Seneste forumindlæg
Køb / Salg
 * Uofficiel Black/White liste V3
Login / opret bruger

Forum \ Hardware \ Grafikkort
Denne tråd er over 6 måneder gammel

Er du sikker på, at du har noget relevant at tilføje?

GTX 1080 Ashes of the Singularity benchmarks

Af Super Nørd Raz | 10-05-2016 19:27 | 3225 visninger | 48 svar, hop til seneste
Selvfølgelig skal det ikke tages som den absolutte sandhed, men med alt det nvidia hype der sker på dette site, skal dette også lige linkes: http://www.overclock3d.net[...]
--
#1
Ranger84
Supporter
10-05-2016 19:43

Rapporter til Admin
Tror næppe på disse benchmarks. Men er spændt på hvad vi for af se her den 17. :)
--
#2
Bly
Monsterbruger
10-05-2016 19:44

Rapporter til Admin
Ikke for at ligne en Nvidia fan, men lad os vente lidt på nogle driver optimeringer før vi dømmer. men med det sagt kan jeg næste ikke vente på at se hvad AMD har oppe i ærmet
--
#3
Ilwaz
Guru
10-05-2016 19:59

Rapporter til Admin
#0 Er jo ret ligegyldig, når DX12 udgør mindre end 1% af spillene idag. Og fortsat vil være i mindre tal i adskillige år endnu.
--
#4
SShadowS
Guru
10-05-2016 20:07

Rapporter til Admin
#3 Kilde?
--
2600K|Maximus IV Extreme-Z|16GB Ram Gainward980Ti-GS|XL2410T|U28D590D Samsung840 EVO 500GB|Samsung 850 PRO 256GB 2xSamsung840 EVO 250GB|4x2TB&4x4TB
#5
SBargisen
Semi Supporter
10-05-2016 20:08

Rapporter til Admin
Ja, Ilwaz, kom lige med en kilde.
--
#6
Ranger84
Supporter
10-05-2016 20:33

Rapporter til Admin
#3 Ja... Vil også se den :P :P :P
--
#7

Gæst
10-05-2016 20:59

Rapporter til Admin
Source findes kun oppe i ilwaz hoved. De næste par måneder vil de frådende nvidia fans nok indse at deres våde drømme med x2 Titan x performence kun var ren propaganda. Og nej er ikke AMD. Er bare realist.
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#8
SBargisen
Semi Supporter
10-05-2016 21:00

Rapporter til Admin
#7 Det er jo ikke løgn. De glemte bare det med småt: *Relative VR Performance*
--
#9
Ilwaz
Guru
10-05-2016 21:07

Rapporter til Admin
#4+5+6+7 Her har du DX11 spil: https://en.wikipedia.org[...] Også https://en.wikipedia.org[...] Så tæller i bare, pro tip: Jeg har ret. #7 Du må da have læst et eller andet forkert, eller osse læst en utrolig retarderet kommentar, fra en gut som intet ved, isåfald. Da det slet ikke er tæt på at være sandt, eller noget der blev vist i til launch.
--
Sidst redigeret 10-05-2016 21:09
#10
SShadowS
Guru
10-05-2016 21:10

Rapporter til Admin
#9 Jeg har masser af de spil der. Så ja... Men du er stadig ikke kommet med nogen kilde.
--
2600K|Maximus IV Extreme-Z|16GB Ram Gainward980Ti-GS|XL2410T|U28D590D Samsung840 EVO 500GB|Samsung 850 PRO 256GB 2xSamsung840 EVO 250GB|4x2TB&4x4TB
--
Sidst redigeret 10-05-2016 21:10
#11
Ilwaz
Guru
10-05-2016 21:16

Rapporter til Admin
#10 Det er jeg jo så, at du så ikke gider at tjekke dem. Kan ikke være mit problem.
--
#12
Pico9210
Elite Supporter
10-05-2016 21:25

Rapporter til Admin
"Ashes of the Singularity benchmarks" Hvem spiller overhovedet dette? :P
--
[email protected]|NH-D14|P8P67 Deluxe|8GB Vengeance@1866MHz| 780 ROG POSEIDON|TX750W|Define R4|Evo 830 128GB|F1 700GB|SA27950D
#13
Azakiel
Skribent
10-05-2016 22:28

