Angiveligt er der stadig garanti på maskinen, købt samlet hos topdata.dk for 6 mdr siden (de yder 2 års garanti) -
jeg er dog ikke sikker på at dette gælder når maskinen har været åbnet? hvad mener du med det?
det er nok en fejl ved grafikkortet, kan du evt tjekke hvor varmt det er?
--
Medlem af Kopimistsamfundet
Bliv medlem http://kopimistsamfundet.se[...]
Dansk BF3 Klan: http://www.battlefield-dk.com[...] Kom frisk! Start med at kontrollere om du har spændt de der skruer på skærmstikket, men ærlig talt. det ligner sku at kortet ikke har det for godt..
Prøv at tag kortet ud af maskinen, og kig fysisk på det. Er der nogle skravanker? Ligner det, at det er blevet tabt?
hvordan fik du tilsendt maskinen? med grafikkortet siddende i PCi porten?
prøv at skift PCI port også..
--
Mit umiddelbare gæt er at grafikkortet er ved at stå af. Jeg har kun oplevet grønne streger på kort som blev for varme - og som derfor var langt i processen med at dø.
kan du køre et benchmark program på kortet?
--
den ser syg ud :/
--
AT GAME ELLER IKKE AT GAME DET ER IKKE ET SVÆRT SPØRGSMÅL BattleField Forever
Han afleverede den personligt, gfx'et sad i.
DVI stikket er skruet godt fast i begge ender. Jeg prøver lige den anden udgang på kortet, derefter det andet pci slot.
Hvis ikke det virker, skal jeg prøve om jeg kan benchmarke det, og se temp.
Maskinen er handlet i brugt forummet her på siden..
--
Denuush, det er korrekt. Jeg tror vist jeg skulle have forsøgt mig med søgefunktionen, og insisteret på at kontrollere maskinen inden køb. Der er garanti på, så helt galt kan det ikke gå, men undrer mig over, hvorfor sælger ikke selv har benyttet sig af den mulighed inden salg?
Jeg kontakter topdata i morgen eftermiddag, så må vi se hvad de siger...
Tyder på, at han godt vidste, at der var problemer. Jeg spurgte ham ansigt til ansigt, om han havde haft nogen problemer med den, og det afviste han.
Sjovt som han også lige loggede af skype, da jeg skrev om det.. suk. Har da heldigvis en masse info om ham, adresse osv.
--
Men start med at kontakte ham, og hør hvad han siger til det.
Så ka du give den tilbage til ham, hvis han vil gå med til det..
og hvis ikke, så ved vi andre, at det ikke er en man skal handle med..
--
Jeg har kigget på kortet, kan ikke se nogen fysisk skade. Har forsøgt med det andet pcie slot, og anden skærmudgang.
Sælger svarer sjovt nok ikke, selvom vi inden handlen skrev meget sammen.
Jeg har lige installeret drivere, og nu er der ikke noget skærmbillede i windows efter reboot. Skidtet er sku' defekt, og det passer godt overens med det sælger har spurgt til i sine tidligere posts. Hvor advarer jeg mest effektivt mod at handle med ham?
--
du kan hurtigt finde ud af det hvis motherboardet understøtter onboard video og har vga,dvi eller hdmi port så tager du bare grafikkortet ud og prøver og boote uden.
--
Hvis han bor tæt på dig, så tag over og besøg ham, bank på hans dør, og snak med ham.
Start med at forsøge at tage kontakt, og hav lidt tålmodighed.
Du ved hvor han bor, du har hans navn, du har hans adresse.
Forsøg at løse det med ham først.
--
Prøv med et andet skærmkabel :)
--
Nvidia/Intel fanboy.
Er spændt på hvad topdata siger til det GFX kort siden sælger ikke valgte at sende GFX til RMA. Det lugter når han så sælger og fortier overfor køber.
--
Aahurs
Sikke dog en dejlig handel.
Kæft en krampehat!
Man møder godt nok mange idioter på nettet..
--
i7 980x, EVGA Classified 3, 3xEVGA GTX 580 SC, Corsair AX1200, 12GB Corsair Dominator, Crucial C300 128GB, H100, Corsair 800D, Acer GD245HQ 120Hz
Det er godt nok lavt at synke :-) Nogle folk er godt nok uden skrupler i livet. Sørgeligt! Især fordi han selv blev snyd for nyligt, og whinede herinde
http://www.hardwareonline.dk[...]
Held og lykke med det.
--
Tjah, ud fra de tråde han har skrevet tidligere, så har han handlet svigagtigt eller i ond tro. Jeg tror faktisk, det er lige så slemt som hvis man sælger en genstand, ex. en telefon på dba, modtager penge og ikke sender varen. Det er så bøde / fængsel i sådanne sager.. Men lad os nu se, jeg tror da ikke det skal komme dertil, selvom sælger ikke svarer på mine smser lige pt.
Ud fra hans tlf.nr. har jeg søgt på adressen, og fundet 2 andre navne på samme adresse, umiddelbart er det hans forældre (ung knægt på 18-20 år). Så hvis han tror han bare kan ignorere mig, kan jeg jo tage en snak med dem, måske de ikke synes det er så smart, det deres søn laver på nettet.
Sidste udvej kan jo så være at tage op og besøge ham, ca. 45 min kørsel.
Jeg har oprettet en RMA og skrevet tingene som de hænger sammen, så hvis topdata bare bytter uden problemer, så er det jo en udvej for mig. Selvom det er noget svineri, han har foretaget sig.
Skal han meldes til forumadmin eller andet, så han ikke handler videre herinde? Jeg kan se han har været aktiv i et par tråde siden han var hos mig og aflevere pc'en.
