Denne tråd er over 6 måneder gammel
Er du sikker på, at du har noget relevant at tilføje?
Bredbånd fra Yousee ( snyder de mig? ) Af Ny på siden Fântomas | 02-10-2018 18:22 | 3229 visninger | 15 svar, hop til seneste
Hej mine venner!
- Jeg har de sidste 2 dage prøvet at få mig noget bredbånd lidt rundt omkring, hvor jeg den ene dag får fat i en fra Yousee der siger at jeg godt kan få bredbånd UDEN tv-pakke, det kræver dog at min antenneforening/udlejer opretter et sagsnummer.
- Jeg kontakter udlejer og får at vide at det er okay og dagen efter får jeg kontakt til en anden "supporter" der så fortæller mig at det ikke er teknisk muligt at give mig noget bredbånd uden tv-signal, pga at der ikke er noget " retursignal" Det er her jeg bliver noget forvirret.
1. Jeg har aldrig hørt om retursignal
2. Hvordan er det muligt at jeg godt kan få det hvis jeg bare får tv-signal ? ( det giver ikke mening at hvis jeg bare får pakken behøver de ikke "grave nyt kabel ned" )
3. Som jeg har forstået burde der bare sættes et filter på der gør at jeg ikke kan få tv-signal og kun bredbånd.
Har talt med Hiper, Stofa, Fullrate - Dog siger de at de intet kan gøre, da Yousee har sat sig på dette netværk.
Prøver de bare at lokke mig til at købe ekstra?
Nogle der har nogle gode råd/idéer ?
På forhånd mange tak :) --
Det er muligt. Nummer to supporter du snakkede med, har tydeligvis ingen forstand på det, eller prøver at få dig til at købe mere, som du også selv er inde på.
Det er rigtigt som supporter nummer et sagde, at foreningen skal have en aftale med YouSee omkring det, da der som regel vil være et gebyr for at droppe TV-pakken. -- Det afhænger af hvor du bor, jeg betaler ikke for TV pakke men får bredbånd, men min familie der bor 2 metro stationer væk har tv pakke og skal have det for få YouSee Bredbånd, det står også med småt på yousee's hjemmeside.
"Alle hastigheder leveres ikke overalt, og nogle steder forudsættes YouSee-Tv. Levering forudsætter brugbar ledningsvej og stik på adressen. Priser for teknikerinstallation og gravning findes på yousee.dk/priser. Prisen forudsætter betaling via Automatisk Kortbetaling. Ellers 9,75 kr./regning via BS el. 49 kr./regning via manuel betaling.Se yousee.dk/bredbaandsfakta" -- Sidst redigeret 02-10-2018 23:43 Min oplevelse med YouSee er, at der er ekstremt stor forskel i den viden som YouSee supportere har. Nogle holder sig til manualen (og ved ingenting udover det de sidder og læser on-the-fly mens man spørger), og andre ved rent faktisk en del..
Læg på, og bliv ved med at ring indtil du får fat i en kompetent supporter, eller sig du vil have fat i en som ved noget. -- Sidst redigeret 03-10-2018 08:20 Har i en antenneforening hos jer?
ring og hør dem, de ved ofte bedre omkring aftalen med yousee
Ellers har #1 ret.
-- Sidst redigeret 03-10-2018 08:23 0# har sendt dig en privatbesked -- Retursignalet... Der skal være returvej (upstream) i nettet, hvis man skal have internet. Returvejen har ikke noget med tv at gøre, så derfor er "retur"-argumentet ugyldigt i denne sammehæng. -- Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur. Altså jeg har YouSee internet uden at have en TV-Pakke. Min udlejer tilbyder TV for 40-50kr om måneden hvis man vil, så måske han har en aktiv tv-pakke til blokken der gør at det ikke var noget problem for mig?
Men lige udover de problemer du har med at få dit internet oprettet hos YouSee, så kan jeg nu altså varmt anbefale dem. Jeg havde Hiper inden, her på samme adresse og på min adresse inden her hvor jeg bor nu, jeg har aldrig oplevet så ustabilt internet og så mange nedbrud før.
