Denne tråd er over 6 måneder gammel
Er du sikker på, at du har noget relevant at tilføje?
Cybercity fucker...Af Gæst Jens | 26-06-2008 21:27 | 3373 visninger | 38 svar, hop til seneste
Er netop flyttet på ny adreses hvor Stofa leverer en 2mbit linie som standard til 119kr/mdr men da dette ikke har været nok for mig overvejede jeg alternative udbydere.
I den forbindelse tog jeg kontakt til Cybercity for at høre om deres solo 20/1mbit produkt til 349kr.
Supporteren jeg snakkede med oplyste mig, da jeg specifikt spurgte, at afstanden fra deres central til min bopæl var omkring 250meter og disse for øvrigt var identiske til TDC's centraler. Direkte adspurgt svarede supporteren ligeledes at jeg med denne lave afstand kunne forvente noget nært det maksimale af de forventede 20mbit (dvs. omkring de 16mbit) hvis jeg bestilte hos dem.
Som sagt som gjort, bestilte deres gør-det-selv solo linie uden tekniker besøg.
En måned efter bestillingen (mandag aften i denne uge) blev der åbnet op for forbindelsen, dog til en skuffende downstream på 1,7mbit og en upstream på omkring 300kbit.
Efter over 1½ times mobiltelefonopkald til cybecitys noget defekte kundeservice kom de frem til at jeg var blevet sluttet forkert til på centralen og at jeg skulle tage fri fra arbejde for et nyt besøg.
På dagen herfor (idag) blev jeg ringet op af en TDC tekniker. Han oplyste mig om at jeg nu var rigtig koblet op til centralen der ifølge ham var over 1½km væk (?!?) ... da jeg konfronterede ham med denne oplysning der jo var ret forskellig fra cybercitys egen i forhold til hastighed kunne han dog også let bekræfte at denne afstand ikke vil tillade en downstream i nærheden af 20mbit, ligeledes kunne han oplyse mig at der ganske rigtig lå en TDC central under 250m fra mig, men at cybercity ikke gjorde brug af denne...
Nu sidder jeg så med en båndbredde på omkring 5mbit/400kbit mens jeg betaler for en 20/1 linie med en binding på et halvt år frem i tiden + de penge jeg betalte i oprettelses, forsendelses og diverse gebyrer (~400kr)
I betingelserne står der at der ganske vidst er 14dages returret på produktet, men at denne bortfalder når forbindelsen tages i brug.
Nu er mit spørgsmål selvfølgelig, kan jeg komme ud af det her abonnement. Er det overhovedet ok at kræve at fortrydelsesretten frafalder ved brug af forbindelsen (som så har været under en dag for mit vedkommende) - jeg ved det ikke er tilfældet for andre købte varer - og hvis dette er en ok betingelse fra deres side, kan jeg så overhovedet komme ud af kontrakten med baggrund i at de ikke har leveret hvad der lovet, og/eller at deres supporter (faktisk to af dem) har opgivet mig forkerte oplysninger hvad angår forventet hastighed og afstand til nærmeste central?
Er klar over at de sikkert vil tilbyde mig et andet produkt, fx deres solo 5/1mbit men problemet er at jeg meget ofte bruger internettet i forbindelse med mit arbejde, og at 5mbit simpelthen ikke er nok. I stedet påtænker jeg nu TDC's noget dyrere løsning.
Så, med andre ord, er jeg lige så meget på røven her, som jeg tror jeg er? (regner med at kontakte CC i morgen) --
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
CyberCity var heldigvis en af de første aktører der kom opsigelsesperioderne til livs, hos CC har du ingen opsigelse som privatperson.
Venligst, Michael -- Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur. Nu ved jeg ikke hvordan jeg (eller andre) skal tolke dit heldigvis, men ikke desto mindre står der klart og tydeligt i deres betingelser at de giver fortrydelsesret på 14 dage til privatpersoner hvis linien ikke er taget i brug, ikke at det hjælper min situation. -- Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur. Hej Jens, det var et heldigvis som i "opsig" lortet.
Vi har selv haft samme problem, bestilte en 20 mbit, men de kunne kun levere ca. 8 på trods af 600 meter til centralen.
Vi skulle selvfølgelig ikke betale differencen.
Vh. Michael -- Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur. Okay det lyder betryggende - selvom jeg ikke synes teknisk support kører for hurtigt ved cybecity har jeg også tidligere kendt dem som havende en ok kundeservice.