--
Det er virkelig noget svineri som meatspin har gang i. Han klager over at folk svindler ham, men gør dernæst det samme. Talking about dobbeltmoral ?
Han vidste tydeligvis der var et problem med grafikkortet, og har bevidst solgt det videre uden at nævne det. Selv da du spurgte ind til evt. fejl og mangler. Der er tale om "handel i ond tro".
--
Skrivefejl & stavefejl kan skyldes brug af HOL på mobil
Se signatur for info om PC// Ahmad
Føj for den lede at oprette så mange tråde omkring en defekt computer, hvorefter man sælger den til en uvidende køber.
IP-ban eller lignende, så vi ikke skal have typer som ham herinde på dette forum.
Held og lykke med sagen #0
--
#20
hvor er det NICE spotted..
--
#0 Da han har vidst, at der var noget galt med maskinen inden han solgte dig den, og han ikke sagde det til dig, så vil jeg mene, at du har krav på at få dine penge tilbage.
--
Too much time is spent worrying about how to count things, and not enough in understanding what counts.
#22 Jeg ville mene han har krav på at få pengene tilbage samt at beholde computeren og at levere en omgang curb stomp til Anders Nordentoft.
--
297 stemmer og jeg uploader et billede af min hagekors tatovering!!!
den fungere fint, du skal bare installer den rigtige driver, mener det hedder 276.77 eller sådan noget der omkring, ellers har topdata stadigvæk garanti på den, altså du ringer bare og sender den ind, og den har været åbnet? ja selvfølgelig, men det bryder du ikke garanti ved, jeg fik den til at virke ved at bruge driveren 276.77 sååå.
--
#24 Så du mener ikke det er at fortie oplysningfer for køber? Mener stadigvæk du skal tilbyde ham pengene tilbage hvis han ønsker det.
--
Aahurs
#25 da jeg afinstalleret windows på computeren igår inden jeg afleveret den, fungerede den fint. men hvis han har mistanke om at gfx er defekt kan han sende den ind til topdata, og så vil de med glæde fortælle ham om den er defekt eller ej, og hvis den er får han en ny retur, jeg er ikke ude på at snyde ham. jeg havde bare det problem med det gfx at den ikke æde nogle drivers, så jeg prøvede ALT muligt, og til sidst fik jeg den til at kører optimalt. men altså #0 ring til topdata, de vil med glæde hjælpe dig :) og troede også kortet var defekt, men ja ring og send den ind, der er stadigvæk 100% fungerende garanti :)
men prøv lige driveren 276.77 først ;)
--
#26 nej du tager fejl! du SKAL lade handlen gå tilbage, grundet fejlinformation eller mangel på samme - ikke mere at diskutere! du jo dum at høre på hvalp
--
og bare fordi jeg har tråde angående problemer som var software relateret på forummeret, betyder det ikke jeg har i sinde og sælge en defekt varer. jeg solgt den udelukkende fordi jeg vil have et nyt rig, og de andre linkede forums med scam osv. det har jeg INTET og gøre med, sgu da en random tard som linker lort. evt tjek dine data før du hænger nogen ud for noget.
og undskyld jeg ikke svarer dig #0 KL. FUCKING 23 om natten ! har du hørt om arbejde?
men du får ikke mere hjælp fra mig, med den opførsel.
tak for handlen og held og lykke med det hele.
men prøv driveren 276.77 og ellers ring til topdata og sende den ind asap.
#deleting profile on hardware. have a nice day :)
--
ejj hold nu op hvor dum kan du da være! håber #0 for nakket dig! idiot.
--
#27 jeg har ikke fejlinformeret, han har spurgt om jeg har haft problemer med den, og det har jeg ikke. havde software problemer, som ikke relaterer til hardware, software problemet bestod i driver problemer som jeg fik løst. ergo jeg har ikke fejlinformeret, den fungerede i min varetægt. men hvis han oplevere modsat, er der garanti på dyret og så må han bare sende den ind. end of story.
og der er gylden regl ved privat handlen hvis det skulle komme dertil: det er købt som beset
--
havde du ikke destrueret dig selv ved at delete din profil for lidt siden?
--
#0
Ja det er ærgeligt, du skriver at der er garanti på Computeren endnu, jeg kan ikke læse mener jeg nogen steder at du har fået en kvittering på computeren.
Det værste for dig nu er jo hvis den Computer er købt på afbetaling, og du kommer til at aflevere den når du henvender dig til firmaet.
Jeg ved det ikke, men pas på du ikke mister det hele.
Håber du får en løsning på problemet.
Det
--
Det er jo en skandale at man opføre sig sådan.
Desvære kan jeg sige til #0 at jeg før har haft et grafikkort (ikke et GTX580)der fungerede fint, men så snart der blev installeret en driver til det så slog computeren en koldbøtte.
--
#33 præcis, men den er hverken købt på afbetaling eller noget, kan man sgu da ikke, amen troede sgu da man skulle vide lidt for at være hol bruger, men send den sgu da ind hvis du tror den er defekt, du har en kvittering, men som sagt skift driver først, det et udbredt problem.
--
tydeligt en skjult dagsorden han hele tiden prøver at bedyre sin uskyld og postulere det hele kun lægger ved "softwaren"!
Spørgsmålet er hvorfor han ikke fremviste computer hvor windows var installeret? !
men grundet hans historik , kan der jo ikke herske nogentvivl om, hvorfor han soglte den uden at software var installeret!
--
Jeg sælger ikke min windows, koster sgu da 1500 kr. Men hvad er problemet her? Han har garantien på den. Kvitteringen. Alt. Og jeg siger jo den virkede i min varetægt havde blot driver problemer som jeg søgte hjælp med her, men som ingen kendte noget til. Siger måske også lidt om den generelle viden herinde. Jeg er da oprindelig ked af hvis den er defekt nu og kan ikke gøre så meget andet end sige du kan prøve den driver jeg henviser til fra asus. Ellers kender jeg ikke til problemet. Og henviser derfor til garantien
--
hvem har sagt du skulle sælge windows søde?
