Seneste forumindlæg
Køb / Salg
 * Uofficiel Black/White liste V3
Login / opret bruger

Forum \ Internet \ Internetudbydere
Denne tråd er over 6 måneder gammel

Er du sikker på, at du har noget relevant at tilføje?

Ustabilt internet hos TDC

Af Gæst Raphiron | 05-05-2007 19:29 | 9429 visninger | 29 svar, hop til seneste
I snart 2 uger har mit internet været ustabilt, og jeg har efterhånden snakket med 10 forskellige TDC medarbejdere som alle havde en forskellig ide om hvad der kunne være galt, alle uden held. Jeg har fået sat tid til et teknikkerbesøg, men de har åbenbart ikke tid før om 2 uger, hvilket leder mig til at skrive dette indlæg eftersom jeg er ved at være temmelig desperat. Jeg bor lidt ude på landet, ca. 3-4 kilometer fra min central (Gassum, nord for Randers) og har en 4mbit/512 forbindelse hos TDC. De sidste par uger har jeg fået tilfældige timeouts. Dvs. mit net pludselig forsvinder et øjeblik for så at køre fint bagefter. Det der er værd at bemærke er at det ikke er sådan jeg mister min IP fra TDC's DHCP server, men at mit data ganske enkelt ikke kommer igennem. Til at starte med kunne der være tale om noget i retningen af 1 minut hvor jeg ville få timeout på ping requests, og det kunne så ske en gang imellem, som regel ikke oftere end en gang i timen. Det syntes vi naturligvis var irriterende, så jeg begyndte at teste mit netværksudstyr for at se om det kunne være det der forårsagede det. Jeg har en D-Link router, som jeg tidligere har haft problemer med så den var naturligvis min første mistanke, men timeouts sker også selvom jeg selv sidder direkte i mit modem, og sker også på alle de 4 computere vi har koblet på vores netværk, hvilket skulle betyde det ikke er noget med vores hardware at gøre. Jeg ringede så til TDC og kom igennem til en sød ung dame som tydeligvis ikke vidste noget som helst om internet forbindelser, men da hun endelig var nået til bunden af det skema af spørgsmål hun skulle stille mig, hvoraf jeg allerede havde svaret på de fleste af dem, fik jeg at vide at hun ville sætte en overvågning igang af min linie og at en teknikker ville ringe til mig indenfor 3 dage. 3 dage senere ringer teknikkeren så og fortæller mig at han er overbevist om at fejlen skyldes at jeg ikke har noget skillefilter tilsluttet, hvortil jeg så siger at det har jeg (hvis jeg ikke havde skillefilter i ville nettet forsvinde når man snakker i telefon). Hvorefter han siger at han først har tid til at komme ud om 2 uger, men at han synes at jeg skulle prøve at gå ind i en TDC butik med mit gamle modem og så et nyt, eftersom det åbenbart kunne være årsagen. Så vi aftaler en tid for teknikkerbesøg og jeg hopper straks på den første bus ind til den lokale TDC butik og får mig et ny t modem og skillefilter. Det tilslutter jeg, og jeg skifter i samme omgang alle kabler fra vores telefonstik til modemmet for at sikre mig at det ikke kan have noget med dem at gøre. Det ændrede imidlertig intet, forbindelsen er faktisk blevet værre siden da, eftersom timeouts ikke længere kun varer op til 1 minut, men til tider så meget som 2-3 minutter hvilket betyder at alt hvad der hedder chat klienter, streamet lyd/video osv. bliver disconnected. Dagen efter ringede jeg igen ind til TDC fordi jeg havde fået at vide at det var et forsøg værd at få min line genstartet inde hos dem. Jeg kommer igennem til en ung mand som lader til at have styr på tingene. Han genstarter min linie, kører et par tests og siger at alt ser fint ud hos ham. Det hjalp desværre heller ikke. Jeg bruger resten af aftenen på at snakke med diverse nørder jeg nu kender på IRC og finder ud af at der er en i Århus der har haft samme problem som mig, hvor det var forbundet med at hans forbindelse var blevet opgraderet fra 2 mbit til 4 mbit hvilket hans forbindelse ikke kunne klare. Jeg ringer derfor ind til TDC igen og spørger om min forbindelse er blevet opgraderet, hvilket den ikke var. Den var stadig sat til 4mbit/512. Ham jeg snakker med lader til at kende til problemet og sætter derfor min upload ned til 256 idet min forbindelse var meget ustabil ifølge hans skærm (spøjst at de andre jeg har snakket med sagde den så fin ud). Han beder mig ringe ind igen hvis den nedsatte upload ikke løser problemet idet at han så vil nedsætte download hastigheden til 2mbit fordi det så definitivt skulle løse problemet ifølge ham. Med nedsat upload var historien den samme, ingen ændring, og jeg ringer ind igen, får fat i en anden knægt og han sætter min download ned til 2 mbit. Igen uden nogen form for resultat. Han fortæller mig dog at måden hvorpå min forbindelse er fejlmeldt er lidt underlig, men at teknikkerne gerne skulle tjekke min central inden de kommer ud til mig. Så det er så hvor jeg er nu. Mit net er i store dele af døgnet fuldstændig ubrugeligt med 1-3 minutters timeouts hvert kvarter, mens at det tidligt om morgenen og sent om aftenen kan køre stabilt i op til en time. Dog uden at jeg har kunnet finde noget system i det når det kommer til tidspunkter. Jeg har hentet et program der hedder "FREEping" som jeg har sat til at pinge google.dk hvor det så viser hvor mange gange det har pinget og hvor mange % der kommer igennem. Jeg startede programmet for ca. 2½ time siden og det ligger på 81%. Taget i betragtning at de timeouts jeg får aldrig er kortere end 1 minut, og aldrig er længere end 3 så er der tale om mange tilfælde hvor mit net forsvinder. Det er ikke oppe i 2 timer og så nede i 10 minutter. Desværre. Anyways, jeg ved at der måske ikke er meget hjælp at hente herinde, men jeg tænkte det er forsøget værd sådan jeg ikke bare skal sidde på min flade og vente 2 uger på en teknikker kommer på besøg.
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#1
Gravesauce
Ultrabruger
05-05-2007 19:57

