Seneste forumindlæg
Køb / Salg
 * Uofficiel Black/White liste V3
Login / opret bruger

Forum \ Internet \ Internetudbydere
Denne tråd er over 6 måneder gammel

Er du sikker på, at du har noget relevant at tilføje?

Fastspeed nedbrud

Af Gæst fs | 03-03-2020 11:31 | 2648 visninger | 12 svar, hop til seneste
Jeg oplever desværre ugentligt nedbrud af mit Fastspeed Internet forbindelse og bliver utilgængelig for 5-15 minutter ad gangen. Jeg vil derfor høre om andre har samme udfordring med Fastspeed? Jeg oplever det er Fastspeeds router: 172.31.0.145, eller linket imellem der fejler. Fastspeed er desværre ikke til meget hjælp. De mener som udgangspunktet at min router skal omyttes da den fejler, at det er LAN siden der fejler og skal betale for en teknikker der skal ud. Hvilket jo ikke kan være korrekt. Traceroute når der er nedbrud: traceroute to 1.1.1.1 (1.1.1.1), 30 hops max, 60 byte packets 1 _gateway (10.0.0.1) 1.363 ms 1.090 ms 1.183 ms 2 192.168.0.1 (192.168.0.1) 3.593 ms 3.819 ms 4.144 ms 3 100.101.166.1 (100.101.166.1) 21.431 ms 24.264 ms 23.096 ms 4 10.242.130.230 (10.242.130.230) 20.016 ms 20.148 ms 20.075 ms 5 * * * 6 * * * 7 * * * 8 * * * 9 * * * 10 * * * Traceroute når der er hul igennem: traceroute to 1.1.1.1 (1.1.1.1), 30 hops max, 60 byte packets 1 _gateway (10.0.0.1) 0.853 ms 0.844 ms 0.870 ms 2 192.168.0.1 (192.168.0.1) 3.496 ms 3.249 ms 3.854 ms 3 100.101.166.1 (100.101.166.1) 25.248 ms 25.478 ms 26.121 ms 4 10.242.130.230 (10.242.130.230) 18.830 ms 18.527 ms 19.004 ms 5 172.31.0.145 (172.31.0.145) 23.205 ms 22.704 ms 22.324 ms 6 ae20-100.kh2nqe13.dk.ip.tdc.net (2.106.120.129) 23.327 ms 20.678 ms 14.541 ms 7 ae3-0.khk7nqp7.dk.ip.tdc.net (83.88.2.35) 20.746 ms 22.739 ms 22.953 ms 8 162.158.132.250 (162.158.132.250) 16.068 ms 23.385 ms 23.749 ms 9 one.one.one.one (1.1.1.1) 22.769 ms 23.043 ms 23.382 ms
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#1
ToFFo
Guru
03-03-2020 11:35

Rapporter til Admin
Jeg har fastspeed men har ikke oplevet problemer siden jeg fik dem. Det kører fremragende. Mht. hvem der skal betale for teknikerbesøg. Jeg tænker det står i de betingelser du har læst, forstået og accepteret inden du bestilte Fastspeed :)
--
- Indsæt signatur -
#2
Renetarderet
Semi Nørd
03-03-2020 11:41

Rapporter til Admin
Hvad siger fastspeed til dine beviser? Er der andre i dit område der har problemer med fastspeed? Du skal jo kun betale for en tekniker hvis der er tale om en fejl-40. Hvis det ER modemmet der er dødt, eller teknikeren finder fejlen i deres backend, så formoder jeg da ikke du skal betale (det skulle man ikke hos den ISP jeg arbejdede hos før)
--
#3
fs
Gæst
03-03-2020 11:41

Rapporter til Admin
#1, det er sådan fejlen ikke ligger hos mig - så betalingen vil naturligvis komme hvis de sendte en. Det er jeg naturligvis ikke interesseret i :) Kunne jeg få dig til at lave en traceroute, for at se om din forbindelse tager samme rute som min? Tænker specielt på om du rammer 172.31.0.145 også.
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#4
Mr.Frost
Superbruger
03-03-2020 11:42