--
og der er gylden regl ved privat handlen hvis det skulle komme dertil: det er købt som beset
Hvis man handler i ond tro eller uagtsomt, gælder der helt andre regler, kammerat. Du har fortiet oplysninger for mig.
Du er også meget hurtig til bare at sige send den ind... når du ved der er noget galt, hvorfor har du så ikke selv oprettet en RMA og fået skidtet byttet? Det er virkelig dårlig stil.
Jeg har selv oprettet en RMA, og forventer at det går igennem uden problemer, men efter en uærlig handel, ved jeg jo ikke om der ligger andet bag. Det undrer mig meget, at du ikke selv har fået byttet kortet før du handler.
Det er desuden ufedt at modtage en, for mig, ny pc - og det første man skal, er at køre en RMA og vente flere dage, før end maskinen er klar.
Jeg prøver den driver du anbefaler, men jeg har svært ved at se det som værende den korrekte løsning, også selvom det måske virker. Hvorfor kan kortet pludselig kun med bestemte driver versioner? Hvad så med fremtidige opdateringer, kan jeg regne med at den så går sort igen?
Du sagde selv, at du vil forsøge at købe brugt til dit nye rig, prøv at forestil dig, at du står i min situation når du handler, med en uærlig sælger og defekt hardware.
Havde du oplyst mig om muligvis defekt gfx, havde jeg ikke været interesseret, især ikke til den pris jeg har givet, som bestemt ikke var for lav. Så skulle du selv have sørget for RMA først, og kunne have solgt maskinen med sprit nyt GFX.
--
Ordbog:
Meatspin = Forkvaklet moral
--
"Jeg har verdens bedste job, hilsen Sisyfos"
Sæt selv komma'et "Skydes ikke benådes"
Jamen hvis der bliver problemer med RMA siger du bare til, hjælper dig gerne. Men prøv og google driver problemer fra nvidia af og se omfanget af det problem. Men ja de den driver jeg henviste til løste mit problem. Men send bare ind hvis den skulle have taget skade under fragt eller lignende. Så du da sikker
--
#39 nej det er moralsk forkert og sælge brugt hardware til folk generelt, men jeg solgte i det mindste med en velfungerende garanti :) og det var jo så hans sikkerhed for at hvis der var problemer med noget, kunne han altid trække på en garanti. så jeg synes ikke jeg er umoralsk, som tidligere oplyst, fungerende den i min varetægt med driver 276.77 fra asus. men hvis kortet nu er defekt, kan han gøre brug af garantien og så den sag ude af verdenen? opret en post om mig, og fortæl gud og hver mand jeg er svindler eller hvad i nu end lyster. jeg har fortalt min historie og kan ikke tilføje så meget mere, udover han kan søge hjælp hos mig, hvis han mangler det på nogen måde. hvis jeg kan hjælpe ham.
--
#41 Bare et hurtigt spørgsmål til din lettere tvivlsomme moral, gjorde du køber klart opmærksom på, at kortet kun kunne køre med den bestemte 276.77 driver fra Asus. Eller glemte du belejligt at nævne det?
--
#41
Du kan i det mindste sætte en windows 7 på, uden at installere nøglen, med dertil virkende driver.
Se hva du har rodet dig selv ud i.
Manglende informationer gør ksu meget...
--
266.77 ændrer ikke på sort skærm problemet,
276.77 versionen eksistere ikke
Og hvad med de grønne streger i bios? det er næppe et software problem...
Din forklaring hænger i en ret tynd tråd, meatspin. Link venligst til den driver, du påstår virkede for dig.
--
44# På det tidspunkt du får grønne streger er grafikkortdriveren slet ikke indlæst endnu, så versionen har intet at sige :-)
--
#45 nej netop. sælges forklaring er driverproblem, men der er 2 fejl på dette kort.
Jeg kunne dog godt tænke mig, at løse problemet med sort skærm i windows, bare for at se det virke så langt. Nu har jeg hentet nyeste drivers + asus smart doctor, så ser vi om jeg finder ud af noget...
afventer stadig svar på RMA fra topdata (har kvittering) - håber ikke der er noget galt med den garanti, sælger siger der er.
--
#46 Jeg ville stadig sende den pc tilbage i en fandens fart!
Det er ikke dig, der skal slås med en defekt PC, som sælger vidste, var defekt. Og du skal ikke påtage dig risikoen for at Topdata siger "Du har prøvet at overclocke og har brændt dit kort af, surt for dig!"
Få den tilbage til meatspin så hurtigt som overhovedet muligt!
--
Too much time is spent worrying about how to count things, and not enough in understanding what counts.
føj, får virkelig dårlig smag i munden af og læse meatspin's post når jeg selv handler meget over nettet og det her er en enhver købers mareridt.¨
det er jo åbenlyst at meatspin har vidst der har været noget galt med den inden han solgte den videre,
føj siger jeg bare. ærgeligt at sådan nogle folk skal gøre os andre folk der har rent mel i posen så besværligt og sælge brugt hardware fordi folk bliver paranoide og det med god grund.
ærgeligt!
--
49# Jeg har personligt droppet ALT brugt handel. Paranoid eller ej, så gider jeg slet ikke rode med det. Mange tror desuden deres brugte hardware er guld værd, hvilket er endnu en grund ;-) Min kæreste gør noget mere i det, dog mest tøj. Der er risikoen heller ikke så stor for at det er "defekt".
