Denne tråd er over 6 måneder gammel
Er du sikker på, at du har noget relevant at tilføje?
Cybercity stinker :(Af Giga Supporter kakapupu | 07-04-2006 00:16 | 2710 visninger | 24 svar, hop til seneste
for 117 gang er både internet og ip-telefoni er nede. Sidste gang tog det dem over 2 uger at rette fejlen og alle de gange jeg ringede til dem pr. mobiltelefon (samlet tlfregning på næsten 100kr) gad de ikke en gang at kompensere. SKOD! Ip-telefoni stinker, ligesom Cybercity.
og nej, det er ikke BARE trykke på routerens reset knap, jeg har prøvet ALT, siden skidtet ikke virkede.
Det er lige før man bliver tvunget til at skifte til TDC, de er godt nok pisse dyre, men også pisse stabile! --
kakapupu - Du må ha dårlig kobber eller central? , jeg har også Cybercity, på femte år....og jeg har kun haft 5-6 afbrydelser på de 5 år! .....Min erfaring med Cybercity er at de er klippestabile, men det er nok forskelligt, i byerne eller på "landet"
Jeg har også IP telefoni hos Cybercity, og det eneste jeg "døjer" med er lidt ekko engang imellem... -- AMD Opteron 170 2GHz Dual-Core | DFI Lanparty UT nF4 Ultra-D | 1GBLE G.Skill PC4400 Samsung TCCD | BFG GeForce 7900 GT OC | WD Raptor 74 GB | ThermalTake VA3000BWA Black | Skod Dell P991
#2, der er i 2400 Kbh, det kan vist ikke være mere centralt.
hvis det eneste som generede mig var ekko ville jeg havde været en glad mand.
Men når man hverken kan ringe ud eller modtage opkald eller komme på internettet i flere uger så bliver man lidt småtossed. -- ~
http://www.inspektor.dk[...]
Tror som også du er uheldig.. har ligeledes haft CC i en årrække (3+år) og har så vidt jeg husker kun oplevet nedetid en enkelt gang... kan ikke snakke med om IP telefoni, da jeg først får det her inden for et par uger... -- Kære Lone
Hvordan kan det være at ordet Granin ikke giver ekko?
http://www.ocw.dk[...] OC CaseMod Og WaterCooling Hej arbejder selv for cybercity support og kan kun give folk ret i at cc voip ikke er verdens mest stabile. Efter min vurdering ligger fejlen i at den cpe der bliver brugt (Zyxel 2602) ikke er den mest stabile og at den lagt sammen med atm teknologi er en dårlig kombination.
Så jeg kan ikke opfordre folk til at skifte over til cc telefoni, det er godt nok gratis, men så må man også regne med at der er tidspunkter man ikke kan modtage eller foretage opkald, og det er jo ikke specialt fedt. -- Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur. #0 Har de ikke et gratis nummer du kan ringe til ??
Som du selv skriver, så følger kavliteten formentlig prisen. Jeg har altid været kunde ved TDC (og TeleDK før TDC's tid) og har kun haft meget få afbrydelser i alle de år. Jeg har ikke prøvet IP tlf endnu pga manglende behov for "fastnet"-tlf, men det kommer nok på et tidspunkt, når teknologien er lidt mere udbredt og mit behov for billige tlf samtaler vokser. -- Livet på jorden er kun generalprøven før premieren !!
Se profil for specs #6, det er jo ikke helt gratis, det koster 99 kr. pr. mdn.
Har selv haft cc adsl+telefon i ca 2 1/2 år
uden de store problemer -- vil sige tdc ikke er ret meget bedre er så træt af tdc ...... -- AMD 64 3200 og Asus A8N-E,GF 6600GT pci-e Ekstrem version 128 , 4* 512 Gail pc3200, disk Seagate 160 og 60gb, Skærm Samsung 913N", Logitech mus og tastetur
wow Night elf hunter lvl60 tja jeg har også været kunde hos CC siden 2000 og tror der har været 1-2 downtimes som man ikke var forberedt på forhånd via mail.. og de nedetider var max på 10 mins såh jeg kan ikke klage. Også de gange hvor der så er nedetider pga en fejl hvor der kommer en mail er som regel pga en "underleverandør", gad vide hvem det er i de fleste af tilfældene..... -- http://vibeweb.dk[...]
