Seneste forumindlæg
Køb / Salg
 * Uofficiel Black/White liste V3
Login / opret bruger

Forum \ Internet \ Internetudbydere
Denne tråd er over 6 måneder gammel

Er du sikker på, at du har noget relevant at tilføje?

Cybercity og TDC, tag jer sammen!!

Af Monsterbruger reaper.dk | 15-03-2007 13:42 | 1708 visninger | 19 svar, hop til seneste
Hvor er jeg ved at være træt af Cybercity og TDC! Da jeg flyttede ud på min nuværende adresse (for få år siden), kunne CC ikke levere noget højere end en 300/300 linje, da centralen lå ca 6km væk. Jeg fik så en TDC 8mbit forbindelse uden problem, da TDC åbenbart havde en central 400 meter fra hvor jeg bor. Det var en TDC erhverv linje jeg fik i forbindelse med mit gamle arbejde. Jeg skiftede så arbejde, og skulle derfor skifte forbindelse da mit nye virksomhed havde en firmaordning med Cybercity, som jeg kunne få konverteret på et senere tidspunkt. Jeg skrev så til Cybercity om de var kommet på centralen, der lå 400 meter fra hvor jeg bor og fik svaret ”Vi har fået vores eget udstyr ud på den cntral du er tilsluttet, så vi skulle som udgangspunkt godt levere hos dig.” Fint, så bestilte jeg linjen og skulle så have den leveret dagen efter min TDC linje blev nedtaget. Linjen forbindelsen skulle etableres fredag d. 16/2. Da klokken så blev 16.30 og jeg stadig ikke havde fået en forbindelse, ringede jeg så til Cybercity (som der stod i brevet jeg skulle) for at høre hvorfor jeg ikke havde fået forbindelse, jeg fik at vide at TDC havde glemt at ”aktivere” den, og det kunne først ske om mandagen, da de folk der skulle gøre det var taget hjem for at holde weekend. Det blev så mandag, og jeg fik så min linje, men måtte konstatere at jeg var kommet på en central 6km væk fra hvor jeg bor. Jeg ringede selvfølgelig in og brokkede mig da hastigheden ikke var højere end 300/300. De satte så en sag i gang, hvor jeg så skulle flyttes over på centralen der lå 400 meter fra hvor jeg bor. Jeg ville få besked om det videre forløb, sagde de. Torsdag d. 8 marts virkede min forbindelse så ikke. Jeg ringede ind for at høre hvad der var galt, og det så ud som om, at det så var dagen hvor jeg skulle flyttes på den nye central. Dette havde jeg ikke fået besked om som lovet. Da, jeg snakkede med personen, sagde han noget var helt galt, og viste ikke rigtig, hvad det var. Han sagde at normalt var nedtagningsdatoen og etableringsdatoen altid den samme, men det så ud til at etablerings var sat til den 2. april!!. Dette var selvfølgelig helt hen i vejret og han ville gøre hvad han kunne for at rette op på det. Da jeg så ringede dagen efter, fik jeg så at vide at etablerings datoen nu var om fredagen, altså d. 9 marts. Fint tænkte jeg, det bliver godt at komme op at køre igen, men da klokken blev 16.30 havde jeg stadig ingen forbindelse. Og som før, var det det samme problem med at de folk der kunne hjælpe var taget hjem for at holde weekend. Jeg konstaterede så i weekenden at min telefon heller ikke virkede. Mit tlfnr er normalt 86xxxx58, men nu var det lavet om til 86xxxx68. Jeg ringede så til CC og fortalte dette, og blev enige om at jeg skulle prøve at fejlmelde telefonen hos TDC. Det gjorde jeg så og de kunne først se på det fredag! Jeg forklarede situationen til tdc gutten, og han anbefalede at jeg også fik linjen fejlmeldt hos CC, for så var der da 2 sager i gang, og chancen for at jeg kunne få linjen op at køre inden fredag, ville så være stører. Jeg ringede så tilbage til CC, men så sagde ham gutten jeg snakkede med nu, at det ikke var så godt at jeg havde fejlmeldt telefonlinjen, da man kun kan have 1 fejlmelding pr kobber, og pludselig kunne de ikke komme ind på mig via deres tdc’s system. Jeg sagde at de måtte da kunne gøre noget, det kan jo ikke passe at jeg skal vente så lang tid på at få det til at køre igen. Han ville så tage fat i deres implementerings team, som ville tage fat i TDC, og jeg ville så få en status. Det var så mandagen. Tirsdag ringede jeg ind, hvor jeg fik svaret ”TDC har ikke vendt tilbage, ring igen i morgen”, Onsdag fik jeg svaret ”TDC har ikke vendt tilbage, ring igen i morgen”. Torsdag (i dag) sagde de ”TDC har ikke vendt tilbage”, ja og i morgen er det fredag, hvor tdc ville kigge på min telefonlinje, så må jeg se om de kan løse det, men er efterhånden ved at være i tvivl om der overhovedet vil ske noget. Og ved sq snart ikke hvad jeg skal gøre hvis det heller ikke kommer op at køre i morgen. Det er fandme problematisk, da jeg bruger min linje i forbindelse med mit arbejde, og jeg hoster mail for familien, har nogle websites kørende osv. For fanden Cybercity og TDC, tag jer sammen få da lært at kommunikere med hinanden, det kan da ikke passe jeg skal vente så lang tid på at der sker noget. Nå, men jeg kan da lige vende tilbage i morgen og fortælle om jeg har fået lortet til at køre igen. Hilsen Thomas Pt. på 56k modem forbindelse :'(
--
Intel Core 2 Duo E6600|ASUS P5N-SLI|Inno3D Geforce 8800GTX|4GB DDR2|2x320GB HD(Raid 0)|FTW!!|www.reaper.dk[...]
#1
Ditlev
Super Supporter
15-03-2007 13:51

