Jeg har siddet og gamet Diablo III det meste af dagen -->
Beskrivelse af problemet:
Når en større mængde enemys i spillet nærmer sig og der er mange effekter på skærmen, så falder ydelsen.
Hvis jeg løber rundt og koger, så har jeg 120 fps + og så bruger jeg 50-80% af grafikkort kapaciteten
(Aflæst via MSI Afterburner)
MEN MEN : Når der kommer flere effekter på skærmen så falder den brugte grafikkort kapacitet helt ned på 15-30% og det burde jo stige her! - De flere effekter kræver logisk nok flere ressuorcer så derfor skal der flere "hestekræfter" til at opretholde en stabil FPS.
Men det forstå min computer ikke, så de grafikkort sætter sig, så at sige i sofaen og slapper af, og det gør min fps falder til et uspilleligt niveau (15-30 fps)
Og når monstrene er væk igen, så vil de godt arbejde lidt igen, og den brugte grafikkort kapacitet stiger. Den burde jo agere stik modsat som jeg ser det?
Hardware : Q9550 2,8 ghz quadcore
GTX 460 SLI
2x2 gb 1866 mhz ddr3 RAM cl7
750w XFX psu
Asus P5Q3 bundkort
Min brors PC gør nøjagtigt det samme, og han har følgende hardware:
AMD 1090T hexa core
ATI HD 5870
4x2 gb 2000 mhz Corsair dominator
Asus ROG bundkort
850w Corsair psu
Er der nogen der ligger inde med en forklaring? Og eventuelt en løsning på problemet? - Syntes jeg har haft lidt lignede tendenser i andre spil.
--
Mit bruger navn udtales : gøøøørgh