Seneste forumindlæg
Køb / Salg
 * Uofficiel Black/White liste V3
Login / opret bruger

Forum \ Internet \ Internetudbydere
Denne tråd er over 6 måneder gammel

Er du sikker på, at du har noget relevant at tilføje?

ustabilt internet (Cybercity solobredbånd)

Af Gæst RaGe_22 | 14-02-2007 22:14 | 7085 visninger | 33 svar, hop til seneste
Fik endelig mit nye bredbånd tilsluttet efter at have bøvlet med et noget ustabilt Webspeed i flere år. Til min store forundring, er mit nuværende internet utroligt ustabilt, og mister ofte forbindelse til hjemmesider eller fryser i online spil, når man vil skifte servere. Godt nok har jeg lige fået det, men noget må da være galt? Har tjekket hastigheden via en test og den passer til det jeg skulle have (8mb og 512kbs upload), men damn hvor det til tider går sløvt og pingen fucker helt op (hver gang). Er ret sikker på, at fejlen ikke ligger hos mig, så kan jeg godt kontakte cybercity, selvom de siger, at man selv skal fixe problemerne med solobredbånd pga. den lave pris.
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#1
Chucara
Elitebruger
14-02-2007 22:50

Rapporter til Admin
Ja du kan.. Selvom det skulle være din fejl, kan du betale 25,- (mener jeg) for at få support. Men har du testet med tptest fra internetkvalitetsguide, så lugter det mere af, at det er din opsætning. Har du evt. prøvet at sætte computeren direkte i modemet istedet for at lade det gå gennem en router. Hvis det ikke virker, så ring til CC. Hvis det virker, så sæt antallet af connections ned på din bittorrent. --
--
#2
NitroBlast
Nørd Aspirant
14-02-2007 22:55

Rapporter til Admin
#0 Det lugter af en defekt installation eller en defekt router... #1 Hvor er P2P/BitTorrent nævnt i #0? --
--
DS4/E6600/2GB_6400_CL4/7900GT Et vidunder er sket!!! Ingen System.OutOfMemoryException fejl lige nu ;o)
#3
blip
Gæst
14-02-2007 23:13

Rapporter til Admin
start msdos prompt (kør: cmd) skriv ping ns.tele.dk hvad rapporterer deN?
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#4
Slettetbruger5612
Gæst
14-02-2007 23:35

Rapporter til Admin
Jeg synes at døje lidt af det samme, men spiller ikke så meget for tiden så skal ikke kunne sige noget om pingen. Det jeg derimod oplevere er at forbindelsen forsvinder i et par sek, flere gange om dagen. Ud over det ser jeg mange serier og film over nettet, og oplevere dette utroligt ustabilt og hvor den konstant buffere (på venneres computere køre dette flydene) Ligger dog i konstant arbejde for tiden, så har ikke haft tid til at tage kontakt til cybercity og samtidig bliver jeg opgraderet til 20mbit her første april, håber på dette kan afhjælpe problemet.
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#5
RaGe_22
Gæst
15-02-2007 00:07

Rapporter til Admin
Der er blevet testet med og uden router med samme resultat :( Der sker nemlig det, at jeg mister forbindelse kortvarigt, men det sker pænt mange gange. Måske kan de ikke levere en stabil 8mb linie.. Tog den test som #3 skrev og den pingede 8ms. Synes bare det hele virker utroligt ustabilt og til tider meget langsomt.
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#6
HunterKiller
Mega Supporter
15-02-2007 00:28

Rapporter til Admin
Kunne være samme problem som jeg havde (jeg prøvede at få solo, uden held) at dit kobber simpelthen ikke kan holde til den hastighed.. fat i supporten(som ikke koster noget da det er fejl på linjen, ved ikke lige hvor #1 får de 25kr fra) og få sat en tekniker på sagen.. han vil rode lidt og fx sætte den ned til 6mbit og se om den kan holde til det.. --
--
#7
Felix
Gæst
15-02-2007 00:32

