen ud, få lavet en kreditering som så igen tager næsten 1 uge for at pengene er tilbage.
--
#1
Sofacykel
Mega Supporter
05-10-2023 22:03

Rapporter til Admin
Hvad er det helt præcist der forhindrer dig i at bruge den ene frem for den anden? Ellers skal du da bare åbne on hurtig RMA/returnering med Computersalg, jeg er da sikker på de kan advance swap hvor de sender med det samme på det grundlag at du sender den anden tilbage. "Difference between 16000NM001G and 16000NM000J First, they are based on a different platform. ST16000NM001G is on the X16 platform (the highest capacity on X16). It has 9 disks with 18 heads, each disk about 1.8TB. ST16000NM000J is based on the X18 platform, which has 18TB as the highest capacity. It also has 9 disks with 17 heads, each disk about 2.0TB. So this is the same as an 18TB drive, just with 1 headless. Secondly, the ST16000NM000J has a slightly higher data transfer rate ( 258MB/s) compared to the ST16000NM001G ( 249 MB /s) due to the higher density. At the distribution level, the prices seem to be the same for both. Practically, both are almost identical drives, and aside from a slightly better transfer rate, there is no difference. If you are thinking about it, you should go for whatever part number is available." https://pnpdxb.com[...]
--
R7 5700, RTX 3070, 32GB, Xonar Essence STX+STU - Nom!
#2
Karenskage
Ny på siden
06-10-2023 03:00

Rapporter til Admin
Du skal bruge præcis den, så du kan sende din defekte tilbage til computersalg på den nye kvittering eller ? Hvad skulle problemet være med at bruge den harddisk du har modtaget?
--
#3
puma99dk|
Super Supporter
06-10-2023 07:48

Rapporter til Admin
#1 Når jeg tjekker serienummeret på Seagate så er der ingen garanti samme BS som med Proshop. #2 Vil ha en disk identisk med 5års garanti ikke en disk. Udover dette har jeg ifølge deres webshop købt en X16 ikke X18. Hvad vil i selv sige hvis i køber noget med 5års garanti hvor det viser sig der kun er 24 mdr reklamationsret? Det er lagt fra det samme eller er jeg den eneste som har det sådan?
--
Sidst redigeret 06-10-2023 07:48
#4
Mion
Maxi Nørd
06-10-2023 07:51

Rapporter til Admin
købte en stak exos drev hos Computersalg, en var whitelabel det er tit recertified = brugte drev. (der står recertified på dem) De tog det som en "ups" og byttede den til den rigtige.. om det var et uheld eller praksis det kan jeg ikke sige. men jeg køber ikke brugte diske til fuld pris. plus vil man have "brugte" recertified diske, så kan man få dem VÆSENTLIGT billigere.
--
Sådan en firkantet dims med en masse ben i en sort box, det er hvad jeg har. og den kan sgu trække hjertefri over Lan.
#5
Cocio21
Supporter
06-10-2023 08:11

Rapporter til Admin
Tænker det er en lagerfejl/oprettelses fejl i deres system, hvis man kigger på dit screenshot kan man se at der i Alternativer er samme disk, bare nævnt som X18 i teksten istedet, men Seagate modelnr er helt det samme og henviser også til X16 modellen. De fleste webshops har begrænset indflydelse på deres lager/afsendelse, sådan er det nok også stadig hos CS, men de håndtere det dog derefter, da jeg havde problemer med forsendelse af en CX450M PSU, og de ikke kunne bede lageret om at pakke den bedre, fremsendte de blot en ny enhed indtil jeg fik en der ikke var blevet kastet alt for meget med på turen xD Det tog 3 afsendelser, og de betalte alt fragt :) D.d er jeg stadig kun blevet mødt med god kundeservice fra CS, så det er bare at ringe/skrive og beklage sig :)
--
#6
puma99dk|
Super Supporter
06-10-2023 08:17