Men Meatspin mener jo det blot er en softwarefejl - og det behøver man jo ikke nævne (åbenbart heller ikke selvom det kun er én driver der virker?!) Fordi software har INTET med hardware at gøre.
--
at man installerer en nvidia driver inde i windows bør da heller ikke have noget som helst at gøre med hvordan billedet er under boot-up (i bios osv.)
Meatspin siger til køber at der ikke er nogle problemer, og alligevel skriver han så at der er software problemer. ALTSÅ var der problemer. Fjols
--
Amd Athlon 64 3700+, 1024 GeiL DDR-pc3200, 80 gb Maxtor SATA hd, Asus Geforce 6600 GT. RaidMax Mirage kabinet.
Der er ikke meget at diskutere. Sælger vidste der var noget galt med kortet. Hansolgte det uden at sige det. Det er salg i ond tro.
Herudover er det tydeligt han har haft MANGE problemer med det kort. Og han er flere gange blevet anbefalet at lave en RMA. At han så hellere sælger pcen siger vel noget om at han måske ikke har behandlet den helt fint ? (hvorfor ellers sælge så fin en pc videre i stedet for at oprette en RMA?).
Håber dog #0 får den fixet hos forhandleren. Jeg findet der ironisk at jeg fik ondt af meatdpin første gang jeg opdagede at han var blevet scammet. Men nu er jeg ved at vende lidt på den front :/
--
Skrivefejl & stavefejl kan skyldes brug af HOL på mobil
Se signatur for info om PC// Ahmad
#51 jeg har aldrig haft grønne streger i bios? jeg har haft driver problemer, og det har aldrig spurgt til, han spurgte mig: har du haft problemer med computeren? - nej jeg har haft software problemer. og nej han afleveret den clean. garantien virker og den har aldrig været overclocket kan bevises, for der sidder en klistermærke bag på den, som Sune fra topdata gave mig tilladelse til at tag for at skifte størmforsyningen i den, send nu bare det kort ind så, hvis alle er sikker på det er defekt. og hvis du ikke får svar angående RMA så ring sgu da kl. 16:00 og fortæl dem du sender et defekt kort i med følgende ordre nr: som du har stående på din kvittering. så tager han kortet i en maskine og så tester han det og så vil så se det er defekt, hvis det er blevet defekt, hvilket det ikke var i min besiddelse. men altså ja er den defekt sender han dig et nyt asus gtx 580. there you go. problem solvet. hvad fuck whiner i alle så over nu?
STOP JERES FUCKING MISFORNYDET TANKER OM DEN ER OVERCLOCKET OSV OSV ! garanti står ved den, og uanset hvad så har du købeloven på din side ! og hvis jeg vidste den var defekt og bla bla bla havde jeg sgu da bare sendt den ind til topdata.
--
#52 jeg vidste ikke kortet var defekt? havde jeg vidste det kunne jeg bare sende den ind, som topdata tilbød mig da jeg henvendte mig til dem om problemet. hvor han siger det er skærmkort driveren som det er galt med.
jeg formater så windows og prøver ny driver og det gør jeg 3 gange. hvor jeg så 4. gang finder asus driver 266.76 og så virkede den igen for mig - jeg brugte den i 5 dage hvor den kørte perfekt. du kan selv loade min match history fra LoL WoW og andre spil som jeg spillede på den.
og garanti er okay. så længe han ikke skruer i kortet eller piller alt for meget. garantien virker indtil jeg han bryder ind i selve hardwaren (altså den enkelte del) for at prøve at fixe selv. så ryger den på den enkelt ting han bryder op. f.eks. hvis du skruer, skruerne af en størmforsyning. så ryger garantien på den. samme gælder alle delene. hvilket jeg aldrig har gjort.
så derfor er garanti stadigvæk på den - så hvorfor holder alle ikke bare mund og venter til 16:00 hvor han selvfølgelig ringer til topdata for at få lidt hjælp. slut ! end og story !
jeg har ikke solgt noget hvor jeg vidste noget var defekt. og det med driver problemet er sgu udbredt. søg forhelvede på google. tror sgu du finder ca. 100.000000.0000 links på folk med driver problemer især fra nvidia. som nvidia ikke husker og udtale sig om. men kortet virker sidste gang jeg havde computeren tændt for 2 dage siden.
--
Vil gætte på at det er grafikkortet der er ved at stå af. Jeg har selv haft købt 2x Asus ENGTX580 DCII som uheldigvis begge var defekt, jeg fik dog ikke grønne streger når jeg startede min pc og var i bios, men så snart at GPU'en skulle lave noget der var krævende, fik jeg grønne streger - prikker - (artifacts) over hele skærmen. (Disse 2 kort fra købt fra samme butik, måske har jeg været uheldig, eller også har de vidst det og solgt dem alligevel)..
Men dette var dog ikke et driver problem, da der blev testet forskellige drivere på 3 forskellige pc'er.
Jeg håber for dig at topdata godtager din RMA sag uden nogle ekstra omkostninger og kan forstå situtationen du står i med hensyn til sælger.
Jeg ville selv have mega nedtur på over dette.
Alt mulig held og lykke til dig!
P.s - Ud fra hvad jeg kan se, er 266.76 en laptop driver som ikke skulle virke på desktop GPU'er. Så har lidt svært ved at se hvordan den skal hjælpe..
--
53# Har du haft problemer med bilen? Nej...(men der er problemer med motoren, sædevarmen - whatever, men det spurgte du ikke om) there, analogy for you.
