Har forresten den seneste driver fra Geforce Experience :)
--
Hvordan ser resten af dit system ud?
--
GFX: Titan Black OC
CPU: I7 4770k 3.5 Ghz
RAM: 16 GB
--
Hvad FPS har din skærm, og har du vertical sync aktiveret i spillet/spillene?
Har oplevet, dog i League of legends som er er noget andet spil, at hvis jeg aktiverer "vertical sync" at min FPS bliver begrænset til den FPS min skærm har - ligger konstant på 120 FPS.
Slår jeg det fra siger spillet at min FPS er omkring 250 (kan jeg naturligvis ikke udnytte alligevel, eftersom min skærm kun kører 120)
--
#8 Man kan da sagtens udnytte at din maskine trækker højere fps end din skærms hz.
Men det er nok mere tydeligt i hurtige spil, som f.eks. Counter-strike, battlefield, call of duty osv.
Spillet kommer bare til at virke mere flydende med flere fps.
--
It's nice to be important, but it's more important to be nice
#9
Men hvis skærmen under alle omstændigheder ikke viser mere end "60 billeder i sekundet", så vil man vel heller ikke kunne se hvis spillet kører med mere end "60 billeder i sekundet" - eftersom skærmen nu engang kun viser de 60 billeder / sekund? ;)
--
En tilføjelse til #4 - hent HWmonitor og tjek temps, kunne godt ligne noget throttling (måske)
Skriver respons til #10 når jeg ikke er mobile længere.
--
#12 Dit øje kan godt opfange mere end 60 fps på en 60 hz monitor.
Læs evt. dette:
https://web.archive.org[...]
Selvom du har en 120 hz skærm og du har en fps på omkring de 120, så vil jeg da selv mene at jeg kan mærke en tydelig forskel på om jeg har 120 fps eller 200+ fps, spillet er meget mere roligt og flydende.
--
It's nice to be important, but it's more important to be nice #15 Fordi det er de. Læs lidt op på emnet så vil du opdage hvorfor.
--
2600K|Maximus IV Extreme-Z|16GB Ram
Gainward780GTX@GLH|BenQXL2410T&U2412M
OCZ Vertex2 120GB|CorsairGT 120GB
2xSamsung840 EVO 128GB|4x2TB&4x4TB
#15 Hvis du spiller med v-sync på, så vises der ikke flere fps end din skærms hz, men i de fleste tilfælde så har man v-sync fra fordi så er FPS'en i spil ikke låst til skærmens hz.
Læs evt. den ovennævnte artikel jeg linker til.
--
It's nice to be important, but it's more important to be nice
#17
Men kører min skærm eksempelvis 60Hz, så vil den jo kun blinke 60 billeder til mig i sekundet?
Selvom mit grafikkort leverer 200FPS+ så vil min skærm kun præsentere mig for 60 af dem?
--
http://thebestpageintheuniverse.net[...] #18 Ja og?
--
2600K|Maximus IV Extreme-Z|16GB Ram
Gainward780GTX@GLH|BenQXL2410T&U2412M
OCZ Vertex2 120GB|CorsairGT 120GB
2xSamsung840 EVO 128GB|4x2TB&4x4TB
#20 Jeg skrev du skulle læse lidt op på emnet først, men det gider du åbenbart ikke selv gøre en indsats for. Så skal jeg vise dig på vej:
http://www.anandtech.com[...]
Derfor er mere end 60FPS synligt på en 60HZ skærm.
"Regardless of the frame rate an application is running at, most PC LCD monitors operate at a 60Hz refresh interval. In the case of v-sync this means buffer swaps are synchronized with the refresh interval (which among other things caps the framerate at 60fps), but when v-sync is disabled, buffer swaps can occur in the middle of a refresh. As a result any given refresh interval can be composed of multiple frames. This makes it possible to display well over 60fps on what’s otherwise a 60Hz monitor, with the end result being that multiple frames can be in one refresh interval."