Nu må vi se hvad der sker i morgen, håber de kan sætte sig ind i min situation og ikke bebrejder min ½dags forbrug af linien... synes jeg har haft så mange klagesager på det sidste orker næsten ikke en til =) ... har i hvert fald slukket for forbindelsen nu. -- Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur. "I stedet påtænker jeg nu TDC's noget dyrere løsning."
Hm, koster deres Bredbånd City 20/1 ikke 349,-? -- http://chipsguiden.dk[...] jeg har samme problem dog med 10/1 der bliver til 5/512 ca. lidt lavere for det meste. De kan ikke finde ud af, hvad problemet er. Og jeg betaler stadig for den dyre forbindelse :( SATANER! -- ***Jeg vil bare være klassisk stjerne!*** Så vidt jeg ved gælder de 14 dages returret fra den dato du underskriver fuldmagten. Så du vil dermed ikke have returret.
Men du skal naturligvis ikke betale for 20Mbit forbindelse, når du ikke kan få det. Så vil dit abonnoment blive nedgraderet til den passende forbindelse.
Når det så er sagt er det svinsk at teleselvskaber lokker på den måde. Men måske du kan tage den videre i forbrugerklagenævnet. Men med en behandlingstid +1år kommer der nok ikke noget ud af det. -- P4 3GHz(630), 2GB Kingston DDR2, 6600GT, 4TB harddisk YEAH :), Sony 21' CRT E500 | CC'SOLO 20Mbit/1024 Jeg har haft opsagt CC inden for 14 dage efter leveringen.
Det viste sig, at de ikke kunne få lov at levere mere end 3 mbit. Hvor TDC kunne levere 6 mbit.
Sjovt nok var det TDC Branchesalg, der nægtede CC at levere mere end 3...
Ingen problemer overhovedet med opsigelsen mv, kom ikke til at betale en krone.
Stor ros til CC.
Nu har jeg TDC Erhverv 8 mbit. -- Asus P5E - Q6600 @ 3.6 ghz - 8 GB RAM - Inno3d 8800GT - Lian Li PC-A70B - Thermaltake Bigwater 745 - Dell UltraSharp 2707WFP Måske der er forskel på privat og erhverv? -- P4 3GHz(630), 2GB Kingston DDR2, 6600GT, 4TB harddisk YEAH :), Sony 21' CRT E500 | CC'SOLO 20Mbit/1024 Jeg er næsten sikker på du har mulighed for at få nedgraderet når du ikke kan trække den forbindelse du burde have.
Du bør i hvertfald ringe til CC kundeservice og adspørge dem.
Ellers er det muligt at du kan få CC til at flytte hvilken central du er på - så du kan få skiftet til den som ligger tæt ved dig, dog som jeg har forstået det er det en med TDC udstyr som CC lejer sig ind på, så har du ikke mulighed for at få mere end 8mbit, hvorimod fra en central med CC udstyr kan man godt få 20mbit.. så det er lidt tricky det der. -- Sjovt som vi er så mange der har været igennem netop det her, hos Cybercity.
Jeg købte i sin tid en 4096/768 hos Cybercity, og fik af vide af deres sælgere at det kunne de sagtens levere ud til mig. Det viste sig så, sjovt nok, at det kunne de ikke. Men først 14 dage efter at abonnementet var sat igang. Jeg blev så nedgraderet til en 2048/512 til en lidt billigere pris. Men opsagde så hurtigt jeg kunne, og fik noget stabilt TDC i stedet for. -- XFX nForce 790i Ultra • C2Q Q9450 @ 3600 MHz • GF 8800 GTS-640 • 4 GB DDR3 1333 MHz RAM • 4 x 250GB Samsung P120 • X-Fi Fatal1ty • 2 x Dell 2405FPW #5
Jo, men har desværre ingen telefonlinie, hos TDC skal jeg også betale for en bærelinie på 45kr/mdr
Snakkede med Cybercity idag med min sødeste honninge-stemme jeg nu kunne finde frem (har lært at det med kundeservice folk ikke nytter noget at hidse sig op).
Efter at have forklaret hele historien med hvordan jeg var blevet oplyst om en forkert central-afstand, og hvordan forbindelsen var blevet leveret forkert i første omgang, blev jeg tilbudt at linien kunne blive opsagt med en måneds varsel, hvorved jeg ville skulle betale 350kr for en måneds abonnement, + de omkring 400kr jeg har betalt for udstyr og oprettelse. Efter lidt mere snak gik damen med til 10 dages opsigelse, dog stadig med egenbetaling af alle gebyrer på omkring de 400kr. Hun begrundede den manglende mulighed for fortrydelsesret med at det var mere end 2 uger siden jeg bestilte linien (trods den først blevet leveret, reelt set igår torsdag aften, teknisk set i mandags).