Intel Inside - AMD Outside
And visit http://bfgamers.net[...] :) Ja de har vist nogle problemer vedr. konverteringen/integrationen i telenor/sonofon virksomheden. Har lige været et skandaløst forløb igennem, med konvertering med en dags varsel, fejl på konverteringen, kundeservice der ikke overholder de aftaler man laver, kundeservice der ikke registrerer ændringer, ualmindelig lang nedetid (for en linie med linieservice) og uvilje til at kompencerer. Jeg har tidligere været glad for at være kunde der, men har netop bestilt TDC på en basislinie (uden fastnet tlf.) og det til en pris der er den samme som CC. Kontakt kundeservice eller hvis du ikke har tålmodighed til at hænge i røret, så gå i sonofon butikken eller expert.
/CyberOpz -- Jeg vil da gerne lige tilføje mig...
Jeg har haft internet hos CC i MANGE år, UDEN problemmer. Så flyttede jeg mit tlf. nr. over i okt-05, og lige siden har der været problemmer. Har en kammerat der har samme problem. Overvejer da også at skifte. Synes deres support er blevet rigtig elendig. Jeg har haft en masse folk til at måle linien for fejl, og hver gang har de fundet ud af at det er på centralen.
Havde en mand ude (TDC-mand) og han sagde at CC havde været for hurtige med at få IP-telefoni på gaden, da de ikke var rustet 100% til det endnu. Han snakkede også noget om at IP-telefoni ikke var så godt på alm. adsl, pga at der "kun" er en linie til både up og download. Dvs. at man både har up og download OG telefoni på samme kabel, hvor med fibernet er der flere kabler.
Jeg kæmper stadig med at have en stabil telefoni linie. Den er dog blevet bedre, men ikke perfekt. Går da ned en gang imellem.
Hvis jeg kunne villle jeg UDEN tvivl skifte til fibernet, hvis jeg kunne få det. Så ALLE der kan få det SKIFT. -- Shuttle XPC SD31P | P4 3.0GHz S775 | 1GB OCZ DDR2 PC2-5400 | Ati X850XT PE | 2 x 200GB Maxtor Sata | 160GB Maxtor IDE | NEC2510A |
Hey
Manden fra TDC ,ved ikke hvad han taler om... CC har været hurtig ude,men sådan er det når man vil været først med noget. Tele2 har hellere ikke styr på deres Freeway adsl og TDC har selv haft problemer med central udstyr til ip-telefoni.
-- P4 [email protected] ram,9800pro.xp mm.tdc
ansat Ja det er måske rigtigt, men så er det da sjovt at mit Debitel/GOiP fungerer helt uden problemer...
/CyberOpz -- #13
Manden fra TDC ved sikkert ikke 100% hvad han snakker om, eller ogsaa giver han bare kunder den forsimplede version.. Dog har han delvist ret.. VoIP + ADSL paa samme kabel kan sagtens koere 100% optimalt, det kraever bare traffic shaping :)
#0
Tillader mig lige at tilfoeje mig selv til Anti-CC fronten..
Jeg har intet inet endnu.. Skulle have faaet det inden for 4-6 uger, og blev skrevet op for 4 uger siden.. Faar saa snakket med CC, og naeh, se! De har slet ikke oprettet mig i systemet, paa trods af 2! bekraeftelses mails om at jeg var oprettet. Og hvad vaerre er, saa er det en firma linie. Det er ret daarligt IMO.. Selvfoelgelig kan der ske fejl, men ak, min kammerat maatte vente naesten 3 maaneder paa sin linie.. 4-6 uger - mig i numse hullet :/
Haaber spaendt paa at min 4 / 768 linie kommer til at koere "godt nok" .. :) -- I win? #15
det er det samme hvis du bestiller fastnet. Hos tele2 tager det 6-8 uger, ~ 2 måneder, og hos TDC virker det hele efter 2 dage - jeg blev træt af at vente, så jeg tog en TDC hehe. det er godt nok 4-5 kroner dyrere om måneden, men til gengæld har de en pisse god support, hvor man ikke skal vente halve timer før man kommer igennem. De få kroner synes jeg er godt givet ud i forhold til hvor irriteret man bliver af at vente :-) -- Det tog [59,5781300000] sekunder at generere denne side #13 Nu ved jeg ikke om det er #12 du henviser til...Nu er det såen at når man opretter CC internet og telefoni er det en TDC tekniker der kommer til ens bolig, hvis der er behov for det. Den TDC mand der var hos mig, skulle måle linien fra mig af og til centralen..
Cybercity lejer sig ind hos TDC. -- Shuttle XPC SD31P | P4 3.0GHz S775 | 1GB OCZ DDR2 PC2-5400 | Ati X850XT PE | 2 x 200GB Maxtor Sata | 160GB Maxtor IDE | NEC2510A | Hmm... Stinker cybercity? Jeg kan nu ikke lugte noget her ved mig ;o)
Jeg har haft cybercity adsl i mange år efterhånden, og jeg har kun en gang oplevet problemer hvilket var i forbindelse med en flytning. Men her gav cybercity økonomisk kompensation, selvom de ikke var forpligtet til det i følge deres abonnements-vilkår.