Havde lige et lille udfald fra YouSee her på min nuværende adresse for et halvt års tid siden. Ringede ind og de sendte prompte en teknikker ud, han sagde der var lidt løse forbindelser så han skiftede stikket inde i min lejlighed og et eller andet stik/boks udenfor lejlighedsblokken og siden da har der intet været. -- #7 Det handler primært om aftaler. Hvis Yousee f.eks. har været ude og ombygge foreningens antenneanlæg "gratis", så vil man være bundet til Yousee i x antal år. -- Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur. #3 - Ja jeg må hellere se at komme til telefonen så, der har været over 20 minutters ventetid de sidste 2 dage :D
#6 - upstream, hmm, jeg må indrømme at jeg blev lidt mere forvirret :D - Kører det ikke bare igennem et coaxkabel, både tv + download/upload? - eller misforstår jeg hvad du skriver?
--------------------------------------------
Og selvfølgelig tak til alle som skriver her inde for at hjælpe, det er fandme dejligt :) -- #9 Jo, det hele kører gennem coax-kablet, men i tidernes morgen kunne man kun sende data den ene vej i kablet (tv). TDC udførte en større opgradering af kabelnettet, da de begyndte at levere internet på coax. -- Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur. #10 - Men da vi er omkring 10 lejligheder i den bygning jeg bor i, og nogle af de andre har internet og tv fra yousee, så må der vel allerede være en returvej? - eller er jeg helt gal på den? -- #11 Nej, der er returvej langt de fleste steder i dag. Og uanset om der er returvej eller ej, så duer argumentet ikke i forbindelse med en tv-pakke. -- Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur. Det forrige sted jeg boede var min daværende roomie og jeg tvunget til at have TV med i vores internet pakke, godt nok via stofa. Jeg tror vi brokkede os 3-4 gange på en ret udførlig måde med en lang mail mm men der var intet at komme efter. Jeg gjorde dem bla opmærksom på at de via deres system måtte kunne se at vi ikke havde set ét eneste sekund tv og om vi ikke kunne få streget den udgift i vores abbonement men nope, jeg håber dog du slipper udenom OP, jeg husker stadig hvor irrteret det jeg var over at skulle betale for noget jeg ikke beder om. -- Asus Prime Z370-P|i5 8400|Asetek 550LC|16GB Vengeance|Asus GeForce GTX 1060 6GB|Corsair VS550|M2 SSD Intel 500GB|Fractal Define S| --
Sidst redigeret 03-10-2018 14:43 Nå, venner, mange tak for alle jeres svar.
- Jeg har nu talt med en venlig sjæl der arbejder ved TDC, som kunne komme med en forklaring der faktisk gav mening.
Det anlæg der er hvor jeg bor er ikke ejet af YouSee, YouSee har kun adminstrationen af anlægget samt service på den.
"Der er lavet en aftale med YouSee's foreningsservice, den aftale gør vi ikke kan levere internet uden tv, og den aftale kan man ikke komme uden."
- Dvs. at det kan faktisk godt lade sig gøre, men pga. den aftale de har, så er der ikke mulighed for det.
Som jeg fik at vide så er det ikke generelt, men kun i mit tilfælde.
- Så det er altså ikke noget med et retursignal som den ene supporter forklarede mig
----------------------------------------------------------------------------------
- Det hele ender altså med at jeg ikke får noget bredbånd hos Yousee.
- Dog har OiSTER mobil abonnement med 1000GB data for 149kr om mdr. som jeg har valgt at udnytte, da jeg ikke får brugt alt dataen alligevel. Det er omkring 3-5 gange hurtigere download speed og 10 gange upload speed, samt lavere ping.
Endnu engang tak til jer alle som har været så venlige at hjælpe til, og hav en rigtig god aften :) -- Sidst redigeret 03-10-2018 20:14 Altså i vores forening har vi samme problem. Dem som ikke har tv grundpakken kan ikke få internet. Coax kablet nede i fælles boksen er åbenbart ikke sat til som standard. Filteret som de sætter på er kun til de forskellige tv pakker. Man har åbenbart ikke et filter som spærer tv adgang og åben for internet.
Heldigvis har vi fælles net 100/100 til 64kr/md:-) -- Sidst redigeret 03-10-2018 22:51
Grundet øget spam aktivitet fra gæstebrugere, er det desværre ikke længere muligt, at oprette svar som gæst.
Hvis du ønsker at deltage i debatten, skal du oprette en brugerprofil.
Opret bruger | Login
|
Du skal være logget ind for at tilmelde dig nyhedsbrev.
Hvilken udbyder har du til internet? 424 personer har stemt - Mit energiselskab (Ewii f.eks) 11%
|