Rapporter til Admin
Jeg er helt enig med dig, det er alt for dårlig sagsbehandling der sker i din sag, og det er meget beklageligt! Nu ved jeg ikke hvordan du har været overfor supporterne når du har ringet ind, men de gange vi har haft problemer har vi bare ringet ind til TDC og sagt til dem at nu skal de få forbindelsen til at virke, ellers kan de bare komme og pille hele lortet ned.. Det har faktisk fået vores forbindelse bragt i orden i løbet af en dag, op til flere gange.. Men min erfaring er at det kan betale sig at skrue bissen på, ellers bliver man bare kastebold mellem forskellige supportere (eller selskaber i dit tilfælde) .. :) Håber du får det bragt i orden, det er svært at undvære internet når man er vant til det.. --
--
Ditlevism!
#2
reaper.dk
Monsterbruger
15-03-2007 13:55

Rapporter til Admin
#1 Jeg har nok været for flink, når jeg har haft ringet. Jeg giver dem chancen for at få bragt det i orden i morgen, ellers må jeg til at skrue bissen på som du siger. --
--
Intel Core 2 Duo E6600|ASUS P5N-SLI|Inno3D Geforce 8800GTX|4GB DDR2|2x320GB HD(Raid 0)|FTW!!|www.reaper.dk[...]
#3
Ditlev
Super Supporter
15-03-2007 14:09

Rapporter til Admin
#2 - det synes jeg helt sikkert du skal gøre i hvert fald, det har virket godt for mig de gange jeg har haft brug for det i hvert fald.. --
--
Ditlevism!
#4
|Smash|
Super Nørd
15-03-2007 14:37

Rapporter til Admin
Betaler du selv for linien eller gør firmaet det. Hvis sidstnævnte er tilfældet, kan du få den ansvarlige for det til at ringe til udbyderen, eventuelt jeres account manager. Det har ofte den ønskede effekt, fremfor at bøvle med den uduelige support. --
--
STOP! - Vi er løbet tør for jomfruer!
#5
reaper.dk
Monsterbruger
15-03-2007 14:46

Rapporter til Admin
#4 Jeg betaler pt selv for cc linjen. Jeg kan først komme over en bruttoløns ordning til efteråret. --
--
Intel Core 2 Duo E6600|ASUS P5N-SLI|Inno3D Geforce 8800GTX|4GB DDR2|2x320GB HD(Raid 0)|FTW!!|www.reaper.dk[...]
#6
InFerNo
Monster Supporter
15-03-2007 15:28

Rapporter til Admin
#0 håber det går iorden med det hele, inden for kort tid ihvertfald. Good luck. --
--
6400 Sønderborg There are 10 types of people in the world... those who understand binary and those who don't
#7
Slettetbruger2119
Nørd Aspirant
15-03-2007 16:02

Rapporter til Admin
har sku ondt af dig.. men det er nu meget alm praktis TDC sabotere CC kunder..... Kender mange der har oplevet underlige ting, som en af mine venner hvis CC forbindelse kørt fint så en dag virkede det ikke, så havde TDC besluttet sig for at lukke det nr den sad på.. og ja.. det vil tage 3 uger før tdc ku gøre noget ved det. men hvis han blev kunde ved dem vil det ku virke om 2 dage.. han kendte dog en journalist der så ringede til tdc og så gik der 2 dage så virkede cc´s net igen.. men tit det er det altså TDC der med vilje sylter CC kunder, og da CC ikke selv må rode på centralerne gør det jo blot tingene endnu værer. --
--
#8
CyberOpz
Elitebruger
15-03-2007 16:21