Rapporter til Admin
#4 Ja jeg har betalt fuld pris og vil ikke ha noget uden garanti, recertified el. andet som du selv siger. #5 Det er os planen når det åbner kl 10 vil nemlig godt lige høre ad hvad der er gået galt her fordi jeg kender jo ikke deres interne varenr udover hvad hjemmesiden skriver og når der så står noget andet på ens faktura så er den jo helt gal.
--
#7
TizM
Monsterbruger
06-10-2023 08:23

Rapporter til Admin
#0 Var det nødvendigt at hænge Rezer ud? Vil da aldrig noglesinde turde anbefale noget til dig igen.
--
#8
puma99dk|
Super Supporter
06-10-2023 08:36

Rapporter til Admin
#7 Hænger ham da ikke ud O.o siger blot som han snakkede godt om CS.
--
#9
7430
Ultra Nørd
06-10-2023 09:32

Rapporter til Admin
forstår simplelthen ikke din tråd, var det ikke en ide vente på svar fra computersalg før du reagere poster herinde? derudover har jeg haft rma med computersalg (henrik)et par gange og alt blev løst til ug, også hvis der var en svipser
--
jep jep
#10
Enoxe
Elitebruger
06-10-2023 11:11

Rapporter til Admin
Kan næsten ikke overskue den her nye tilgang til tingene, at man hænger sit beskidte vasketøj til offentligt skue, inden man har taget dialogen med firmaet.... Jeg kunne forstå den her problematik, hvis du rent faktisk havde haft en dialog med CS, og var blevet nægtet ombytning, eller fik en dårlig behandling. Men virkeligheden er at du har modtaget en vare, konstateret det var en fejl, i stedet for så at vente 15 timer på at supporten åbner, så skal de lige have en svada på et offentligt forum, vel og mærke før end at de overhoved har en chance for selv at håndtager sagen.. Ærligt det sygt barnligt, for at bruge et udtryk jeg ellers føler mig ret så meget for gammel til at benytte...
--
#11
Enoxe
Elitebruger
06-10-2023 11:11

Rapporter til Admin
Men hey hvordan gik det med supporten? er der bund i dit opslag nu?
--
#12
puma99dk|
Super Supporter
06-10-2023 12:05

Rapporter til Admin
#11 Snakkede med Simon fra CS han kunne dog ikke forstå hvad der var sket. Da varenummeret er på en X16 men på fakturaen står der ganske rigtig X18, men jeg skal sende disken retur, CS har sendt label og så vil de ombytte disken. Mere behagelig oplevelse end med ProShop så håber da at CS får sendt den rigtige vare, der står de skulle ha 7 på lager så jeg krydser finger.
--
#13
NitroBlast
Guru
06-10-2023 12:30

Rapporter til Admin
Så du har et problem med at have fået en bedre disk, end den du bestilte? :-O Det eneste problem jeg kan se, er, at der (måske) ikke er de lovede 5 års garanti.
--
http://xlinx.dk[...] i7 2600K, 16GB PC3-12800, GA-Z68XP-UD4 R1, GTX 560Ti HAWK, 250GB 840 EVO
#14
puma99dk|
Super Supporter
06-10-2023 12:40

Rapporter til Admin
#13 Problemet er jeg får en anden vare uden garanti på som sælger ikke oplyser, og der er forskel på 24md reklamation og 5års garanti. Men hos CS bestilte jeg via linket jeg har i første post en X16 med 5års garanti men modtager en X18 med 24måneders reklamationsret det er langt fra det samme. Men jeg er måske den eneste der hænger mig i at tingene skal være i orden?
--
Sidst redigeret 06-10-2023 12:40
#15
NitroBlast
Guru
06-10-2023 12:55

Rapporter til Admin
#14 Selvfølgelig skal tingene være i orden, men X18 er en bedre disk end X16, så den manglende garanti er IMO det eneste problem. Det er jo bare godt, at Computersalg for egen regning afhjælper problemet, og ikke gør som Proshop, der pure afviser at have gjort noget forkert.
--
http://xlinx.dk[...] i7 2600K, 16GB PC3-12800, GA-Z68XP-UD4 R1, GTX 560Ti HAWK, 250GB 840 EVO
#16
puma99dk|
Super Supporter
06-10-2023 13:00