Rapporter til Admin
#12 Folk der er fans af epic-scale RTS spil som Supreme Commander, Total Annihilation etc.
--
Veni, Vidi, Vici. dimidium facti qui coepit habet faber est quisque fortunae suae
#14
Mion
Nørd
11-05-2016 07:43

Rapporter til Admin
#13 ville ikke sammenligne det med Supreme commander andet på selve overview mappet, Ashes med sine "zone" er alt for låst, og med et latterligt lavt antal units, så er det en skuffende release, men man kan håbe det bliver bedre, men fornuftig engine.. Forged alliance er i min optik stadig markedets bedste RTS. det ville godt nok være skuffende, hvis det der er ALT 1080´eren har at byde ,når man nu snakker 980sli performance.
--
Sådan en firkantet dims med en masse ben i en sort box, det er hvad jeg har. og den kan sgu trække hjertefri over Lan.
#15
LudvigH
Supporter
11-05-2016 09:30

Rapporter til Admin
Jeg fatter ikke folk gider glo disse AotS benchmarks. Spillet er håbløst dårligt (ja, jeg har prøvet det. Prøv og læs user reviews...). Det er nærmere en benchmark udviklet til at køre bedst på CGN arkitektur, sjovt nok også sponsoreret af AMD ;) Jeg kigger på helt almindelige spil, SOM ER LANCERET, når jeg bedømmer spil ydelse på grafikkort. Ved ikke om det bare er mig der er underlig.
--
i7-5930K @ 4.8 GHz, 32GB @ 3.5 GHz/CL15, Titan X SLI @ 1500/2000.
#16
Ranger84
Super Supporter
11-05-2016 09:50

Rapporter til Admin
15# Er spillet ikke ala Supreme Commander? Har dog set reviews, og dem jeg har set var positive :) Jeg var vild med Supreme Commander, så hvis dette er ligeså godt, så jeg helt klart på :)
--
#17
ugh (ikke logget ind)
Gæst
11-05-2016 09:55

Rapporter til Admin
#15 Ja det mangler da gameworks™
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#18
Martin_Nohr
Supporter Aspirant
11-05-2016 10:12

Rapporter til Admin
Gal, jeg er glad for mit gtx 980ti når jeg ser disse benchs:D
--
I5-6600K @ 4.6 GHz kølet på Noctua DH-15 - ASUS GTX980ti Strix - Asus Maximus VIII Ranger - 16 GB DDR4 RAM 2666 mhz. Hol.dk White/Black status: +7/-1
#19
benny
Gæst
11-05-2016 12:38

Rapporter til Admin
Fake!! men okay, lige pt kunne man skrive at droning indgrid har forudbestilt 2 1080 til SLI, også går hele nettet amok i at hun skal til at nyde dx12 spil i x2 preformence af titan x :D
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#20
LudvigH
Supporter
11-05-2016 12:43

Rapporter til Admin
#19 Dårligt troll. Nvidia's egne slides placerer ydelsen på 1080 max 20% over 980 Ti. Det er derfor de sammenligner 1080 med 980 det meste af tiden, så ser det lidt mere imponerende ud på papiret.
--
i7-5930K @ 4.8 GHz, 32GB @ 3.5 GHz/CL15, Titan X SLI @ 1500/2000.
#21
MadsFerguson
Mega Supporter
11-05-2016 12:58

Rapporter til Admin
#3 At DX12 udgør et mindretal af spillene idag er helt naturligt i kraft af at DX12 er nyt DX11 er en etableret motor, samt DX11 udgivelserne vil blive ved med at eksistere... Folk har det med at flytte videre til nye spil. Disse nye spil må vi antage at de flytter motor til DX12 indenfor en overskuelig tid. Din kommentar er tæt på intetsigende og din insinuation omkring at DX11 vil bestå som den primære motor fremover, hvad peger i retning af at du har ret i dette?
--
-- Drifter og udvikler 24/7 Datacenter operations om dagen, er supermand om aftenen.
#22
Ranger84
Super Supporter
11-05-2016 13:09