Rapporter til Admin
hej har selv prøvet nøjagtig det samme. vi bøvlede i 5 uger med det. Da den tredje tekniker kom blev problemet løst. Han mente,at det var ved skille filtret,at problemet opstod. Det han ændrede,var: Direkte fra kassen udenfor og ind til skillefiltret,altså uden om vores adsl,som skabte problemet. Normalt går adsl gennem tlf kabel,og det er der problemet kan ligge. kablet kan ikke trække det. Simpelt,men det virkede og har kørt stabilt siden(6mdr) --
--
#2
Madmanden
Supporter Aspirant
05-05-2007 20:57

Rapporter til Admin
Vores TeleDK Internet forbindelse er også ret ustabil for tiden. Pludselig smider den forbindelsen. Andre gange bliver jeg ikke disconnected, men der sker bare ikke noget når man prøver at loade sider. Men torrent dl vil det godt?? Meget mystisk og temmelig trættende. --
--
I had gay burglars the other night. They broke in and rearranged the furniture.
#3
Raphiron
Gæst
05-05-2007 23:21

Rapporter til Admin
@Gravesauce: Mener ikke jeg har nogen kasse udenfor. Den blev pillet ned for et år eller to siden hvor de lagde nye kabler hvis jeg husker rigtigt, vil dog tjekke imorgen. Men det du snakker om kan en teknikker vel kun klare, så det fremskynder ikke processen. @Madmanden: Med disconnected mener du vel fra chat/spil osv? Det er nemlig ikke altid at jeg bliver disconnected fra ting som IRC/WoW/MSN, men det er efterhånden ret ofte. Hvad angår bittorrent så virker det skam, men kører naturligvis ikke under timeouts.
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#4
Mads
Gæst
05-05-2007 23:42