--
2600K|Maximus IV Extreme-Z|16GB Ram
Gainward780GTX@GLH|BenQXL2410T&U2412M
OCZ Vertex2 120GB|CorsairGT 120GB
2xSamsung840 EVO 128GB|4x2TB&4x4TB #21
Jøsses for en attitude du ligger for dagen....
Hvis nu du eksempelvis havde gidet at nævne at det du referede til var ujævn frametime/micro-stuttering så havde jeg måske haft en chance for at vide hvad du ævlede om.
Jeg er ret sikker på at artiklen #14 nævner referer til en perfekt synkroniseret framerate, og handler mere om hvad man rent fysisk er i stand til at opfatte samt vil opfatte som et 'roligt' billede.
--
http://thebestpageintheuniverse.net[...] Det korte af det lange:
Højere FPS betyder mindre inputlag og det betyder et mere responsivt spil. Så selvom man sidder på 60 Hz, vil man godt kunne mærke forskel på 60 fps og 100 fps.
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur. Mit Titan Black kommer højst op på 85c ved heftig gaming. Min processor kommer op på 60c. Højst.
Jeg har jo, som sagt, en 144 hz monitor. Det er ikke alle spil, hvor de 144 hz bliver "udnyttet". Med det mener jeg, at billedet nærmest beskæres, hvilket opstår når billedet rystes. Dette er meget normalt, hvis skærmen ikke kan følge med. Dette burde ikke være et problem, da jeg nemlig har en 144 hz skærm. Der er spil, hvor man i settings kan vælge ens skærms refresh rate. I disse spil får jeg også høj FPS. Derimod er der spil som Assassins Creed IV, hvor spillet opfatter min skærm som en 60 hz skærm, da de såkaldte beskæringer i billedet opstår. Hvis jeg her slår Vsync til, så får jeg max 60 FPS, som om min monitors refresh rate kun er på 60 hz. Dette er dog lidt out of topic, da jeg i, for eksempel, Assassins Creed IV ligger fra 30 - 60 FPS i ultra setting, 1080p. Jeg har skrevet til Nvidia for, at høre om det kunne være et driver problem (har den seneste), men de har ikke svaret :/
--
Hvis du har nyeste nvidia drivere så prøv at disable shader cache.
--
Det er lidt noget vrøvl at man tror man får flere synlige billedvisninger ud af at køre 160fps eller mere end hvad ens hz på skærmen er sat til.
As a result any given refresh interval can be composed of multiple frames.
Det som beskrives ovenover er, at den buffer som en pc skriver til for at danne et skærmbilled, den kan man fylde lige så meget lort på som man vil, hvis Vsync ignoreres.
Det betyder derimod IKKE at man synligt ser flere/alle frames, f.eks 120 fps/billeder på en 60hz skærm.
Skrives der 2 billedopdateringer inden for 1 billedopdateringssekvens, så er det jo den sidste frame/billedskærm som er synlig.
Dem som mener man får mindre lag, jo det er da rigtig, da man jo bare springer 1 frame/billed over, præcis som gamle emulatorer gør i emulering af tunge spil den ikke kan trække. Præcis det samme sker her. Altså 120fps på en 60hz, så springer man simpelthen hvert 2. billed over og det kører hurtigere, syntes man.
This makes it possible to display well over 60fps on what’s otherwise a 60Hz monitor
Vrøvl. Framebuffer fyldes 2 gange , men skærm opdateringen af det burstlys som tegner billed, foregår stadig kun 1 gang med det billed som er lagt i framebuffer, altså billed nummer 2, hvis denne blev skrevet til 2 gange inden for 1 Vsync opdatering.
--
Jeg ville blive glad, hvis vi fokuserede på, at finde en løsning på performance problemet, som jeg har med mit grafikkort. Der var nogen, der nævnte, at PSU'en kunne være skyld i det?
--
#29
Jep. Tjek, hvad #7 skriver. :-)
--
You'll Never Walk Alone!