Rapporter til Admin
21# http://techfrag.com[...] Utallige af analytikere siger noget andet. Og det her benchmark er med stor sandsynlighed fake. Derudover ses det ofte at man sammenligner med et 980TI overclock eller SC til et standard clocs 1080, giver ingen mening heller? ;) Plus, så er 1080 nok heller ikke optimeret endnu mht drivers. Men ved jeg selvfølgelig ikke, før vi ser nogle reviews d. 17. Men på papiret er 1080 22% hurtigere end Titan X. Men det jo stadig forskelligt fra spil til spil, i mit link er der taget udgangspunkt i Wicher 3.
--
#23
Ilwaz
Guru
11-05-2016 13:23

Rapporter til Admin
#21 Nemt, tjek kilderne i #9 Så har du det klare svar. Der ingen tvivl om at nok DX12 nok skal blive normen i sidste ende, men det bliver ikke i denne generation af grafikkort.
--
#24
Notional
Giga Nørd
11-05-2016 14:02

Rapporter til Admin
Spil der udkommer i år med Vulkan/DX12 understøttelse: Battlefield 1 Doom Deus Ex Mankind Divided Total War: Warhammer Forza Motorsport 6: Apex De fleste store spil vil understøtte det i år eller næste. Det er altså de færreste, der udskifter deres kort årligt.
--
I7 4790K; Asus Ranger Z97; 8gb DDR3 1600; Asus 290 4GB DCUII; Lian Li v700wx; 2x20" dell ips; Logitech diNovo Laser/MX Master; Windows 10 Pro 64.
#25
NiceRag
Elitebruger
11-05-2016 14:23

Rapporter til Admin
#24 der er da sikkert også nogen som som får patches der tilføjer support.. kan da huske company of heroes fik en directx 11 opdatering, samme med World of warcraft men man skal jo heller ikke købe et grafikkort "imorgen" og kun tænke på de spil der er på markedet idag.. det' jo fjollet :) der kommer altid nye spil og der er jo E3 lige om snart, og senere gamescom, så mon ikke der bliver annonceret nogen flere spil/udgivelsesdatoer, på spil med Dx12 support?
--
Sidst redigeret 11-05-2016 14:24
#26
Notional
Giga Nørd
11-05-2016 14:39

Rapporter til Admin
#25 Lige præcis. Jo der er også spil der får DX12 opdatering (som Rise of the Tomb Raider). Men de er sjældent specielt gode og er desuden forsinkede. Men ja E3 gør os meget klogere. Pointen er jo netop at ingen køber de vildeste kort, hvis de kun skal spille gamle spil alligevel.
--
I7 4790K; Asus Ranger Z97; 8gb DDR3 1600; Asus 290 4GB DCUII; Lian Li v700wx; 2x20" dell ips; Logitech diNovo Laser/MX Master; Windows 10 Pro 64.
#27
Ilwaz
Guru
11-05-2016 14:44

Rapporter til Admin
#24 Hvilket er intet når man sammenligner med de 30+ DX11 titler som kommer. Forza motor sport Apex, er desuden ikke et fuldt spil men blot en glorificeret demo. #25 Bare fordi man tilføjer support for DX12, betyder det altså ikke at det per automatik bliver godt. Og Coh, fik aldrig DX11 support. Det var DX10, de fik i en patch i 07, hvilket gjorde det til den første DX10 title.
--
Sidst redigeret 11-05-2016 14:44
#28
nuxx
Monster Nørd
11-05-2016 14:44

Rapporter til Admin
#26 Jeg kan altså ikke spille Starcraft på mindre end current-gen top-kort!
--
Fun: 4790K, Impact VII ITX, 780Ti SC, 8GB@2133, NCASE M1 #193, 500GB SSD, SFX Gold, 30" U3011 Work: 4790K/GTX970 Hackintosh + 34" U3415W, 15" MBPr
#29
Notional
Giga Nørd
11-05-2016 15:59

Rapporter til Admin
#27 Kan stadig ikke se din pointe. Der udkommer også DX9 spil, så betyder det at DX11 er ligegyldigt? Kom nu ind i kampen. Det er en katastrofe at nye NVidia kort er så dårlige til de nye API'ere. Bevares de får det helt sikkert fikset i Volta, men hvad betyder det for Maxwell og (muligvis Kepler) brugere? #28 Hvad laver du så med et 780ti? ;p Fedt kabinet forresten. Er du glad for det?
--
I7 4790K; Asus Ranger Z97; 8gb DDR3 1600; Asus 290 4GB DCUII; Lian Li v700wx; 2x20" dell ips; Logitech diNovo Laser/MX Master; Windows 10 Pro 64.
#30
Petter1979
Monsterbruger
11-05-2016 17:13