Rapporter til Admin
Hey snakkede med min bror, han sagde også at deres net fra CC gik og forsvandt.. (de bor også oppe i nordbyen) Så måske er det den central den er gal med..
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#5
aeble
Ny på siden
06-05-2007 10:46

Rapporter til Admin
har du fastnet tlf('er) på? Prøv at hive dem fra og se igen. --
--
FPS FTW!
#6
Prolunga
Gæst
24-05-2007 14:31

Rapporter til Admin
Raphiron, er dit problem så blevet løst efter teknikker besøget ? Og hvis , hvad var problemet så ? Jeg har selv korte timeouts/disconnections efter opgradering fra 4mbit/512 til 20mbit/1mbit. Jeg fik nyt modem da det gamle slet ikke gav forbindelse, har nu et Siemens Speedstream 4100 modem. Jeg har via et onlinerequest fået sat forbindelsen ned til 10mbit/1mbit , men mangler at teste om det har hjulpet. Mvh Prolunga
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#7
L4Nd
Gæst
15-06-2007 14:46

Rapporter til Admin
Ja det kunne være rart at høre hvad der skete efter tdc's besøg, da jeg har det nogenlunde samme problem x´(
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#8
MeSleepy
Semi Supporter
15-06-2007 15:00

Rapporter til Admin
#0 Smid mig lige en mail så kikker jeg på din linje.... --
--
*** AMD X2 +3800 - 2GB Kingston PC3200 - Nvidia 7900GT - 2405FPW TFT 24" ***
#9
MeSleepy
Semi Supporter
15-06-2007 15:05

Rapporter til Admin
Jeg så lige det her er en gammel tråd, så glem mit tilbud :o) --
--
*** AMD X2 +3800 - 2GB Kingston PC3200 - Nvidia 7900GT - 2405FPW TFT 24" ***
#10
Haffelaf
Bruger
15-06-2007 15:09

Rapporter til Admin
Jeg har nøjagtiv samme problem med vores linie, og det er virkelig mega belastende! Nogen gange bliver man endda nødt til at pille strøm fra modem og router for forbindelsen kommer tilbage´... --
--
#11
iNVALiD
Monster Supporter
15-06-2007 15:43

Rapporter til Admin
#0 Intet ondt om hvor du bor, men Randers om omegn har meget dårligt kobber. Så det undre mig at nedgraderingen til 2mbit ikke har hjulpet. Du kan jo prøve sammen med TDC at midlertidigt sætte den evt. ned på 512 for at se om det stadig forsætter, evt ned til 256 - for hvis problemet forsætter og du "kun" bor 3-4km fra centralen så må der efter min mening være et problem med selve linien fra centralen til dig - evt porten ude på centralen du sidder på der er defekt. Sådan fejl kan være mange steder, og det er det som der er irriterende. --
--
Har ikke brug for en signatur, mine indlæg taler for sig selv!
#12
illuzioN
Supporter Aspirant
15-06-2007 15:53

Rapporter til Admin
Udskyld jeg bruger din tråd, men står i et lignende problem. Mit net går også ned med jævne mellemrum. 1-2 minutter. Dog kun browser-delen. Har forsøgt mig med det program du nævner #0 og når den sidder direkte på mit ZyXEL CC router har jeg 100%. Derimod når min trådløse D-link524 router sidder i forlængelse går den ned på 80-90% (hos begge pc. En kabel forbundet og en trådløs). Altså noget tyder på min D-link router er defekt. Dog køre mit p2p uhindret (henter lovlige vobs fra sc2.org) også selvom min browser mister forbindelsen. En der kan have en ide om hvorfor den gør dette? Skal siges jeg lige har fået en ny ZyXEL router fra CC, da den anden blev defekt under lynnedslag. Det var derefter problemerne begyndte. Min D-link sad i forlængelse og kan muligvis også have taget skade. Men så burde den vel være helt kaput ligesom ZyXEL? Håber i kan hjælpe :) --
--
P4 3GHz(630), 1GB PQI DDR2, 6600GT, 2TB harddisk, Sony 21' CRT E500 | CC'SOLO 8Mbit/512
#13
Niken
Mega Supporter
15-06-2007 17:23