Rapporter til Admin
#7 - Gammel kendt historie. TDC har lavet en ramme aftale med CC og den følger de fuldt ud. At CC ikke ønsker at købe sig til et højere service niveau, som f.eks. på højde med den TDC kunder får, jamen det er vel i bund og grund en sag mellem CyberCity og deres kunder og næppe TDC. Min erfaring med CyberCity er at de ikke har styr på noget som helst og utrolig dårlig kundeservice...! Den ene hånd aner ikke hvad den anden foretager sig i det firma og så er den iøvrigt også bedøvende ligeglad... --
--
#9
Slettetbruger2119
Nørd Aspirant
15-03-2007 19:09

Rapporter til Admin
8> og dine erfaringer er så direkte modsat af mine erfaringer.. der er der der imod TDC man får skod service ved.. Man vil altid opleve forskelige servic nivue.. mest pga medarbejderne er ikke alle lige gode.. desuden sylter tdc stadig cc´s og andres kunder! --
--
#10
CyberOpz
Elitebruger
16-03-2007 09:47

Rapporter til Admin
#9 Jeg prøver igen... TDC har lavet en ramme aftale med CC og den følger de fuldt ud. At CC ikke ønsker at købe sig til et højere service niveau, som f.eks. på højde med den TDC kunder får, jamen det er vel i bund og grund en sag mellem CyberCity og deres kunder og næppe TDC. Du kan evt. læse mine erfaringer med CC her: http://www.hol.dk[...] Her bære CC hele skylden alene. I mit tilfælde er det endda en erhvervslinie som har bedre service end privat. Tilmed er der købt ekstra service pakke til, men lige lidt hjalp det. Har aldrig oplevet så dårlig service hos TDC eller andre partnere, herunder Ventelo og Tele2Erhverv. CyberCity er virklig blevet noget for sig selv. De har dårlig(læs ingen) kundeservice, de har dårligt Zyxel udstyr og er enormt dårlige til det med aftaler... Vil absolut ikke anbefale nogen at bruge dette møg selskab... //CyberOpz --
--
#11
soffer
Semibruger
16-03-2007 10:03

Rapporter til Admin
hmmm........ Jeg har haft cc i godt 4 år nu og har aldrig haft problemer med dem, havde en router der brændt sammen, jeg fik en ny dagen efter også kørte det bare igen. Så det er ikke altid cc skodder iden. #0 Men jeg kan godt forstå din vrede og jeg ønsker dig held og lykke med det. Soffer --
--
#12
pizzadude
Semi Supporter
16-03-2007 11:03

Rapporter til Admin
#10 synes da ellers Zyxel plejer at lave rimeligt gode ting.. #0 Held og lykke med sagen, er godt nok træls når sådan noget sker.. --
--
FORZA FC
#13
DomaZ.dk
Mega Supporter
16-03-2007 11:13

Rapporter til Admin
jeg har os haft lidt små problemer med kommunikationen med tdc... for 1 måneds tid siden ringede jeg ind og meldte en flytning på mit fastnet og bredbånd til d. 15 marts (i går). Han sagde at det ville de have klaret allerede inden den 15 så jeg bare kunne koble mig direkte på internettet der ude når jeg flyttede. Det var jo bare perfekt. Jeg ringede så ind igår morges bare lige for at tjekke op om det nu var klar. Da fik jeg svaret, "vi har ikke registreret nogen flytning ved dig, det må være en fejl" så nu kan jeg risikere at skulle vente 2 uger på at jeg får forbindelse på min nye adresse... :/ --
--
Det tog [04,648429623] sekunder at rydde Ungdomshuset... 0wned!
#14
Gr-FreeKill
Monsterbruger
16-03-2007 11:16

Rapporter til Admin
Har selv prøvet at få en internet linie gennem CC på mit kollegie. Efter at have ringet og snakket emd dem mindst 20 gange omkring at jeg allerede HAVDE kobber, men at jeg bare skulle sluttes til nede i centralen (på kollegiet) hvilket er TDC's job. Der skete aldrig noget, og CC service kører bare i ring hele tiden. Det er TDC's problem -> Det er CC problem -> Det er TDC's problem osv osv.. Til sidst ringede jeg og sagde at nu kunne de godt droppe at få mig som kunde og annullere den lorte linie, farvel! --
--
This is a quantum car: I don't know where i am, but im going really fast!!!
#15
reaper.dk
Monsterbruger
19-03-2007 08:31