Rapporter til Admin
Man burde da næste håbe at amd's gfx vil være en smule hurtigere end 1080 som så vil skabe noget mere konkurrence, og dermed hurtigere Grafikkort til billigere priser til os. ps jeg er ikke fanboy, sidder med gtx 960, og det forrige Grafikkort var fra amd (5850)
--
Q9400, 8GB ram, nvidia GTX 960.
#31
MadsFerguson
Mega Supporter
11-05-2016 19:31

Rapporter til Admin
At der for nuværende findes, og er overvægt af, DX11 titler er et rigtig dårligt argument for at det fremadrettet vil forholde sig sådan. #29 +1
--
-- Drifter og udvikler 24/7 Datacenter operations om dagen, er supermand om aftenen.
#32
nuxx
Monster Nørd
11-05-2016 19:34

Rapporter til Admin
#29 https://en.wikipedia.org[...]
--
Fun: 4790K, Impact VII ITX, 780Ti SC, 8GB@2133, NCASE M1 #193, 500GB SSD, SFX Gold, 30" U3011 Work: 4790K/GTX970 Hackintosh + 34" U3415W, 15" MBPr
#33
Notional
Giga Nørd
11-05-2016 21:20

Rapporter til Admin
#32 I know, derfor jeg lavede sjov med dig ;) Overvejer at lave et build i det nye år. Regner med ITX, hvilket enten bør være et Dancase eller dit NCase. Tror dancase er lidt for småt og larmer for meget :(
--
I7 4790K; Asus Ranger Z97; 8gb DDR3 1600; Asus 290 4GB DCUII; Lian Li v700wx; 2x20" dell ips; Logitech diNovo Laser/MX Master; Windows 10 Pro 64.
#34
ugh (ikke logget ind)
Gæst
12-05-2016 03:55

Rapporter til Admin
#30 Polaris 10 (490) vil måske kunne matche 1070, men bestemt ikke 1080 hvis vi kigger på den rå ydelse. Der hvor AMD måske kan hente lidt hjem er at deres chips er klar, hvor Nvidia kun har ganske få hvilket er grunden til deres "founders edition".
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#35
nuxx
Monster Nørd
12-05-2016 09:46

Rapporter til Admin
#33 Hvorfor beregner du at et Dan-Case A4-SFX larmer for meget?
--
Fun: 4790K, Impact VII ITX, 780Ti SC, 8GB@2133, NCASE M1 #193, 500GB SSD, SFX Gold, 30" U3011 Work: 4790K/GTX970 Hackintosh + 34" U3415W, 15" MBPr
#36
LudvigH
Supporter
12-05-2016 10:54

Rapporter til Admin
Hvor har folk set at 1080 skulle yde 2x Titan X? :) Det er vist nærmere ydelse per watt Nvidia snakker om her. Selvom det stadig er højt sat (Trods alt taget fra et MARKETING SLIDE). Jeg kan garantere jer for at det ikke engang bliver 25% bedre end Titan X og 980 Ti i helt almindelig gaming som vi kender det. I VR? Måske, er ret ligeglad med VR ydelsen, det bliver først interessant om flere år. http://www.mobipicker.com[...] Ikke at jeg synes dette spil er særligt godt, men det sammenligner alligevel 1080 i et reelt spil (uden Nvidia's indblanding) og 1080 er ikke meget hurtigere end Fury X og 980 Ti. 1080 er max 13% hurtigere. Hvilket betyder at 1070 vil være langsommere end 980 Ti og Fury X, da 1070 har knap 40% færre TFLOPS og kommer med GDDR5 istedet for GDDR5X som 1080. Der er også lige udkommet en Doom Vulkan Youtube video fra Nvidia selv, som viser Titan X holde 60 fps 100% af tiden. De bruger VSYNC i denne video, garanteret fordi at det er faretruende tæt på 1080 ydelsen som de viste tidligere. Den største vinder ved disse nye kort, er Nvidia selv. 1080 og 1070 er billigere at producere end 980 Ti og Titan X, men holder en høj markedspris alligevel.
--
i7-5930K @ 4.8 GHz, 32GB @ 3.5 GHz/CL15, Titan X SLI @ 1500/2000.
#37
Ranger84
Super Supporter
12-05-2016 12:41