Software fejl, bluescreen, sort skærm whatever er tegn på der er noget galt. Hvis du er så skråsikker på, at du ikke have NOGEN SOMHELST problemer med computeren - hvorfor så oprette tråde med hjælp til at få den til at virke? Så i virkeligheden har du ikke haft problemer med at skærmen pludselig gik i sort (som du har skrevet i en tråd). Den 6.3 fik du endda et prej om at dit(nu solgte) kort er defekt.
http://www.hardwareonline.dk[...]
Behøver du flere ledetråde til at kortet altså ikke fungerede UPÅKLAGELIGT da det var i din varetægt?!?
53#
jeg har ikke solgt noget hvor jeg vidste noget var defekt. og det med driver problemet er sgu udbredt. søg forhelvede på google. tror sgu du finder ca. 100.000000.0000 links på folk med driver problemer især fra nvidia. som nvidia ikke husker og udtale sig om. men kortet virker sidste gang jeg havde computeren tændt for 2 dage siden.
Driver
PROBLEM ... Buzzword. Igen, spurgt til problemer, men du mener ikke driverPROBLEMET er et problem? Om det er et udbredt problem eller ej er så vidt underordnet. BenQ havde også problemer med en skærmserie med døde pixels, så fordi andre har oplevet døde pixels, så mener du altså ikke det er et problem hvis der informeres om at skærmen intet fejler (selvom den har døde pixel's)?
--
amen gå dog væk, den virkede. skal du nu have flere hentydninger til den virkede?
--
#57 Det gjorde den jo så tydeligt ikke.
--
amen gå dog væk, den virkede. skal du nu have flere hentydninger til den virkede?
Link til de drivere, den virker med?
Skidt definition af "virker" når jeg har forsøgt 4 forskellige sæt + der er grønne streger i bios / boot screen (IKKE driver relateret)
Har du OCet på kortet? Hvorfor har du ikke RMAet det selv?
--
57# Gjorde den tydeligvis ikke for dig. Noget der går i sort skærm, drivere der ikke svarer, drivere der ikke virker er jeg ret overbevist om du ikke finder mange der mener virker upåklageligt :-) ISÆR ikke, hvis man sælger det uden at informere om det, når der specifikt bliver spurgt til problemer.
--
#59 jeg har ikke RMA den selv fordi da jeg skulle til at sende den ind, fik jeg fixet MIT problemer og den virker igen.
nej har sgu aldrig haft overclocket den spand.
kan oplyse dig den computer har aldrig i sin levetid været åbne. først gang den blevet åbnet var d. 6 marts 2012 med tilladelse fra topdata (en medarbejder ved navn Sune)
så derfor er der FULD GARANTI på den. så du kan jo så se det som plus minus at kortet nu muligvis er defekt.
uanset hvad får du et sprit nyt kort eller også har du nu mulighed for at opgrader dit gfx kort.
sååååå kan ikke helt se problemet her?
hvad er det præcis i brokker jer over? fjolset har jo garanti. jeg staver det lige så alle læser det
--
Meatspin ligenu er jeg interesseret i;
Præcis hvilken driver virkede for dig?
Hvorfor har du ik RMA'et den selv? - jeg køber ikke din forklaring om, at den "virker" med kun lige præcis ét sæt drivere.
Desuden synes jeg ikke lige google kaster af sig med resultater der passer på netop dette black screen problem, men du må meget gerne google det for mig!
--
#62 du har svinet mit navn nok til på HoL, så har egentlig ikke lyst til at udtale mig om en skid i din interesse lige nu, ønskede du at snakke med mig, har jeg en fin mobil tlf. du kender numret til istedet for et giga forum. dit valgte selv dette - du klarer selv dit problem nu.
jeg tror du kan læse eller sådan noget noget. jeg har forklaret dig hvorfor jeg ikke har RMA kortet.
så vent dog forhelvede til kl. 16:00 istedet for at blive ved. det ændre ikke på noget.
--
igår skrev jeg til dig på skype _1_ minut efter du havde skrevet en post i en anden tråd, og så loggede du af skype lige efter.
20 min. senere skriver jeg en sms, du heller ikke svarer på, derefter 2 mere ca. kl 23.
Der var jeg rimelig overbevist om, at du ignorerede mig, og troede sagen ville forsvinde af sig selv.
Vi kan også vælge at lade handlen gå tilbage, det er faktisk det, jeg er mest interesseret i nu.
I mine øjne, har du solgt mig en defekt maskine, hvilket du selv var klar over, uanset hvad du siger.
Du har endnu ikke formået at finde de drivere til mig, som bakker op om din påstand om, at du fik maskinen til at virke.
Der er ikke meget der taler for din uskyld, og du gentager bare det samme om og om igen, "send den ind, der er garanti"
Det er også fint, hvis ikke de afviser RMA pga. evt. selvforskyldt defekt.
Desuden er det mig, der har en nyerhvervet maskine stående i flere dage/uger, mens RMA'en behandles.
Jeg foreslår vi lader handlen gå tilbage, så genvinder du også lidt tillid fra folk her på forummet, og jeg er tilfreds.
Virker maskinen for dig, kan du gøre som du vil. Virker den ikke, kan du selv sende kortet til RMA.
--
#64 nu er det jo sådan at sagen ligger, jeg gik i seng 22:02 jeg modtag først en sms fra dig efter jeg sov. så derfor svaret jeg dig ikke og hvad angår at laden handlen gå tilbage, så nej tak. vil da ikke have en computer tilbage hvis du har nået og ødelægge kortet?
bedste råd til dig nu er: vent til kl. 16 og ring til topdata og få bekræftet du kan bare sende den ind (SEND KUN KORTET IND) for så tager det formentlig korter tid, derefter tager det ca. 3-4 dage måske 5 dage og så skulle du gerne få bekræftet at kortet defekt eller ej.
