Du er bundet på yousee hvis det skal være fra antenne kablet, however så bliver der åbnet for andre kan leje sig ind på kablerne i løbet af q1 2016. Men i kraft af det ligger minimum 2 måneder ude i fremtiden, så burde du prøve at ringe ind og tage fat i dem i stedet. Nettet skal ikke falde ud, specielt ikke med kablet netværk. Noter tidspunktet, og oplys dette til dem, så burde de kunne se fejlen i deres system, og rette derefter.
--
Jeg er på min 3. Netgear CG3000, og hver gang har været en kamp om at overbevise YouSee om at jeg har tjek på skidtet, da jeg arbejder med det til dagligt og har udført korrekt fejlsøgning.
Den første blev bare vildt ustabil pludseligt, da anden døde efter et voldsomt uvejr med lyn.
Brokker du dig nok og klager din sag, kan du godt få en anden router. Især hvis du har en af de høje hastigheder. Jeg har en ven det lykkedes for.
--
Jeg har en Netgear C6250 fra yousee.
kører fint nok.
men der er desværre kun 2 netværks porte i og de er "kun" 100Mbit :/
--
YEAH, har fundet på noget vildt sejt at skrive HER... damn, har bare glemt det ;P
Ring til Yousee og bed om en C6250EMR , så dine problemer løst
--
Intel Core i5-2500K 4.2 Ghz, Noctua Nh-D14, MSI Z77A-G45 Gaming, Define S, Samung 850EVO 250gb, R7 260X G.Skill Ripjaws 8Gb 1866
--
Sidst redigeret 24-11-2015 20:08
#1+2
Det er et velkendt problem, at client lease time er sat til 1 time på disse router. Man har heller ikke mulig for at updatere firmware. Jeg har ført fået tilsendt ny router, så jeg tror ikke det er noget problem. Jeg vil bare vide, hvilket et af deres Netgear er stabil, WiFi er jeg stort set ligeglad med, bare jeg ikke mister internet fra kabelforbindelse.
--
#3+4
Tak for rådet, men jeg ser om jeg kan få med 4 port, ellers må jeg nøjes med den.
--
dog kan jeg ik lide yousee måde at opsætte routeren på, da det skal gøre ved at logge ind på deres side.
Havde lige sat alt op da jeg modtog den. Skulle så slukke strømme og da den kom op igen, kørte den med de indstillinger fra yousee :/ - vildt irriterende
--
YEAH, har fundet på noget vildt sejt at skrive HER... damn, har bare glemt det ;P
Jeg kører personligt med en CG3000 der kører fint ... MEN:
1. jeg har bedt om åben konfiguration
2. det trådløse funktion bl.a. er 100% disabled
3. Jeg har købt og opsat min egen 1000Mbit POE Switch og tilsluttet
4. et Zyxel NWA-5123 Accesspoint
DET setup fungerer ... men har bestemt haft fuldstændig samme problemer som #0
--
#7
Se indlæg 8, punkt 1.
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur. Deaktiver routerdelen og sæt dit eget udstyr på. Fejler udstyret her er der dybere fejl som de må ud at tjekke. Kan bekræfte netop den router har problemer og dårlig performance. Jeg er tidligere Yousee kunde. Efter jeg selv stod for routing selv var der ingen problemer.
--
#3
100 Mbit?? Hvem har bildt dig det ind?
Ville være dumt, da den skal understøtte deres 300 Mbit produkt..
--
Yes yes..
--
Sidst redigeret 24-11-2015 23:25
Jeg fatter heller ikke hvorfor du ikke bare bruge dit eget udstyr istedet for??
hvordan VED du at dine udfald er grundet modemet og ikke din hjemme installation? har du haft en tekniker ude for at gennemgå alt dit kabling på coax ?