Rapporter til Admin
36# Må jeg spørge hvilken tal du kigger på, siden du tror dette? :)
--
#38
ugh (ikke logget ind)
Gæst
12-05-2016 12:59

Rapporter til Admin
#37 https://www.youtube.com[...] Der er dog en afvigelse på +12% fra #36
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#39
LudvigH
Supporter
12-05-2016 13:16

Rapporter til Admin
#24 Ja der kommer en håndfuld DX12 og Vulkan titler i år, men det er småting i forhold til hvor mange DX11 der kommer. Håber for AMD ejere at de løser deres DX11 ydelsesproblemer, i stedet for at håbe DX12 og Vulkan vil løse dem for dem med tiden.. Doom med Vulkan kører fuldstændigt som det skal på Nvidia kort. Så ved ikke hvor du vil hen med at nævne det spil. Glæder mig faktisk til at se AMD vs Nvidia i Doom @ Vulkan. "Async compute" er ikke alpha omega for at der er noget at hente ved DX12/Vulkan. Det er noget som AMD fanboys får det til at lyde som. Hvis man kigger på Hitman, som er en AMD sponsoreret titel, så fik udviklerne presset 5-10% mere ydelse ud ved at bruge async compute efter utallige timers optimering. Disse timer vil med garanti ikke have været brugt, hvis spillet ikke var sponsoreret af AMD og især ikke hvis Nvidia faktisk har problemer med at bruge det til noget, da Nvidia sidder på 80% af desktop GPU markedet og nærmest 100% af mobile gaming (bærbare) markedet. Hvorfor skulle udviklere gratis optimere til async compute, hvis meget få personer får noget ud af det? Det sker ikke. Det ved enhver med viden om hvordan firmaer opererer. Der er ingen penge i det og ingen gevindst for slutbruger heller. Bare fordi konsol spil bruger async compute, gør ikke at det virker på PC efter en hurtig port. Async compute skal optimeres og skræddersyes til systemer, som på konsol er nemt, fordi alle har ens specifikationer. Til PC er det en helt anden snak, hvilket Hitman udviklerne selv snakkede om: http://www.dualshockers.com[...] Async compute er blevet et buzzword som bliver kastet til højre og venstre af AMD fanboys. Det vinder aldrig indpas på PC platformen i ikke-sponsoredede spil hvis Nvidia har problemer med det. Ligesom spil heller ikke vil tillade konsolidering af VRAM i multi GPU'er setups, bare fordi Vulkan og DX12 har muligheden. Igen, spild af tid og penge for udviklerne og meget få bruger multi GPU.
--
i7-5930K @ 4.8 GHz, 32GB @ 3.5 GHz/CL15, Titan X SLI @ 1500/2000.
#40
Notional
Giga Nørd
12-05-2016 13:46