Hvis man taler pænt - men BESTEMT - når man har problemer med ydbydere, så kommer man meget langt. Det nytter ikke noget, at begynde at skælde ud og sige sgu, fanden og kraft-edme, for så mister folk bare lysten til at lytte på det ;o)
Enjoy! -- Min rekord: Det tog [71,7968800000] sekunder at generere denne side Kan det være konfigurationen på routerne, jeg bruger en Aethra Starvoice 1020N, og den har jeg aldrig haft problemer med.... -- AMD Opteron 170 2GHz Dual-Core | DFI Lanparty UT nF4 Ultra-D | 1GBLE G.Skill PC4400 Samsung TCCD | ATI Radeon X800 GTO | WD Raptor 74 GB | ThermalTake VA3000BWA Black | Skod Dell P991
Jeg vil bare lige tilføje min Cybercity historie.
Jeg har været Cybercity kunde i sammenlagt 4 år, kun afbrudt af en periode på 1 år hvor jeg boede et sted hvor jeg ikke kunne få Cybercity.
Jeg har altid været meget tilfreds med internet-delen. Jeg var en af de første kunder der kom på CC telefoni med Aethra routeren og havde mange problemer med ekko på linjen de første måneder, men da børnesygdommene blev løst virkede det faktisk meget godt.
Derefter kom perioden hvor jeg i et år boede et sted uden CC adgang.
I december 2005 flytter jeg tilbage til min gamle adresse og ville igen have Cybercity. Denne gang får jeg telefoni via VOIP og en zyxel 2602R. I begyndelsen virker alt perfekt og der er ingen ekko på telefoni.
Efter 2 måneder stopper telefoni pludselig med at virke. Der er dog en åben fejl på CC's telefoni på tidspunktet som strækker sig over et par dage så jeg fejlmelder ikke linjen med det samme. Men den 1/3 fejlmelder jeg min telefoni fordi CC fejlen er lukket og min telefoni virker stadig ikke.
Min telefon er først kommet til at virke i fredags efter 9 opkald til support og et par mails - dvs. det tog over en måned at få min telefon til at virke igen... Jeg må sige at jeg ikke er imponeret.
Det jeg synes der er ringe ved CC's support er manglen på information til kunden. Man aner ikke hvad der sker fra man fejlmelder til man bliver utålmodig og ringer ind igen. Jeg har brugt over 100kr fra min mobil på at ringe til Cybercity support og det har hver gang irriteret mig at selvom man kun skal høre status på en fejlmelding skal vente i op til en halv times tid bare på at komme igennem. Derefter møder man så en supporter som følger en eller anden tjekliste og i mit tilfælde betød det at jeg 4 gange skulle resette min router, indlæse ny firmware, genkonfigurere boksen, og efterfølgende vente på at supporteren gik ind i web-interfacet og trykkede på diagnostic knappen. En meget langsommelig process efter min mening.
Der hvor kæden hopper helt af er når fejlen gives videre til intern fejlservice, hvilket skete et sted mellem 2 og 4 gange i løbet af min fejlmelding. Supporteren siger at han ikke ved hvornår de får tid til at kigge på sagen. Adspurgt direkte siger han også at han ikke kan få teknikeren til at ringe til mig på mobilen når de har løst problemet... "det gør de ikke", som han siger det. Heller ikke en e-mail kan de lokkes til at sende.
Der er ingen anden vej udenom end at ringe og tjekke en gang imellem. Nogle gange får man at vide at de ikke har kigget på problemet - fordi ham supporteren jeg talte med sidst var ny og glemte at sende fejlen videre til intern fejlservice...Grrr - og andre gange får man at vide at de har løst problemet....dog uden at det havde nogen effekt hos mig - og andre gange får man pludselig en ny router med posten (jeg nåede at få 2 og fik sms om en tredje som dog aldrig kom). Hvis bare de havde gidet ringe og sige at nu skulle det virke, så kunne man ret hurtigt selv vise/konstatere over for dem at det gjorde det altså ikke - hvilket de så kunne have fået at vide med det samme.
Jeg har kun haft én anden fejlmelding hos CC i min forrige abonnementsperiode og selvom det tog lang tid at løse fik jeg dengang både opringninger og e-mail fra deres teknikere under forløbet - men det har de åbenbart sparet væk. Jeg synes det virkelig har forringet Cybercitys support - voldsomt endda. Jeg vil gætte på at hvis jeg havde fået direkte adgang til at tale med en tekniker kunne problemet have været løst 1-2 uger før det endte med at blive løst.