Rapporter til Admin
Jeg har akkurat samme problem med min forbindelse. Jeg fik i januar en 8 mbit solo forbindelse og er begyndt at døje med at forbindelsen gik i står i kortere perioder af gangen. Nogle gang fik den endda min router til at miste alt sin WAN information, således jeg blev nødt til at genstarte den før jeg fik forbindelsen tilbage. Herudover har jeg store udsving i hastigheden. Jeg er i øjeblikket igang med en fejlsøgning i samarbejde med CC, hvor jeg har fået udskiftet min router til en sprit ny uden at det har lavet de store ændringer. Selve routeren virker mere stabil, men jeg har stadig problemer med at linien forsvinder engang imellem. Lige nu venter jeg på en TDC tekniker som i næste uge skal fejlsøge min forbindelse. Det kunne være rart at vide i hvilken landsdel du bor, da det måske kan være relateret til en central. Jeg bor selv lidt nord for Hobro (Nordjylland) og har forbindelse til Aalborg Centralen. Igennem fejlmelding har jeg fået fortalt at der er visse problemer med Aalborg centralen, som skulle lide under en del pakketab.
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#8
Shriek
Megabruger
15-02-2007 00:58

Rapporter til Admin
Jeg har haft det samme problem med CC. Jeg fik skiftet fra 4mbit til 8mbit. Derefter begyndte nettet at blive ustabilt. Det er præcist som du beskriver det. Ringede så til CC teknikerne. De prøvede at sætte hastigheden ned til 6mbit istedet for 8mbit. Efter jeg havde 6mbit over en uge unden problemer, er det nok fordi jeg ikke kan trække en 8mbit. Muligvis fordi jeg er smule langt væk fra centralen, eller fordi at linien er for dårlig. Kunne være det er derfor. MEN. Så spurgte jeg ham teknikeren om jeg ikke bare kunne have de 6mbit til en 8mbits pris. Det kunne jeg godt får jeg at vide, jeg skulle bare ringe til kundeservice/support og aftale det med dem.. Så ringer jeg til supporten. Får så at vide at de IKKE KAN UDGIVE en 6mbit. Jeg måtte kun vælge imellem 4 eller 8mbit. FEDT! FORSTÅR ikke hvorfor jeg ikke kan få 6mbit til samme pris som en 8mbit. --
--
http://www.extrace.dk[...]
#9
Shriek
Megabruger
15-02-2007 01:02

Rapporter til Admin
Muligvis fordi at den mandlig tekniker var en rar ældre mand og den kvindlig unge dame bare havde det røde. KÆFT DET ER TRÆLS... --
--
http://www.extrace.dk[...]
#10
NN
Gæst
15-02-2007 01:41

Rapporter til Admin
Til alle jer der har problemer med ustabile 8mbit linier. Ring til CC support og få sat linien ned til 6mbit i uge og test med det. Det er i 9/10 tilfælde at problemet ligger i at i ikke kan trække alle 8mbit. Og med hensyn til ADSL2, så er 8mbit adsl = 20mbit adsl2. Så hvis i ikke kan trække 8mbit kommer i højst sandsynligt heller ikke til at kunne trække 20mbit, med mindre i ryger over på noget andet centraludstyr i den sammenhæng. Det koster ikke noget at ringe til support selvom man er solo. Man får bare ikke hjælp til banale ting som åbning af porte, mail opsætning osv. Linien skal naturligvis virke... GL and HF! /NN
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#11
Chucara
Elitebruger
15-02-2007 01:51

Rapporter til Admin
#2: Ingen steder, antal åbne connections er en typisk årsag på de Zyxel routere CC plejer at sende ud. Og BitTorrent er en typisk årsag til mange åbne connections. #6: Jeg kan som sagt ikke huske hvor det kommer fra, men jeg mener det står et sted i betingelserne, at du kan betale dig til support pr. opkald med solo. --
--
#12
Russian
Elitebruger
15-02-2007 06:25

Rapporter til Admin
Tror det er en generel fejl fra CC mht. at man er for langt fra centralen. Jeg havede også problemer med at jeg mistede forbindelsen flere gange om dagen, og det blev også løst med en nedgradering af hastigheden. Tror de skal have pungen op og investere i udstyr der kan trække de hastigheder stabilt. --
--
Americas Army, the only game for mee..P4 3.0/800 1mb. Asrock P4I48..MSI board brændte af...Det var os et skodboard.. FX5600 med masser af harddisk plads. ASROCK BOARD KØRER SUPER !!!!
#13
ice
Junior Nørd
15-02-2007 10:04

Rapporter til Admin
#11 Check deres side igen, på nogle undersider skriver de at det stadig er gratis at få support så frem at det er linien det er galt med. linien er billig men henvender sig ikke til hr og fru danmark, da de typisk ville ringe ind når mail klienten ikke kan få forbindelse længere osv. --
--
http://ctprofiles.net[...] http://www.cybermafia.dk[...]
#14
cableman_xp
Monsterbruger
15-02-2007 11:00