Da jeg kunne se jeg ikke kunne komme videre, takkede jeg pænt for hendes tilbud som jeg nu overvejer - kan det passe at jeg skal tage til takke med det, eller bør jeg kræve alle mine penge returneret, på høfligste vis, både i form af hvad jeg føler en forkert afvisning af returetten, og forkerte oplysninger om det produkt jeg købte? -- Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur. Velkommen til TDC kammerater...
Engang imellem skal man bruge indersiden af pæren når man fortæller kunder om centralafstande... -- Christian Drastrup
På det der indernet siden 98'
Jeg HADERfolk der henviser til google... :( Hvorfor ikke Fullrate i stedet for TDC så.
Fullrate meget nemme at snakke med, har kun fået kanon support de gange jeg har skulle have målt linie og forbindelse.
De ringede endda til mig engang da de kunne se min linie ikke kørte optimalt, de fik så tweaket den og kørte fuld speed ahead igen. Det er sgu da service. -- Portal to best nettv
http://www.nettv.cc[...] Fullrate kan kun levere 10mbit hos mig desværre :/ ... tror jeg har trukket nitten hvad angår at bo i Århus C -- Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur. Jens hvor langt bor du fra Fiskergade? -- Christian Drastrup
På det der indernet siden 98' 1,9km i nogenlunde fugleflugstslinie -- Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur. Aah, det er nok også lige langt nok for en 20'er... Men jeg ka da se på det hvis det er...? -- Christian Drastrup
På det der indernet siden 98' Det må du gerne. Hvilken udbyder repræsenterer du, hvis det er? -- Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur. TDC... -- Christian Drastrup
På det der indernet siden 98' Min svigerfar bor så langt ude på landet at det ikke er muligt at få ADSL hos TDC. Men Cybercity påstår således at de sagtens kan levere en 8 mbit, han skal bare opsige sin ISDN. Som sagt, ISDN bliver opsagt, men han får så et brev fra CC senere hvor de beklager at de ikke kan levere , og det selvom chefen for erhvervs linierne højt og helligt havde lovet det - indtil flere gange, også når min svigerfar havde nævnt at TDC ikke kan levere. CC påstod således at de kunne, - de ville bruge en anden central.
Nu bruger svigerfar "nordisk-Telekom" - de kan levere en 1 mbit over det gamle NMT net. Og det er stabilt - og lagt hurtigere og billigere end ISDN -- Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur. #20
Okay det er jo lidt sørgelige nyheder =( ... lyder til ej heller TDC kan levere noget der ligner de 20så ... forstår bare ikke fordi TDC hotline har tidligere sagt der lå en central omkring 200 meter fra mig, og det sagde ham teknikeren også igår ... men der er måske kun den ene der kan levere den slags linier i Århus C? -- Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur. #22 Det er altid svært at måle den korrekte afstand, da de værktøjer de har, kun måler via veje/gader.
Teknikeren som du nævner i #0, måler selve kabel vejen.
Din kabel vej kan gå gennem et tårn, som ligger på en omvej ud til dig. Så kabel vejen kan gå gennem flere punkter, hvor kundeservice/support du talte med, kun måler den korteste vej fra dig til central.
Dog forstår jeg ikke hvorfor du kun kan få 5Mbit på den afstand..
Se evt. denne graf.
http://upload.wikimedia.org[...] -- Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur. #23
Joeh det kan jeg godt følge dig i, men der er alligevel ret stor forskel på +1,5km og så 250m -- Utinam logica falsa tuam philosophiam totam suffodiant Har nu opsagt CC linien pr. 10. juli - kører sag med dem om hvorvidt jeg skal betale noget.
Idag ringede jeg så for at bestille TDC. TDC sælgeren oplyste mig om at 20mbit intet problem burde være for dem, grundet den tætte central beliggenhed.