Rapporter til Admin
#15 Ja dejligt med firmaer som gør noget for kunderne men det ændre ikke på man føler lidt service delen er faldet i nogle af de store butikker. Sidder selv med service i mit erhverv med RMA, Garanti sager osv. som skal indberettes på vegne af kunder og jeg forsøger selv at klare opgaver til UG osv. nogle har en kunde service som på den gode måde gør mere end forventet hvor andre pure afviser alt som Proshop.
--
Sidst redigeret 06-10-2023 13:01
#17
nybruger2
Bruger Aspirant
07-10-2023 17:10

Rapporter til Admin
#puma hvorfor tror du den hdd er recertified ??? er du sikker på du skriver det sn nummer rigtigt på deres hj.side ? det kan jo også være seagate der har en fejl på deres hj.side. øhh der er da ikke noget i vejen med den label... måske jeg ikke ved bedre, men jeg kan læse flere steder herinde at pga label er hvid ... så det en white-label og det er en de har fået på ny pga ombytning ell garanti. køber selv Toshiba diske, og dem jeg har købt er alle at finde på deres hj.side med sn og viser de 5 år. Og de har alle hvid label.
--
#18
MadsFerguson
Junior Nørd
07-10-2023 20:42

Rapporter til Admin
Jeg har brugt Computersalg i flere år, de har altid været topklasse på support. NVME der døde efter 2 år (5 års producent garanti) den ordnede de for mig. Bundkort med der drillede, fiksede de og tilbagebetalt en væsentlig del af varens værdi. der er flere punkter, men det er de nyeste. Har virkeligt ikke noget dårligt at sige om dem.
--
Systems Engineer, High Performance Computing.
#19
PhillipA
Ultrabruger
07-10-2023 21:44

Rapporter til Admin
#0 Hvad søger du egentligt med denne tråd? #10 +1 Jeg forstår heller ikke denne tilgang, hvor man skal larme på den måde, før man ved hvor man står. I dette tilfælde har #0 skrevet 10-15 linjer uden reelt at søge noget fra de andre brugere, eller at dele noget til forummet, andet end at der er sket en fejl, og at han har fået tilsendt en forkert vare.
--
#20
Comicsdk
Mega Nørd
08-10-2023 08:19

Rapporter til Admin
Jeg er endnu ikke rendt ind i en butik der ikke retter fejl når de bliver gjort opmærksomme på dem. Det ville overraske mig en hel del hvis den proces sker ved at kundeservice bruger tid på at læse tynde opslag på HOL. Computersalg er min sekundære hardware-pusher, de leverer når Proshop (som iflg. OP afviser "alt") ikke kan levere. Proshop afviser ikke alle reklamationer. Oplægget er i bedste fald en dårlig anmeldelse af begge butikker.
--
#21
puma99dk|
Super Supporter
10-11-2023 08:38

Rapporter til Admin
En update her, så tråden enlig kan lukkes. Det endte ud med eneste X16 diske som CS kunne få leveret var Whitelabel diske så endte med at få pengene retur. Der er en importør som tjener nogle penge her da de normalt ikke er tilsalg til end-user/consumer. Jeg endte ud med at købe en Exos X16 hos EETGroup da de gir 60måneders garanti på disken uanset om det er en retail el. whitelabel disk, skulle gi lidt mere for disken selv med lidt rabat end via pricerunner men nu har jeg så fået mine 5år som jeg søgte da det ikke er sjovt med 24måneder når normalen er 60måneder hvis der går noget galt efter 24måneder så er 2kilo stadig meget at smide ud pga. disk fejl.
--
#22
MrDrunk
Monster Supporter
10-11-2023 16:37

Rapporter til Admin
#21 Hvordan fandt du ud af det var en whitelabel?
--

Opret svar til indlægget: Computersalg har sendt forkert HDD

Grundet øget spam aktivitet fra gæstebrugere, er det desværre ikke længere muligt, at oprette svar som gæst.

Hvis du ønsker at deltage i debatten, skal du oprette en brugerprofil.

Opret bruger | Login
NYHEDSBREV
Afstemning