Rapporter til Admin
Som flere skriver, så tror jeg også at fejlen ligger i, at du ligger for langt fra centralen måske kombineret med gamle kobberledninger :( Til jer der har testet 6mbit for at finde problemet: Hvorfor fortsætter I ikke med at "teste" den lavere hastighed (læs - lad være med at meddele kundeservice, hvad der er aftalt med en CC tekniker) hvis det er mere stabilt? OK - det koster jo så prisen af 8mbit, men hva' pokker; TDC kører heller ikke med garanteret hastighed på de billige ADSL produkter (de kalder det "maksimal hastighed" - dvs. den maksimalt opnåelige/teoretiske hastighed). Så længe man holder sig over 4mbit, bliver man jo ikke direkte snydt :P --
--
Ser man dét!
#15
RaGe_22
Gæst
15-02-2007 19:06

Rapporter til Admin
Ringede til deres support for at klage over mit ustabile internet. Jeg fik at vide, at det tilsyneladende kørte stabilt nok ifølge deres tjek, og at jeg ikke behøvede at nedgradere hastigheden, da min forbindelse kunne trække op til 11mbit. Det jeg skulle gøre var at lade min nye forbindelse køre i et par dage uden router, og hvis det ikke hjalp ville de kigge på det :/ Jeg bor forresten i aabenraa og den central jeg er koblet til ligger ligeledes i aabenraa.
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#16
RaGe_22
Gæst
16-02-2007 18:50

Rapporter til Admin
har nu haft utallige til at kigge på problemet, og det der viste sig var, at når jeg åbnede visse spil og prøvede at spille online, så blev der pludseligt åbnet 518 porte, så routeren crashede og fik hele nettet til at gå ned. Desværre kunne vi ikke finde en logisk forklaring på det hele, da vi har været igennem alt også prøvet at nedgradere med samme resultat. Nå, men så må jeg droppe diverse spil fremover, hvis jeg ikke finder en løsning :(
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#17
CyberOpz
Elitebruger
16-02-2007 19:05

Rapporter til Admin
#16 Ja. Eller købe en bedre router end den Zyxel der følger med til CC abb. /CyberOpz --
--
#18
Polleman
Gæst
16-02-2007 19:12

Rapporter til Admin
Og hvilken router kunne det være, husk CC køre med PPPOA, gerne med WIFI, PFHT
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#19
RaGe_22
Gæst
16-02-2007 19:58

Rapporter til Admin
Har hvilken router kunne det være? Den jeg fik med er en: Zyxel P-660R-D1
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#20
Ups
Supporter
14-03-2007 01:56

Rapporter til Admin
Cybercity's nuværende ADSL2 teknologi sutter max - BASTA! På min nuværende bopæl har der kørt ADSL (ikke den nye 2'er) i årevis med hastigheder op til 8032/512. Aldrig et nedbrud. Meeeeeeeeeeeeen... så kom ADSL2 og hurra for det - NOT! Cybercity har i månedsvis måtte slås i et desperat forsøg på at få min linie til at blive hængende. Adskillige router-skift, selvom disse ikke fejler det fjerneste hos venner mv. Bor mindre end 800 meter fra Sundbyøster central, og burde således kunne køre med rimelig hastigheder, men foreløbig har det kun set fornuftigt ud med 4096/320 hastigheden, hvilket sikkert beror på et tilfælde. ;) Selv en "sløv" 6144/512 holder ikke én meter, når der skal spilles lidt BF. :s Cybercity ved det allerede godt: Her bliver der sat "det gamle" ADSL op påny - virker det ikke, så prøver vi om TDC's udstyr har mere held i fløjten. TDC kører jo kun med snoldede 4096/256 på ADSL, så det kan vel dårligt lide under ADSL2's støjgener. *lol* --
--
One thread - one remark. No replies or further comments!
#21
joc
Bruger
14-03-2007 08:23

