Returret og reklamationsret er 2 forskellige ting.
Og iht. reklamationsretten skal de udbedre evt. fejl/mangler - og hvis de ikke kan konstatere nogen fejl, kan de selvfølgelig heller ikke udbedre fejlen.
Det kan jo også være at fejlen ligger et andet sted end grafikkortet. At der ikke er billede på din skærm kan skyldes mange andre ting end lige grafikkortet.
--
--
Shit happens..
Du kan ikke gøre noget, andet end at få det testet i anden pc selvom det nok ikke hjælper da det nok virker, og mere finde fejlen hos dig og din pc. Alt sker for en grund, mistænker lidt en fejl 40 hos dig :)
Du har jo sendt det ind som RMA og ikke at du vil ombytte det (returret )
--
--
Der tages forbehold for finurlige tastefejl og til tider komiske sætninger.
#2 Sendte det ind som RMA sag fordi det fik jeg at vide at det skulle jeg gøre, og de lovede på telefonen at det nok skulle blive ombyttet lige meget om de fandt en fejl eller ej, men det var altså en stor løgn de kom med.
--
--
#3 Nu påstår jeg ikke at du lyver.. Men det lyder yderest besynderligt at de siget at de vil ombytte det uanset hvad :/ Det ville da være det dummeste et firma nogensinde kunne gøre, det er nemlig det de mister flest penge på... Så yderst besynderligt hvis de sagde det :/
--
--
Intel E6300 @ 2660MHz | Asus P5W DH Deluxe | 2x1GB GeiL PC2-6400 | HIS x1950pro IceQ3 | 650w Antec PSU | Scythe Infinity | ThermalTake Xaser III
#3 Hvis du har sagt at der var en fejl på kortet, siger de selvføgelig at de vil ombytte det.
Men nu skal de jo også konstatere den, før de bare ombytter. Alt andet ville ikke hænge sammen som #3 skriver.
Ydermere ville det heller ikke hjælpe dig at de ombytter kortet, hvis der alligevel ikke er fejl på det - for det tyder jo på fejlen ligger andetsteds.
--
--
Shit happens..
Udløb eller udløber den idag?
Hvis den udløber idag ringer du vel bare ind og siger at du har sendt dit kort ind som RMA og om de kan bekræfte at have modtaget kortet(ja det har de).
Så påpeger du at du gerne vil benytte dig af de 14 dages returret til kortet og vil have dine penge tilbage.
Er det ikke muligt?
--
--
MSN: [email protected] #4 Har snakket med SHG.dk og de siger at ham jeg snakkede med nok ikke var helt vågen, men det kan de jo sagten sige i dag, jeg havde så travlt i går at jeg ikke havde tid til at tænke over det, det skulle bare sendes ind.
#5 Det har du ret i, har som jeg siger i #4 snakket med dem, og de har bedt mig om at teste det igen, og få det testet på en anden maskine (så må jeg jo se om jeg kan finde et sted hvor det kan lade sig gøre) og hvis det stadigvæk ikke virker, så skal jeg sende det ind igen, også skal de nok dække det jeg kommer til at betale for den her tur nu.
#6 Den udløber i dag, jeg har også ringet ind og sagt det, problemet er bare at det allerede er sendt til mig igen.
--
--
#6#7
returret har man da som hovedregel kun i original emballage, salgsstedet skal jo kunne sælge kortet igen.
viser det sig at der er noget galt med produktet, så har man brudt emballagen og dermed bliver det til en reklamationssag.
--
--
Thyge
Som #8 siger så gælder de 14 dages returret kun så længe at væren er i uåbnet emballage, det er jo ikke sådan at man får lov til at bruge en vare i 14 dage og lige teste den til, før man bestemmer sig om man vil bruge det.
--
--
Devils Dont Cry, They Fight
Returretten på 14 dage gælder altså på 14 dage ved en online handel uanset om den er pakket op eller ej. Jeg har selv returneret noget til ombytning efter det har været brugt derfor ved jeg det :)
--
--
#10
Ja, der er
returret indenfor 14 dage,
men varen må kun afprøves
kortvarigt !
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur. Jeg var inde hos shg med nogle ram der ikke virkede, dagen efter jeg havde købt dem. Rma fyren sagde efter en masse papir udfyldelse. nå det er ikke 14 dage gammel så siger loven jeg skal bytte uanset hvad.. så fik jeg nogle andre uden flere spørgsmål.
--
--
/dkjoe
#9 Mht. din kommentar:
"Som #8 siger så gælder de 14 dages returret kun så længe at væren er i uåbnet emballage, det er jo ikke sådan at man får lov til at bruge en vare i 14 dage og lige teste den til, før man bestemmer sig om man vil bruge det."
Returretten gælder såfremt varen tilbagesendes i original embalage og fremstår som værende i væsentlig ny stand. Dog er der undtagelser for fx. varer indeholdende licensnøgler, her skal embalagen være uåbnet.
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur. De
SKAL ikke tage en vare retur inde for 14dage, fordi det er op til virksomheden at bedømme om den er i væsenlig samme stand, og du sender dit grafikkort ind, som rma hvilket ikke skal benyttes når en vare sendes retur, og de tester den ok, altså den fejler ingen ting.
Så forstår ikke hvorfor de skal ombytte den, når den er testet ok
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur. #15 du er galt på den - her gælder retten nemlig ved internethandel / fjernsalg - da du ikke kan "mærke" på produktet når du handler har du 14 dages ubetinget returret, naturligvis betinget af, at du ikke har ødelagt produktet, samt at du kan returnere det i nogenlunde samme stand, som da du købte det.
--
--
nu er det jo sådan, at hvis kortet er defekt efter så kort tid, ville SHG konstatere det ved deres test, og de ville så igen kunne få dækket deres egen garanti hos deres leverandør, så når de siger kortet ikke er defekt, så er det nok ikke defekt...derfor er det vigtigt, at #0 får set på evt. andre fejl på hans pc....ram, cpu etc.
Det er vel der den ligger?
--
--
Jeg svarer altid, inden jeg bliver spurgt. Derfor er der aldrig dumme spørgsmål, kun dumme svar...;-)
Jeg giver 2 års reklamationsret på alle bemærkninger...
Bare lidt info.
Selv om du ikke får et skærmbillede på skærmen er det ikke nødvendigvis dit grafikkort den er gal med.
Forrige uge forsøgte jeg at fikse en kammerats computer med samme problem, satte et andet grafikkort i, samme problem.
Satte så grafikkortet i en anden computer, ingen problemer.
Fejlen kan sagtens ligge i andet hardware, i mit tilfælde var det bundkortet. Dioder og andet lyser godtnok på bundkortet, men det ændrer ikke på at det var defekt.
Find en kammerat du kan teste dit grej igennem med..
--
--
/Erik_A