Seneste forumindlæg
Køb / Salg
 * Uofficiel Black/White liste V3
Login / opret bruger

Forum \ Hardware \ Grafikkort
Denne tråd er over 6 måneder gammel

Er du sikker på, at du har noget relevant at tilføje?

Udskiftning/Reparation

Af Monsterbruger maxbrask | 05-02-2013 22:55 | 1252 visninger | 13 svar, hop til seneste
Godaften Hol! Dum som jeg var købte jeg mig en dejlig dell computer dengang jeg gik i 7. klasse i folkeskolen (Dell Studio XPS 1645). Senere hen har jeg kun haft dårlig erfaring med dell mht. til nogen andre maskiner hvor wifi osv ikke virker, hvor jeg har haft sager med dem i over et år uden nogen løsning (Stadig aktuel). Nå Anyways, problemet er at min XPS 1645 har egentlig været en glimrende computer uden fejl, og en masse bøvl. Computeren blev/bliver brugt til studio brug men nu har jeg en meget stærk mistanke om graffikortet er gået sin vej. Der er en massere af striber og små firkanter på skærmen. Hvis jeg prøver at starte den op normalt i windows kommer den med blue screen of death, og hvis jeg starter den i fejlsikret tilstand så er der bare sløret pixels over det hele. Da jeg ikke har mange penge på lommen, ville jeg høre om der er på nogen som helst måde jeg kan redde min Pc? Kan Grafikkortet skiftes eller repareres ? Skal hele bundkortet skiftes og er det muligt? Garantien er løbet ud desværre. Vigtige Specifikationer? Windows 7 64 bit Grafikkort: 1 Gb Ati Readon HD 4670 HDD: 500 gb SSD Ram: 8 Gb DDR3 1666 Mhz Håber i vil hjælpe en studerende i nød :-) Hilsen Jakob
--
#1
maxbrask
Monsterbruger
05-02-2013 22:56

Rapporter til Admin
Overskriften skulle der have stået Udskiftning/Reparation af graffikort. My bad
--
#2
Anton149
Elitebruger
05-02-2013 23:11

Rapporter til Admin
Grafikkortet er temmelig outdated.. Jeg synes du skal vente med at købe et nyt til nVidia or AMD kommer med deres nye serier lige om snart
--
#3
Nissehamp
Skribent
06-02-2013 01:18

Rapporter til Admin
#2 Uhm.. det er en bærbar pc, han kan ikke bare stoppe et hvilket som helst nyt gfx i.. #0 Den bliver nok lidt sværere. Umiddelbart kan jeg hverken finde nogen der sælger 4670m'er i Danmark eller Tyskland :/ Du kan forsøge dig med "oven trick", men det kan være lidt tricky, da du skal sikre dig at du har beskyttet alle plasticdelene såsom stik ordentligt, da de ellers smelter! Links til mere info om "The oven trick": http://www.overclockers.com[...] http://ing.dk[...] http://forums.anandtech.com[...]
--
Hi-fi-freak "The problem with quotations on the internet is that you never know if they're genuine" - Abraham Lincoln
#4
Duckman
Super Nørd
06-02-2013 01:36

Rapporter til Admin
Nu googlede jeg lige rundt. Så vidt jeg kan læse mig til, så har din Dell XPS 1645 IKKE udskifteligt grafikkort, som f.eks et MXM kort. Derfor er dine muligheder stærkt begrænsede. Det bedste er at skifte bundkortet helt. Men det er et stort arbejde, og ganske givet ret dyrt. Alternativt kan du prøve "the oven trick" som Nissehamp skriver. Men dels er det svært at beskytte/afmontere alle plastikkomponenterne, dels virker tricket bestemt ikke altid, og endelig holder reparationen sjældent ret længe.
--
Whatever
#5
DellCare
Semibruger
06-02-2013 10:24

Rapporter til Admin
Hej Ked af at høre om de problemer du har haft med dine computere, samt vores support. Jeg vil råde dig til at prøve at køre den indbyggede LCD self-test, for at sikre dig, at det ikke er LCD skærmen, og ikke grafikkortet der skaber problemer. Dette gøres ved at holde "D" nede ved opstart, så skærmen begynder at køre igennem forskellige farver. Hvis testen ikke starter, kan du også starte maskinen samtidig med at du holde "fn" nede. Du vil så blive spurgt om de forskellige farver blev vist, og her trykker du "N". Med hensyn til den "ongoing" sag du nævner i dit indlæg, vil jeg meget gerne tage et kig på den, hvis du sender mig en email med detaljer+servicetag. //Karina #IWork4Dell
--
Karina Hansen Dell Social Media & Communities Professional Følg os på Twitter: @Delllytter
#6
maxbrask
Monsterbruger
06-02-2013 14:13