Rapporter til Admin
Jeg har haft PRÆCIS samme problem som jer andre her i tråden. Havde 4/768 ved CC. Jeg bestilte så solo 8mbit, og begyndte at få problemer. Flere gange dagligt mistede routeren WAN informationerne, og det eneste jeg kunne gøre var et reboote routeren. Jeg ringede til CC og fik fat i en tekniker. Han satte den ned til 6mbit, hvorefter det kørte fint i et par dage. Jeg ringede så til dem igen for (ligesom andre har foreslået) at beholde 6mbit, men betale for 8mbit. Som jer andre, fik jeg af teknikeren at vide at det kunne de sagtens, men hos kundeservice var det ikke muligt. Det var ikke et produkt de udbød, så derfor kunne det ikke lade sig gøre. Jeg fik derfor sat den ned til 4mbit igen som kørte fint. Der gik så en uges tid, hvorefter jeg fik brev fra CC om at jeg var med i en opgraderings-runde og ville få 8mbit. Jeg var lige ved at flippe, men tænkte at 8mbit er jo nice, så jeg valgte lige at give det en chance mere. Nu er situationen en anden. Nu mister jeg WAN information 1 gang om ugen cirka - hvilket jeg godt kan leve med. Men jeg fatter stadig ikke hvad der er galt. Min forbindelse er målt til at kunne trække 9mbit. Til sidst vil jeg lige tilføje at man med Solo abbo kun må kontakte CC hvis der er tekniske problemer med linien. --
--
#22
Mads
Gæst
23-03-2007 21:18

Rapporter til Admin
Jeg oplever lige præcist det samme som #20. Har i nu 6 år haft ADSL hos CC, uden problemer end til jeg fik solo. Før havde jeg en Ciso 678 router på med hastigheden 8096/768, men desværre understøtter dem ikke ADSL 2.Jeg oplever nu dagligt at jeg taber forbindelsen, både ved browsing og online gaming. Og sjovt nok har jeg samme forbindelse 096/768 Jeg har prøvet at fireware opdatere Zyxel 660R-D1 routeren, dog uden held. Det må være deres udstyr uden på centralen som er problemet. Cybercity skal stramme op :)
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#23
iNVALiD
Ultra Supporter
23-03-2007 21:55

Rapporter til Admin
#12 Det hjælper ikke rigtig at købe nyt udstyr til centralen. Man kan nemt opgradere centralen og smide flere 100.000kr i den. Men det hjælper ikke hvis man bor 4-5km fra centralen. Beskaffenheden af det kobber der ligger i jorden bliver altså ikke bedre. Og grunden til at det ikke bliver bedre er at det er TDC der står for det, og så er det dem der skal smide noget mere kobber i jorden. Så beskaffenhed af kobber og afstand til centralen er somregl grund til at man ikke kan få en ordenlig forbindelse. Det med ustabilitet kan skyldes flere ting, som der tidligere har været skrevet kan det være en dårlig installation på adressen, eller bare at der er noget galt med ledningsvejen ud til slutbrugerens adresse. Der kan være fugt et sted eller det kan være man sidder på noget ældre udstyr på centralen såsom 4 port cisco linecard. Der kan man så i nogen tilfælde flyttes over på et andet linecard. Håber det afklarer noget, men ja alt dette skal jo vurderes af supporteren som i nu får kontakt til når/hvis i kontakter CC --
--
Har ikke brug for en signatur, mine indlæg taler for sig selv!
#24
mindbuster
Junior Supporter
23-03-2007 23:50

Rapporter til Admin
#22, samme her, jeg har 6mbit/768 og det har kørt klippe stabilt hele tiden, ingen problemer overhovedet, nu har CC sendt mig en ny router, den der Zyxel 660R-D1 fordi deres kommende opgradering kræver det, men når jeg skifter til den Zyxel router så mister jeg internet fobindelse flere gange om dagen, den falder bare, og det bare ved browsing. Og det er den samme forbindelse, ingen opgradering af min forbindelse, de sendte mig bare routeren, men den virker som lort. Så jeg har bare sat min gamle Cisco til igen og det hele kører fint igen. Det er de der Zyxel routere der er noget lort, ikke noget med "at forbindelsen ikke kan klare det", for det kører fint når jeg sætter den gamle router til. Jeg ser ikke frem til de får opgraderet deres central så jeg bliver nødt til at bruge den Zyxel, og så skal til at gå igennem en masse besvær for at få det til at virke. :( --
--
AMD X2 4400+, Asus A8N32-SLi Deluxe, BFG 7900GTX OC, 2*1GB Corsair XMS 3500LLPRO, 2*74gb Raptors, X-Fi Xtreme Music, Logitech Z-5500, Dell 2405FPW.
#25
iNVALiD
Ultra Supporter
24-03-2007 00:30