--
Jeg kan anbefale den gratis retshjælp der findes rundt omkring. Du kan finde numre og mails på nettet. Hvis du tager screenshots af samtlige af hans indlæg, særligt der hvor han søger råd og bliver anbefale at sende det til reperation. Har du noget dokumentation i form af mail/chat hvor I diskuterer tidligere problemer er det super - ellers er det umiddelbart rigeligt med denne tråd, hvor han tilkendegiver at have informeret om "der ikke var fejl til stede, eller har været". Så står du umiddelbart med en rigtig rigtig god sag.
Men igen, den gratis retshjælp kan nemt svare på det, og så må sælger jo gennem anbefalet brev se om han vil løbe risikoen der NEMT kan blive rigtig dyrt for ham :-)
Det løber nemt op i mange tusinde kr og en masse tid, som sælger selvfølgelig hænger på i sidste ende, men det vil gøre det nemmere for købere i fremtiden at stole på brugtkøb. Tjek også din forsikring, da de tit kan hjælpe med salæret på retshjælp.
Driverfejl er tit en indikation på defekt grafikkort, og ses ofte ved voldsom OC når kortet bliver ustabilt, hvilket sælger ikke har informeret om, på trods af eksisterende viden og vejledning.
Held og lykke i hvert fald, Subbiz!
--
Hmm.. er jeg den eneste der finder det en lille smule mistænksomt at selv "meatspin" påstår der absolut intet er galt med computeren, at der kun er en software fejl. (om det er sandt eller ej, skal jeg ikke kunne sige), nægter han på det kraftigste at tage computeren tilbage.
Dette fordi at han siger køberen nu har ødelagt den, selv om meatspin på sammetid bare siger at køberen kan sende kortet til RMA...
Derudover har jeg svært ved at se hvordan køber skulle kunne havde beskadiget grafikkortet, da meatspin efter sigende selv leverede computeren..
Meatspin, hvis du virkelig mener at Computeren ikke har/gør fejlet noget, og det bare er en driver fejl, ville jeg da tilråde dig at tage tilbage til køber og så evt. fikse problemet for ham, sådan i kan få den her grimme sag ud af verden.
Hvis det så viser sig du heller ikke kan fikse det, vil jeg sige du burde tage computeren tilbage, og så selv sende kortet til RMA, da som du selv siger er alt hvad der skal gøres.
Du har som vist tidligere i tråden jo udmærket selv haft en fornemmelse på at der har kunne havde været problemer med grafikkortet på tidligere tidspunkt. Om det så er gået væk inden salg, skal jeg ikke kunne sige, men da køber spurgte der er om der var noget, kunne du havde oplyst ham om det med driver fra start.
Synes det er en lorte sag for jer begge, og selvfølgelig ikke sjovt at blive hængt ud på et offentligt sted for hvad der er sket, men jeg er ret sikker på, at hvis du viser dig som en voksen, og tager et ansvar for problemet (snakker til meatspin her), at du ville genvinde meget respekt herinde.
--
I reject to your reality and substitute my own
#67
Tror desværre ikke at han vinder noget respekt tilbage. Han (meatspin) skulle have taget tyrene ved hornene med det samme og ladet handlen kører tilbage. Som jeg ser det skulle han have gjort følgende :
1. fortælle køber om problemet ( eller problemet der HAR/HAVDE været der).
2 Da køber konstaterer problemet, lade handlen gå tilbage.
3 Fixe problemet, enten software eller rma
4 lade køber købe den igen.
SÆLGER :
I har lavet en handel F2F så i må bo indefor en rimelig afstand til hinanden. Hvorfor tilbød du ikke og komme over til ham og LAVE problemet med den driver ELLER sige :
Der er åbenbart et problem med det gfx. Vi lader lige handlen gå tilbage indtil jeg har fået lavet det så alle kan være glade for en god handel.
Nu er INGEN glade for den handel
Dette er NETOP grunden til at jeg IKKE køber brugt hardware. Jeg gider ikke alt det bøvl HVIS tingene skulle være i stykker når man modtager det og skal diskutere med sælger om hvis skyld det er. Vil hellere betale de ekstra kr og få fuld garanti på mine dele.
--
If you havent googled it you made the mother of all fuckups
At handle med meatspin er vidst i fremtiden en dårlig ide..
--
Det er da godt nok en forfærdelig tråd.
Utroligt meatspin ikke bare lader handlen gå retur og kører sit eget fucking RMA
--
han kan kører en sag lige så tosset han vil, men snakker nu fint med manden over skype og vi tjekker om kortet virkelig er defekt, og vi har indgået følgende aftale: han tester den på en anden pc og hvis den er defekt vil jeg hjælpe ham med RMA over garantien, en software problem er i mine øjne ikke noget med hardware problemer :) har aldrig i mit liv ønsket og sælge en defekt varer.
så synes i skal tag jeres grimme uvidende hjerneceller og hold dem fra jer selv, mig og manden ordner selv denne sag. hvis jeg mente jeg har i ond tro solgt en defekt varer, ville jeg nok ikke stå frem på et forum osv osv osv. eller givet mig eget nr ud med alle informationer på mig osv. ej nu må i fandme styrer jer.
han har garantien og den virker end of story, vi løser det selv. selvfølgelig vil jeg ikke lade handlen gå tilbage, de 7000 kr som er betalt for computer er brugt og ude af verdenen.
og hvis I tror en retsag kan hjælpe så nej, jeg har ikke engang pligt til at møde op til sådan en retssag. hvis i nu bare havde styr på jeres køblov og jura først, kunne det evt. hjælpe lidt. det kaldes sumfundsfag eller salg og service eller lignende.
eller bare standard viden? :s
MEN ANYWAY VI ORDNER SELV SAGEN!