Ifølge TDC internet vil et 20/1mbit city abonnement uden telefon med bærelinie koste 349kr/mdr for selve internettet, og herudover 45kr/mdr for en bærelinie. Desuden vil det koste 200kr i oprettelse og 79kr for forsendelse af udstyr - dette oplyses lige før man trykker godkendt bestilling på tdc.dk
Sælgeren oplyste mig derimod pr. telefon at jeg også yderligere skulle betale 950kr for oprettelse af telefonlinie - dette selvom jeg pt. har telefonstik, og pt. teknisk set får CC internet gennem TDC's centraler. Dette fremgår ingen steder gennem TDC's hjemmeside. Har kørt en bestilling helt frem til den endelige godkendelse hvor udgifterne kun bliver en engangsudgift på 200kr + 79kr plus de 395kr/mdr
Vil derfor høre om der er nogen der er inde i TDC's abonnementsystem der kan redegøre hvorvidt jeg skal betale de 950kr eller ej, nu det ikke fremgår af deres hjemmeside eller vilkår.
På forhånd tak
Jens -- Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur. Du vil altid skulle betale 950 for en nyoprettelse af en linie, medmindre du får dit CC abbonement "overført" - hvis du ikke selv opsiger dit internet ved CC, og ringer til TDC - Ja så er flytningen gratis, og du slipper for de 950 i oprettelse.
Desuden er den pris du har fundet frem til forkert - Det er de 349+45 i bærelinie, + 45 (eftersom de 349 der er oplyst, er incl samlerabat)
Mickey -- Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur. #26
Kan simpelthen ikke forstå det ... hvis jeg går ind på TDC's side og udtrykkeligt vælger "Jeg har ikke fastnettelefon" og "Jeg har ikke bredbånd hos TDC" og herefter fortsætter i bestillingsproceduren kommer dette billede før endelig bekræftelse:
http://imageshack.dk[...]
Hvordan kan jeg bestille bredbånd på den måde uden de på nogen måder oplyser mig om ekstra 950kr eller ekstra 45kr/mdr? -- Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur. Sorry forkert screenshot, her er den endelig før man godkender:
http://imageshack.dk[...] -- Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur. Ingen idé.
Jeg har selv siddet på telefonen ved TDC, og det var de priser jeg opererede udfra.
Der må være en fejl på deres HP alt andet end lige, eller også er der ændret gevaldigt i det hele siden jeg stoppede for 2 måneder siden.
mickey -- Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur. #28 Du kommer selvfølgeligt ikke til at betale mere end hvad der står når du opretter bestillingen. Sådan er dansk lovgivning og det overholder TDC da selvfølgeligt. -- *** AMD X2 +3800 - 2GB Kingston PC3200 - Nvidia 7900GT - 2405FPW TFT 24" *** Nu har jeg så taget konsekvensen af deres tilbudt og bestilt på deres side - til 394kr/mdr inklusiv bærelinie - hvis det så ikke kan lade sig gøre alligevel må de jo informere mig om det, kan ikke rigtig tage det seriøst at deres sælgere konsekvent giver mig andre oplysninger end deres hjemmeside. -- Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur. "#28 Du kommer selvfølgeligt ikke til at betale mere end hvad der står når du opretter bestillingen. Sådan er dansk lovgivning og det overholder TDC da selvfølgeligt."
Lur mig om der ikke står somewhere at de tager forbehold for fejl etc.
Mickey -- #32 selvfølgeligt gør de det :) Men så er det heller ikke bindende for kunden.
TDC kan aldrig kræve mere end den pris de har tilbudt det til. Men de kan selvfølgeligt godt nægt at levere, hvis der er fejl i prisen.
Men man har da tit kunne bestille uden gebyret på de 950,- når man bestiller online. Så tvivler nu på der er sket en fejl. -- ... lige en lille update for de interesserede ... det viste sig at jeg ikke skulle betale de 950kr. I stedet fik jeg en regning på 495kr for teknikerbesøg og 250kr for oprettelse af telefonstik - trods jeg både telefonisk og via bestillingen havde gjort opmærksom på jeg var CC abbonnement.
Da jeg ringede ind til TDC for at få ordnet problemet blev jeg af kundeservicen sendt til teknisk support ... her adspurgte jeg samtidig til centralafstanden.
Først oplyste den tekniske support en afstand på 0meter. Konfronteret med problemet i dette prøvede supporteren tre gange til, hvor han tredje gang fik en afstand på 1400 meter. Med stor irritation bad jeg så om at blive stillet om til kundeservice igen da de tilsyneladende ikke kunne levere bedre end CC. Da jeg blev stillet om til opsigelsesafd. fik jeg en supporter der hårdnakket påstod at afstanden var 176m, og at der ingen problemer var (lidt ala mit første opkald til TDC.) Konfronteret med den tekniske supports svar sagde han at det var hvad han kunne se - men at han da gerne ville undersøge det og ringe tilbage til mig når han havde svar.