Rapporter til Admin
#39 Bevares, men det er jo ikke alle spil, der får noget ud af DX12. Små/mellemstore spil har sjældent brug for den ekstraydelse. Ori and the Blind Forest f.eks. ville næppe få noget ud af det. Async compute er jo også en måde at få bedre AI og bedre fysik ind i spillene. Det kommer jo helt an på hvordan det bruges. Jeg nævnte Doom fordi det er et Vulkan spil. Men ingen ved hvordan det vil køre endnu. Det ser dog ikke specielt krævende ud. Næ, men 10-20% ydelse er da også en del. Som sagt er det som hyperthreading og det kan ingen vel være imod? Jeg ved ikke om Hitman bruger en DX11 wrapper eller hvordan, men jeg tror det desværre, ligesom RotTR. Så er fordelen desværre ikke så stor. Du må huske på at begge konsoller i den grad bruger concurrent async compute, så udviklerne laver det uanset PC markedet. Faktisk er det en kritik at de ikke har været gode nok til at porte deres async kode fra konsollerne til pc, men det skyldes jo nok at markedet halter med at opgradere (og så NVidia). Mja det er jo ikke 80% af det totale installerede markede, men slagprocent her og nu. Det glemmer folk vidst. Derudover har AMD 100% af konsol markedet og vi må stadig huske på at spil udvikles til konsoller primært. PS4 er over 40 millioner enheder solgt nu. 290x, 390, 390x, nano, Fury, fury X, 295x2, 970, 980, 980ti, Titan X. Alle disse kort har solgt 7,5 millioner enheder for 3 måneder siden: http://cdn.wccftech.com[...] Så snakker vi det totale gaming markede, så har AMD faktisk majoriteten, hvorfor spil i dag laves ud fra den linie AMD har lagt. Det vil vi langsomt se over det næste år og to (vi ser det allerede nu med Vulkan/DX12). Så din ide om at virksomheder laver async compute gratis til en lille PC del er bestemt ikke korrekt. De har allerede lavet det før spillet overhoved kommer til PC. DX12/Vulkan kræver absolut mere arbejde af udvikleren for at få det bedste ud af det, men det er jo også mest de krævende spil, der har budget til god grafik og dermed den gode implementering. Så det ser jeg ikke som et problem. Enig mht multigpu. Det er der næsten ingen fremtid i (medmindre VR spil kan lave 1 øje per gpu). Pointen er at linien er lagt og det går den rigtige vej. Jeg er sikke på at NVidia nok skal komme efter med Volta. Men AMD har jo netop fået dette kæmpe forspring pga konsollerne, hvilket betyder at AMD bestemmer linien.
--
I7 4790K; Asus Ranger Z97; 8gb DDR3 1600; Asus 290 4GB DCUII; Lian Li v700wx; 2x20" dell ips; Logitech diNovo Laser/MX Master; Windows 10 Pro 64.
#41
waskustobaskus
Giga Supporter
12-05-2016 14:12

Rapporter til Admin
Det fede ved dx12 er jo at man kan smide et amd og nvidia kort sammen.
--
#42
LudvigH
Supporter
12-05-2016 14:52

Rapporter til Admin
#40 Det var 5-10% ydelse og ikke 10-20% ;) Om de har brugt async compute eller ej på konsoludgaven, gør ingen forskel på pc udgaven. Det var netop det Hitman dev's sagde. De skulle optimere voldsomt for at det gav bare lidt på PC, netop fordi at specifikationer IKKE er ens på PC. Når det kommer til optimering af async compute, spiller mange faktorer ind, herunder CPU kerner, hastighed, ram og hastighed. Det er ret nemt at vide på konsoller, hvor der er ens specifikationer, men på PC er der store forskelle mellem enkelte systemer, dette er ikke noget jeg finder på, men det blev nævnt af udviklere som har siddet med det selv. Så jeg kan slet ikke se hvorfor at AMD skulle have en fordel på PC markedet, fordi de har konsol markedet. Der har hele tiden været snak om at DX12/Vulkan er godt, hvis koden er optimeret ordenligt. Der er derfor mulighed for bedre ydelse, hvis koden er god, men der er også større chance (ift. DX11) for at lave dårligere ydelse, hvis koden er uoptimeret. Udviklere bliver holdt meget mere i hånden når de udvikler spillene til DX11. Mange udviklere har slet ikke kompetancerne til at optimere spil til DX12/Vulkan og spilmotere er heller ikke udviklet fra bunden til at udnytte det. Men jeg giver dig til dels ret i meget du siger. Personligt så glæder jeg mig til at se hvad de kan gøre med DX12/Vulkan med tiden, men lige nu synes jeg ikke man ser et særligt brugbart billede. #41 Hvorfor er det fedt? Hvis man så får lyst til at spille et ikke-DX12/Vulkan spil, vil det ikke virke :) At muligheden er der, betyder ikke at man skal/bør gøre det.
--
i7-5930K @ 4.8 GHz, 32GB @ 3.5 GHz/CL15, Titan X SLI @ 1500/2000.
#43
Kasperkk
Ultra Nørd
12-05-2016 16:46

Rapporter til Admin
#41 Det kan jeg ikke på øje på skulle være specielt brugbart
--
HO, HO, FUCKING HO!
#44
Notional
Giga Nørd
12-05-2016 17:08