Rapporter til Admin
#12 Udstyret kan godt tage skade og stadig virke fint i en kortere periode. Du skal nok prøve at udskifte din dlink da denne højst sandsynligt skaber problemet. Håber det hjælper ellers må du oprette en tråd :) --
--
Best Regards Sir Niken™ --
#14
illuzioN
Supporter Aspirant
15-06-2007 17:53

Rapporter til Admin
#13, har desværre ikke en trådløs router liggende som jeg ikke bruger :P Men lader til jeg må ringe til forsikringen. Det må de dække :) Kan ikke finde kvitt. nemli. --
--
P4 3GHz(630), 1GB PQI DDR2, 6600GT, 2TB harddisk, Sony 21' CRT E500 | CC'SOLO 8Mbit/512
#15
Karsten Fastrup
Gæst
03-03-2008 11:41

Rapporter til Admin
Har ligeledes haft timeout i op til 2-4 minutter i måneder. Bruger Cibercitys Router P2602 HW med 1 fastnettelefon samt 1 stationær PC med WIN XP. Cibercity er kontaktet og det er forsøgt at ændre firewall i Bullguard til begynder(for at gøre den mindre aggressiv) og så har de genstartet Router og resettet den. Det har overhovedet ikke hjulpet. Vil gerne undersøge skillefilter og eventuelt dlink efter at have læst ovenstående. Hvordan gør jeg det?
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#16
O.O
Gæst
15-05-2008 20:19

Rapporter til Admin
Jeg har samme problem jeg har lige fået opgraderet mit internet, men får stadig disse mystiske Timeouts og får stress af det kan ikke spille wow og alt hvad der kræver net får en timeout skal vente og så igang igen og så pause gang igen.... men jeg har ikke sådan en skillefilter jeg har en direkte forbindelse ud til TDC pga min mor arbejder for TDC.
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#17
Boogie BeaR
Elitebruger
07-06-2008 11:26

Rapporter til Admin
Hey Skillefilter skal altid bruges på en tdc forbindelse. Hvis kan bruger kombifilter iforbindelse med "gør det selv" produkt,vil det give en højere dæmping iforhold til en gig"hvor der bliver sat kap-stik op".Når man skruer op for hastigheden ,vil de bruger med de dårligste dæmpingsværdier på kobber forbindelsen ofte opleve udfald.Hvis kobber forbindelsen og installationen ikke fejler noget,så er en hastighed nedsættelse den eneste måde at opnå en stabil forbindelse op. mvh Boogie
--
P4 [email protected] ram,9800pro.xp mm.tdc ansat
#18
MeSleepy
Super Supporter
07-06-2008 11:58

Rapporter til Admin
#17 Der er ingen grund til at bruge skillefilter, medmindre du også bruger tlf på linjen. Så hvis du har en basis linje, kan man ligså godt sløjfe skillefilteret.
--
*** AMD X2 +3800 - 2GB Kingston PC3200 - Nvidia 7900GT - 2405FPW TFT 24" ***
#19
Boogie BeaR
Elitebruger
07-06-2008 12:44

Rapporter til Admin
Hey ifg TDC retnings linie skal skille filter bruges ,da det i visse tilfæde kan give stabilitet på en bæreline. mvh
--
P4 [email protected] ram,9800pro.xp mm.tdc ansat
#20
ice_black
Ny på siden
07-06-2008 13:33

Rapporter til Admin
hmmm ved ik hvad problemet er har nemelig også tdc og 4mbit/512 forbindelse ? og bor nord for åbenrå =X (sønderjyland) og mit kører helt fint døgnet rundt!
--
...Black is Back...=D.. ..... www.dj-ice-black.piczo.com[...] ....
#21
ice_black
Ny på siden
07-06-2008 13:34

