Havde Waoo/Sydenergi før, og det fungerede utrolig godt - stabilt, hurtigt (mere hastighed end jeg betalte for), billigt og havde ingen fejl overhovedet.
Men med stofa har det indtil videre været en mindre god oplevelse.
Den første uge efter stofa skiftet havde vi problemer med alle vores forbindelser, hvor vi første kun havde internet (ingen TV eller telefon), efter 4 timer i telefonen med deres support fik vi TV, og det tog så yderligere 5 dage for dem at få fixet vores fastnet (som stadig ikke kører så godt).
Stofa TV er ikke en opgradering fra Waoo, nærmere en ned gradering, priserne er dårligere og deres pakker har ikke de kanaler jeg søger / indeholder kanaler jeg ikke vil have.
--
You're pro or you're noob, that's life!
Jeg har også se.dk fiber, og har ingen problemer oplevet, tror det er dem som også har TV som har problemer.
--
i7 3770k, 8GB PC3-12800, GA-B75N, HD 7970 3 GB, SSD 180 GB intel 330
#2 Ja, tror det mest er dem der er gået fra waoo TV til stofa tv der er berørt af det. Kender to som kun havde fiber før og ingen tv, de har ikke oplevet nogle problemer. Og omvendt kender jeg en som har været uden TV/net i 2 uger, og de har TV ved SE - som nu er Stofa smart tv.
--
4770K @ 4.5 ghz | 16 gb 1866 mhz | Asus DC2 780 |Gigabyte Z87 | Corsair H110 | Cooler Master HAF XB | 506 GB SSD |CM Silent PRO GOLD 700W |
Er selve overgangen der er gået skidt. Til dagligt er det ikke et dårligt produkt de har.
--
Skulle man skrive noget fedt her?
Følger lige med her også. De gamle overvejer at skifte til Stofa/SE-fiber.
Hvordan oplever i pingtider, hastighed og generel stabilitet?
--
D:
Jeg har også kun inet delen, og har heller ikke haft nogen form for problemer
--
Okay, det tegner jo umiddelbart godt. Men i må meget gerne komme med flere erfaringer.
--
We know the speed of light, but whats the speed of dark?
Efter skiftet til stofa. har jeg haft 4 udfald på mit net. alle har taget imellem 1-5 timer og fixe for dem.
Ping tider er Udemærket.
Men ja. er ikke imponeret. har kun haft bøvl indtil videre.
før dette da det var SE Havde jeg aldrig problemer.
--
Jeg har ikke haft nogle problemer med SE/Waoo. Og Skiftet til stofa kostede en dag uden signal til tv ellers har det hele kørt problemfrit siden..
--
Silverstone SG-09 - Asus P8Z77-M PRO - i5 2500k 4Ghz - Cosair H60 - 8Gb Gskill 2133Mhz - 120Gb Kingston SSD - 2Tb WD HDD - ASUS GTX 760 OC
0#
I forbindelse med skiftet til Stofa fra Waoo har jeg mildest talt aldrig nogensinde oplevet noget lignende.
Deres Support / Teknik aner virkeligt ikke hvad de har med at gøre. Min fornemmelse er at de har hyret ekstra kapacitet fra,...jah....Kassedamerne i Netto og givet dem et 15min. kursus i hvordan de starter en PC.
I 14 dage har jeg snakket med deres support ca. 1 time hver anden dag for at få dem til at deaktivere Wireless i deres CPE box da dette på mystisk vis var blevet slået til, hvilket bevirket at CPE bokse fik routnings funktionen slået til og jeg INGEN muligheder havde for at åbne de porte jeg havde brug for.
Jeg betaler for en fast IP adresse, og har flere forskellige servere stående på min forbindelse.
Men i 14 dage var der lukket for ALLE porte og jeg havde INGEN mulighed for at åbne for noget som helst. Supporten lovede mig MANGE gange at nu var det i orden men at jeg lige skulle vente ca. 48 timer for ændringen slog igennem. Dette skete dog INGEN af gangene.
Selvom de havde sendt et brev til mig om at tingene nu var i orden, var der intet som fungerede.
Hver evig eneste gang jeg kom igennem til dem skulle jeg forklare og forklare og jeg havde en klar fornemmelse af at de ikke anede hvad jeg snakkede om.
Flere gange undskyldte de sig med at de ikke kendte udstyret som de havde overtaget fra SE - Det er bare ikke godt nok.
Så efter 15 dage uden mulighed for at kunne tilgå mine servere blev der lige pludselig åbnet op igen.
Det var som at slå i en pude, og man følte sig totalt magtesløs.
Udover dét så havde de tilbud på deres Store TV pakke til 359kr/md for tidl. SE kunder. Det synes jeg lød ganske fint, så jeg kontaktede dem igen efter jeg havde fået min forbindelse til at køre normalt igen for at bestille.
Men ak nej,...Jeg fik beskeden at det var en fejl i deres materiale som lå ved SE, og at Pakken kostede 479kr.