Rapporter til Admin
#42 Det bliver spændende at se hvordan API markedet udvikler sig. DX11.3 er jo netop blevet til for at mindre kompetente udviklere stadig kan holdes i hånden, men stadig nyde godt af nogle af de nye muligheder i DX12. Så DX12 behøver jo ikke overtage hele markedet. Rocket League er svjv jo et DX9 spil, så DX11 overtog jo heller ikke alting. Og ja det er ikke så meget i Hitman, men deres DX12 implementering er heller ikke så fantastisk. Det er muligvis en wrapper de har brugt og det hele er lidt ustabilt. Sådan er alle overgange som regel. Men når vi ser de store motorer udviklet til DX12, så vil de også være designet til at skalere med kort og de forskellige teknologier understøttet. Vi ser jo allerede flere codepaths i spil. Min pointe med AMD og konsollerne er at konsollerne er primær for spil udviklere. Dvs at de teknologer som AMD udvikler til konsollerne også vil være dem, der bestemmer udviklingen på PC markedet. Vi så jo NVidia, der prøvede at få branchen til at fokusere på tessellation og lavede alt tessellation baseret (og tvang det igennem med GameWorks) fordi deres kort var udviklet til det. Resultatet kender vi. AMD er den primære katalysator bag Vulkan og DX12, samt async compute. Og vi ser jo branchen langsomt bevæge sig i den retning. Det er jo ikke fordi NVidia kort pludselig bliver ubrugelige, i stedet for vi mere og bedre konkurrence og det kan ingen vel være imod? Men det bliver godt når vi ser et stort spil være lavet til det her fra bunden som Doom og Battlefield 1. Det bør vise hvad vi kan forvente fremover.
--
I7 4790K; Asus Ranger Z97; 8gb DDR3 1600; Asus 290 4GB DCUII; Lian Li v700wx; 2x20" dell ips; Logitech diNovo Laser/MX Master; Windows 10 Pro 64.
#45
Luna
Gæst
12-05-2016 18:53

Rapporter til Admin
Async ævle bævle. Hvem køber dog grafikkort efter hvordan det bliver om 3-5 år, MÅSKE? Faktum er at AMD har enormt meget overhead i DX11 som gør at ydelsen i rigtigt mange spil halter en hel del. Noget som AMD åbenbart ikke kan eller vil løse. Men i stedet for at snakke om det problem, så bringer AMD ejere og fanboys konstant async compute, selvom det er fuldstændigt ligemeget NU og LÆNGE FREM og MÅSKE ALDRIG BLIVER NOGET PC PLATFORMEN VIL UDNYTTE, andet end i de spil hvor AMD ER SPONSOR. GAMEWORKS BY AMD :-) Lidt ligesom de kopierer alt andet Nvidia laver.. Har i set deres ripoff af GeForce Experience? Hold kæft det ser amatøragtigt ud :-) Man får sig dog et billigt grin over alle de stavefejl med dansk sprog.. Mon AMD bruger Google Translate til at oversætte?
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#46
Notional
Giga Nørd
12-05-2016 19:15

Rapporter til Admin
#45 Async compute er her lige NU. Hvem køber et 3-6.000 kr dyrt grafikkort, der ikke kan klare en fundamental teknologi i de nye grafik API'ere (DX12/Vulkan), når vi ved spil vil bruge det. Siden hvornår kan man sidestille en grafikAPI standard med NVidia's proprietære black boxed bras? .. Er det dig Opel Mand?
--
I7 4790K; Asus Ranger Z97; 8gb DDR3 1600; Asus 290 4GB DCUII; Lian Li v700wx; 2x20" dell ips; Logitech diNovo Laser/MX Master; Windows 10 Pro 64.
#47
ProtonD1200
Giga Supporter
12-05-2016 23:38

Rapporter til Admin
¤45 Fantastisk brugbart indlæg fra en AMD hader.
--
#48
Ranger84
Super Supporter
13-05-2016 00:09

Rapporter til Admin
47# AMD hader? Aaaaaarh er vi nu hooligans - AMD vs Nvidia? Lol.... Serøst, kom dog videre, og argumenter imod, fremfor sådan en kommentar, som man kun kan grine af. ;) Men ja, hooliganisme udvikler sig selvfølgelig. Ses i fodbold FCK mod Brøndby. Snart ser vi det nok også i golf, bowling eller måske endda badminton. ;)
--

Opret svar til indlægget: GTX 1080 Ashes of the Singularity benchmarks

Grundet øget spam aktivitet fra gæstebrugere, er det desværre ikke længere muligt, at oprette svar som gæst.

Hvis du ønsker at deltage i debatten, skal du oprette en brugerprofil.

Opret bruger | Login
NYHEDSBREV
Afstemning