--
#13
Det ved jeg, fordi jeg har to maskiner, der kører på kabel. Den maskine, som tændes først, bliver den ikke disconnect i en hel dag, mens den anden maskine mister internetforbindelse konstant. Hvis du læser de andre kommentarer fra folk, som også havde samme problem. Og i øvrigt når jeg har betalt for en service, så forventer jeg også, at det også virker, som det skal.
Jeg har reset routeren, der er nu gået 3 timer uden disc. Håber det varer ved.
--
#14 det lyder da mere som om du har en DHCP der ikke står aktiv når du forklarer dig.
der kan jo være 40 årsager til at tingene ikke "virker"
ofte i ens coax installation.
kender du noget til den?
du siger du mister internet,
vil det sige at jeg skal forvente at du trækker en ip adresse FRA routeren på samme vilkår og i SAMME scope som den computer hvor internettet virker?
jeg går udfra at du som minimum selv har tjekket disse ting?
du betaler for en internet adgang ja enig, men når du skriver at du betaler for en service, hvad er det for en slags service du mener der? at de leverer et modem/router med en masse Power så du kan sidde med 100 folk i hjemmet og surfe, eller betaler du for at du som minimum har en router med dhcp som kan have 2 på nettet af gangen eller hvad er det DU mener du reelt set betaler for?
så vidt JEG ved, betaler du for en internet forbindelse, og den har du jo tydeligvis også udfra dit eget udsagn, at Yousee så vælger og give dig en ny router er jo bare venligt, men skal vi endelig skære den ind til benet, så kunne du jo bare vælge og købe din egen router, når den fra yousee tydeligvis ikke er skide god til at adminstrere det arbejde den bliver bedt om..
Jeg forstår dog ikke at du ikke har din egen router.
jeg ved Stofa's Cisco/thomson modem går ned hvis man f.eks kører torrent programmer fordi de ikke kan klare presset af alle de forbindelser der etableres.
der er jo forskel på hvad man bruger sin forbindelse til, og man må også derfor udstyre sig udfra hvad man bruger nettet til hvis du spørger mig..
--
Sidst redigeret 25-11-2015 15:05
#15
Rolig nu.
Mange af deres kunder har oplevet problemer af forskellig karakter. Han er ikke en enlig svale. En del af disse problemer kan næsten kun skyldes dårlig firmware/hardware.
Yousee fik selv en kniv i ryggen af deres udstyr, da de forsøgte at sætte et landsdækkende wifi-net op.
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur. #15
Du er en af de spassere, som er umulig at snakke med. Bare pil af, hvis du ikke kan bidrage med noget ud over din galde.
--
#16 ja det er jeg godt klar over. Jeg er Heller ikke fan af udstyr fra en udbyder og derfor har jeg også mig eget kørende hvilket også er derfor jeg spørger op topicstarter har netop pga denne her situation...
Jeg spørger netop indtil flere ting som han ikke virker til at have svaret på.
#17 jeg er overhovedet ikke umulig at snakke med. Jeg stiller dig faktisk nogle konkrete spørgsmål..
--
#18 Jeg tror mere det handler om MÅDEN du stiller SPØRGSMÅLENE på der gør at #0 farer i flint på DEN måde.
Jeg er selv Yousee kunde og har lige været igennem det første forløb hos dem hvor jeg som kunde ikke følte mig tilfreds med den måde tingene blev håndteret fra Yousees side.
Tingene ser dog ud til at virke nu, men det forløb jeg lige har været igennem, selvom det kun handlede om en enkelt support opringning, har ikke været så positive igen.
Jeg kører selv med deres CG3000 og den kører bedre end så mange andre routere jeg har oplevet hos ISP's.
Det er korrekt at hvis man forventer mere end lidt enkeltfils downloads, lidt browsing fra PC eller mobil/tablet, så er det generelt en god ide at smide ISP routerne i bridge mode og købe sit eget udstyr og sætte op. Personligt gider jeg dog ikke bruge penge på det.
--
FFHAU!
This is 2015, "I'm not good with computers" is no longer a valid excuse.