2 dage senere uden et opkald ringede jeg derind igen direkte til opsigelse ... her fik jeg en supporter der igen oplyste mig at afstanden var +1400meter - og endda at centralen lå i fiskergade, som allerede oplyst i denne tråd tidligere - går ud fra jeg skulle have hørt efter jer herinde i stedet for TDC... nu må vi se om de vil opsige mig uden ekstra udgifter...
Hvad angår CC ... ringede derind og blev nægtet refusion af de godt 500kr .... udarbejdede herefter en klage til teleankestyrelsen og ringede derind igen. Efter et kvarters diskussion hvor supporteren sagde at han såmænd gerne ville refundere mig de 500kr - men at jeg var for sent ude idet mit abonnement allerede var opsagt, bad jeg ham om en adresse hvortil jeg kunne sende klagen, og ham overveje en sidste gang om de virkelig ønskede at gå ud i en klagesag med baggrund i 500kr - tilbød ham også at jeg gerne selv betalte de 79kr+29kr i forsendelses- og administrationsgebyr. Herefter bad han mig vente i telefonen hvorefter han vendte tilbage og sagde de gerne ville refundere pengene - det kan altså godt betale sig at være stædig!
Har nu i stedet for tegnet et 10mbit abonnement hos fullrate der allerede fra bestillingssiden af oplyser mig om en centralafstand på 1600m - smart - nu må vi se om de kan levere - de kan sgu nok ikke levere mere end 6-7mbit som CC men i det mindste ved jeg det fra starten! - har fået nok af CC og TDC. -- Utinam logica falsa tuam philosophiam totam suffodiant Har nu fået fullrate.
Selve bestillingen forløb uden problemer, gik ind på deres side, og fik med det samme oplyst at centralafstanden ca. var 1600meter og jeg derfor ikke kunne få 20mbit. Herefter bestilte jeg 10mbit - dette blev leveret relativt hurtigt, og med gode informationer pr. mail.
Efter at have sat stikket i routeren var internettet klar til at køre (en smule lettere en ved fx CC solo) ... på en hastighedsmåler kørte det dog kun 7,25/0,825mbit.
Ringede derefter ind til fullrate, og efter 45 sekunder var jeg igennem til en venlig supporter der på 1minut ændrede linien til en 8mbit linie til 249kr/måneden i stedet for de 300kr for 10mbit linien - ændringen blev effektueret med det samme - og linien kører stadig omkring de 7,25downstream - yderst godt for en 8mbit DSL baseret linie vil jeg mene.
Så alt i alt er jeg rigtig glad for fullrate indtil videre.
Selvom jeg endte ud med samme hastighed som TDC og CC ca. kunne levere har jeg fra starten fået ren og klar information fra fullrate til fordel for de to større konkurrenter - desuden er fullrate væsentlig billigere (ingen bærelinie, med gratis telefonlinie, og så 8mbit til 249kr)
-- -- Utinam logica falsa tuam philosophiam totam suffodiant Må da nok sige du har været igennem end del.. var så spændene at jeg læste hele tråden igennem :D..
Tillykke med Fullrate, skal dog være ærlig at sige jeg er ret gode venner med TDC, vi har haft dem i næsten 8 år nu, og de har i alt opgraderet os fra en 512/254 til en 4/1mbit nu helt gratis.. dog var vi også Erhverv kunde, det kan være de elsker os lidt mere. -- Naaa why der er i hvert fald forskel på supporten (og tiden til support) ... administrerede en erhvervslinie i Aalborg på et tidspunkt - det var en hel anden sag -- Utinam logica falsa tuam philosophiam totam suffodiant ved godt det er en gamel tråd efterhånden, men jeg er lige startet som supporter hos CC og der er egentlig ikke forskel på erhverv og privat kunder, andet end at privat har tilkøbt forlænget support tid 22:00 i stedet for 20:00 denne service kan godt tillægges til private :) men vil sige at hvis du får mig i røret skal jeg nok som noget af det første teste om dit kobber kan træke den linie der er bestilt ;) --
Grundet øget spam aktivitet fra gæstebrugere, er det desværre ikke længere muligt, at oprette svar som gæst.
Hvis du ønsker at deltage i debatten, skal du oprette en brugerprofil.
Opret bruger | Login
|
Du skal være logget ind for at tilmelde dig nyhedsbrev.
Hvilken udbyder har du til internet? 425 personer har stemt - Mit energiselskab (Ewii f.eks) 12%
|