Fra deres handelsbetingelser:
"For at modtage hele købsbeløbet retur må du afprøve varen, men ikke tage den i egentlig brug."
--
Veni, Vidi, Vici.
dimidium facti qui coepit habet
faber est quisque fortunae suae
Det skal du passe på med, både proshops og kompletts retur datoer er lidt bullshit. Har prøvet fra begge firmaer at de ikke er så nemme at arbejde med hvis du gør som du foreslår. De vil sikkert kun returner noget af købsbeløbet til dig. Det kan være jeg har været ualmindeligt uheldig i mine sager, men jeg vil ihvertfald ikke anbefale du gør dette.
--
www.develop-it.dk[...] ¨We get things done.¨ Jeps en Samsung SSD 950 pro 512GB, no probs.
--
Jeg bor i 2680 Solrød Strand og arbejder lige ved Vesterport st.
I am a signature virus, please copy me to your own sig to help me spread.
Det er normalvis ikke noget problem.
--
Ingen problemer hos komplett for mig da AMD var ude med deres 6950/70 gfx.
Jeg brugt 6970 i 2 dage og følge mig skuffet over det, så det blev sendt retur og jeg gik alle penge tilbage.
--
Asus Z170-A - I5 6600K - GTX 780 sli - AX850w - Samsung EVO 850 500 GB - Custom vand
#5
Der er også kommet nye regler og handelsbetingelser siden da :P
--
Veni, Vidi, Vici.
dimidium facti qui coepit habet
faber est quisque fortunae suae
Har brugt returret 2 gange ved komplett uden problemer, fik fuldt beløb tilbage, begge gange var det også hurtig brug af returret, dvs. under 7 dage. Varene blev set an og testet, men passede desværre ikke til mine behov og røg tilbage. De blev ikke taget i brug per definition, men mon ikke de hurtigt kan se at produktet er taget i brug op mod 45 dage? Det er lang tid at have fortrydelses tanker om et køb.
--
Så længe det ser ud som nyt, i original emballage med alt tilbehør skulle der ikke være noget i vejen for at du får hele beløbet retur... Er der derimod ridser på grafikkort kan der blive tale om et nedslag i det beløb du får retur..
--
aio køler,ingen problemer.
--
Købte et sæt DDR4 ram i slutningen af februar under et af deres udsalg.
Jeg fik aldrig brug for dem da jeg besluttede mig for at beholde min I7-3770k fremfor at opgradere til Ryzen.
Jeg sendte rammene retur lidt mere end et måned senere og fik alle pengene retur. (original indpakning og ikke været åbnet overhovedet)
Som andre siger, så kan du dog nok risikere nedslag i returbeløbet hvis den ikke returneres i tilfredsstillende stand.
--
Hellere 10 ryk i banditten, end 10 banditter i ryggen..
Proshop er nogle aber, bruger dem aldrig igen (bundkort)!
Men komplett har jeg ik haft issues med (sendt 2 laptops og en ps4 return uden issues).
--
Sidst redigeret 24-04-2017 10:20
Så længe indpakning og vare er i ssamme fysiske stand, som daa du modtog den, har du krav på at få alle dine penge tilbage.
Butikken skal kunne retfærdiggøre hvorfor de trækker penge fra.
Men loven siger at du ikke må tage det i brug, kun afprøve det kort, lige som du ville kunne i en butik.
Overvej altid hvordan du selv ville have det, hvis nogen overtræder reglerne og det var dig det gik ud over og hvordan du så selv ville have det, hvis det kostede dig penge. Før du selv vælger at bryde reglerne.
--
Capitalism is the extraordinary belief that the nastiest of men for the nastiest of motives will somehow work for the benefit of all.
Købte et GTX 570 og sende det tilbage efter 1 uge uden problemer
--
I5 2500K 3.3 GH--P8P67 PRO--GTX 670--Samsung 830 128 GB--Western Digital Black 500GB--Cool master 700 Watt--8gb 1600 Kingston Hyperx
Helt enig med #12
Du må gerne tage det ud af kassen og kigge på det, men hvis du sætter det i maskinen, så har du ikke længere krav på at få alle dine penge igen.
Personligt synes jeg det er helt fair, for ville ikke selv betale fuld pris for sådan en vare. Så den difference mellem nypris og hvad de kan sælge det for som en demo model burde man få lov at betale hvis man tager varen i brug og sender retur.
--
Det er ikke korrekt -DON-, bedst ikke at udtale sig hvis man ikke har viden om emnet.
Man må gerne sætte det i maskinen...
--
#14 Hvordan kan du se på kortet om det har siddet i en maskine eller ej? Det er jo ikke flere måneder det drejer sig om...
--
Livet på jorden er kun generalprøven før premieren!!
Se profil for specs
Jeg har kun prøvet med powerline adapter fra komplett, prøvede det i små 14 dage og blev enig med mig selv om at det ikke var godt nok, købte så en Ubiqifi AP, og sendte det andet retur. Fik det fulde beløb retur :) Og gratis fragtlabel mener jeg faktisk også.
God service!
Men man skal imo pakke det pænt ud og lade alt beskyttelse osv sidde på, så dem som får det næste gang ikke kan se det er "brugt" :) Ellers syntes jeg det er fair hvis de ikke giver det fulde beløb retur :)
--
#15.
Fra tænk:
Fortryder du et køb, skal varen som udgangspunkt fremstå som ny ved tilbageleveringen, så netbutikken kan sælge varen videre til en anden kunde. Du må dog gerne pakke varen ud og prøve / undersøge den og vurdere dens egenskaber, ligesom du typisk ville have mulighed for at forholde dig til eksemplar af varen i en fysisk forretning.Tøj må du for eksempel gerne prøve, men du må ikke tage det på til en fest. Du må pakke printeren ud og undersøge den, men du må ikke printe på den.
?Så nej, du må ikke sætte det i din maskine. Det får du jo heller ikke mulighed for i (langt de fleste) fysiske forretninger.
--
#18
Når du kopierer en tekst fra en hjemmeside, kan du så forklare ordet: 'Prøve' (Afprøve) ?
--
Definitionen er lidt af en gråzone, det tror jeg godt vi kan være enige om. Ikke fordi det reelt er svært at forstå hvor grænsen går i praksis.
Du må gerne prøve produktet, men ikke tage det i brug. Catch 22 egentlig, idet for at afprøve produktet er du nødt til at tage det i brug ikke?
Jeg vil mene det er ok at smide et grafikkort i computeren, teste i 10-15min og se hvilken fps man får. Det var ikke hvad man forventede, returnere det. Men at bruge kortet i længere tid, timer, dage, uger... ingen tvivl at det er "at tage varen i brug". Gråzonen her vil jo så være, må man sætte kortet til? hvis ja, hvor mange minutter? Det er her vi kan trække i tov og have forskellige meninger.
Derudover synes jeg, det er utrolig vigtigt at pakke tingene forsigtigt ud så klistermærket på emballagen kan bruges igen til at lukke, anti statisk pose åbnes forsvarligt også og lignende plastik emballage holdes intakt. Så bør man også holde fedtfingre væk, ikke lave skrammer og ridser, krølle manualen og hvad man nu kan finde på. Alle disse ting antager jeg bliver førstehåndsindtrykket hos RMA afdelingen hos virksomheden. De skal jo kunne sælge produktet igen værende nyt uden tegn på værdiforringelse. Hvis man er i tvivl om sit køb, har intentioner om at benytte returret så bør man også behandle deres vare forsvarligt.
--