Ud fra hvad jeg kan se er det en Corsair HX850 :)
--
Ummidelbart burde der ikke være noget kvalitets mæssigt galt med strømforsyningen.
Prøv at køre Hwmonitor/MSI afterburner og spil et af de spil der lagger, når det begynder at lagge tabber du ud og ser hvor varmt det er blevet.
http://www.cpuid.com[...] (ude til højre side)
http://event.msi.com[...]
Du kan altid eventuelt sætte MSI afterburner til at logge, under setting -> monitoring
--
#32
Igen bliver både processor og grafikkort ikke for varmt. Det lagger ikke (udover i GTA IV, hvor det falder ned på 15 FPS nogen gange). Jeg undrer mig bare over, hvorfor jeg "kun" får 30 - 80 FPS i et spil som Far Cry med mit system?
--
Lad dog være med at diskutere om i kan se mere end 60 fps, trådopretter spørger ikke om man kan se mere en 60 fps, men hvordan det kan være at han ikke for mere end ca 60 fps når han gerne skulle kunne få mere med et gtx titan black og han netop har en gamer skærme på 144hz og derfor gerne vil mere end 60 fps som gir en anderledes spil oplevelse end med en alm 60 hz skærm
--
Jeg har bisoshock (1) og når jeg køre med v sync har jeg lag og uden har jeg omkring 300-400 fps og bliver næsten svimmel af hvordan spillet vises, så jeg kan godt se forskel på 60 fps og 300-400fps uanset om jeg kun kan se 60 fps som det maximale eller mere.
så prøv at hjælp trådopretter istedet for at diskuttere om i kan sed 60 fps eller ikke, trådopretter hare et gtx tiatn black og en 144hz skærm, han burde i bf 4 og andre spill kunne få mere end 60 fps
http://www.hardwareluxx.de[...]
http://uk.hardware.info[...]
--
#34
Hvis vi tager BF4 i 1080p, ultra settings som eksempel vil det se lignende ud:
Max FPS: 120
Average FPS: 50-55
Minimum FPS: 32
I åbne områder falder performance især.
Jeg mener, at GTX 780 minimum FPS er 39.
--
Nu har jeg haft kontakt med EVGA support uden nogen held. Alle drivers jeg har er up to date. Jeg har derudover ikke længere RAID 0 på mine SSD'er. Når jeg kører Fire Strike får jeg næsten 10.300 i score, hvilket er bedre end 93% af de andre, der har kørt denne benchmark. Det tyder jo på, at der ikke er noget galt, dog er performance ikke så god some den skulle være i spil. Jeg har lige kørt første mission i BF4, hvor laveste FPS var 28 og højeste 160. Average FPS var på 65-85 ca. Nogen, der har en idé om hvad det kan være? Alt hardware holder forresten en fin temperatur. Kører derudover alt i ultra settings, 1080p.
System:
MSI Z87 MPOWER MAX
I7 4770K 4.2 GHz
GTX TITAN BLACK 967 MHz BOOST 1072 MHz
2X CORSAIR SSD 120 GB
2TB HDD
CORSAIR HX850 PSU
16 GB CORSAIR VENGEANCE RAM
På forhånd mange tak :)
--
#39 Et par totalt skud i tågen:
Prøv at flytte spillet over på en alm. harddisk eller en anden SSD for at se, om det kan være et IO-lag fra en disk, der skaber sig.
Prøv at sætte GFXet til at køre PCI express 2.1 i stedet for 3.0. Jeg har selv oplevet, at mit motherboard ikke var 100% kørende med mit GTX770 i PCIE3, men kører ganske fint i PCIE2.
Det var bare lige to forslag. Det lyder til, at et eller andet hænger kortvarigt hele tiden, så du oplever de FPS-drops der.
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur. #40 Kopierer BF4 over på en af mine SSD'er. Ser om dette virker.
--
Samme performance på SSD. Lå fra 38-140 FPS ca.
--