Rapporter til Admin
har du trådløs forbindelse ??? fordi det er der altid noget galt med
--
...Black is Back...=D.. ..... www.dj-ice-black.piczo.com[...] ....
#22
MeSleepy
Super Supporter
07-06-2008 13:59

Rapporter til Admin
#19 Nu ved jg ikke lige hvor du har det fra, men det er ihvertfald uden hold i virkeligheden.
--
*** AMD X2 +3800 - 2GB Kingston PC3200 - Nvidia 7900GT - 2405FPW TFT 24" ***
#23
Boogie BeaR
Elitebruger
08-06-2008 00:22

Rapporter til Admin
# 22 Hey Går ud fra at du sidder i telefonsupporten hos tdc ? Så kan jeg evt sende linket på opsætning af udstyr på bærelinie. mvh Boogie
--
P4 [email protected] ram,9800pro.xp mm.tdc ansat
#24
MeSleepy
Super Supporter
08-06-2008 16:50

Rapporter til Admin
#23 Nej, jeg er tekniker....
--
*** AMD X2 +3800 - 2GB Kingston PC3200 - Nvidia 7900GT - 2405FPW TFT 24" ***
#25
Boogie BeaR
Elitebruger
08-06-2008 17:15

Rapporter til Admin
# 24 Hey Det samme her.... er i DOKC "kbh" Hvis du søger under skillefilter under ugebrevet på tekniker intranettet. Jeg vil prøve at finde hvilken uge det er beskrevet. mvh Boogie
--
P4 [email protected] ram,9800pro.xp mm.tdc ansat
#26
MeSleepy
Super Supporter
08-06-2008 17:47

Rapporter til Admin
#25 Så har vi sikkert snakket sammen...sidder i FNSL4 (Netaccess). Jeg har lige lavet en søgning på skillefilter på intranettet. Og i de resultater jeg får frem står bla. at skillefilteret kan fjernes efter samråd med FNSL. Det eneste tidspunkt jeg har oplevet det er nødvendigt med et skillefilter på en basis linje er i forbindelse med BBTV. Jeg har ikke endnu oplevet at en linje er blevet bedre af at smide et skillefilter på, med undtagelse af BBTV.
--
*** AMD X2 +3800 - 2GB Kingston PC3200 - Nvidia 7900GT - 2405FPW TFT 24" ***
#27
Boogie BeaR
Elitebruger
09-06-2008 15:23

Rapporter til Admin
# 26 Hey VI har helt sikkert talt sammen,men pt kører jeg mest på vdsl og fejlretning på tdvtv. Men på teknikers intranet ugebrev 22,2008- 2. link under fejl på tdctv. Linien måler ikke bedre med filter på,men nogle gange kan undgå bit fejl. mvh Boogie
--
P4 [email protected] ram,9800pro.xp mm.tdc ansat
#28
Iznogood
Nørd Aspirant
09-04-2009 00:40

Rapporter til Admin
Har NØJAGTIGT samme problem. Jeg kan se at linien hopper af på modem`et - kun 2 lamper istedet for 3. Og linien er også lidt bedre tidlig morgen eller sen aften. Korte afbrud af ca. 30 sekunders varighed. Har Telmore . . . .det er PISSE irriterende :-(
--
God is just a kid with an ant-farm...
#29
Carsten
Gæst
16-11-2009 00:52

Rapporter til Admin
Har haft samme problem Det var "kobberet" der ikke kunne følge med, det hjalp da jeg fik nedgraderet min forbindelse. Forklaringen er at en højere forbindelse hele tiden vil "booste" forbindelsen op, og derfor kommer der udfald. Håber i finder ud af en løsning. CT
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.

Opret svar til indlægget: Ustabilt internet hos TDC

Grundet øget spam aktivitet fra gæstebrugere, er det desværre ikke længere muligt, at oprette svar som gæst.

Hvis du ønsker at deltage i debatten, skal du oprette en brugerprofil.

Opret bruger | Login
NYHEDSBREV
Afstemning