Materialet ligger der dog stadig:
http://www.se.dk[...]
Så alt i alt en TOTAL UACCEPTABEL måde at behandle deres kunder på.
Jeg vil på det kraftigste fraråde overhovedet at overveje at vælge Stofa som leverandør af noget som helst.
De magter simpelthen ikke opgaven.
Problemet er nu bare at man er bundet på hænder og fødder, og man ingen mulighed har for at vælge en anden leverandør hvis man vil have fiber i mit område.
Glæder mig til det bliver muligt at skifte til fx. Gigabit, men der går jo nok en rum tid endnu.
/mvh
--
IDGAF! Det piner mig virkelig at SE, måske Danmarks bedste fibervirksomhed, har købt inkompetence Stofa. Før kunne jeg sku med stolthed i stemmen sige, at jeg havde fiber fra SE. Men jeg har dog ikke selv oplevet nogle problemer efter skiftet. Nettet kører super fint og har aldrig haft udfald eller noget som helst.
--
Har haft stofa i 3 år, og har aldrig haft nogle problemer med det.
- Lave ping tider
- Stabil hurtig download/upload
- God pris
Så rolig nu med at skyde det helt ned..
--
MacBook Pro Retina 2,4GHz Haswell, 8GB ram, 256gb SSD
Det fortæller jo selvfølgelig intet om hvordan de er nu, men tilbage i dagene (2004-5-ish) da jeg spillede Day of Defeat. Hver gang vi skulle spille Clan wars eller PCW skulle vi altid tælle hvor mange af os der havde Stofa sådan vi kunne have så mange spillere stående parat til at hoppe ind i spillet når dem med stofa så faldt ud i løbet af spillet :)
--
#13 Hehe, ellers grinern historie :) Men også tragisk.
Men her har vi mulighed for fiber fra stofa eller tdc kobber.
--
We know the speed of light, but whats the speed of dark?
Jeg har SE fiber og overgangen gik fint. Hastighed, ping og stabilitet er udemærket.
Jeg kan dog nikke genkendende #10's oplevelse med inkompetent kundeservice. I 7 måneder kunne de ikke sende en korrekt regning, og den ene gang ikke en eneste med lukning til følge.. Trist.
Skal nævnes jeg ikke har tv, da vi er i antenne foreninge
--
C2Q Q8400 [email protected] Ghz / Asus P5Q-Premium P45 / 8GB Corsair XMS2 PC6400 / XFX HD6950 2GB XXX / 128GB Samsung 840 Pro Så hvis man bare holder sig til fibernet alene, lyder det jo som om at der ikke skulle være nogle problemer som sådan.
Men er jo klar over man kan altid være uheldig, og der kan jo altid være lidt småting
--
We know the speed of light, but whats the speed of dark?
Nu har jeg nemlig været stor foretaler for fiber, også ville det godt være ret skidt at endelig få skiftet også løbe ind i større problemer end der er med vores kobber.
Hvis andre har noget, så fyr endelig løs med lidt erfaringer. Også skal der nok lige tages en endelig beslutning, har dog også overvejet om der skal fiber og kobber på samme tid, for at få det fiber på en prøve også har man stadig kobber som backup.
--
We know the speed of light, but whats the speed of dark?
Jeg vil sige det kun overgangsvist har været et problem.
--
C2Q Q8400 [email protected] Ghz / Asus P5Q-Premium P45 / 8GB Corsair XMS2 PC6400 / XFX HD6950 2GB XXX / 128GB Samsung 840 Pro Jeg har også waoo/se kun internet.
Har ikke oplevet noget i skiftet har 30/30. Men har en ven med 60/60 han har oplevet lidt bøvl og en pris stigning.
Har så kun oplevet lidt bøvl med mailen.
--
Hvad er 30/30 nu? er det blevet 20/20 eller 40/40 ?
For stofa har jo kun 20, 40, 60, 150
--
We know the speed of light, but whats the speed of dark?
30/30 er vist stadig gennem waoo. Det står der på regningerne :) men mailen er flyttet til stofa. Men ellers er det waoo
--
Jeg har 150/150 fra Stofa, tidligere SE.
Tvet er helt klart blevet dårligere og går ud for ofte, men desværre gør internettet det samme, jeg måler pt nedetid via pingdom og fra næste uge strømmen til fiberboksen online.
Indtil videre i denne uge har der været 13 timers nedetid, hvor tv og internet ryger. Supporten kan kun konstatere at vores fiberbokse har været nede og dens oppetid derfor er nulstillet. Men hvorfor kan de ikke sige. Min server og alt andet i huset har haft strøm hele tiden.
Håber lidt det kun er her et par uger, men varer det ved kan det blive et problem da. Se ikke reelt kan fejlmelde på boksen.
--
Jeg har i længe haft 30/30 hos SE som var igennem WAOO.
For et par uger siden skiftede de fra WAOO til Stofa og jeg er stadig godt tilfeds med dem.
Jeg har desuden lige opgraderet fra 30/30 til 150/150 som kun koster 500,- ^__^
--