Jeg kan nu ikke holde det tilbage længere, men må dele mine oplevelser med Jer.
Jeg har for små 6 måneder siden fået metronet, i starten var det ret godt hastigheden var højere end det jeg havde betalt for, men der gik mindre end 24 timer så var forbindelsen nede, da det så også lå op ad en ferie, havde jeg ikke internet i 4 dage, fejlen blev hurtigt rettet, og jeg kunne komme på nettet igen, men til min store overraskelse blev mit net ret ustabilt, jeg blev smidt af 5-6 gange om dagen, det var små disconnects 5-10 sekunder, men nok til at blive smidt af diverse online spil. Jeg kontaktede metronet, og de pillede lidt ved deres indstillinger, men lige lidt hjalp det.
Jeg begyndte at tjekke forskellige fora, og stødte ind i en tråd her på HOL, hvor der blev snakket om at et BILLION modem kunne løse mange af de stabilitets problemer man måtte opleve. Jeg tog kontakt til metronet, i håb om at de kunne supplere mig med et af disse modem. Jeg tog fejl!
Linien skulle jo først fejlmeldes til TDC, men der skulle ikke gå så lang tid inden en tekniker kunne komme forbi. Efter en lille uges ventetid kontaktede jeg metronet igen, ville gerne have en forklaring på hvor teknikeren blev af. Jeg fik at vide, at TDC havde ændret deres procedure, så der var ikke bestilt nogen tekniker, på daværende tidspunkt var jeg lidt irriteret... Teknikeren blev så bestilt, kom og tjekkede mit telefonstik, tjekkede mit kobberpar etc. det hele så fint ud, efter hans bedømmelse var det metronets fejl. Nå, så skrev jeg til metronet igen, fortalte dem IGEN at jeg nu mente et nyt modem muligvis kunne løse problemet... men nej, der skulle holdes et møde mellem metronet og TDC så det sammen kunne gennemgå min line. Efter en måneds tid kom der 2 teknikere og tjekkede mit stik etc., så sagde metronets tekniker, at den eneste løsning nok var et nyt modem.... heh. Så hastede jeg hen til pc'en og mailede til metronet. Ja, men de ville skaffe et modem i løbet af nogle dage, en uge senere var de stadig i gang med at skaffe det. 2 uger senere fik jeg at vide, at de ikke kan skaffe nogen modems da det kun var test modems de havde og at de ikke havde flere.
Så i håb om at der er nogle der kan give mig nogle gode råd eller andet, som jeg kan tage videre med til "forhandlinger" med metronet, skriver jeg her.
--