--
#71 Du er dygtig. Jeg vil dog stadig fraråde alle at handle med dig i fremtiden.
--
297 stemmer og jeg uploader et billede af min hagekors tatovering!!!
71
Du vil ikke lade handlen gå tilbage, fordi du har brugt pengene?
Det er det lammeste argument jeg nogensinde har hørt.
(og jeg har hørt rigtig mange lamme argumenter)
Men jeg håber subbiz bliver behandlet anstændigt af Topdata, det har han fortjent ovenpå dén historie.
--
#72 er ligeglad? ønsker ikke og sælge noget alligevel?
#73 det er ikke arguement men bare en af årsager, og jeg vil ikke have en defekt computer tilbage? ellers tak.
men igen hold jer nu bare væk fra tråden, da i tydeligvis ikke rigtig har den rigtige indsigt i sagen. i har blot et lille indblik.
hvad mig og manden snakker om privat rager måske ikke jer? evt derfor han ikke været i tråden længe? måske ham og mig er lidt afklaret nu? bare et forslag blandt andet ;)
og selvfølgelig behandler topdata ham ordentlig?
--
71# Tak fordi du lige belærte mig om juraen. Det ser ud til at jeg skal i gang med at sælge en masse defekt hardware jeg har liggende! Awesome... Btw, det har ikke så meget med samfundsfag fra folkeskolen(gym?) at gøre, men OK.
--
#75 Der kommer for mange dumme ting i hans indlæg til at jeg kan overskue det. Hvordan har du det ellers idag?
--
297 stemmer og jeg uploader et billede af min hagekors tatovering!!!
74
Du har solgt en defekt computer som du ikke vil tage retur fordi den er defekt..
Du kan forhåbentlig selv høre hvor lamt det lyder.
Og selvfølgelig rager det alle andre, ellers ville du vel ikke poste i et offentligt forum.
--
75# For god ordens skyld kan jeg så også lige henvise til at købeloven altså også gælder ved privatsalg. Reglerne om forbrugerkøb gælder derimod ikke ;-) Køber har som udgangspunkt ret til at opgæve køb ved væsentlige fejl og mangler.
76# Ja jeg ved snart heller ikke. Det er som om der ikke bliver læst hvad der bliver skrevet - eller ikke forstået. Det har i bund og grund aldrig handlet om garanti, men om at sende lorten videre uden at informere om det, på trods af forespørgsmål. Men jaja, godt for køber hvis de har fundet ud af det nu.
Jeg har det rigtig fint, tak. Er nemlig endnu engang blevet mindet om jeg ikke bør købe brugt :-) Så må vi jo leve med lidt langsommere hardware.
Har du det fint?
--
#75 jo det har præcis noget med det og gøre, tror jeg lærte det på 1.G samfundsfag niv. C der har du så retvæsent som en del af niv. C.
jeg har stadigvæk ikke solgt en defekt varer i kan tydeligvis ikke følge med i tråden :) men svarer ikke mere her da jeg ikke har handlet med jer, så held og lykke med at puste noget op et andet sted. evt overvej og finde nogle IRL mennesker og snakke med, i trænger tydeligvis til det :)
--
#78 Yes, jeg sidder ude i solen, i badeshorts... Jeg kan nærmest ikke se hvad der sker på skærmen, men det er herligt vejr idag så jeg klager ikke!
--
297 stemmer og jeg uploader et billede af min hagekors tatovering!!!
Det som jeg skriver i #33 er ikke for at give medhold til ham der solgte computeren til #0.
Jeg ville ind på at jeg havde samme oplevelse med et kort,(ikke et GTX580) at så snart jeg installerede en driver så virkede systemet ikke mere, og det var grafikkortet der var Defekt, som jeg så fik byttet.
Det var sådan det skulle være skrevet, man kan jo ikke rigtigt bruge et grafikkort uden drivere til ret meget.
--
79# Tro fra 1.g er ikke nok i sådan et tilfælde. Men fint hvis du tror det, det gør bare sagen lidt nemmere. At lade være med at møde op kan jeg kun anbefale! For at være lidt kritisk, så kan jeg anbefale at du stoler lidt mere på retsinformation og familieadvokaten som rådgiver i sådanne tilfælde. Så du kan godt pakke grundbogen væk igen ;-)
Men fint at den ikke er defekt længere. Så er sælger vel glad!
--
80# Shit det lyder nice. Ferie? Der er ikke helt varmt nok endnu her i Aalborg.
--
#0
Ordner du det indbyrdes med Meatspin, så vil jeg ikke skrive mere hvis i finder ud af det.
--
vi har aftalt følgende: han prøver og test om han evt. defekt kabler til kortet. og så tester han kortet i en anden maskine, så han er sikker på han har RMA ret, og hvis den er defekt, sender han den ind til topdata. derefter vil de selvfølgelig selv udfører test på den og hvis den er defekt får han en ny. er den ikke defekt har jeg jo ikke solgt ham en defekt varer? ergo jeg har intet ondsindet gjort. og jeg kan så sandelig ikke tage skylden for varen efter den er solgt. han kunne have valgt og se den i fungerende funktion hvilket der aldrig var snak om, køberen har eget ansvar for at sikre sig at varen er i fungerende stand.
hvilket den var sidst jeg havde den i min varetægt. men derved ikke sagt jeg er svin, hjælper så gerne manden alt det jeg kan, og tager gerne turen med topdata for ham, hvis han ønsker det. men først og fremmest skal vi jo lige sikre os kortet er defekt som mistanken går på. og så lader vi topdata kører den på garanti.
så kan jeg ikke se hvad ellers der kan blive gjort? og jeres teorier eller beskyldninger kan i lige så godt holde for jer selv - for som tidligere skrevet i har ikke den nødvendige viden i sagen for at kunne udtale jer om noget som helst.