Rapporter til Admin
#4 Så hvis jeg laver oven tricket så bare gå i stykker på et senere tidspunkt? ( Kan man ikke bare bruge en varmeblæser til at varme GPU'en med istedet for at smide hele skidtet i ovnen? #5 Jeres service er fuldstændig uacceptabelt og der skal hellere ikke startes nogen ny tråd med en 5 sagsbehandler. Computeren modtog jeg December 2011 og jeg sidder stadig med en computer der ikke kan kører mere end 5 mbit på en 50 mbit forbindelse. Hvis jeg udskrev alle de mails vi har skrevet på kryds og tværs ville der være over 60 sider. Desuden ingen af de løsningsforslag du kom med virkede. Hvad så hvis jeg bestilte sådan et her ville det virke hvis jeg så smed Cpu, ram, hdd. ect. over på det?http://www.aliexpress.com[...] Kan ikke helt finde ud af om der er gpu på den? Mvh Jakob Ps: Undskyld for langsom respons men det lidt svært når ens stationær dell pc også er gået i stykker :-) Hold jer fra dem!
--
#7
Duckman
Super Nørd
06-02-2013 14:58

Rapporter til Admin
#6: Det kan også nogen gange lade sig gøre med en varmluft pistol, eller en lille gasbrænder, jo. Problemet er som regel at lodningerne under GPU´en er krakeleret. Man skal så varme det hele så meget op, at tinnet flyder sammen igen. Men det bliver altså ikke loddet på samme måde som fra ny. Og min erfaring var at da jeg fiksede RROD på Xbox 360 maskiner, at det ofte kun holdt i få uger, nogen gange et par måneder.
--
Whatever
#8
maxbrask
Monsterbruger
06-02-2013 15:22

Rapporter til Admin
Ah, samme problem som ps3 Ylod.. Okay fint så tager det en ny drejning. Ringede til Dell tekninsk support hvor han indrømmede man skulle holde sig fra xps. Hvis jeg skal have en ny bærbar pc det gerne skulle kunne trække så meget som muligt og ikke koste mere en 6500 kr hvilken skal jeg så vælge? :) Mvh Jakob
--
#9
blkr dk
Superbruger
06-02-2013 15:37

Rapporter til Admin
#8 En eller anden Asus de er den bedste kvalitet og så her de verdens bedste support :D
--
#10
Duckman
Super Nørd
06-02-2013 15:40

Rapporter til Admin
#8: Nu er gaming på laptops jo altid lidt noget hø, og det er jo også fordi de har svært ved at køle gpu´erne på den begrænsede plads at det så ofte ender som med din XPS. Men, hvis det skal være, så ville jeg også sige en Asus. Man hører meget godt om dem, og ejerne lader til at være tilfredse.
--
Whatever
#11
Nickolai O
Superbruger
06-02-2013 16:34

Rapporter til Admin
#9 asus har verden vaerste support, havde sendt min asus til rep, der gik 3 maaneder foer jeg fik mine penge, de skrev stort set aldrig med mindre man selv henvendte sig.
--
inno3D GTX 670, 3570K 3,4 Ghz, 8 GB DDR3 ram, Gigabyte Z77-DS3H, 112 GB OCZ AGILITY, 466 GB Seagate
#12
maxbrask
Monsterbruger
06-02-2013 17:57

Rapporter til Admin
Tænke mere på links :-)
--
#13
Husblas
Supporter
06-02-2013 18:14

Rapporter til Admin
Asus laver fine maskiner, deres G serie har rigtig god køling.
--

Opret svar til indlægget: Udskiftning/Reparation

Grundet øget spam aktivitet fra gæstebrugere, er det desværre ikke længere muligt, at oprette svar som gæst.

Hvis du ønsker at deltage i debatten, skal du oprette en brugerprofil.

Opret bruger | Login
NYHEDSBREV
Afstemning