Rapporter til Admin
#14 Det har jeg også gjort nu. Telefonen kom op at køre ved 12 tiden, og da jeg konstaterede det ringede jeg til cc og fortalte det. Jeg var så på arbejde, og fik at vide at hvis linjen ikke virkede når jeg kom hjem (ved 15 tiden) skulle jeg ringe igen. Det virkede jo selvfølgelig ikke, og da jeg ringede fik jeg at vide at der først ville være plads på centralen d. 2. april! ( ja tilbage til den oprindelige dato oO ). Jeg sagde så at hvis jeg ikke havde noget Internet i løbet af dagen så ville jeg opsige min linje, og spurgte om det ikke var muligt at komme tilbage til den gamle central mens jeg ventede på at det skulle blive d. 2. april. Det ville han lige undersøge og ville vende tilbage. Da han så ringede sagde han at det kunne desværre ikke lade sig gøre, da blablabla (ja undskyldninger er de fulde af) bad jeg om at blive stillet om til dem som tog sig af opsigelser. Det blev jeg så, og nu er jeg ikke kunde hos CC mere. Heldigvis! Så nu har jeg ingen Internet. :( Men jeg betaler faktisk stadig i dyre domme til Cybercity, da min modem forbindelse går igennem dem, men det skal jeg helt klart have ændret, så er der nogen som kender en billig Modem forbindelse udbyder som jeg kan bruge mens jeg venter på at få Internet fra en ny udbyder? --
--
Intel Core 2 Duo E6600|ASUS P5N-SLI|Inno3D Geforce 8800GTX|4GB DDR2|2x320GB HD(Raid 0)|FTW!!|www.reaper.dk[...]
#16
KASS.DK
Monster Supporter
19-03-2007 08:47

Rapporter til Admin
Synes alle jeres historier er absurte... TDC rør ikke ved noget som helst uden kundens eller samlevers ubedelse, hvergang TDC nedtager noget som helst ved kunden har det omkostning på min. 3000 kr. hvilket ikke kan svarer sig. Angående kommunikationsbristen mellem CC og TDC, er der jo en grund til CC kan tilbyde forbindelser til andre prisr end TDC, dette skyldes jo CC har en yderst sparsomlig forhandler aftale med TDC, hvilket indebærer anden sortering af CC kunder. Så i sidste ende, kan man vel ikke give TDC skylden da CC jo valgt deres niveau af kundeservice. Er jo det samme som at handle i BILKA istedet for en speciel forretning. Synes ikke jeres fortolkning er retfærdigt. #0 Vi kan hurtig blive enige om at din sag er komplet uacceptabel, og mener absolut også du skal skrue bissen på, overfor din ISP, da det er deres problem og IKKE TDC's. De gør intet for den korrekte fejlmeldning fra CC ligger, og at CC implementerings team ej, har fået den korrekte fejlmeldning lavet til TDC Columbus, skyldes udelukkende dårligt arbejde fra CC. --
--
Nogle brugere af hol, skulle ikke have lov at have internet fx Tox!c - contact:MSN: [email protected]- Mail: [email protected]
#17
Kian
Junior Supporter
19-03-2007 08:55

Rapporter til Admin
Hvorfor kommer der altid en del af disse "jeg-er-træt-af-det-og-det-selskab" tråde? Det hjælper ikke noget som helst, andet end af du kommer af med noget galle... gør kun HOL.dk langsommere. --
--
What we do in life, echoes in eternity
#18
KASS.DK
Monster Supporter
19-03-2007 08:58

Rapporter til Admin
#0 Havde ikke lige fået med, at du havde opsagt. Hvorfor ikke vende tilbage til TDC? Jeg ville vælge at få de oprettet hos TDC, gør det online få en af vores teknikkere ud for 99 kr. så alt ting er korrekt implementeret hos dig, og nyde at din forbindelse stiger til det dobbelt for samme pris i løbet af April ;) SÅ kan du jo også få TDC TV hvilket er hammer smart og lækkert.... Mvh. Thomas, TDC *alt skrevet i dette indlæg er 100 % min egen mening, og ej TDC eller på nogen måde i relief til TDC* --
--
Nogle brugere af hol, skulle ikke have lov at have internet fx Tox!c - contact:MSN: [email protected]- Mail: [email protected]
#19
CyberOpz
Elitebruger
19-03-2007 14:25

Rapporter til Admin
#17 - Det er naturligvis for at advare andre om de dårlige selskaber, således de kan hoppe uden om. Du kunne jo passende vende din logik og sige at hvis et selskab leverede varen og overholdt deres aftaler, ja så skrev vi nok ikke her på hol.dk og gjorde det langsomt... //CyberOpz --
--

Opret svar til indlægget: Cybercity og TDC, tag jer sammen!!

Grundet øget spam aktivitet fra gæstebrugere, er det desværre ikke længere muligt, at oprette svar som gæst.

Hvis du ønsker at deltage i debatten, skal du oprette en brugerprofil.

Opret bruger | Login
NYHEDSBREV
Afstemning