--
#83 Ja jeg holder lidt ferie. Det er skønt. Jeg sidder i et hjørne, hvor der er relativt vindstille, så det er bare perfekt :D
--
297 stemmer og jeg uploader et billede af min hagekors tatovering!!!
#72
Det er allerede sket.
Se indlæg nr 47 i denne tråd
http://www.hardwareonline.dk[...]
--
"Jeg har verdens bedste job, hilsen Sisyfos"
Sæt selv komma'et "Skydes ikke benådes" Hej alle,
Jeg har lige talt med Sune fra topdata, han mener ikke der vil være nogen problemer i en RMA sag, så længe der ikke har været pillet fysisk ved kortet (skiftet køler ud osv.) Så jeg sender kortet afsted til RMA i morgen, skulle det ske at den bliver afvist, er det kun fragten jeg skal betale. Så det er super, en udvej for mig, omend jeg syns det er træls at skal vente en uge mere. Meatspin og jeg har haft en fornuftig dialog over skype, så tingene falder vist på plads nu.
--
som det fremgår tydeligt er jeg ikke løbet væk fra noget og jeg har sat mit 7970 kort på højkant hvis der bliver problemer med RMA eller mit indkommende 680, som er bestilt.
så jeg har så ikke haft til hensigt og sælge noget defekt. ergo jeres påstande var fejl dømte.
men held og lykke #0 jeg håber det løser sig, ellers har du mit nr. :)
og husk de kan tilbyde dig og opgrader kortet når de skal erstatte det ;) så du har mulighed for et billig 7970
--
#90
Prøv dog at styre dig..!!
Du synker da lavere med det sprog der..
--
Synes det er synd for #0 for den behandling han har fået af meatspin. Kan ikke forstå man kan have samvittighed til det.
--
Synke lavere??
Jeg mente skam det første dybt seriøst..
Det sku den "sørgelige" sandhed.. Jeg havde ikke fundet mig i det, tro det eller lade være.. Jeg er ikke typen der finder sig i folk træder på mig..
Så kan du jo kalde det hvad du vil..
--
#93
Så må du jo holde dine syge tanker for dig selv.
--
#93
Så kender vi dig igen... Fedte!!!!
Men lad nu vær med at poste det rundt på forummet, det gir ikke street credit :)
--
#94
tjae syg og syg kan du vel godt kalde det..
jeg vil bare ikke finde mig i h vis folk tar røven på mig
at der så er nogle som har den sjove ide om at det altid er løsningen og klage til sælger når det er privat handel , jamen så må de jo bide sig selv i fingeren hvergang af bar ærgelse over det aldrig hjælper, jamen så tar jeg ud og får løst mine problemer..
jeg kan ikke se hvorfor nogle mennesker skal slippe afsted med at snyde andre? kan du?
tror du en civil retssag hjælper?
der sker ik en skid, måske blir han idømt og sku tilbage betale, men hvem skal indkræve dem? det kan han kun selv privat, og så kan du ik "kræve" dem på nogen anden måde end at be om dem
#95
lige præcis.. jeg tror dog ik i forvejen jeg tror dog ik jeg har en stor anseelse herinde da jeg på ingen måde passer herinde, fordi jeg ingen rigtig forstand har på pc og lign.. :) jeg er bare nysgerrig og interesserer mig for det..
og ham der meatspin må gerne sys jeg er underlig ligesom mange andre.. det dør jeg skut af..
det griner jeg af når jeg køber mine 3 * 680 næste gang ehehehe :)
--
Grafikkortet der er defekt, jeg har prøvet det samme, bare med lilla streger :-)
--
YEAH BUDDY :D
The Oven Trick
af med blæser,skjold ovs
- opvarm din oven til 200
Lig den ind på et stykke søl papir i 8min,
tag den ud og lav den komplet igen og i med den :)
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur. #99
Ja og hvis det ikke virker så har han et defekt grafikkort som forhandleren ikke vil røre med en ildtang.
--
Gigabyte GA-P67A-UD7
Intel Core i7-2600K @ 5,4GHz
8 Gb G.Skill RipjawX PC17000
2 x Gainward GTX580
#99 Jeg har forsøgt det trick med min svogers gamle gfx (kan ikke huske model, 3+ år gammelt) - det virkede første gang i ca. en måneds tid, 2. gang 3 mdr. and counting.
Det er et sejt trick ;D
Men som #100 skriver, alle chancer for garanti stryger jo når man skiller kortet ad, så nu forventer jeg bare at den går gennem RMA processen og jeg får et nyt kort. Desuden tror jeg ikke det afhjælper sort skærm problemet...
--
kortet er jo sendt ind og bliver returneret når den er set igennem for evt. brud på garantien hvilket det selvfølgelig aldrig var udsat for, da der sad orginal køler på osv. :)
så nada problemer.
men synes det sjovt som alle andre gør dette problem til et problem når selve køberen ikke gør? finder det virkelig morsomt.
--
Hvis den viser de streger i bios, hvor den ikke engang har loaded windows endnu dvs. heller ikke loaded driverne til grafikkortet og den stadig viser de streger, må det jo være grafikkortet den er gal med ^^
--
Hahaha the68 kan se du redigerede mit indlæg
Dine læseevner er dog skod når du nu siger jeg kommer med trusler hvilket jeg ikke gjorde
Jeg skrev hvad jeg ville gøre og hvorfor hvis det var mig det omhandlede...
Www.leksikon.dk[...] der kan du tjekke ords betydning nu du er så smart i snakketøjet som jeg kan se du altid er når du redigerer folks indlæg...
Hav en god dag ellers .
Retssamfund eller ej så meld mig gerne..:)
--