Rapporter til Admin
#24 Det kan være at du somsagt sidder på et ældre Cisco 4 port linecard på centralen. Det har det ikke så godt i forbindelse med at CC omlægger centralen. Og jeg vil sige at hvis du sidder på sådan et og afstand samt kobberets beskaffenhed taget i betragtning så burde det være muligt at flytte dig over på et Alcatel linecard :) --
--
Har ikke brug for en signatur, mine indlæg taler for sig selv!
#26
alfridis
Gæst
18-04-2007 17:57

Rapporter til Admin
Har også solo abonnement og cyberheadsene har lovet os ny 20 mbit download fra og med april. Men det virker overhovedet ikke. Vi har lavere hastighed og mange sites kan ikke åbne. Helt klart noget med centralen, da vores computere oplever det samme herhjemme og virker fint på udebane. Har ringet 3 gange og skrevet 3 mails, men de er kolde i r....
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#27
Iceman
Gæst
18-04-2007 19:25

Rapporter til Admin
Hvordan kan man køre uden routeren
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#28
AC
Bruger Aspirant
19-04-2007 16:55

Rapporter til Admin
#26 de har nok ikke lovet dig 20 mbit men OP TIL 20 mbit som der også står på deres hjemmeside. Når du siger du har lavere hastighed hvordan kan du så se det? Har du logget ind via routerens webinterface og set hvad den trainer med eller har du lavet et hastighedstest? En af grundene til at du problemer kan jo være fordi routeren altid prøver at koble op med den max hastighed som den kan trække og det giver tit problemer som ses ved at linien retrainer eller dårlig ping tider. --
--
#29
Rip
Ultrabruger
22-04-2007 09:28

Rapporter til Admin
#27: ja, hvordan gør man det? Det er da kun hvis man har en trådløs router imellem modemmet og computeren, at det aktuelt eller er jeg helt forkert på den? --
--
Faldskærm til salg: Kun brugt en gang, aldrig åbnet, lille plet....
#30
Simsalabim[DK]
Juniorbruger
07-05-2007 22:08

Rapporter til Admin
Jeg har lige fået CC og har helt det samme problem som jer andre. Jeg har "op til 20mbit" og kører ca. 11,3 i tests. Forbindelsen er generelt helt fin, men mange gange dagligt forsvinder den i et par sekunder. Det suger da max. Godt at denne tråd var oprettet, da jeg troede, at det kunne være et problem med min opsætning/udstyr, da jeg kører en af tre comp. over en ekstra trådløs router, som de alle er forbundet til. Jeg går ud fra, at det er bedst at ringe til CC og forklare dem problemet og bede dem om at sætte hastigheden til 8mbit? --
--
#31
iNVALiD
Ultra Supporter
07-05-2007 22:43

Rapporter til Admin
#30 uden at have set på dine data på din forbindelse så vil jeg vurdere at man kunne forsøge at sætte dig ned på en 10mbit for at se om den vil blive mere stabil af dette. For når du måler den til 11,3mbit så vil min umidlbare vurdering være at den skal ned på en 10mbit --
--
Har ikke brug for en signatur, mine indlæg taler for sig selv!
#32
monsdk
Ny på siden
26-09-2007 20:15

Rapporter til Admin
har haft det samme problem og har fundet ud af det,og Cybercity yder ingen support på dette problem da det er ude af deres område.det er godt nok for dårligt,utoligt man ikke gør noget for sine kunder. men åbn KØR skriv cmd skriv "tracetr" og så ip adresse så kan i se hvor den kører hen med ping tider og det hele.men som sagt ingen support fra deres side :(:(:( cybercity ska ikke regne med mig som kunde mere --
--
#33
AC
Megabruger
27-09-2007 23:45

Rapporter til Admin
#32 Hvad snakker du om`? Selvfølgelig yder cybercity support på dette. Har du en ustabil forbindelse hvor routeren ofte mister forbindelsen til centralen så tyder det på at du ikke kan køre den valgte hastighed eller også er det noget galt på strækningen mellem centralen og dig og til dette skal der en tekniker ud. Uanset hvad skal de da nok finde ud af det men at sige de ikke yder support er generalisere uden noget at have det i. --
--

Opret svar til indlægget: ustabilt internet (Cybercity solobredbånd)

Grundet øget spam aktivitet fra gæstebrugere, er det desværre ikke længere muligt, at oprette svar som gæst.

Hvis du ønsker at deltage i debatten, skal du oprette en brugerprofil.

Opret bruger | Login
NYHEDSBREV
Afstemning