Rapporter til Admin
Mange udbydere dækker for routeren og ud af huset, så hvis det er på LAN siden der er fejl, og de skal have en tekniker ud, så giver det god mening at man selv skal betale for at få en tekniker ud for at kigge på det. Om de så selv dækker, hvis det ikke er LAN siden der er fejl på, det ved jeg ikke. Men tænker da det står i betingelserne som #1 skriver.
--
#5
fs
Gæst
03-03-2020 11:44

Rapporter til Admin
#2, ud fra traceroute, kan du se pakkerne forlader min router og rammer 2 af Fastspeeds interne router der begge svare tilbage til min router. Deraf opføre min router helt som den skal, lige fra LAN til Internt i Fastspeed. Jeg mangler dog svar fra den 3 Fastspeed router, som er hoppet lige inden jeg rammer Internettet ved TDC. Det kan sagtens være fejl-40/Layer 8 problem, men så er det ved Fastspeed medarbejder :)
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#6
mbm
Monsterbruger
03-03-2020 11:48

Rapporter til Admin
det oplever jeg også... heldigvis kun i kortere perioder som du skriver. Sidste gang var i søndags 20 min. inden kickoff på El Classico. Heldigvis var det oppe igen 10 min senere.
--
#7
Renetarderet
Semi Nørd
03-03-2020 11:50

Rapporter til Admin
5# Du kan/skal ikke regne med at alle fastspeed kunder nødvendigvis rammer samme interne router/switch - det kan være forskellige alt efter geografi og eventuel load balancing. Har du spurgt nogen i din by om de har samme issues? Chancen for at i bliver routet ens er større :)
--
#8
fs
Gæst
03-03-2020 12:00

Rapporter til Admin
#6, godt at høre jeg ikke er den eneste og det ikke kun er min der fejler. Længden af fejlen stemmer også fint overens med min oplevelse. Kunne jeg få dig til at lave en traceroute, for at se om fejlen måske kan lokaliseres til samme område i Fastspeeds arkitektur? :)
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#9
fs
Gæst
03-03-2020 12:02

Rapporter til Admin
#7, Fastspeed anerkender ikke der er fejl og mener det er mit LAN udstyr der fejler, samt CPE. Hvilket jo ikke er rigtigt ud fra traceroute og nu en anden bruger der bekræfter samme fejl.
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#10
AHoeg
Bruger Aspirant
03-03-2020 12:03

Rapporter til Admin
Jeg oplevede det samme det første døgn jeg havde Fastspeed. Ringede til dem og fik ca samme forklaring som dig. Dagen efter ringede jeg igen, fordi jeg opdagede at jeg ikke havde fået den faste IP adresse som jeg betalte for. Efter de gav mig den var problemet ganske enkelt væk. Om det er fuldstændig tilfældigt skal jeg ikke kunne sige, har ikke selv fantasi til hvordan fast/dynamisk IP skulle have noget med det at gøre dog..
--
#11
palle
Gæst
03-03-2020 12:17

Rapporter til Admin
#10 Ved skift fra delt ip til ikke-delt ip (privat vs. offentlig), vil du nok tage en anden route gennem deres netværk. Hvis 172.31.0.145 laver ip-deling, CG-NAT, og den fejler...
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#12
Michael
Gæst
03-03-2020 17:10

Rapporter til Admin
Er det besværet værd at slås med Fastspeed om hvis skyld det er - hvem der skal betale tekniker etc.? Der er udbydere nok derude, Fastspeed har fået chancen for at tage problemet seriøst, stem med fødderne hvis de ikke gør?
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.

Opret svar til indlægget: Fastspeed nedbrud

Grundet øget spam aktivitet fra gæstebrugere, er det desværre ikke længere muligt, at oprette svar som gæst.

Hvis du ønsker at deltage i debatten, skal du oprette en brugerprofil.

Opret bruger | Login
NYHEDSBREV
Afstemning