Jeg har iøvrigt ikke kunnet få at vide hvad de gjorde for at få det til at virke i fredags - gad vide om de selv ved det?
Det eneste positive er at ADSL-linjen under hele forløbet virkede perfekt og jeg derfor nåede at få mig et VOIP abonnement hos en anden udbyder så jeg i det mindste kunne ringe til menneskepris når jeg skulle tale med min søster i usa. -- Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur. jeg har også kun haft positivt erfaringer med cybercity kører igennem 2 år med 2,5 down og 512 up. jeg kan kun huske en gang at det gik ned . lige nu har jeg bestilt ip telefoni . -- Hvorfor klør kvinder sig i øjnene,
når de vågner om morgenen?
Fordi de ingen nosser har :O
#7, niksen biksen, det koster penge!
#21, phuuuhhaaaa....
CC påstår nu at min ganske almindelige fastnetstelefon (der er 2 år gammel og som nu har virket pefekt med almindelig tlf-linje) IKKE er kompatibel med deres router :-O
kan bare ikke forstå hvor de ikke vedlægger i "velkomstpakken" en tlf DER ER kompatibel ???
-- ~
http://www.inspektor.dk[...]
#0 Nul problemer med CC her.
-r3g1uZ -- Jeg kan sagtens nikke genkendende til problemer med CC..... Flyttede adresse, og skulle self have en teknikker ud og sætte det hele til... Fred være med det... Teknikkeren kørte mod centralen, med ordene "en halv time så virker det."... fint nok...
En halv time gik, og jeg skulle på nettet. Det virkede self ikke. Tænkte "Okay, han er ikke blevet færdig endnu"... Ventede et par timer, og det virkede stadig ikke. Ringede ind tilTDC for at høre om min linje var tilsluttet. Det var dev, der var forbindelse helt til adressen.
Ringede ind til CC for at finde ud af hvad der var galt.... 40 minutter senere, kommer jeg igennem til en irriteret support-mand, som sagde at den slags kunne ske, og jeg lige skulle være lidt tålmodig. OKay... Okay.... Ventede til dagen efter kl ca. 14, hvorefter jeg ringede ind til en ellers venlig dame, som jeg kom til at råbe lidt af... Hun sagde at hun ville få en teknikker til at kigge på det.
3 dage senere virkede mit net stadig ikke.... Fuck.. Pis.... Spassere.... Skovle..... Ringede ind til CC igen... Blev her smidt af linjen 3 gange efter ca. 30 minutter... Fik endelig fat i en Support-gut, som kunne se at der aldrig var blevet tilknyttet en teknikker.... Nu var jeg jo så blevet godt rasende, og jeg bad ham venligst om at sætte ten teknikker på min linje.... MED DET SAMME.... og det skete da også... Derefter sad jeg med en teknikker i røret i næsten 2 timer, hvor jeg skulle gøre alt muligt, som ikke på nogen måde kunne hjælpe.... Der efter fik jeg at vide at han vilde sende nyt modem til mig... Okay...
6 dage senere havde jeg ikke modtaget nyt modem endnu, og jeg havde på det tidspunkt været offline i ca. 10 dage.... Jeg ringer igen ind til CC, og på forbløffende vis kommer jeg igennem på under 30 minutter..... Jeg får herefter overtalt den flinke dame, til at jeg selv må komme og hente et nyt modem, inde hos CC.
Jeg henter nyt modem, og tænker at ny kan det ikke gå galt... Jeg kommer hjem, og det virker self ikke....... Nu var jeg så blevet så rasende at jeg kørte ind til CC igen, og bankede pænt på døren, for personligt at snakke med en eller anden der kunne få min linje til at virke... Det resulterede i at jeg fik tilknyttet 3 teknikkere, som på 30 minutter fik min linje op og køre, og de kvitere med en 30 dages boost til 8 mbit, kvit og frit. Så snart denne periode var overstået, opsagde jeg mine abonementer hos CC, og kundeservice damen spurgte: "Hvorfor?"......
Kan kun tilknytte mig CyberShitty..... -- Jeg tager forbehold for alt....
Grundet øget spam aktivitet fra gæstebrugere, er det desværre ikke længere muligt, at oprette svar som gæst.
Hvis du ønsker at deltage i debatten, skal du oprette en brugerprofil.
Opret bruger | Login
|
Du skal være logget ind for at tilmelde dig nyhedsbrev.
Hvilken udbyder har du til internet? 424 personer har stemt - Mit energiselskab (Ewii f.eks) 11%
|